Mazda MX-5 IV (2017) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mazdy MX-5 IV z lat: 2007, 2008, 2009. Mazda MX-5 IV, znana również jako Mazda Miata w Ameryce Północnej i Mazda Roadster w Japonii, to czwarta generacja kultowego roadstera Mazdy. Model ten został wprowadzony na rynek w 2015 roku jako kontynuacja dziedzictwa i […]

08/01/2023
Czas czytania: 3 minut

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mazdy MX-5 IV z lat: 2007, 2008, 2009.

Mazda MX-5 IV, znana również jako Mazda Miata w Ameryce Północnej i Mazda Roadster w Japonii, to czwarta generacja kultowego roadstera Mazdy. Model ten został wprowadzony na rynek w 2015 roku jako kontynuacja dziedzictwa i sukcesu poprzednich generacji MX-5.

MX-5 IV została zbudowana w duchu tradycji oryginalnego roadstera, skupiając się na prostocie, lekkości i radości z prowadzenia. Charakteryzuje się charakterystycznym designem, który łączy elementy klasyczne z nowoczesnymi akcentami. Niski profil, podwójne reflektory i agresywnie zarysowane linie nadwozia podkreślają sportowy charakter samochodu.

Ważnym celem przy projektowaniu MX-5 IV było obniżenie masy pojazdu i zwiększenie sztywności konstrukcji. Dzięki zastosowaniu lekkich materiałów i odpowiedniej konstrukcji, Mazda osiągnęła lepsze osiągi i jeszcze bardziej dynamiczną jazdę. Pojazd wyróżnia się znakomitą zwinnością, precyzyjnym prowadzeniem oraz niezapomnianymi wrażeniami podczas prowadzenia go po krętych drogach.

Wnętrze MX-5 IV zostało starannie zaprojektowane, aby zapewnić kierowcy i pasażerom wygodne i ergonomiczne środowisko. Fotele zostały dostosowane do sportowego charakteru pojazdu, a kokpit skonfigurowany tak, aby kierowca mógł się skupić na prowadzeniu i czerpać pełnię przyjemności z jazdy.

Zobacz także:  Mazda CX-5 I (2014) - schematy bezpieczników i przekaźników

Pod względem napędu, Mazda MX-5 IV była oferowana z różnymi silnikami w zależności od regionu, w którym był sprzedawany. Wersje amerykańskie najczęściej wyposażone były w czterocylindrowe silniki benzynowe o różnych pojemnościach, dostarczające odpowiednią moc i moment obrotowy do zapewnienia ekscytującej i responsywnej jazdy.

Czwarta generacja MX-5 zdobyła pozytywne recenzje krytyków i zdobyła liczne nagrody motoryzacyjne za swoją doskonałą dynamikę prowadzenia i wyjątkowe połączenie z kierowcą. Model ten kontynuował dziedzictwo MX-5 jako popularny roadster, który dostarcza niezapomnianych doznań podczas jazdy.

Mazda MX-5 IV była jednym z najbardziej oczekiwanych modeli na rynku i przyczyniła się do wzmocnienia legendy MX-5 jako jednego z najlepszych i najbardziej uwielbianych samochodów sportowych na świecie.

Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.
Zobacz także:  Mazda 5 III (2014-2015) - schematy bezpieczników i przekaźników

 

Komora silnika

Mazda MX-5 IV (2017) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
1 5
2 5
3 7,5 Klakson
4 15 Do ochrony różnych obwodów
5 7,5 Układ sterowania silnikiem
6
7 15 Światło górne
8 7,5 Układ sterowania silnikiem
9 15 System nagłośnieniowy
10 10 Klaster instrumentów
11 7,5 Poduszka powietrzna
12
13 7,5 System nagłośnieniowy
14 20 Układ sterowania silnikiem
15 10 Układ sterowania silnikiem
16 15 Układ sterowania silnikiem
17 25 System nagłośnieniowy
18 7,5 Klimatyzator
19 20 System kontroli transmisji*
20 15 System kontroli transmisji*
21 25 Elektryczne zamki do drzwi
22 20 Reflektor (prawy)
23 7,5 Układ sterowania silnikiem
24 20 Tylne światła;

Oświetlenie tablicy rejestracyjnej;

Światła postojowe.

25 15
26 25 Światło górne
27 15
28 20
29 10 Światła stopu
30 15 Klakson
31 20 Reflektor (lewy)
32 30 ABS;

System dynamicznej kontroli stabilności.

33 15 Światła awaryjne (popielacze, kierunkowskazy)
34 15 System paliwowy
35 5
36 20 Wycieraczki
37 50 Do ochrony różnych obwodów
38
39
40 50 ABS;

System dynamicznej kontroli stabilności.

41 20 Układ sterowania silnikiem
42 30 Układ sterowania hamulcem
43 30 Wentylator chłodzący
44 40
45 40 Układ sterowania silnikiem
46 60 Układ wspomagania kierownicy
47 30 Odmgławiacz tylnej szyby
48 30 Do ochrony różnych obwodów
49 30 Układ sterowania silnikiem
50 40 Klimatyzator
51
52
* Niektóre modele

 

Przedział pasażerski (lewa strona)

Mazda MX-5 IV (2017) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
1 30 Chowany sztywny dach (prawy)*
2 30 Chowany sztywny dach (lewy)*
3
4
5 15 Gniazda akcesoriów
6
7 7,5 AT wskaźnik zmiany biegów *
8 7,5 Lusterko kontroli mocy
9 30 Chowany sztywny dach (prawy)*
10 30 Chowany sztywny dach (lewy)*
11 15 Spryskiwacz przedniej szyby
12 30 Okna elektryczne
13
14 15
15 20 Podgrzewanie siedzeń*
16 7,5 Odmgławiacz lusterek*
* Niektóre modele

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.