W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mercedesa-Benz Econic. Mercedes-Benz Econic to linia pojazdów użytkowych stworzonych z myślą o zastosowaniach miejskich i komunalnych. Econic jest znany ze swojej unikalnej kabiny niskopodłogowej, która zapewnia łatwy i bezpieczny dostęp do pojazdu, co jest szczególnie ważne w miejskich środowiskach. Jedną z głównych cech […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mercedesa-Benz Econic.
Mercedes-Benz Econic to linia pojazdów użytkowych stworzonych z myślą o zastosowaniach miejskich i komunalnych. Econic jest znany ze swojej unikalnej kabiny niskopodłogowej, która zapewnia łatwy i bezpieczny dostęp do pojazdu, co jest szczególnie ważne w miejskich środowiskach.
Jedną z głównych cech wyróżniających Mercedes-Benz Econic jest jego wysoki poziom bezpieczeństwa. Kabina została zaprojektowana w taki sposób, aby kierowca miał szerokie pole widzenia, co poprawia ogólną widoczność wokół pojazdu. Dodatkowo, Econic jest wyposażony w zaawansowane systemy bezpieczeństwa, takie jak system monitorowania martwego pola, asystent utrzymywania pasa ruchu, systemy ostrzegania o kolizji i wiele innych.
Ponadto, Econic jest także przyjazny dla środowiska. Modele z silnikami spełniają normy emisji spalin Euro VI, co przyczynia się do ograniczenia emisji zanieczyszczeń w miastach. W niektórych wariantach dostępne są również napędy elektryczne lub hybrydowe, co przyczynia się do redukcji emisji CO2 i hałasu.
Mercedes-Benz Econic ma wiele zastosowań w sektorze komunalnym, takich jak odbieranie odpadów, czyszczenie ulic, transport publiczny czy dostawa towarów w mieście. Dzięki swojej wszechstronności i dostosowaniu do różnych zadań, Econic może być wyposażony w różne rodzaje nadwozi i specjalistyczne wyposażenie, aby sprostać indywidualnym potrzebom użytkownika.
Nie tylko bezpieczeństwo i przyjazność dla środowiska, ale także wydajność i komfort są ważne dla Econica. Wnętrze kabiny jest ergonomiczne, zapewniające komfort i wygodę dla kierowcy podczas długich godzin pracy. Pojazd jest również łatwy w obsłudze i posiada wiele udogodnień, które ułatwiają codzienną pracę, takie jak automatyczne skrzynie biegów, systemy wspomagania kierowania i wiele innych.
Mercedes-Benz Econic to solidny i niezawodny pojazd, który jest powszechnie wykorzystywany w miastach i gminach na całym świecie. Jego zaawansowane funkcje bezpieczeństwa, przyjazność dla środowiska i wszechstronność sprawiają, że jest to popularny wybór dla tych, którzy poszukują efektywnych i odpowiedzialnych rozwiązań transportowych w środowisku miejskim.
Skrzynka bezpieczników znajduje się w skrzynce elektrycznej za fotelem kierowcy.
Schemat przyporządkowania bezpieczników znajduje się po wewnętrznej stronie osłony głównej płyty bezpieczników.
Poluzować śruby 1.
Wyciągnąć osłonę skrzynki elektrycznej 2 do góry.
Numer |
Opis
|
Ampery [A] | |
---|---|---|---|
F1
|
Układ regulacji jazdy (CPC) zacisk 30
|
20 A
|
|
Tachograf (DTCO/MTCO) zacisk 30
|
20 A
|
||
F2
|
Układ regulacji jazdy (CPC) zacisk 15
|
15 A
|
|
Układ poziomowania (CLCS) zacisk 15
|
15 A
|
||
Parametryzowany moduł specjalny (PSM) zacisk 15
|
15 A
|
||
F3
|
Czujnik kąta skrętu kierownicy (SAS) zacisk 30
|
10 A
|
|
F4
|
Wolne
|
–
|
|
F5
|
Centralna magistrala danych (CGW) zacisk 30
|
10 A
|
|
F6
|
Roleta przeciwsłoneczna zacisk 15
|
15 A
|
|
Układ ogrzewania, panel obsługi ogrzewania zacisk 15
|
15 A
|
||
F7
|
Parametryzowany moduł specjalny (PSM) zacisk 30
|
15 A
|
|
F8
|
Złącze diagnostyczne (OBD) zacisk 30
|
10 A
|
|
F9
|
Ogrzewanie fotela zacisk 15
|
20 A
|
|
F10
|
Gniazdo przyczepy, 15-stykowe zacisk 30
|
20 A
|
|
F11
|
Wolne
|
–
|
|
F12
|
Wolne
|
–
|
|
F13
|
Wolne
|
–
|
|
F14
|
Wolne
|
–
|
