W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mazdy MX-5 IV z lat: 2007, 2008, 2009. Mazda MX-5 IV, znana również jako Mazda Miata w Ameryce Północnej i Mazda Roadster w Japonii, to czwarta generacja kultowego roadstera Mazdy. Model ten został wprowadzony na rynek w 2015 roku jako kontynuacja dziedzictwa i […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mazdy MX-5 IV z lat: 2007, 2008, 2009.
Mazda MX-5 IV, znana również jako Mazda Miata w Ameryce Północnej i Mazda Roadster w Japonii, to czwarta generacja kultowego roadstera Mazdy. Model ten został wprowadzony na rynek w 2015 roku jako kontynuacja dziedzictwa i sukcesu poprzednich generacji MX-5.
MX-5 IV została zbudowana w duchu tradycji oryginalnego roadstera, skupiając się na prostocie, lekkości i radości z prowadzenia. Charakteryzuje się charakterystycznym designem, który łączy elementy klasyczne z nowoczesnymi akcentami. Niski profil, podwójne reflektory i agresywnie zarysowane linie nadwozia podkreślają sportowy charakter samochodu.
Ważnym celem przy projektowaniu MX-5 IV było obniżenie masy pojazdu i zwiększenie sztywności konstrukcji. Dzięki zastosowaniu lekkich materiałów i odpowiedniej konstrukcji, Mazda osiągnęła lepsze osiągi i jeszcze bardziej dynamiczną jazdę. Pojazd wyróżnia się znakomitą zwinnością, precyzyjnym prowadzeniem oraz niezapomnianymi wrażeniami podczas prowadzenia go po krętych drogach.
Wnętrze MX-5 IV zostało starannie zaprojektowane, aby zapewnić kierowcy i pasażerom wygodne i ergonomiczne środowisko. Fotele zostały dostosowane do sportowego charakteru pojazdu, a kokpit skonfigurowany tak, aby kierowca mógł się skupić na prowadzeniu i czerpać pełnię przyjemności z jazdy.
Pod względem napędu, Mazda MX-5 IV była oferowana z różnymi silnikami w zależności od regionu, w którym był sprzedawany. Wersje amerykańskie najczęściej wyposażone były w czterocylindrowe silniki benzynowe o różnych pojemnościach, dostarczające odpowiednią moc i moment obrotowy do zapewnienia ekscytującej i responsywnej jazdy.
Czwarta generacja MX-5 zdobyła pozytywne recenzje krytyków i zdobyła liczne nagrody motoryzacyjne za swoją doskonałą dynamikę prowadzenia i wyjątkowe połączenie z kierowcą. Model ten kontynuował dziedzictwo MX-5 jako popularny roadster, który dostarcza niezapomnianych doznań podczas jazdy.
Mazda MX-5 IV była jednym z najbardziej oczekiwanych modeli na rynku i przyczyniła się do wzmocnienia legendy MX-5 jako jednego z najlepszych i najbardziej uwielbianych samochodów sportowych na świecie.
Komora silnika
Numer | Ampery [A] | Opis |
1 | 5 | — |
2 | 5 | — |
3 | 7,5 | Klakson |
4 | 15 | Do ochrony różnych obwodów |
5 | 7,5 | Układ sterowania silnikiem |
6 | — | — |
7 | 15 | Światło górne |
8 | 7,5 | Układ sterowania silnikiem |
9 | 15 | System nagłośnieniowy |
10 | 10 | Klaster instrumentów |
11 | 7,5 | Poduszka powietrzna |
12 | — | — |
13 | 7,5 | System nagłośnieniowy |
14 | 20 | Układ sterowania silnikiem |
15 | 10 | Układ sterowania silnikiem |
16 | 15 | Układ sterowania silnikiem |
17 | 25 | System nagłośnieniowy |
18 | 7,5 | Klimatyzator |
19 | 20 | System kontroli transmisji* |
20 | 15 | System kontroli transmisji* |
21 | 25 | Elektryczne zamki do drzwi |
22 | 20 | Reflektor (prawy) |
23 | 7,5 | Układ sterowania silnikiem |
24 | 20 | Tylne światła;
Oświetlenie tablicy rejestracyjnej; Światła postojowe. |
25 | 15 | — |
26 | 25 | Światło górne |
27 | 15 | — |
28 | 20 | — |
29 | 10 | Światła stopu |
30 | 15 | Klakson |
31 | 20 | Reflektor (lewy) |
32 | 30 | ABS;
System dynamicznej kontroli stabilności. |
33 | 15 | Światła awaryjne (popielacze, kierunkowskazy) |
34 | 15 | System paliwowy |
35 | 5 | — |
36 | 20 | Wycieraczki |
37 | 50 | Do ochrony różnych obwodów |
38 | — | — |
39 | — | — |
40 | 50 | ABS;
System dynamicznej kontroli stabilności. |
41 | 20 | Układ sterowania silnikiem |
42 | 30 | Układ sterowania hamulcem |
43 | 30 | Wentylator chłodzący |
44 | 40 | — |
45 | 40 | Układ sterowania silnikiem |
46 | 60 | Układ wspomagania kierownicy |
47 | 30 | Odmgławiacz tylnej szyby |
48 | 30 | Do ochrony różnych obwodów |
49 | 30 | Układ sterowania silnikiem |
50 | 40 | Klimatyzator |
51 | — | — |
52 | — | — |
* Niektóre modele |
Przedział pasażerski (lewa strona)
Numer | Ampery [A] | Opis |
1 | 30 | Chowany sztywny dach (prawy)* |
2 | 30 | Chowany sztywny dach (lewy)* |
3 | — | — |
4 | — | — |
5 | 15 | Gniazda akcesoriów |
6 | — | — |
7 | 7,5 | AT wskaźnik zmiany biegów * |
8 | 7,5 | Lusterko kontroli mocy |
9 | 30 | Chowany sztywny dach (prawy)* |
10 | 30 | Chowany sztywny dach (lewy)* |
11 | 15 | Spryskiwacz przedniej szyby |
12 | 30 | Okna elektryczne |
13 | — | — |
14 | 15 | — |
15 | 20 | Podgrzewanie siedzeń* |
16 | 7,5 | Odmgławiacz lusterek* |
* Niektóre modele |