K27/7 – Przekaźnik zasilania AdBlue (z silnikiem 642.8 z BlueTEC)
F12 – Bezpiecznik nagrzewnicy stacjonarnej (hybrydowy)
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mercedesa-Benz Klasa E W212 z lat: 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016. Mercedes-Benz Klasa E W212 to samochód wprowadzony na rynek w 2009 roku, który zastąpił poprzednią generację W211. Ten model był produkowany do 2016 roku i przyniósł wiele udoskonaleń w porównaniu […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mercedesa-Benz Klasa E W212 z lat: 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016.
Mercedes-Benz Klasa E W212 to samochód wprowadzony na rynek w 2009 roku, który zastąpił poprzednią generację W211. Ten model był produkowany do 2016 roku i przyniósł wiele udoskonaleń w porównaniu do swojego poprzednika.
Pod względem designu, Klasa E W212 prezentuje się nowocześnie i elegancko. Charakteryzuje się smukłą sylwetką, opływowymi liniami nadwozia i charakterystycznymi reflektorami przednimi w kształcie litery „C”. Odświeżony wygląd zewnętrzny nadał mu bardziej dynamiczny i nowoczesny wyraz.
Wnętrze Klasa E W212 oferuje wysoką jakość materiałów i wykończenia, a także bogate wyposażenie. Kabina pasażerska jest przestronna i luksusowo wykończona, zapewniając komfortową podróż zarówno kierowcy, jak i pasażerom. Ergonomiczny układ deski rozdzielczej oraz łatwo dostępne i intuicyjne elementy sterujące zapewniają wygodę i łatwość obsługi.
Klasa E W212 oferuje różne warianty napędowe, w tym benzynowe i wysokoprężne silniki o różnych pojemnościach i mocach. Dostępne są również wersje z napędem na cztery koła oraz różne opcje transmisji, takie jak manualna skrzynia biegów, automatyczna skrzynia biegów lub dwusprzęgłowa skrzynia biegów. Samochód zapewnia dobrą dynamikę jazdy oraz oszczędność paliwa.
Mercedes-Benz Klasa E W212 wyposażony jest w zaawansowane systemy bezpieczeństwa, takie jak systemy wspomagające jazdę, asystent pasa ruchu, adaptacyjny tempomat, system monitorowania martwego pola, systemy ostrzegania przed kolizją i wiele innych. Dodatkowo, bogate wyposażenie dodatkowe obejmuje m.in. systemy multimedialne, nawigację, kamerę cofania, systemy parkowania i wiele innych udogodnień.
Pod względem jazdy, Klasa E W212 oferuje komfortową i stabilną jazdę. Zawieszenie jest dobrze zestrojone, zapewniając równowagę pomiędzy komfortem a dynamiką. Samochód świetnie radzi sobie zarówno na długich trasach, jak i w miejskim ruchu.
Mercedes-Benz Klasa E W212 to samochód, który łączy w sobie elegancję, luksus, zaawansowane technologie i wysoki poziom bezpieczeństwa. Jest to idealny wybór dla osób poszukujących prestiżowego i komfortowego samochodu klasy średniej.
Skrzynka bezpieczników przedziału bagażowego
Znajduje się po prawej stronie bagażnika, za osłoną.