Numer |
Opis
|
Ampery [A] | |
---|---|---|---|
F1
|
Radio zacisk 15
|
15 A
|
|
Układ hamulcowy (EBS) zacisk 15
|
15 A
|
||
Retarder zacisk 15
|
15 A
|
||
Układ sterowania pracą silnika, system oczyszczania spalin zacisk 15
|
15 A
|
||
Jednostka przetwarzania powietrza zacisk 15
|
15 A
|
||
Automatyczna skrzynia biegów zacisk 15
|
15 A
|
||
F2
|
Radio zacisk 30
|
10 A
|
|
Modułowy panel przełączników (MSF) zacisk 30
|
10 A
|
||
F3
|
Moduł sterujący kierowcy zacisk 15
|
15 A
|
|
Podnośnik szyby zacisk 15
|
15 A
|
||
F4
|
Tachograf (DTCO/MTCO) zacisk 30
|
15 A
|
|
System poboru opłat zacisk 15
|
15 A
|
||
System zarządzania flotą zacisk 15
|
15 A
|
||
Telefon zacisk 15
|
15 A
|
||
F5
|
Obrotowe światło ostrzegawcze zacisk 30
|
10 A
|
|
F6
|
Układ hamulcowy (EBS) zacisk 30
|
20 A
|
|
F7
|
Układ hamulcowy (EBS) zacisk 30
|
20 A
|
|
F8
|
Układ ogrzewania zacisk 30
|
25 A
|
|
F9
|
Układ ogrzewania zacisk 15
|
10 A
|
|
F10
|
Moduł sterujący automatycznej skrzyni biegów, dźwignia wybierania biegów zacisk 30
|
15 A
|
|
F11
|
Wolne
|
–
|
|
F12
|
Wolne
|
–
|
|
F13
|
Wolne
|
–
|
|
F14
|
Wolne
|
–
|
Numer |
Opis
|
Ampery [A] | |
---|---|---|---|
F1
|
Zacisk 50/w przypadku immobilizera zacisk 30
|
5 A
|
|
F2
|
System poboru opłat zacisk 15
|
10 A
|
|
Instalacja telefoniczna zacisk 15
|
10 A
|
||
F3
|
Układ poziomowania nadwozia/układ stabilizacji przechyłów bocznych
|
15 A
|
|
F4
|
Panel obsługi drzwi pasażera z przodu zacisk 15
|
15 A
|
|
Podnośnik szyby zacisk 15
|
15 A
|
||
F5
|
Panel obsługi drzwi kierowcy zacisk 15
|
10 A
|
|
Regulacja lusterek zacisk 15
|
10 A
|
||
F6
|
Gniazdo 24V zacisk 30
|
25 A
|
|
Dodatkowe gniazdo 24V zacisk 30
|
25 A
|
||
F7
|
Gniazdo przyczepy ABS, 7-stykowe zacisk 30
|
25 A
|
|
F8
|
Gniazdo przyczepy ABS, 7-stykowe zacisk 15
|
10 A
|
|
F9
|
System zarządzania flotą (Fleetboard) zacisk 30
|
10 A
|
|
F10
|
Ogrzewanie dodatkowe (ZHE) zacisk. 30
|
25 A
|
|
F11
|
System poboru opłat (Toll Collect) zacisk 30
|
10 A
|
|
F12
|
Wolne
|
–
|
|
F13
|
Wolne
|
–
|
|
F14
|
Wolne
|
–
|
Numer |
Opis
|
Ampery [A] | |
---|---|---|---|
F1
|
Radio zacisk 30
|
15 A
|
|
Telefon komórkowy zacisk 30
|
15 A
|
||
Przetwornik napięcia 10 A zacisk 30
|
15 A
|
||
F2
|
Przetwornik napięcia 18 A zacisk 30
|
15 A
|
|
Dodatkowe gniazdo 12V zacisk 30
|
15 A
|
||
F3
|
Układ wycieraczek zacisk 15
|
25 A
|
|
F4
|
Elektroniczna jednostka przetwarzania powietrza zacisk 30
|
20 A
|
|
F5
|
Kierowana oś dodatkowa zacisk 30
|
10 A
|
|
F6
|
Układ ogrzewania wstępnego filtra paliwa zacisk 15
|
15 A
|
|
F7
|
W gestii producenta zabudowy zacisk 15
|
15 A
|
|
F8
|
W gestii producenta zabudowy zacisk 30
|
25 A
|
|
F9
|
Moduł zapłonowy silnika gazowego zacisk 30
|
15 A
|
|
F10
|
Zawór odcinania gazu zacisk 15
|
10 A
|
|
Czujnik ciśnienia gazu zacisk 15
|
10 A
|
||
Zawory kołnierzowe do gazu zacisk 15
|
10 A
|
||
F11
|
Wolne
|
–
|
|
F12
|
Wolne
|
–
|
|
F13
|
Wolne
|
–
|
|
F14
|
Wolne
|
–
|
Numer |
Opis
|
|
---|---|---|
K01
|
Obrotowe światło ostrzegawcze
|
|
K02
|
Immobilizer, zacisk 50
|
|
K03
|
Przygotowanie do montażu radia 12V zacisk 15
|
|
K04
|
Przygotowanie do montażu radia 12V zacisk 58
|
|
K05
|
Wolne
|
|
K06
|
Moduł zapłonowy silnika gazowego
|
Numer |
Opis
|
|
---|---|---|
K01
|
Przystawka odbioru mocy
|
|
K02
|
Automatyka śmieciarki z położeniem neutralnym
|
|
K03
|
Wolne
|
|
K04
|
Wolne
|
|
K05
|
Wolne
|
|
K06
|
Wolne
|
Numer |
Opis
|
|
---|---|---|
V01
|
Wolne
|
|
V02
|
Wolne
|
|
V03
|
MUX 1: stacyjka zacisk 50
|
|
V04
|
MUX 2: stacyjka zacisk 15R
|
|
V05
|
MUX 3: stacyjka zacisk 15
|
|
V06
|
Wolne
|
|
V07
|
Wolne
|
|
V08
|
Wolne
|
|
V09
|
Wolne
|
|
V10
|
Wolne
|
1 | Bezpiecznik automatyczny włączony |
2 | Bezpiecznik automatyczny wyłączony |
3 | Wyzwalacz |
4 | Trzpień |