Mazda MX-5 IV (2016) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mazdy MX-5 IV z lat: 2016. Mazda MX-5 IV, znana również jako Mazda Miata w Ameryce Północnej i Mazda Roadster w Japonii, to czwarta generacja kultowego roadstera Mazdy. Model ten został wprowadzony na rynek w 2015 roku, kontynuując dziedzictwo poprzednich generacji MX-5, które […]

08/01/2023
Czas czytania: 3 minut

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mazdy MX-5 IV z lat: 2016.

Mazda MX-5 IV, znana również jako Mazda Miata w Ameryce Północnej i Mazda Roadster w Japonii, to czwarta generacja kultowego roadstera Mazdy. Model ten został wprowadzony na rynek w 2015 roku, kontynuując dziedzictwo poprzednich generacji MX-5, które skupiają się na lekkości, zwinności i radości z prowadzenia.

Mazda MX-5 IV została zaprojektowana w duchu „Jinba Ittai”, co w języku japońskim oznacza jedność między jeźdźcem a koniem. Wartość ta była kluczowym elementem przy projektowaniu tego modelu, aby zapewnić kierowcy pełne wrażenia i zaangażowanie podczas prowadzenia.

Pod względem designu, MX-5 IV nadal utrzymała klasyczny wygląd roadstera, ale zyskała bardziej agresywny i nowoczesny wygląd, który nadaje jej świeżości. Charakteryzowała się znacznie niższym profilem, ostrzej zarysowanymi reflektorami i bardziej muskularnymi przetłoczeniami, które podkreślały jej sportowy charakter.

Jednak prawdziwa zmiana zaszła pod maską. Mazda MX-5 IV otrzymała nowoczesne silniki o wysokiej wydajności, które dostarczały odpowiednią moc, zachowując przy tym niską masę całkowitą pojazdu. To znacznie poprawiło osiągi i przyspieszenie samochodu, jednocześnie umożliwiając kierowcy lepszą kontrolę nad pojazdem.

Zobacz także:  Mazda 2 II DE (2012) - schematy bezpieczników i przekaźników

Wnętrze Mazdy MX-5 IV zostało zaprojektowane z myślą o minimalizmie i ergonomicznym układzie, podkreślając koncepcję „Jinba Ittai”. Zastosowano wysokiej jakości materiały i wykończenie, aby zapewnić wygodę i elegancję, jednocześnie zachowując skupienie na kierowcy.

MX-5 IV stała się także znacznie bardziej zaawansowana technologicznie, oferując nowoczesne systemy infotainment i rozrywki, a także zaawansowane funkcje bezpieczeństwa, które wspierają kierowcę podczas jazdy.

Mazda MX-5 IV zdobyła liczne nagrody i uznanie, zarówno od krytyków motoryzacyjnych, jak i od entuzjastów. Jej kultowy status jako jednego z najlepszych i najbardziej uwielbianych roadsterów na świecie został potwierdzony, a MX-5 IV kontynuowała tradycję jako rewelacyjny samochód sportowy, który dostarcza niezapomnianych doznań podczas jazdy.

Czwarta generacja MX-5 nadal jest produkowana i wciąż cieszy się ogromnym zainteresowaniem na rynku motoryzacyjnym. Dziedzictwo MX-5 jako jednego z najbardziej uwielbianych roadsterów na świecie z pewnością zostaje kontynuowane i uznawane przez wielu za szczytowe osiągnięcie Mazdy w dziedzinie samochodów sportowych.

Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.
Zobacz także:  Mazda MX-5 I (1989-1997) - schematy bezpieczników i przekaźników

 

Komora silnika

Mazda MX-5 IV (2016) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
1 5
2 5
3 7,5 Klakson
4 15 Do ochrony różnych obwodów
5 7,5 Układ sterowania silnikiem
6
7 15 Światło górne
8 7,5 Układ sterowania silnikiem
9 15 System nagłośnieniowy
10 10 Klaster instrumentów
11 7,5 Poduszka powietrzna
12
13 7,5 System nagłośnieniowy
14 20 Układ sterowania silnikiem
15 10 Układ sterowania silnikiem
16 15 Układ sterowania silnikiem
17 25 System nagłośnieniowy
18 7,5 Klimatyzator
19 20 System kontroli transmisji*
20 15 System kontroli transmisji*
21 25 Elektryczne zamki do drzwi
22 20 Reflektor (prawy)
23 7,5 Układ sterowania silnikiem
24 20 Tylne światła;

Oświetlenie tablicy rejestracyjnej;

Światła postojowe.

25 15
26 25 Światło górne
27 15
28 20
29 10 Światła stopu
30 15 klakson
31 20 Reflektor (lewy)
32 30 ABS;

System dynamicznej kontroli stabilności.

33 15 Ostrzeganie o zagrożeniu (popielacze, kierunkowskazy)
34 15 System paliwowy
35 5
36 20 Wycieraczki
37 50 Do ochrony różnych obwodów
38
39
40 50 ABS;

System dynamicznej kontroli stabilności.

41 20 Układ sterowania silnikiem
42 30 Układ sterowania hamulcem
43 30 Wentylator chłodzący
44 40
45 40 Układ sterowania silnikiem
46 60 Układ wspomagania kierownicy
47 30 Odmgławiacz tylnej szyby
48 30 Do ochrony różnych obwodów
49 30 Układ sterowania silnikiem
50 40 Klimatyzator
51
52
* Niektóre modele

Przedział pasażerski (lewa strona)

Mazda MX-5 IV (2016) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
1 30
2 30
3
4
5 15 Gniazda akcesoriów
6
7 7,5 AT wskaźnik zmiany biegów *
8 7,5 Zasilanie lusterek
9 30
10 30
11 15 Spryskiwacz przedniej szyby
12 30 Okna elektryczne
13
14 15
15 20 Podgrzewanie siedzeń*
16 7,5 Odmgławiacz lusterek*
* Niektóre modele

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.