Numer | Opis | Ampery [A] |
---|---|---|
37 | Elektromagnes zagłówka fotela kierowcy NECK-PRO;
Elektromagnes zagłówka fotela pasażera NECK-PRO |
7,5 |
38 | Dotyczy modelu 212.2: Silnik wycieraczki tylnej klapy | 15 |
39 | do 31.05.2010: Sterownik lewych tylnych drzwi
Obowiązuje dla pojazdów z kierownicą po prawej stronie od 01.06.2010: Sterownik lewych przednich drzwi |
30 |
40 | Zapasowy | – |
41 | do 31.05.2010: Sterownik prawych tylnych drzwi Obowiązuje dla pojazdów z kierownicą po lewej stronie od 01.06.2010: Sterownik prawych przednich drzwi |
30 |
42 | Przekaźnik pompy paliwa Dotyczy silników 156, 271, 272, 273, 274, 276, 278, 642, 651: Jednostka sterująca układu paliwowego |
25 |
43 | Moduł komunikacyjny usług telematycznych | 7,5 |
44 | Przełącznik częściowo elektrycznej regulacji fotela przedniego pasażera | 30 |
45 | Przełącznik częściowo elektrycznej regulacji fotela kierowcy | 30 |
46 | Wzmacniacz anten FM 1, AM, CL [ZV] i KEYLESS-GO;
Wzmacniacz anteny tylnej szyby 1; Antena DAB pasmo III; Centralka zabezpieczenia wnętrza i zabezpieczenia przed odholowaniem |
7,5 |
47 | Zapasowy | – |
48 | Zapasowy | – |
49 | Ogrzewanie tylnej szyby | 40 |
50 | Prawy przedni odwracalny zwijacz napinacza awaryjnego | 50 |
51 | Lewy przedni odwracalny zwijacz napinacza awaryjnego | 50 |
52 | Zapasowy | – |
53 | Jednostka sterująca rozpoznawaniem przyczepy | 30 |
54 | Jednostka sterująca rozpoznawaniem przyczepy | 15 |
55 | Zapasowy | – |
56 | Gniazdo przyczepy | 15 |
57 | Jednostka sterująca rozpoznawaniem przyczepy | 20 |
57 | Konwerter napięcia podświetlanej listwy progowej lewych przednich;
Konwerter napięcia podświetlanej listwy progowej prawych przednich drzwi |
7,5 |
58 | Jednostka sterująca rozpoznawaniem przyczepy | 25 |
59 | Lewy przedni zderzak Czujnik DISTRONIC (DTR) Prawy przedni zderzak DISTRONIC (DTR) czujnik |
7,5 |
60 | Pompa pneumatyczna z wielokonturowym siedziskiem | 7,5 |
60 | Dynamiczna pompa pneumatyczna z wielokonturowym siedziskiem | 30 |
61 | Sterownik pokrywy bagażnika;
Sterownik tylnej klapy |
40 |
62 | Jednostka sterująca siedzenia kierowcy | 25 |
63 | Jednostka sterująca ogrzewaniem tylnych siedzeń | 25 |
64 | Jednostka sterująca przedniego siedzenia pasażera | 25 |
65 | do 28.02.2013: Sterownik ogrzewania kierownicy | 7,5 |
65 | od 01.03.2013: Sterownik modułu rurki kolumny kierownicy | 10 |
66 | Silnik dmuchawy tylnej | 7,5 |
67 | Jednostka sterująca wzmacniacza systemu dźwiękowego | 40 |
68 | Jednostka sterująca AIRmatic;
Elektroniczna jednostka sterująca poziomem tylnej osi |
15 |
69 | Wzmacniacz tylnych głośników basowych | 25 |
70 | Jednostka sterująca monitorowania ciśnienia w oponach | 5 |
71 | Gniazdo wewnętrzne pojazdu, przednie Zapalniczka przednia z podświetleniem popielniczki |
15 |
72 | Gniazdo w przestrzeni ładunkowej | 15 |
73 | Złącze diagnostyczne Odbiornik zdalnego sterowania nagrzewnicy stacjonarnej; Obowiązuje z skrzynią biegów 722.930/931: Jednostka sterująca trybem skrzyni biegów |
5 |
74 | Sterownik KEYLESS-GO Obowiązuje od 01.03.2013: Zespół lampy przedniej prawej Obowiązuje od 01.03.2013: Zespół lampy przedniej lewej Obowiązuje od 01.12.2011: Sterownik przetwornicy DC/AC |
15 |
75 | Nagrzewnica stacjonarna; Obowiązuje od 01.03.2013 (z reflektorami Dynamic LED: Lewy zespół lampy przedniej; Prawy zespół lampy przedniej |
