Mercedes-Benz Econic – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mercedesa-Benz Econic. Mercedes-Benz Econic to linia pojazdów użytkowych stworzonych z myślą o zastosowaniach miejskich i komunalnych. Econic jest znany ze swojej unikalnej kabiny niskopodłogowej, która zapewnia łatwy i bezpieczny dostęp do pojazdu, co jest szczególnie ważne w miejskich środowiskach. Jedną z głównych cech […]

10/22/2024
Czas czytania: 5 minut

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mercedesa-Benz Econic.

Mercedes-Benz Econic to linia pojazdów użytkowych stworzonych z myślą o zastosowaniach miejskich i komunalnych. Econic jest znany ze swojej unikalnej kabiny niskopodłogowej, która zapewnia łatwy i bezpieczny dostęp do pojazdu, co jest szczególnie ważne w miejskich środowiskach.

Jedną z głównych cech wyróżniających Mercedes-Benz Econic jest jego wysoki poziom bezpieczeństwa. Kabina została zaprojektowana w taki sposób, aby kierowca miał szerokie pole widzenia, co poprawia ogólną widoczność wokół pojazdu. Dodatkowo, Econic jest wyposażony w zaawansowane systemy bezpieczeństwa, takie jak system monitorowania martwego pola, asystent utrzymywania pasa ruchu, systemy ostrzegania o kolizji i wiele innych.

Ponadto, Econic jest także przyjazny dla środowiska. Modele z silnikami spełniają normy emisji spalin Euro VI, co przyczynia się do ograniczenia emisji zanieczyszczeń w miastach. W niektórych wariantach dostępne są również napędy elektryczne lub hybrydowe, co przyczynia się do redukcji emisji CO2 i hałasu.

Mercedes-Benz Econic ma wiele zastosowań w sektorze komunalnym, takich jak odbieranie odpadów, czyszczenie ulic, transport publiczny czy dostawa towarów w mieście. Dzięki swojej wszechstronności i dostosowaniu do różnych zadań, Econic może być wyposażony w różne rodzaje nadwozi i specjalistyczne wyposażenie, aby sprostać indywidualnym potrzebom użytkownika.

Nie tylko bezpieczeństwo i przyjazność dla środowiska, ale także wydajność i komfort są ważne dla Econica. Wnętrze kabiny jest ergonomiczne, zapewniające komfort i wygodę dla kierowcy podczas długich godzin pracy. Pojazd jest również łatwy w obsłudze i posiada wiele udogodnień, które ułatwiają codzienną pracę, takie jak automatyczne skrzynie biegów, systemy wspomagania kierowania i wiele innych.

Mercedes-Benz Econic to solidny i niezawodny pojazd, który jest powszechnie wykorzystywany w miastach i gminach na całym świecie. Jego zaawansowane funkcje bezpieczeństwa, przyjazność dla środowiska i wszechstronność sprawiają, że jest to popularny wybór dla tych, którzy poszukują efektywnych i odpowiedzialnych rozwiązań transportowych w środowisku miejskim.

Zobacz także:  Mercedes-Benz SLK i SLC R172 (2012-2019) - schematy bezpieczników i przekaźników

Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników

Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.

Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!

  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.

Skrzynka bezpieczników znajduje się w skrzynce elektrycznej za fotelem kierowcy.

Schemat przyporządkowania bezpieczników znajduje się po wewnętrznej stronie osłony głównej płyty bezpieczników.

 

Zdejmowanie osłony skrzynki elektrycznej

Mercedes-Benz Econic - schematy bezpieczników i przekaźników

Poluzować śruby 1.

Wyciągnąć osłonę skrzynki elektrycznej 2 do góry.

Rozmieszczenie bezpieczników

Bezpieczniki w module FA1

Numer
Opis
Ampery [A]
F1
Układ regulacji jazdy (CPC) zacisk 30
20 A
Tachograf (DTCO/MTCO) zacisk 30
20 A
F2
Układ regulacji jazdy (CPC) zacisk 15
15 A
Układ poziomowania (CLCS) zacisk 15
15 A
Parametryzowany moduł specjalny (PSM) zacisk 15
15 A
F3
Czujnik kąta skrętu kierownicy (SAS) zacisk 30
10 A
F4
Wolne
F5
Centralna magistrala danych (CGW) zacisk 30
10 A
F6
Roleta przeciwsłoneczna zacisk 15
15 A
Układ ogrzewania, panel obsługi ogrzewania zacisk 15
15 A
F7
Parametryzowany moduł specjalny (PSM) zacisk 30
15 A
F8
Złącze diagnostyczne (OBD) zacisk 30
10 A
F9
Ogrzewanie fotela zacisk 15
20 A
F10
Gniazdo przyczepy, 15-stykowe zacisk 30
20 A
F11
Wolne
F12
Wolne
F13
Wolne
F14
Wolne

