W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mazdy MX-5 IV z lat: 2016. Mazda MX-5 IV, znana również jako Mazda Miata w Ameryce Północnej i Mazda Roadster w Japonii, to czwarta generacja kultowego roadstera Mazdy. Model ten został wprowadzony na rynek w 2015 roku, kontynuując dziedzictwo poprzednich generacji MX-5, które […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mazdy MX-5 IV z lat: 2016.
Mazda MX-5 IV, znana również jako Mazda Miata w Ameryce Północnej i Mazda Roadster w Japonii, to czwarta generacja kultowego roadstera Mazdy. Model ten został wprowadzony na rynek w 2015 roku, kontynuując dziedzictwo poprzednich generacji MX-5, które skupiają się na lekkości, zwinności i radości z prowadzenia.
Mazda MX-5 IV została zaprojektowana w duchu „Jinba Ittai”, co w języku japońskim oznacza jedność między jeźdźcem a koniem. Wartość ta była kluczowym elementem przy projektowaniu tego modelu, aby zapewnić kierowcy pełne wrażenia i zaangażowanie podczas prowadzenia.
Pod względem designu, MX-5 IV nadal utrzymała klasyczny wygląd roadstera, ale zyskała bardziej agresywny i nowoczesny wygląd, który nadaje jej świeżości. Charakteryzowała się znacznie niższym profilem, ostrzej zarysowanymi reflektorami i bardziej muskularnymi przetłoczeniami, które podkreślały jej sportowy charakter.
Jednak prawdziwa zmiana zaszła pod maską. Mazda MX-5 IV otrzymała nowoczesne silniki o wysokiej wydajności, które dostarczały odpowiednią moc, zachowując przy tym niską masę całkowitą pojazdu. To znacznie poprawiło osiągi i przyspieszenie samochodu, jednocześnie umożliwiając kierowcy lepszą kontrolę nad pojazdem.
Wnętrze Mazdy MX-5 IV zostało zaprojektowane z myślą o minimalizmie i ergonomicznym układzie, podkreślając koncepcję „Jinba Ittai”. Zastosowano wysokiej jakości materiały i wykończenie, aby zapewnić wygodę i elegancję, jednocześnie zachowując skupienie na kierowcy.
MX-5 IV stała się także znacznie bardziej zaawansowana technologicznie, oferując nowoczesne systemy infotainment i rozrywki, a także zaawansowane funkcje bezpieczeństwa, które wspierają kierowcę podczas jazdy.
Mazda MX-5 IV zdobyła liczne nagrody i uznanie, zarówno od krytyków motoryzacyjnych, jak i od entuzjastów. Jej kultowy status jako jednego z najlepszych i najbardziej uwielbianych roadsterów na świecie został potwierdzony, a MX-5 IV kontynuowała tradycję jako rewelacyjny samochód sportowy, który dostarcza niezapomnianych doznań podczas jazdy.
Czwarta generacja MX-5 nadal jest produkowana i wciąż cieszy się ogromnym zainteresowaniem na rynku motoryzacyjnym. Dziedzictwo MX-5 jako jednego z najbardziej uwielbianych roadsterów na świecie z pewnością zostaje kontynuowane i uznawane przez wielu za szczytowe osiągnięcie Mazdy w dziedzinie samochodów sportowych.
Komora silnika

| Numer | Ampery [A] | Opis |
| 1 | 5 | — |
| 2 | 5 | — |
| 3 | 7,5 | Klakson |
| 4 | 15 | Do ochrony różnych obwodów |
| 5 | 7,5 | Układ sterowania silnikiem |
| 6 | — | — |
| 7 | 15 | Światło górne |
| 8 | 7,5 | Układ sterowania silnikiem |
| 9 | 15 | System nagłośnieniowy |
| 10 | 10 | Klaster instrumentów |
| 11 | 7,5 | Poduszka powietrzna |
| 12 | — | — |
| 13 | 7,5 | System nagłośnieniowy |
| 14 | 20 | Układ sterowania silnikiem |
| 15 | 10 | Układ sterowania silnikiem |
| 16 | 15 | Układ sterowania silnikiem |
| 17 | 25 | System nagłośnieniowy |
| 18 | 7,5 | Klimatyzator |
| 19 | 20 | System kontroli transmisji* |
| 20 | 15 | System kontroli transmisji* |
| 21 | 25 | Elektryczne zamki do drzwi |
| 22 | 20 | Reflektor (prawy) |
| 23 | 7,5 | Układ sterowania silnikiem |
| 24 | 20 | Tylne światła;
Oświetlenie tablicy rejestracyjnej; Światła postojowe. |
| 25 | 15 | — |
| 26 | 25 | Światło górne |
| 27 | 15 | — |
| 28 | 20 | — |
| 29 | 10 | Światła stopu |
| 30 | 15 | klakson |
| 31 | 20 | Reflektor (lewy) |
| 32 | 30 | ABS;
System dynamicznej kontroli stabilności. |
| 33 | 15 | Ostrzeganie o zagrożeniu (popielacze, kierunkowskazy) |
| 34 | 15 | System paliwowy |
| 35 | 5 | — |
| 36 | 20 | Wycieraczki |
| 37 | 50 | Do ochrony różnych obwodów |
| 38 | — | — |
| 39 | — | — |
| 40 | 50 | ABS;
System dynamicznej kontroli stabilności. |
| 41 | 20 | Układ sterowania silnikiem |
| 42 | 30 | Układ sterowania hamulcem |
| 43 | 30 | Wentylator chłodzący |
| 44 | 40 | — |
| 45 | 40 | Układ sterowania silnikiem |
| 46 | 60 | Układ wspomagania kierownicy |
| 47 | 30 | Odmgławiacz tylnej szyby |
| 48 | 30 | Do ochrony różnych obwodów |
| 49 | 30 | Układ sterowania silnikiem |
| 50 | 40 | Klimatyzator |
| 51 | — | — |
| 52 | — | — |
| * Niektóre modele | ||
Przedział pasażerski (lewa strona)

| Numer | Ampery [A] | Opis |
| 1 | 30 | — |
| 2 | 30 | — |
| 3 | — | — |
| 4 | — | — |
| 5 | 15 | Gniazda akcesoriów |
| 6 | — | — |
| 7 | 7,5 | AT wskaźnik zmiany biegów * |
| 8 | 7,5 | Zasilanie lusterek |
| 9 | 30 | — |
| 10 | 30 | — |
| 11 | 15 | Spryskiwacz przedniej szyby |
| 12 | 30 | Okna elektryczne |
| 13 | — | — |
| 14 | 15 | — |
| 15 | 20 | Podgrzewanie siedzeń* |
| 16 | 7,5 | Odmgławiacz lusterek* |
| * Niektóre modele | ||
Brak komentarzy.