20 |
75 | Dotyczy silnika 156: Przekaźnik silnika wentylatora chłodnicy oleju | 25 |
76 | Tylny uchwyt na kubek Gniazdo tylnej konsoli środkowej Tylne złącze elektryczne USB |
15 |
77 | Tylny uchwyt na kubek Ważny do 28.02.2013: Jednostka sterująca systemu wykrywania masy (WSS) Obowiązuje dla pojazdów z Chin, Korei Południowej: Procesor nawigacji |
7,5 |
78 | Jednostka sterująca interfejsem multimedialnym;
Jednostka połączeniowa multimediów |
7,5 |
79 | Obowiązuje do 31.05.2010 r.: Jednostka sterująca czujnikami radarowymi Obowiązuje od 01.06.2010 r.: Jednostka sterująca systemu czujników wideo i radarowych Obowiązuje od 01.03.2013 r.: Jednostka sterująca bramką podwozia |
5 |
80 | Jednostka sterująca systemu parkowania | 5 |
81 | Wzmacniacz/kompensator anteny systemu telefonii komórkowej;
Złącze elektryczne telefonu komórkowego; |
5 |
82 | Regulator dmuchawy lewego przedniego siedzenia;
Regulator dmuchawy prawego przedniego siedzenia |
10 |
83 | Tuleja złącza obwodu 15R Jednostka sterująca systemem wzywania pomocy Ważna do 31.05.2010: Procesor nawigacji Wersja japońska: Jednostka sterująca elektronicznym poborem opłat |
7,5 |
84 | Moduł zasilania kamery cofania Jednostka sterująca Digital Audio Broadcasting Ważna do 28.02.2013: Jednostka sterująca kamery cofania Ważna od 01.03.2013: Kamera cofania Ważna do 31.05.2010: Jednostka sterująca tunerem SDAR/high definition Ważna od 01.06.2010 : Jednostka sterująca satelitarnym cyfrowym radiem audio (SDAR) Obowiązuje od 01.03.2013: Jednostka sterująca kamerą 360° |
5 |
85 | Ważny do 28.02.2015: Tuner TV (analogowy/cyfrowy) Ważny do 28.02.2015: Cyfrowy tuner TV Ważny od 01.03.2015: Tuner |
7,5 |
86 | Odtwarzacz DVD Lewy tylny wyświetlacz Prawy tylny wyświetlacz |
7,5 |
87 | Jednostka sterująca systemem wzywania pomocy Specjalna wielofunkcyjna jednostka sterująca pojazdu (SVMCU) Obowiązuje od 01.06.2011 z silnikiem 157, 274, 276, 278: Przekaźnik pompy obiegowej płynu chłodzącego Obowiązuje od 01.03.2015: Moduł komunikacyjny usług telematycznych |
7,5 |
88 | Obowiązuje z skrzynią biegów 722.9: Inteligentny moduł serwo do DIRECT SELECT | 15 |
89 | Sterownik rozpoznawania przyczepy Wielofunkcyjny sterownik pojazdu specjalnego (SVMCU) Obowiązuje do 28.02.2013 z silnikiem 157: Sterownik układu paliwowego Obowiązuje od 01.03.2013 (ze statycznymi reflektorami LED): Prawy zespół lampy przedniej Lewy zespół lampy przedniej |
30 |
90 | Przekaźnik pompy obiegowej płynu chłodzącego Dotyczy silnika 642.8 z BlueTEC: blok bezpieczników AdBlue® |
40 |
91 | Obowiązuje dla skrzyni biegów 722 z funkcją ECO start/stop: Przednia jednostka sterująca SAM z bezpiecznikiem i modułem przekaźnikowym | 10 |
92 | Obowiązuje od 01.03.2013: Jednostka sterująca KEYLESS-GO Obowiązuje od 01.03.2013: Tylny moduł przełączający Ważna do 30.11.2011: Jednostka sterująca przetwornicy DC/AC |
15 |
Przekaźnik | ||
A | Przekaźnik obwodu 15 | |
B | Przekaźnik obwodu 15R (1) | |
C | Przekaźnik ogrzewania tylnej szyby | |
D | Dotyczy silnika Diesla: Przekaźnik pompy paliwa | |
E | Przekaźnik wycieraczek szyby przedniej | |
F | Przekaźnik regulacji siedzenia | |
G | Przekaźnik obwodu 15R (2) |
Skrzynka bezpieczników komory silnika
Skrzynka bezpieczników znajduje się w komorze silnika po stronie kierowcy, pod osłoną.
