W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mercedesa-Benz Klasa A W169 z lat: 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012. Mercedes-Benz Klasa A W169 to druga generacja kompaktowego samochodu osobowego z serii Klasa A marki Mercedes-Benz. Model ten był produkowany w latach 2004-2012 i przeszedł wiele istotnych zmian […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mercedesa-Benz Klasa A W169 z lat: 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012.
Mercedes-Benz Klasa A W169 to druga generacja kompaktowego samochodu osobowego z serii Klasa A marki Mercedes-Benz. Model ten był produkowany w latach 2004-2012 i przeszedł wiele istotnych zmian w porównaniu do poprzedniej generacji, zarówno pod względem designu, technologii jak i osiągów.
Mercedes-Benz Klasa A W169 wyróżniał się nowoczesnym i bardziej dynamicznym wyglądem z agresywnie stylizowanym przodem, muskularnymi błotnikami i smukłymi reflektorami. Charakterystyczne linie nadwozia nadawały mu sportowy i dynamiczny wygląd, czyniąc go bardziej atrakcyjnym dla młodszych kierowców.
Wnętrze Klasa A W169 było przestronne i oferowało wysoką jakość wykończenia. Kokpit został zaprojektowany w sposób ergonomiczny, a materiały użyte do wykończenia były dobrze dobrane. Zastosowano także nowoczesne technologie, takie jak system multimedialny i systemy wspomagające kierowcę.
Klasa A W169 była dostępna w różnych wariantach silnikowych, obejmujących zarówno jednostki benzynowe, jak i wysokoprężne. Moc silników wahała się od około 95 KM do 193 KM, co zapewniało zarówno ekonomiczną jazdę miejską, jak i sportowe osiągi na otwartych drogach.
W zakresie bezpieczeństwa, Klasa A W169 była wyposażona w wiele zaawansowanych systemów. Wśród nich warto wymienić system ESP (elektroniczny program stabilizacji), systemy wspomagające hamowanie oraz liczne poduszki powietrzne, które zapewniały wysoki poziom ochrony dla pasażerów.
Mercedes-Benz Klasa A W169 przyciągał uwagę nie tylko swoim nowoczesnym designem, ale także wygodą podróżowania i solidnością wykonania. Dzięki swoim kompaktowym wymiarom i dobrze zestrojonej zawieszeniu, samochód zapewniał dobrą manewrowość w mieście i komfortową jazdę na dłuższych trasach.
Podsumowując, Mercedes-Benz Klasa A W169 był drugą generacją kompaktowego samochodu z serii Klasa A. Oferował on nowoczesny design, przestronne wnętrze, zaawansowane technologie i wysoki poziom bezpieczeństwa. Dzięki różnym wariantom silnikowym i opcjom wyposażenia, samochód był atrakcyjnym wyborem zarówno dla osób poszukujących ekonomicznego kompaktowego auta, jak i dla tych, którzy cenią sportowe osiągi i dynamiczną jazdę.
Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim
Skrzynka bezpieczników znajduje się pod podłogą w pobliżu siedzenia pasażera lub w pobliżu siedzenia kierowcy. Zdejmij panel podłogowy, pokrywę i izolację akustyczną.
