W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mazdy MX-5 I z lat: 1989, 1990, 1991, 1992, 1993, 1994, 1995, 1996, 1997. Mazda MX-5 I, znana również jako Mazda Miata w Ameryce Północnej, to pierwsza generacja legendarnego roadstera produkowanego przez japońską firmę Mazda. Ten ikoniczny model zadebiutował w 1989 roku na […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mazdy MX-5 I z lat: 1989, 1990, 1991, 1992, 1993, 1994, 1995, 1996, 1997.
Mazda MX-5 I, znana również jako Mazda Miata w Ameryce Północnej, to pierwsza generacja legendarnego roadstera produkowanego przez japońską firmę Mazda. Ten ikoniczny model zadebiutował w 1989 roku na rynku i szybko zdobył uznanie jako jeden z najlepszych i najbardziej cenionych samochodów sportowych w historii.
Premiera Mazdy MX-5 I wywołała sensację, ponieważ model ten powrócił do prostych, klasycznych wartości samochodu sportowego – lekkości, zwinności i radości z jazdy. Charakteryzował się on prostą i atrakcyjną sylwetką roadstera, z dwoma miejscami dla kierowcy i pasażera oraz klasycznym składanym dachem.
Najważniejszym celem Mazdy przy projektowaniu MX-5 I było stworzenie pojazdu, który dostarczałby czystą przyjemność z prowadzenia, bez zbędnych komplikacji i luksusów. Pod względem stylistycznym model ten nawiązywał do klasycznych roadsterów z lat 60., co przyciągało wielbicieli motoryzacji i entuzjastów na całym świecie.
Mazda MX-5 I była napędzana przez benzynowe silniki o umiarkowanej mocy, ale dzięki lekkiemu nadwoziu, świetnemu zrównoważeniu oraz precyzyjnie skalibrowanej zawieszeniu oferowała dynamiczną i emocjonującą jazdę, szczególnie na krętych drogach i trasach o malowniczych krajobrazach.
Ta pierwsza generacja Mazdy MX-5 była dobrze przyjęta przez krytyków i zdobyła liczne nagrody, w tym tytuł „Samochodu Roku 1989” przyznany przez japońskie i amerykańskie media motoryzacyjne. Sukces na rynku potwierdzał, że powrót do podstawowych wartości samochodów sportowych był strzałem w dziesiątkę.
Produkcję Mazdy MX-5 I zakończono w 1997 roku, ale jej dziedzictwo żyje nadal w kolejnych generacjach tego modelu. Jego popularność i kultowy status sprawiły, że MX-5 stała się najlepiej sprzedającym się roadsterem w historii motoryzacji. To także dowód na to, że prostota, radość z jazdy i połączenie kierowcy z drogą nadal cieszą się wielkim uznaniem wśród miłośników samochodów sportowych na całym świecie.
Skrzynka bezpieczników w komorze silnika
Numer | Ampery [A] | Opis |
1 | 30 | Reflektory |
2 | 30 | Wtrysk paliwa;
Alternator. |
3 | 80 | Do ochrony wszystkich obwodów |
4 | 40 | – |
5 | 60 | System zapobiegania blokady kół |
6 | 30 | Wentylator chłodzący |
7 | 10 | Poduszka powietrzna |
8 | 20 | Dodatkowy wentylator (klimatyzator) |
9 | 10 | Wtrysk paliwa |
10 | 30 | Zwijacz reflektora |
Skrzynka bezpieczników tablicy rozdzielczej
Numer | Ampery [A] | Opis |
A | 15 | Wentylator chłodzący |
b | 10 | Wskaźniki;
Światła ostrzegawcze; Światła kierunkowskazów; Tempomat. |
C | 15 | Poduszka powietrzna |
D | 30 | Podgrzewacz |
E | — | — |
F | 30 | Okna elektryczne |
g | 20 | Wycieraczki;
Spryskiwacz. |
h | — | — |
i | 15 | Tylne światła |
J | — | — |
K | 15 | Blokada zmiany biegów;
Tempomat; Klakson; Światła stopu. |
L | 15 | Światła awaryjne |
m | — | — |
n | 10 | Lampy wewnętrzne;
Brzęczyki ostrzegawcze; Radio/magnetofon i odtwarzacz CD; Zegar. |
O | 15 | Radio/magnetofon i odtwarzacz CD;
Zegar; Zapalniczka. |
P | — | — |
Q | — | — |
Bezpieczniki w bagażniku
Numer | Ampery [A] | Opis |
1 | 10 | Tylny odszraniacz |
2 | 10 | Automatyczna antena |