Numer | Opis | Ampery [A] |
---|---|---|
1 | Obowiązuje dla pojazdu z kierownicą po lewej stronie: Jednostka sterująca elektronicznego programu stabilizacji toru jazdy; Jednostka sterująca elektronicznego programu stabilizacji toru jazdy Premium; Hybrydowy: Jednostka sterująca układu hamowania rekuperacyjnego’ Regulator dmuchawy |
25 |
2 | do 31.05.2010: Sterownik lewych przednich drzwi
Obowiązuje dla pojazdów z kierownicą po prawej stronie od 01.06.2010: Sterownik lewych tylnych drzwi |
30 |
3 | do 31.05.2010: Sterownik prawych przednich drzwi
Obowiązuje dla pojazdów z kierownicą po lewej stronie od 01.06.2010: Sterownik prawych tylnych drzwi |
30 |
4 | Obowiązuje z silnikiem 157: Sterownik układu paliwowego
Obowiązuje dla silników 642, 651 do 31.05.2010: Czujnik skraplania filtra paliwa z elementem grzejnym |
20 |
4 | Obowiązuje dla silnika 651 (z doposażonym podgrzewanym filtrem paliwa) do 31.05.2010: Sterownik czujnika kondensacji filtra paliwa z elementem grzejnym | 7,5 |
5 | Zestaw wskaźników Przełącznik świateł zewnętrznych Tylna jednostka sterująca SAM z bezpiecznikiem i modułem przekaźnikowym Ważna od 01.03.2013: Jednostka sterująca elektronicznego programu stabilizacji Obowiązuje od 01.03.2013: Jednostka sterująca elektronicznego programu stabilności Premium |
7,5 |
6 | Obowiązuje dla silnika wysokoprężnego: jednostka sterująca CDI Obowiązuje dla silnika benzynowego: jednostka sterująca ME-SFI Obowiązuje dla silnika 271.958, 274.920: jednostka sterująca CNG |
10 |
7 | Rozrusznik | 20 |
8 | Dodatkowa jednostka sterująca systemu bezpieczeństwa | 7,5 |
9 | Gniazdo schowka na rękawiczki | 15 |
10 | Silnik wycieraczek;
Ogrzewanie postojowe wycieraczek |
30 |
11 | Wyświetlacz Audio/COMAND;
Panel sterowania Audio/COMAND; Uchwyt modułu nawigacyjnego; |
7,5 |
12 | Jednostka sterująca i obsługowa ACC
Jednostka sterująca górnego panelu kontrolnego AIRMATIC: Grupa przycisków zawieszenia |
7,5 |
13 | Jednostka sterująca modułu rurki kolumny kierownicy; Kamera wielofunkcyjna; Stereofoniczna kamera wielofunkcyjna |
7,5 |
14 | Jednostka sterująca elektronicznego programu stabilizacji toru jazdy;
Jednostka sterująca elektronicznego programu stabilizacji toru jazdy Premium |
7,5 |
15 | Dodatkowa jednostka sterująca systemu bezpieczeństwa | 7,5 |
16 | Hybrydowy: elektryczna sprężarka czynnika chłodniczego Obowiązuje ze skrzynią biegów 722.930/931: DIRECT SELECT INTERFACE Dotyczy skrzyni biegów 722 (z wyjątkiem 722.930/931): Elektroniczna jednostka sterująca modułu dźwigni zmiany biegów |
5 |
17 | Jednostka sterująca górnego panelu sterowania;
Moduł sterujący panoramicznego dachu przesuwnego |
30 |
18 | Przełącznik świateł zewnętrznych Hybrydowy: Jednostka sterująca energoelektroniki Obowiązuje do 28.02.2013: Grupa przełączników tablicy rozdzielczej Jednostka sterująca górnego panelu Obowiązuje dla skrzyni biegów 722 z ECO start/stop: Przekaźnik pompy pomocniczej oleju przekładniowego |
7,5 |
19 | Obowiązuje z wyjątkiem skrzyni biegów 722.9: Elektroniczna jednostka sterująca blokady zapłonu, Elektryczna jednostka sterująca blokady kierownicy | 20 |
20 | Obowiązuje dla pojazdu z kierownicą po lewej stronie: jednostka sterująca elektronicznego programu stabilizacji toru jazdy, jednostka sterująca elektronicznego programu stabilizacji toru jazdy Premium
