W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mazdy 3 II BL z lat: 2010. Mazda 3 II (oznaczana jako BL) to druga generacja kompaktowego samochodu Mazda 3, która została wprowadzona na rynek w 2008 roku. Model ten był kontynuacją sukcesu pierwszej generacji i oferował nowoczesny design, doskonałą jakość wykonania oraz […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mazdy 3 II BL z lat: 2010.
Mazda 3 II (oznaczana jako BL) to druga generacja kompaktowego samochodu Mazda 3, która została wprowadzona na rynek w 2008 roku. Model ten był kontynuacją sukcesu pierwszej generacji i oferował nowoczesny design, doskonałą jakość wykonania oraz zaawansowane technologie.
Zewnętrznie Mazda 3 II BL była zaprojektowana zgodnie z nowym językiem stylistycznym marki, znanej jako „Nagare”, co przełożyło się na dynamiczne i zgrabne kształty nadwozia. Samochód prezentował się nowocześnie i przyciągał wzrok wielu entuzjastów motoryzacji.
Wnętrze Mazdy 3 II charakteryzowało się wysoką jakością materiałów i starannym wykończeniem. Konsola centralna i deska rozdzielcza zostały zaprojektowane tak, aby umożliwić kierowcy łatwy dostęp do wszystkich niezbędnych funkcji, co przyczyniało się do komfortowej i intuicyjnej obsługi.
W zakresie technologii Mazda 3 II BL oferowała różne zaawansowane funkcje, w tym systemy multimedialne, nawigację, systemy bezpieczeństwa i asystentów kierowcy. W zależności od wersji i wyposażenia, można było znaleźć wiele nowoczesnych rozwiązań, które podnosiły poziom komfortu i bezpieczeństwa podróży.
Pod względem jednostek napędowych, Mazda 3 II BL była dostępna z różnymi benzynowymi i wysokoprężnymi silnikami. Modele te charakteryzowały się zarówno oszczędnym zużyciem paliwa, jak i odpowiednią dynamiką jazdy.
Mazda 3 II BL cieszyła się uznaniem za swój doskonały balans między sportowym charakterem a codzienną użytecznością, co sprawiło, że była popularnym wyborem zarówno wśród kierowców ceniących dynamiczną jazdę, jak i tych poszukujących praktycznego samochodu do codziennych zadań.
Skrzynka bezpieczników w komorze silnika
W komorze silnika znajdują się 3 skrzynki bezpieczników i przekaźników.
| Numer | Nazwa | Ampery [A] | Opis |
| 1 | FAN 2 | – | – |
| 2 | ENG MAIN | 40 | System sterowania silnikiem |
| 3 | BTN 1 | 50 | Do ochrony różnych obwodów |
| 4 | A / C MAG | 7,5 | Klimatyzator |
| 5 | H / L HI | 20 | Światła drogowe |
| 6 | FOG | 15 | Światła przeciwmgielne* |
| 7 | H/L WASH | – | – |
| 8 | SUNROOF | 15 | Szyberdach * |
| 9 | F.DEF RH | – | – |
| 10 | F.DEF LH | – | – |
| 11 | FAN 1 | 40 | Wentylator chłodzący |
| 12 | ROOM | 15 | Światła wewnętrzne |
| 13 | TCM | 15 | TCM * |
| 14 | DSC | 20 | System dynamicznej kontroli stabilności * |
| 15 | BTN 2 | 7,5 | Do ochrony różnych obwodów |
| 16 | AT PUMP | – | – |
| 17 | HEATER | 40 | Ogrzewanie |
| 18 | INJ | – | – |
| 19 | R.DEF | 30 | Odmrażacz tylnej szyby |
| 20 | IGKEY 2 | 40 | Do ochrony różnych obwodów |
| 21 | IGKEY 1 | 40 | Do ochrony różnych obwodów |
| 22 | HORN | 15 | Klakson |
| 23 | STOP | 15 | Światła stopu |
