Mazda MX-5 I (1989-1997) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mazdy MX-5 I z lat: 1989, 1990, 1991, 1992, 1993, 1994, 1995, 1996, 1997. Mazda MX-5 I, znana również jako Mazda Miata w Ameryce Północnej, to pierwsza generacja legendarnego roadstera produkowanego przez japońską firmę Mazda. Ten ikoniczny model zadebiutował w 1989 roku na […]

08/01/2023
Czas czytania: 3 minut

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mazdy MX-5 I z lat: 1989, 1990, 1991, 1992, 1993, 1994, 1995, 1996, 1997.

Mazda MX-5 I, znana również jako Mazda Miata w Ameryce Północnej, to pierwsza generacja legendarnego roadstera produkowanego przez japońską firmę Mazda. Ten ikoniczny model zadebiutował w 1989 roku na rynku i szybko zdobył uznanie jako jeden z najlepszych i najbardziej cenionych samochodów sportowych w historii.

Premiera Mazdy MX-5 I wywołała sensację, ponieważ model ten powrócił do prostych, klasycznych wartości samochodu sportowego – lekkości, zwinności i radości z jazdy. Charakteryzował się on prostą i atrakcyjną sylwetką roadstera, z dwoma miejscami dla kierowcy i pasażera oraz klasycznym składanym dachem.

Najważniejszym celem Mazdy przy projektowaniu MX-5 I było stworzenie pojazdu, który dostarczałby czystą przyjemność z prowadzenia, bez zbędnych komplikacji i luksusów. Pod względem stylistycznym model ten nawiązywał do klasycznych roadsterów z lat 60., co przyciągało wielbicieli motoryzacji i entuzjastów na całym świecie.

Zobacz także:  Mazda BT-50 I (2006-2011) - schematy bezpieczników i przekaźników

Mazda MX-5 I była napędzana przez benzynowe silniki o umiarkowanej mocy, ale dzięki lekkiemu nadwoziu, świetnemu zrównoważeniu oraz precyzyjnie skalibrowanej zawieszeniu oferowała dynamiczną i emocjonującą jazdę, szczególnie na krętych drogach i trasach o malowniczych krajobrazach.

Ta pierwsza generacja Mazdy MX-5 była dobrze przyjęta przez krytyków i zdobyła liczne nagrody, w tym tytuł „Samochodu Roku 1989” przyznany przez japońskie i amerykańskie media motoryzacyjne. Sukces na rynku potwierdzał, że powrót do podstawowych wartości samochodów sportowych był strzałem w dziesiątkę.

Produkcję Mazdy MX-5 I zakończono w 1997 roku, ale jej dziedzictwo żyje nadal w kolejnych generacjach tego modelu. Jego popularność i kultowy status sprawiły, że MX-5 stała się najlepiej sprzedającym się roadsterem w historii motoryzacji. To także dowód na to, że prostota, radość z jazdy i połączenie kierowcy z drogą nadal cieszą się wielkim uznaniem wśród miłośników samochodów sportowych na całym świecie.

Zobacz także:  Mazda CX-9 II (2022) - schematy bezpieczników i przekaźników
Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.

Skrzynka bezpieczników w komorze silnika

Mazda MX-5 I (1989-1997) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
1 30 Reflektory
2 30 Wtrysk paliwa;

Alternator.

3 80 Do ochrony wszystkich obwodów
4 40
5 60 System zapobiegania blokady kół
6 30 Wentylator chłodzący
7 10 Poduszka powietrzna
8 20 Dodatkowy wentylator (klimatyzator)
9 10 Wtrysk paliwa
10 30 Zwijacz reflektora

Skrzynka bezpieczników tablicy rozdzielczej

Mazda MX-5 I (1989-1997) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
A 15 Wentylator chłodzący
b 10 Wskaźniki;

Światła ostrzegawcze;

Światła kierunkowskazów;

Tempomat.

C 15 Poduszka powietrzna
D 30 Podgrzewacz
E
F 30 Okna elektryczne
g 20 Wycieraczki;

Spryskiwacz.

h
i 15 Tylne światła
J
K 15 Blokada zmiany biegów;

Tempomat;

Klakson;

Światła stopu.

L 15 Światła awaryjne
m
n 10 Lampy wewnętrzne;

Brzęczyki ostrzegawcze;

Radio/magnetofon i odtwarzacz CD;

Zegar.

O 15 Radio/magnetofon i odtwarzacz CD;

Zegar;

Zapalniczka.

P
Q

Bezpieczniki w bagażniku

Mazda MX-5 I (1989-1997) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
1 10 Tylny odszraniacz
2 10 Automatyczna antena

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.