Obowiązuje dla pojazdu z kierownicą po lewej stronie, hybryda: jednostka sterująca układu hamulcowego z odzyskiem energii |
40 |
21 | Rozpoznawanie zajętości przedniego siedzenia pasażera i ACSR Jednostka sterująca systemu wykrywania masy (WSS),z wyjątkiem wersji hybrydowej do 28.02.2013: Przełącznik świateł hamowania Hybrydowy do 28.02.2013: Przełącznik świateł hamowania hybrydowego; Przełączany przez włącznik lampki schowka na rękawiczki, Lampka schowka na |
7,5 |
22 | Dotyczy silnika wentylatora o mocy 650, 800 W: Silnik wentylatora silnika spalinowego i klimatyzacji ze zintegrowanym sterowaniem Dotyczy silnika 156: Złącze elektryczne wiązki wewnętrznej i wiązki przewodów silnika Obwód 87 Tuleja złącza M2eDotyczy silnika 157, 271, 272, 273, 274, 276, 278: Złącze elektryczne wiązki przewodów wewnętrznych i wiązki przewodów silnika Dotyczy silników 271, 272.98, 274.9, 276 i silnika 651 (oprócz 4MATIC): Siłownik żaluzji chłodnicy Dotyczy silników 642, 651: |
15 |
23 | Dotyczy silnika Diesla: Tylna jednostka sterująca SAM z bezpiecznikiem i modułem przekaźnika;
Dotyczy silnika 271, 642, 651: Obwód 87 Tuleja złącza M1e; Dotyczy silnika 156, 157, 271, 272, 273, 274, 276, 278, 642, 651: Złącze elektryczne wiązki przewodów wewnętrznych i wiązki przewodów silnika; Dotyczy silnika 271: Jednostka sterująca ME-SFI |
20 |
24 | Dotyczy silników 156, 157, 271, 272, 273, 274, 276, 278, 642, 651: Złącze elektryczne do wiązki wewnętrznej i wiązki przewodów silnika;
Dotyczy silnika wysokoprężnego: jednostka sterująca CDI; Dotyczy silnika benzynowego: jednostka sterująca ME-SFI; Obowiązuje dla silnika 271.958, 274.920: Jednostka sterująca CNG |
15 |
25 | Dotyczy silników 642, 651 z BlueTEC: Sterownik tlenków azotu za filtrem cząstek stałych Diesel Sterownik tlenków azotu za katalizatorem SCR Sterownik czujnika cząstek sadzyDotyczy silnika benzynowego: Sterownik ME-SFIHybrydowy: Pompa obiegowa płynu chłodzącego skrzyni biegów przekaźnik elektronika HYBRYDOWA przekaźnik pompy obiegowej płynu chłodzącegoDotyczy silnika 156: Tuleja złącza, obwód 87 M3e |
15 |
26 | Radio Radio z systemem autopilota Sterownik COMAND |
20 |
27 | Obowiązuje dla silnika benzynowego: jednostka sterująca ME-SFI;
Obowiązuje dla silnika diesla: Dotyczy silnika 271.958, 274.920: centralka CNG |
7,5 |
28 | Klaster instrumentów | 7,5 |
29 | Obowiązuje do 28.02.2013: Prawy przedni reflektor | 10 |
30 | Obowiązuje do 28.02.2013: Zespół lampy przedniej lewej | 10 |
31A | Lewy klakson fanfar
Prawy klakson fanfar |
15 |
31B | Lewy klakson fanfar
Prawy klakson fanfar |
15 |
32 | Dotyczy silnika 272: Elektryczna pompa powietrza | 40 |
33 | Obowiązuje dla skrzyni biegów 722.6: Elektroniczna jednostka sterująca skrzynią biegów;
Obowiązuje dla skrzyni biegów 722.9, 724, 725: W pełni zintegrowana jednostka sterująca skrzynią biegów |
10 |
34 | Obowiązuje dla silników 156, 271, 272, 273, 642, 651: Sterownik układu paliwowego | 7,5 |
35 | Hybrydowy: Przekaźnik zasilania jednostki sterującej HYBRID | 7,5 |
36 | Jednostka sterująca Night View Assist; Ważna do 28.02.2013 r.: Jednostka sterująca DISTRONIC electric; Obowiązuje od 01.03.2013 r.: Przedni czujnik radarowy dalekiego zasięgu; Obowiązuje od 01.03.2013 r.: Jednostka sterująca COLLISION PREVENTION ASSIST |
7,5 |
Przekaźnik | ||
J | Przekaźnik obwodu 15 | |
k | Przekaźnik obwodu 15R | |
Ł | Przekaźnik nagrzewnicy pozycji parkowania wycieraczek | |
