W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mazdy MX-5 IV z lat: 2016. Mazda MX-5 IV, znana również jako Mazda Miata w Ameryce Północnej i Mazda Roadster w Japonii, to czwarta generacja kultowego roadstera Mazdy. Model ten został wprowadzony na rynek w 2015 roku, kontynuując dziedzictwo poprzednich generacji MX-5, które […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mazdy MX-5 IV z lat: 2016.
Mazda MX-5 IV, znana również jako Mazda Miata w Ameryce Północnej i Mazda Roadster w Japonii, to czwarta generacja kultowego roadstera Mazdy. Model ten został wprowadzony na rynek w 2015 roku, kontynuując dziedzictwo poprzednich generacji MX-5, które skupiają się na lekkości, zwinności i radości z prowadzenia.
Mazda MX-5 IV została zaprojektowana w duchu „Jinba Ittai”, co w języku japońskim oznacza jedność między jeźdźcem a koniem. Wartość ta była kluczowym elementem przy projektowaniu tego modelu, aby zapewnić kierowcy pełne wrażenia i zaangażowanie podczas prowadzenia.
Pod względem designu, MX-5 IV nadal utrzymała klasyczny wygląd roadstera, ale zyskała bardziej agresywny i nowoczesny wygląd, który nadaje jej świeżości. Charakteryzowała się znacznie niższym profilem, ostrzej zarysowanymi reflektorami i bardziej muskularnymi przetłoczeniami, które podkreślały jej sportowy charakter.
Jednak prawdziwa zmiana zaszła pod maską. Mazda MX-5 IV otrzymała nowoczesne silniki o wysokiej wydajności, które dostarczały odpowiednią moc, zachowując przy tym niską masę całkowitą pojazdu. To znacznie poprawiło osiągi i przyspieszenie samochodu, jednocześnie umożliwiając kierowcy lepszą kontrolę nad pojazdem.
Wnętrze Mazdy MX-5 IV zostało zaprojektowane z myślą o minimalizmie i ergonomicznym układzie, podkreślając koncepcję „Jinba Ittai”. Zastosowano wysokiej jakości materiały i wykończenie, aby zapewnić wygodę i elegancję, jednocześnie zachowując skupienie na kierowcy.
MX-5 IV stała się także znacznie bardziej zaawansowana technologicznie, oferując nowoczesne systemy infotainment i rozrywki, a także zaawansowane funkcje bezpieczeństwa, które wspierają kierowcę podczas jazdy.
Mazda MX-5 IV zdobyła liczne nagrody i uznanie, zarówno od krytyków motoryzacyjnych, jak i od entuzjastów. Jej kultowy status jako jednego z najlepszych i najbardziej uwielbianych roadsterów na świecie został potwierdzony, a MX-5 IV kontynuowała tradycję jako rewelacyjny samochód sportowy, który dostarcza niezapomnianych doznań podczas jazdy.
Czwarta generacja MX-5 nadal jest produkowana i wciąż cieszy się ogromnym zainteresowaniem na rynku motoryzacyjnym. Dziedzictwo MX-5 jako jednego z najbardziej uwielbianych roadsterów na świecie z pewnością zostaje kontynuowane i uznawane przez wielu za szczytowe osiągnięcie Mazdy w dziedzinie samochodów sportowych.
Komora silnika
Numer | Ampery [A] | Opis |
1 | 5 | — |
2 | 5 | — |
3 | 7,5 | Klakson |
4 | 15 | Do ochrony różnych obwodów |
5 | 7,5 | Układ sterowania silnikiem |
6 | — | — |
7 | 15 | Światło górne |
8 | 7,5 | Układ sterowania silnikiem |
9 | 15 | System nagłośnieniowy |
10 | 10 | Klaster instrumentów |
11 | 7,5 | Poduszka powietrzna |
12 | — | — |
13 | 7,5 | System nagłośnieniowy |
14 | 20 | Układ sterowania silnikiem |
15 | 10 | Układ sterowania silnikiem |
16 | 15 | Układ sterowania silnikiem |
17 | 25 | System nagłośnieniowy |
18 | 7,5 | Klimatyzator |
19 | 20 | System kontroli transmisji* |
20 | 15 | System kontroli transmisji* |
21 | 25 | Elektryczne zamki do drzwi |
22 | 20 | Reflektor (prawy) |
23 | 7,5 | Układ sterowania silnikiem |
24 | 20 | Tylne światła;
Oświetlenie tablicy rejestracyjnej; Światła postojowe. |
25 | 15 | — |
26 | 25 | Światło górne |
27 | 15 | — |
28 | 20 | — |
29 | 10 | Światła stopu |
30 | 15 | klakson |
31 | 20 | Reflektor (lewy) |
32 | 30 | ABS;
System dynamicznej kontroli stabilności. |
33 | 15 | Ostrzeganie o zagrożeniu (popielacze, kierunkowskazy) |
34 | 15 | System paliwowy |
35 | 5 | — |
36 | 20 | Wycieraczki |
37 | 50 | Do ochrony różnych obwodów |
38 | — | — |
39 | — | — |
40 | 50 | ABS;
System dynamicznej kontroli stabilności. |
41 | 20 | Układ sterowania silnikiem |
42 | 30 | Układ sterowania hamulcem |
43 | 30 | Wentylator chłodzący |
44 | 40 | — |
45 | 40 | Układ sterowania silnikiem |
46 | 60 | Układ wspomagania kierownicy |
47 | 30 | Odmgławiacz tylnej szyby |
48 | 30 | Do ochrony różnych obwodów |
49 | 30 | Układ sterowania silnikiem |
50 | 40 | Klimatyzator |
51 | — | — |
52 | — | — |
* Niektóre modele |
Przedział pasażerski (lewa strona)
Numer | Ampery [A] | Opis |
1 | 30 | — |
2 | 30 | — |
3 | — | — |
4 | — | — |
5 | 15 | Gniazda akcesoriów |
6 | — | — |
7 | 7,5 | AT wskaźnik zmiany biegów * |
8 | 7,5 | Zasilanie lusterek |
9 | 30 | — |
10 | 30 | — |
11 | 15 | Spryskiwacz przedniej szyby |
12 | 30 | Okna elektryczne |
13 | — | — |
14 | 15 | — |
15 | 20 | Podgrzewanie siedzeń* |
16 | 7,5 | Odmgławiacz lusterek* |
* Niektóre modele |