| 24 | ENG + B | 10 | System sterowania silnikiem |
| 25 | FUEL PUMP | 25 | System paliwowy |
| 26 | ABS | 40 | ABS |
| 27 | SEAT WARM | 20 | Podgrzewacz siedzenia * |
| 28 | EHPAS | 80 | Elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy |
| 29 | – | – | – |
| 30 | ABS IG | 7,5 | ABS |
| 31 | – | – | – |
| 32 | H / L LO RH | 15 | Światła mijania (prawe) |
| 33 | H / L LO LH | 15 | Światła mijania (lewe) |
| 34 | ILLUM | 7,5 | Oświetlenie deski rozdzielczej |
| 35 | TAIL | 15 | Lampa tylna |
| 36 | ENG INJ | 15 | System sterowania silnikiem |
| 37 | ENG BAR | 15 | PCM |
| 38 | ENG BAR 2 | 20 | PCM |
| 39 | ETV | 15 | Elektryczny zawór dławiący |
| * Niektóre modele | |||
Przekaźniki
| R1 | Przekaźnik wtryskiwacza paliwa (L3 C TK) |
| R2 | Przekaźnik reflektorów – światła mijania |
| R3 | Główny przekaźnik automatycznej skrzyni biegów (LF, L5) / przekaźnik kontroli prędkości pompy paliwa (L3 C TK) |
| R4 | Przekaźnik reflektorów – daleko |
| R5 | Przekaźnik pompy paliwa |
| R6 | przekaźnik DRL – Światła do jazdy dziennej |
| R7 | Przekaźnik rozrusznika |
| R8 | Przekaźnik dmuchawy |
| R9 | Przekaźnik klaksonu |
| R10 | Przekaźnik TNS / Przekaźnik wymiarowy |
| R11 | Podgrzewany przekaźnik tylnej szyby |
| R12 | Przekaźnik klimatyzacji |
| R13 | Główny przekaźnik |
Dodatkowa skrzynka
Opis
| 1 | Przekaźnik świecy żarowej |
| 2 | Przekaźnik spryskiwaczy reflektorów |
| 3 | Przekaźnik tylnych świateł przeciwmgielnych |
| 4 | Przekaźnik wentylatora chłodnicy międzystopniowej turbosprężarki (TC). |
| F77 | 30A Wentylator chłodzący |
| F78 | 30A Wentylator chłodzący |
Skrzynka na akumulatorze
Do bieguna dodatniego akumulatora można podłączyć bezpiecznik główny dużej mocy 100A (Generator) wykonany w postaci bezpiecznika.
Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim

| Numer | Nazwa | Ampery [A] | Opis |
| 1 | BOSE | 30 | Bose® Sound System * |
| 2 | P30 SEAT | 30 | Fotel elektryczny * |
| 3 | P.WIND | 30 | Zasilanie okien |
| 4 | D LOCK | 25 | Silnik zamka drzwi |
| 5 | – | – | – |
| 6 | – | – | – |
| 7 | ESCL | 15 | Elektroniczna blokada kierownicy * |
| 8 | SAS | 15 | Poduszka powietrzna |
| 9 | – | – | – |
| 10 | HAZARD | 15 | Światła awaryjne |
| 11 | METER | 15 | Do ochrony różnych obwodów |
| 12 | OUTLET | 15 | Gniazda akcesoriów |
| 13 | R WIPER | 15 | Tylna wycieraczka* |
| 14 | CIGAR | 15 | Zapalniczka |
| 15 | – | – | – |
| 16 | HEATER | 10 | Silnik dmuchawy |
| 17 | MIRROR | 10 | Sterowanie lusterkiem |
| 18 | ST SIG | 10 | Sygnał rozrusznika |
| 19 | – | – | – |
| 20 | AUDIO | 7,5 | System nagłośnienia |
| 21 | M.DEF | 7,5 | Odmrażacz lusterek * |
| 22 | AFS | 7,5 | Adaptacyjny system oświetlenia przedniego * |
| 23 | – | – | – |
| 24 | ENG | 20 | System sterowania silnikiem |
| 25 | – | – | – |
| 26 | – | – | – |
| 27 | – | – | – |
| 28 | – | – | – |
| 29 | – | – | – |
| 30 | P.WIND | 25 | Zasilanie okien |
| 31 | – | – | – |
| 32 | F WIPER | 25 | Wycieraczka i spryskiwacz szyby przedniej |
| 33 | – | – | – |
| 34 | – | – | – |
| * Niektóre modele | |||
Brak komentarzy.