M | Obwód rozrusznika 50 przekaźnik | |
N | Obwód silnika 87 przekaźnik | |
O | Przekaźnik klaksonu | |
P | Dotyczy silnika 272: Przekaźnik wtrysku powietrza wtórnego | |
Q | Przekaźnik pomocniczej pompy oleju przekładniowego | |
R | Obwód obudowy 87 przekaźnik |
Dodatkowa skrzynka bezpieczników w komorze silnika (hybryda)
Numer | Opis | Ampery [A] |
---|---|---|
130 | Jednostka sterująca układu hamulcowego z odzyskiem energii | 5 |
131 | Jednostka sterująca systemu zarządzania akumulatorami | 5 |
132 | Zapasowy | – |
133 | Jednostka sterująca energoelektroniki | 5 |
134 | Przekaźnik pompy próżniowej (-) | 5 |
135 | Jednostka sterująca systemu zarządzania akumulatorami | 7,5 |
136 | Separator pirotechniczny | 7,5 |
137 | Pompa obiegowa energoelektroniki 1 | 7,5 |
138 | Pompa obiegowa energoelektroniki 2 | 7,5 |
139 | Dotyczy silnika 651: Pompa obiegowa chłodziwa skrzyni biegów | 7,5 |
140 | Przekaźnik pompy próżniowej (+) | 40 |
141 | Zapasowy | – |
142 | Zapasowy | – |
Przekaźnik | ||
S | Przekaźnik pompy obiegowej chłodziwa skrzyni biegów | |
T | Przekaźnik zasilania jednostki sterującej HYBRID | |
U | Przekaźnik pompy obiegowej płynu chłodzącego HYBRID power electronics |
Przednia skrzynka bezpieczników
Bez ECO start/stop
Numer | Opis | Ampery [A] |
---|---|---|
MR8 | Pyrofuse, uruchamiany przez jednostkę sterującą dodatkowego systemu bezpieczeństwa | – |
MR1 | Sterownik elektrycznego wspomagania kierownicy | 50 |
MR2 | Zapasowy | – |
MR3 | Zapasowy | – |
MR4 | Silnik wentylatora do silnika spalinowego i klimatyzacji ze zintegrowanym sterowaniem | 100 |
MR5 | Obowiązuje dla silnika wysokoprężnego: Wzmacniacz nagrzewnicy PTC | 150 |
MR6 | Dotyczy akumulatora przedniego pokładowego układu elektrycznego: Przednia jednostka sterująca SAM z bezpiecznikiem i modułem przekaźnikowym | 60 |
MR7 | Przednia jednostka sterująca SAM z bezpiecznikiem i modułem przekaźnikowym | 150 |
PIN1 | Obowiązuje dla pojazdów z kierownicą po lewej stronie: Regulator dmuchawy;
Obowiązuje dla pojazdów z kierownicą po prawej stronie: Jednostka sterująca elektronicznego programu stabilizacji toru jazdy Premium |
50 |
PIN2 | Dotyczy pojazdów z kierownicą po prawej stronie: Jednostka sterująca elektronicznego programu stabilizacji toru jazdy Jednostka sterująca elektronicznego programu stabilizacji toru jazdy premium |
50 |
PIN3 | Przekaźnik AIRmatic; Obowiązuje ze skrzynią biegów 725: W pełni zintegrowana jednostka sterująca skrzynią biegów |
60 |
MRG1 | Zapasowy | – |
MRG2 | Przednia jednostka sterująca SAM z bezpiecznikiem i modułem przekaźnikowym | 100 |
IG1 | Tylna jednostka sterująca SAM z bezpiecznikiem i modułem przekaźnikowym | 150 |
I1 | Dotyczy akumulatora przedniego pokładowego układu elektrycznego: Tylna jednostka sterująca SAM z bezpiecznikiem i modułem przekaźnikowym | 100 |
Z ECO start/stop
Numer | Opis | Ampery [A] |
---|---|---|
MR8 | Alternator Stacjonarna jednostka sterująca nagrzewnicą |
350 |
MR4 | Silnik wentylatora do silnika spalinowego i klimatyzacji ze zintegrowanym sterowaniem | 100 |
MR5 | Obowiązuje dla silnika wysokoprężnego: Wzmacniacz nagrzewnicy PTC | 150 |
MR6 | Dotyczy akumulatora przedniego pokładowego układu elektrycznego: Przednia jednostka sterująca SAM z bezpiecznikiem i modułem przekaźnikowym | 60 |
MR7 | Przednia jednostka sterująca SAM z bezpiecznikiem i modułem przekaźnikowym | 150 |