Numer | Opis | Ampery [A] |
---|---|---|
1 | Wyłącznik światła | 10 |
1 | Obowiązuje dla kodu (U62) Pakiet oświetlenia i wizji: Wyłącznik światła stop | 5 |
2 | Podgrzewana tylna szyba | 25 |
3 | Jednostka sterująca zestawu wskaźników EIS [EZS] |
7,5 |
4 | Sterownik EIS [EZS]
Sterownik elektrycznej blokady kierownicy |
15 |
5 | Obowiązuje bez kodu (580) Klimatyzacja automatyczna i bez kodu (581) Klimatyzacja automatyczna Komfort: jednostka sterująca i obsługi OGRZEWANIA
Obowiązuje dla kodu (580) Klimatyzacja automatyczna: jednostka sterująca i sterująca AAC [KLA] Obowiązuje dla kodu (581) komfortowa klimatyzacja automatyczna: Jednostka sterująca i sterująca Comfort AAC [KLA] |
7,5 |
6 | Lewy klakson fanfary
Prawy klakson fanfary |
15 |
7 | Przekaźnik pompy paliwa | 25 |
7 | Obowiązuje dla modelu 169.090: Jednostka sterująca przetwornika DC/DC | 5 |
8 | Jednostka sterująca napowietrznego panelu sterowania | 25 |
9 | Jednostka sterująca ESP i BAS | 40 |
10 | Regulator dmuchawy/złącze wiązki przewodów wewnętrznych | 40 |
11 | Obowiązuje dla silnika 266: Przekaźnik obwodu 87, silnik | 30 |
11 | Obowiązuje dla silnika 640: Przekaźnik obwodu 87, silnik | 40 |
12 | Moduł kolumny kierownicy
Wielofunkcyjna kierownica |
5 |
13 | Jednostka sterująca lewych drzwi przednich | 25 |
14 | Sterownik prawych drzwi przednich | 25 |
15 | Jednostka sterująca ESP i BAS | 25 |
16 | Złącze łącza danych Jednostka sterująca PTS |
10 |
17 | Obrotowy włącznik światła | 5 |
18 | Obowiązuje dla skrzyni biegów 711, 716: Przełącznik świateł awaryjnych Obowiązuje dla modelu 169.090: Jednostka sterująca monitorowania energii Jednostka sterująca pompy próżniowej 1 Jednostka sterująca pompy próżniowej 2 |
7,5 |
19 | Mikromechaniczny czujnik prędkości obrotu AY pickup | 5 |
20 | Jednostka sterująca systemów przytrzymujących | 7,5 |
21 | Przekaźnik rozrusznika | 30 |
22 | Klaster instrumentów | 7,5 |
23 | Ogrzewanie dyszy spryskiwacza | 7,5 |
23 | Obowiązuje dla silnika 640 od 1.9.08: Czujnik kondensacji filtra paliwa z elementem grzejnym | 20 |
24 | Jednostka sterująca elektrycznego wspomagania kierownicy (ES) | 7,5 |
25 | Wyłącznik światła stopu ESP i jednostka sterująca BAS |
7,5 |
26 | Obowiązuje dla skrzyni biegów 722: Elektroniczna jednostka sterująca modułu dźwigni zmiany biegów | 7,5 |
27 | Obowiązuje dla skrzyni biegów 722: Jednostka sterująca CVT (bezstopniowa automatyczna skrzynia biegów) | 10 |
28 | Obrotowy włącznik światła | 5 |
29 | Jednostka sterująca SAM | 30 |
30 | Obwód 87F przekaźnik | 25 |
31 | Centralny sterownik bramy (pojazdy do 30.11.05) Obrotowy włącznik światła Automatyczny włącznik światła Czujnik światła Czujnik deszczu/światła |
5 |
32 | Obowiązuje dla silnika 266: Jednostka sterująca ME-SFI [ME] Obowiązuje dla modelu 169.090: Jednostka sterująca monitorowania energii |
7,5 |
33 | Radio Jednostka radiowo-nawigacyjna COMAND jednostka sterująca, wyświetlająca i sterująca (Japonia) |
15 |
34 | Sterownik drzwi tylnych lewych | 25 |
35 | Sterownik prawych tylnych drzwi | 25 |