Bezpieczniki w module FA2

Numer
Opis
Ampery [A]
F1
Radio zacisk 15
15 A
Układ hamulcowy (EBS) zacisk 15
15 A
Retarder zacisk 15
15 A
Układ sterowania pracą silnika, system oczyszczania spalin zacisk 15
15 A
Jednostka przetwarzania powietrza zacisk 15
15 A
Automatyczna skrzynia biegów zacisk 15
15 A
F2
Radio zacisk 30
10 A
Modułowy panel przełączników (MSF) zacisk 30
10 A
F3
Moduł sterujący kierowcy zacisk 15
15 A
Podnośnik szyby zacisk 15
15 A
F4
Tachograf (DTCO/MTCO) zacisk 30
15 A
System poboru opłat zacisk 15
15 A
System zarządzania flotą zacisk 15
15 A
Telefon zacisk 15
15 A
F5
Obrotowe światło ostrzegawcze zacisk 30
10 A
F6
Układ hamulcowy (EBS) zacisk 30
20 A
F7
Układ hamulcowy (EBS) zacisk 30
20 A
F8
Układ ogrzewania zacisk 30
25 A
F9
Układ ogrzewania zacisk 15
10 A
F10
Moduł sterujący automatycznej skrzyni biegów, dźwignia wybierania biegów zacisk 30
15 A
F11
Wolne
F12
Wolne
F13
Wolne
F14
Wolne

Bezpieczniki w module FA3

Numer
Opis
Ampery [A]
F1
Zacisk 50/w przypadku immobilizera zacisk 30
5 A
F2
System poboru opłat zacisk 15
10 A
Instalacja telefoniczna zacisk 15
10 A
F3
Układ poziomowania nadwozia/układ stabilizacji przechyłów bocznych
15 A
F4
Panel obsługi drzwi pasażera z przodu zacisk 15
15 A
Podnośnik szyby zacisk 15
15 A
F5
Panel obsługi drzwi kierowcy zacisk 15
10 A
Regulacja lusterek zacisk 15
10 A
F6
Gniazdo 24V zacisk 30
25 A
Dodatkowe gniazdo 24V zacisk 30
25 A
F7
Gniazdo przyczepy ABS, 7-stykowe zacisk 30
25 A
F8
Gniazdo przyczepy ABS, 7-stykowe zacisk 15
10 A
F9
System zarządzania flotą (Fleetboard) zacisk 30
10 A
F10
Ogrzewanie dodatkowe (ZHE) zacisk. 30
25 A
F11
System poboru opłat (Toll Collect) zacisk 30
10 A
F12
Wolne
F13
Wolne
F14
Wolne

Bezpieczniki w module FA4

Numer
Opis
Ampery [A]
F1
Radio zacisk 30
15 A
Telefon komórkowy zacisk 30
15 A
Przetwornik napięcia 10 A zacisk 30
15 A
F2
Przetwornik napięcia 18 A zacisk 30
15 A
Dodatkowe gniazdo 12V zacisk 30
15 A
F3
Układ wycieraczek zacisk 15
25 A
F4
Elektroniczna jednostka przetwarzania powietrza zacisk 30
20 A
F5
Kierowana oś dodatkowa zacisk 30
10 A
F6
Układ ogrzewania wstępnego filtra paliwa zacisk 15
15 A
F7
W gestii producenta zabudowy zacisk 15
15 A
F8
W gestii producenta zabudowy zacisk 30
25 A
F9
Moduł zapłonowy silnika gazowego zacisk 30
15 A
F10
Zawór odcinania gazu zacisk 15
10 A
Czujnik ciśnienia gazu zacisk 15
10 A
Zawory kołnierzowe do gazu zacisk 15
10 A
F11
Wolne
F12
Wolne
F13
Wolne
F14
Wolne

Przekaźniki w module A32

Numer
Opis
K01
Obrotowe światło ostrzegawcze
K02
Immobilizer, zacisk 50
K03
Przygotowanie do montażu radia 12V zacisk 15
K04
Przygotowanie do montażu radia 12V zacisk 58
K05
Wolne
K06
Moduł zapłonowy silnika gazowego

Przekaźniki w module A33

Numer
Opis
K01
Przystawka odbioru mocy
K02
Automatyka śmieciarki z położeniem neutralnym
K03
Wolne
K04
Wolne
K05
Wolne
K06
Wolne

Diody w module A42

Numer
Opis
V01
Wolne
V02
Wolne
V03
MUX 1: stacyjka zacisk 50
V04
MUX 2: stacyjka zacisk 15R
V05
MUX 3: stacyjka zacisk 15
V06
Wolne
V07
Wolne
V08
Wolne
V09
Wolne
V10
Wolne

Sprawdzanie i włączanie bezpiecznika automatycznego

Mercedes-Benz Econic - schematy bezpieczników i przekaźników

Bezpiecznik automatyczny

1 Bezpiecznik automatyczny włączony
2 Bezpiecznik automatyczny wyłączony
3 Wyzwalacz
4 Trzpień
Jeśli nastąpi uruchomienie bezpiecznika automatycznego, trzpień 4 przełącza się w położenie „wyłączony” 2.
Wyciągnąć automatyczny bezpiecznik z modułu.
Wcisnąć trzpień 4 w położenie wyjściowe 1.
Nacisnąć wyzwalacz 3.
  • Jeśli trzpień 4 przełączy się w położenie „wyłączony” 2, automatyczny bezpiecznik jest sprawny.
    Jeśli trzpień 4 nie znajduje się w położeniu „wyłączony” 2, bezpiecznik należy wymienić.
Wcisnąć trzpień 4 w położenie wyjściowe 1 i włożyć ponownie bezpiecznik.
Włączyć odbiornik/odbiorniki i sprawdzić działanie.

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.