MR9 | Zapasowy | – |
MG2 | Przednia jednostka sterująca SAM z bezpiecznikiem i modułem przekaźnikowym | 100 |
MR3 | Sterownik elektrycznego wspomagania kierownicy | 80 |
IG1 | Tylna jednostka sterująca SAM z bezpiecznikiem i modułem przekaźnikowym | 150 |
IM1 | Dotyczy akumulatora przedniego pokładowego układu elektrycznego: Tylna jednostka sterująca SAM z bezpiecznikiem i modułem przekaźnikowym | 100 |
PIN1 | Obowiązuje dla pojazdów z kierownicą po lewej stronie: Regulator dmuchawy;
Obowiązuje dla pojazdów z kierownicą po prawej stronie: Jednostka sterująca elektronicznego programu stabilizacji toru jazdy Premium |
50 |
PIN2 | Dotyczy pojazdów z kierownicą po prawej stronie: Jednostka sterująca elektronicznego programu stabilizacji toru jazdy; Jednostka sterująca elektronicznego programu stabilizacji toru jazdy premium |
50 |
PIN3 | Przekaźnik AIRmatic Obowiązuje ze skrzynią biegów 725: W pełni zintegrowana jednostka sterująca skrzynią biegów |
60 |
Hybrydowy
Numer | Opis | Ampery [A] |
---|---|---|
MR8 | Pyrofuse, uruchamiany przez jednostkę sterującą dodatkowego systemu bezpieczeństwa | – |
MR4 | Silnik wentylatora do silnika spalinowego i klimatyzacji ze zintegrowanym sterowaniem | 100 |
MR5 | Obowiązuje dla silnika wysokoprężnego: Wzmacniacz nagrzewnicy PTC | 150 |
MR6 | Dotyczy akumulatora przedniego pokładowego układu elektrycznego: Przednia jednostka sterująca SAM z bezpiecznikiem i modułem przekaźnikowym | 60 |
MR7 | Przednia jednostka sterująca SAM z bezpiecznikiem i modułem przekaźnikowym | 150 |
MR9 | HYBRYDOWY moduł bezpieczników i przekaźników | 150 |
MG2 | Przednia jednostka sterująca SAM z bezpiecznikiem i modułem przekaźnikowym | 100 |
MR3 | Sterownik elektrycznego wspomagania kierownicy | 80 |
IG1 | Tylna jednostka sterująca SAM z bezpiecznikiem i modułem przekaźnikowym | 150 |
IM1 | Dotyczy akumulatora przedniego pokładowego układu elektrycznego: Tylna jednostka sterująca SAM z bezpiecznikiem i modułem przekaźnikowym | 100 |
PIN1 | Obowiązuje dla pojazdów z kierownicą po lewej stronie: Regulator dmuchawy Obowiązuje dla pojazdów z kierownicą po prawej stronie: Jednostka sterująca układu hamulcowego z odzyskiem energii |
50 |
PIN2 | Dotyczy pojazdów z kierownicą po prawej stronie: Jednostka sterująca układu hamulcowego z odzyskiem energii | 50 |
PIN3 | Przekaźnik AIRmatic | 60 |
Inne przekaźniki
K27/7 – Przekaźnik zasilania AdBlue (z silnikiem 642.8 z BlueTEC)
F12 – Bezpiecznik nagrzewnicy stacjonarnej (hybrydowy)
K60 – Przekaźnik pompy obiegowej płynu chłodzącego (stan na 01.06.2011 z silnikami 157, 274, 276, 278)
K67 – Przekaźnik AIRMATIC
K109 – Przekaźnik pompy próżniowej (+) (hybrydowy)
K109/1 – Przekaźnik pompy próżniowej (-) (hybrydowy)
F96 – Obwód dodatkowego akumulatora 30 bezpiecznik (7,5 A)(z ECO start/stop )
K114 – Funkcja ECO start/stop Przekaźnik dodatkowego akumulatora
Tylna skrzynka bezpieczników wstępnych (F33)
Numer | Opis | Ampery [A] |
---|---|---|
170 | – | – |
171 | Przedni moduł sterujący SAM z bezpiecznikiem i modułem przekaźnikowym | 60 |
172 | Tylna jednostka sterująca SAM z bezpiecznikiem i modułem przekaźnikowym | 100 |
Blok bezpieczników AdBlue (F37)
Numer | Opis | Ampery [A] |
---|---|---|
19 | Jednostka sterująca AdBlue | 15 |
20 | Jednostka sterująca AdBlue | 20 |
21 | Jednostka sterująca AdBlue | 7,5 |
22 | Jednostka sterująca AdBlue | 5 |