36 | Punkt separacji telefonu komórkowego Jednostka sterująca przyczepy |
7,5 |
36 | Jednostka sterująca przyczepy
Jednostka sterująca PTS |
10 |
37 | Jednostka sterująca systemów bezpieczeństwa
Czujnik rozpoznawania zajętości przedniego fotela pasażera Zajęty fotel pasażera przedni i czujnik rozpoznawania fotelika dziecięcego |
7,5 |
38 | Zapalniczka przednia z podświetleniem popielniczki | 25 |
39 | Silnik wycieraczek | 25 |
40 | Jednostka sterująca napowietrznego panelu sterowania | 7,5 |
40 | Silnik szyberdachu | 25 |
41 | Silnik wycieraczek klapy tylnej | 15 |
42 | Oświetlenie schowka z przełącznikiem
Oświetlenie lewego i prawego lusterka kosmetycznego |
7,5 |
43 | Obowiązuje dla silnika 266: Tuleja złącza zacisku 87M1e | 15 |
43 | Obowiązuje dla silnika 640: Tuleja złącza zacisku 87M1e | 7,5 |
43 | Obowiązuje dla modelu 169.090: Jednostka sterująca pompy próżniowej 1 | 20 |
44 | Obowiązuje dla silnika 266: Tuleja złącza zacisku 87M2e | 15 |
44 | Obowiązuje dla silnika 640: Tuleja złącza zacisku 87M2e | 20 |
45 | Obowiązuje dla silnika 640: Jednostka sterująca CDI Obowiązuje dla modelu 169.090: Jednostka sterująca pompy próżniowej 2 |
25 |
46 | Jednostka sterująca telefonem, (Japonia) Kompensator E-net Uniwersalny przenośny interfejs CTeL (UPCI [UHI]) jednostka sterująca |
7,5 |
46 | Głośnik modułu basowego (Japonia) | 25 |
46 | Wzmacniacz do nagłośnienia | 40 |
46 | Obowiązuje dla modelu 169.090: Jednostka sterująca ładowaniem | 5 |
47 | Jednostka sterująca telefonem, (Japonia)
Jednostka sterująca uniwersalnego przenośnego interfejsu CTEL (UPCI [UHI]) Jednostka sterująca systemu sterowania głosem (VCS [SBS]) |
7,5 |
48 | ATA [EDW]/zabezpieczenie przed odholowaniem/kontrola zabezpieczenia wnętrza Sygnał dźwiękowy z dodatkowym akumulatorem Obowiązuje dla modelu 169.090: Ładowarka 2 |
7,5 |
49 | Panel sterowania górnego panelu sterowania
Poduszka podgrzewana lewego przedniego siedzenia Poduszka podgrzewana lewego przedniego oparcia Podgrzewacz poduszki prawego przedniego siedzenia Podgrzewacz poduszki prawego przedniego oparcia |
25 |
50 | Zmieniarka CD Jednostka sterująca interfejsem mediów Cyfrowy tuner TV Jednostka sterująca nadawania cyfrowego dźwięku VICS+ETC Punkt separacji napięcia zasilania (Japonia) |
7,5 |
50 | Dotyczy pojazdów rządowych: Listwa świetlna na dachu, Tuleja złącza obwodu 30 | 30 |
51 | Obowiązuje dla modelu 169.090: Wentylator chłodzący, Niskotemperaturowa pompa chłodziwa | 10 |
52 | Punkt separacji napięcia zasilania VICS+ETC (Japonia) (pojazdy do 31.5.06) Obowiązuje dla modelu 169.090: Jednostka sterująca napędem elektrycznym |
5 |
52 | Zapasowe (pojazdy od 1.6.06) | 7,5 |
52 | Jednostka sterująca systemem połączeń alarmowych (USA) (pojazdy do 31.5.06) | 7,5 |
53 | Zapalniczka tylna z podświetleniem popielniczki Gniazdo wewnętrzne |
30 |
54 | Wzmacniacz do systemu dźwiękowego Głośnik modułu basowego |
25 |
54 | Obowiązuje dla modelu 169.090: Elektryczna jednostka sterująca napędem | 5 |
55 | Lewa lampa przednia (Bi-ksenon) Prawa lampa przednia (Bi-ksenon) |
