W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Land Rovera Range Rovera II (P38A) z lat: 1994, 1995, 1996, 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002. Land Rover Range Rover II (P38A) to luksusowy samochód terenowy produkowany w latach 1994-2002. Zastąpił on model Classic Range Rover i był drugą generacją serii Range […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Land Rovera Range Rovera II (P38A) z lat: 1994, 1995, 1996, 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002.
Land Rover Range Rover II (P38A) to luksusowy samochód terenowy produkowany w latach 1994-2002. Zastąpił on model Classic Range Rover i był drugą generacją serii Range Rover.
P38A miał charakterystyczną sylwetkę z dwoma rzedami siedzeń, wykończenie drewniane i skórzaną tapicerkę. W porównaniu do poprzedniego modelu miał bardziej zaokrąglone kształty, a także bardziej aerodynamiczną sylwetkę. Zastosowano w nim szereg nowych technologii, w tym podwójne zawieszenie pneumatyczne, sterowanie przełożeniem skrzyni biegów i systemy kontroli trakcji.
Na rynku dostępne były trzy wersje silnikowe: benzynowe V8 o pojemności 4,0 lub 4,6 litra oraz turbodiesel o pojemności 2,5 litra. Wszystkie silniki były sprzężone z automatyczną skrzynią biegów.
P38A był bardzo popularny wśród miłośników off-roadu dzięki swoim osiągom terenowym, a także luksusowemu wykończeniu wnętrza i wygodzie jazdy na drodze. Był również uważany za innowacyjny i awangardowy w swoim czasie dzięki zastosowaniu szeregu nowych technologii.
Jednym z charakterystycznych elementów P38A było jego pneumatyczne zawieszenie, które pozwalało na regulację wysokości pojazdu, co umożliwiało przystosowanie go do różnych warunków terenowych. Jednakże, system ten był często źródłem problemów i kosztownych napraw.
Land Rover Range Rover II (P38A) uważany jest za jedną z klasycznych ikon marki Land Rover i cieszy się dużą popularnością wśród miłośników samochodów terenowych.
Skrzynka bezpieczników komory silnika
| Numer |
Ampery [A] |
Opis |
| 1 | 60 | * |
| 2 | 50 | Zapasowy |
| 3 | 40 | Pompa ABS |
| 4 | 60 | * |
| 5 | 60 | * |
| 23 | 10 | Poduszka powietrzna SRS |
| 24 | 5 | ABS |
| 25 | 20 | Układ wycieraczek przednich, spryskiwacze reflektorów |
| 26 | 20 | System zarządzania silnikiem (EMS) |
| 27 | 10 | Sprężarka klimatyzacji |
| 28 | 30 | Cewki zapłonowe – silniki benzynowe |
| 15 | Wentylator chłodnicy – silniki Diesla | |
| 29 | 10 | Zawieszenie pneumatyczne |
| 30 | 30 | Podgrzewana przednia szyba |
| 31 | 30 | Klimatyzacja |
| 32 | 30 | Podgrzewana przednia szyba |
| 33 | 5 | Diagnostyka, akustyczny sygnalizator akustyczny |
| 34 | 30 | Dmuchawa nagrzewnicy |
| 35 | 10 | Klimatyzacja, zawieszenie pneumatyczne |
| 36 | 30 | Klimatyzacja |
| 37 | 30 | System zarządzania silnikiem (EMS) |
| 38 | 30 | ABS |
| 39 | 20 | Pompa paliwowa |
| 40 | 40 | Rozrusznik, zawieszenie pneumatyczne |
| 41 | 20 | Klakson |
| 42 | 10 | Ogrzewanie i wentylacja, blokada klawiszy |
| 43 | 30 | Dmuchawa nagrzewnicy |
| 44 | 30 | System zarządzania silnikiem (EMS) |
Skrzynka bezpieczników prawego siedzenia
| Numer |
Ampery [A] |
Opis |
| 1 | 10 | Pakiet przyrządów, zegar, radio, pakiet przełączników konsoli środkowej |
| 2 | 30 | Tylna szyba prawa, podgrzewane siedzenie lewe/prawe |
| 3 | 5 | EAT ECU – Zasilanie bateryjne |
| 4 | 30 | ECU skrzynki rozdzielczej – Zasilanie bateryjne |
| 5 | – | Zapasowy |
| 6 | 10 | Opuszczanie lusterka wstecznego, zapasowy 1 zapłon, oświetlenie osłony przeciwsłonecznej. Do 99MY: zasilanie zapłonu ECU ECU, zasilanie zapłonu ECU skrzynki rozdzielczej |
| 7 | 10 | Do 99MY: Poduszka powietrzna Od 99MY: Zasilanie zapłonu ECU ECU, Zasilanie zapłonu ECU skrzynki rozdzielczej |
| 8 | 30 | Telefon samochodowy, radio, zapalniczka przednia , HEVAC. Do 99MY: Wzmacniacz antenowy |
| 9 | 20 | Lewy i prawy przedni wzmacniacz ICE, Lewe i prawe drzwi, Akumulator 2 |
| 10 | 30 | Akumulator siedzenia prawego 1, akumulator siedzenia prawego 2, odcinek lędźwiowy prawego siedzenia, akumulator tylnej poduszki 1, akumulator regulacji przód/tył 1, akumulator przedniego siedzenia 2, akumulator oparcia 2, akumulator zagłówka 2 |
| 11 | – | Zapasowy (po włożeniu zapasowego bezpiecznika o wartości co najmniej 5 amperów, skrzynia rozdzielcza przesuwa się w położenie neutralne) |
| 12 | 30 | Ogrzewana tylna szyba, lewa tylna szyba |
| 13 | 20 | Elektrozawór blokady zmiany biegów, szyberdach Do 99MY: elektromagnes blokady kluczyka |
| 14 | 30 | Centralny zamek drzwi tylnych lewych i prawych, Odblokowanie klapki wlewu paliwa, Zasilanie z akumulatora przyczepy |
| 15 | 20 | Tylne wzmacniacze ICE, Lampy dodatkowe/przestrzeń ładunkowa, Subwoofer ICE Tylna lampka dodatkowa po prawej, Odbiornik radiowy, Centralny zamek tylnych drzwi, Tylna wycieraczka |
| 16 | 30 | Zapasowy |
| 17 | 10 | Zasilanie przełącznika hamulca Do 99MY: sygnał zapłonu HEVAC, przełączniki zawieszenia pneumatycznego |
| 18 | 30 | Zasilanie bateryjne 6. stacji zewnętrznej (niezamontowane) |
| 19 | – | Zapasowy |
| 20 | 30 | Akumulator siedzenia lewego 1, akumulator siedzenia lewego 2, odcinek lędźwiowy siedzenia lewego, akumulator tylnej poduszki 1, akumulator regulacji przód/tył 1, akumulator oparcia 2, akumulator przedniej poduszki 2, akumulator zagłówka 2 |
| 21 | – | Zapasowy |
| 22 | 30 | Akumulator lewych drzwi 1 (tylko przednie okno), akumulator prawych drzwi 2 (tylko przednie okno) |
Brak komentarzy.