7,5 |
55 | Lampa przednia lewa (Hi-xenon) | 10 |
56 | Zapasowy | 10 |
56 | Lampa przednia prawa (Hi-xenon) | 10 |
57 | Gniazdo zaczepu przyczepy (13-stykowe) (pojazdy od 1.6.05) | 15 |
57 | Jednostka sterująca bramką audio (Japonia) (pojazdy do 31.5.05) | 25 |
57 | Jednostka sterująca SDAR Jednostka sterująca systemu połączeń alarmowych (USA) |
7,5 |
58 | Jednostka sterująca przyczepy Obowiązuje dla modelu 169.090: Jednostka sterująca bramy pojazdu |
25 |
59 | Sterownik przyczepy (pojazdy do 31.5.05) Gniazdo zaczepu przyczepy (13-stykowe) (pojazdy od 1.6.05) |
20 |
59 | Obowiązuje dla modelu 169.090: Jednostka sterująca systemu zarządzania akumulatorem 1 | 5 |
60 | Blok złącza fotela kierowcy | 20 |
61 | Blok złącza przedniego siedzenia pasażera | 20 |
62 | Obwód 15 przekaźnik (2) (SA: ksenon, telefon komórkowy) | 25 |
63 | Zapasowe (pojazdy do 31.5.05) | – |
63 | Jednostka sterująca bramki audio (Japonia) (pojazdy od 1.6.05) Dotyczy pojazdów rządowych: Listwa świetlna na dachu |
25 |
63 | Jednostka sterująca systemu połączeń alarmowych (USA) (pojazdy od 1.6.05) Jednostka sterująca SDAR |
7,5 |
63 | Obowiązuje dla modelu 169.090: Jednostka sterująca systemu zarządzania akumulatorem 2 | 5 |
64 | Obowiązuje dla silnika 266: Przekaźnik pompy powietrza | 40 |
64 | Obowiązuje dla silnika 640: Wiązka przewodów silnika/złącze komory silnika, stopień wyjściowy czasu świecenia | 80 |
65 | Jednostka sterująca elektrycznego wspomagania kierownicy (ES) | 80 |
66 | Jednostka sterująca SAM | 60 |
67 | Obwód przekaźnika 15R (2) (SE) | 50 |
68 | Obowiązuje dla silnika 266.920 i silnika 266.940 z przekładnią 722: AAC ze zintegrowanym sterowaniem dodatkowym silnikiem wentylatora | 50 |
68 | Obowiązuje dla silników 640.940, 640.941, 266.960, 266.980 i dla silników 266.920, 266.940 z (zaczep przyczepy): AAC ze zintegrowanym sterowaniem dodatkowym silnikiem wentylatora | 60 |
69 | Obwód przekaźnika 15R (1) | 50 |
70 | Obwód 15 przekaźnik (1) | 60 |
71 | Obowiązuje dla silnika 640: Wzmacniacz grzałki PTC | 150 |
72 | Tuleja złącza obwodu 30 Specjalna wielofunkcyjna jednostka sterująca pojazdu (SVMCU [MSS]) (Taxi) |
60 |
Panel przekaźników (K100)
Numer | Opis | Ampery [A] |
---|---|---|
80 | Zarezerwowane dla pojazdów specjalnego przeznaczenia | 30 |
81 | Zarezerwowane dla pojazdów specjalnego przeznaczenia | 30 |
82 | Zarezerwowane dla pojazdów specjalnego przeznaczenia | 30 |
83 | Zarezerwowane dla pojazdów specjalnego przeznaczenia | 30 |
Przekaźniki | ||
A | Obwód przekaźnika 15R (2) (SA) | |
B | Obwód przekaźnika 15R (1) | |
C | Przekaźnik klaksonu fanfary | |
D | Podgrzewany przekaźnik tylnej szyby | |
E | Przekaźnik stopnia wycieraczki 1/2 | |
F | Przekaźnik włączania/wyłączania wycieraczek | |
G | Obwód 15 przekaźnik (1) | |
H | Przekaźnik rezerwowy | |
I | Przekaźnik pompy powietrza | |
K | Przekaźnik pompy paliwa | |
L | Obwód silnika 87 przekaźnik | |
M | Przekaźnik rozrusznika | |
N | Obwód 87F przekaźnik | |
O | Obwód 15 przekaźnik (2) (SA: ksenon, telefon komórkowy) |