Land Rover Range Rover II (1994-2002) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Land Rovera Range Rovera II (P38A) z lat: 1994, 1995, 1996, 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002. Land Rover Range Rover II (P38A) to luksusowy samochód terenowy produkowany w latach 1994-2002. Zastąpił on model Classic Range Rover i był drugą generacją serii Range […]

05/23/2023
Czas czytania: 3 minut

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Land Rovera Range Rovera II (P38A) z lat: 1994, 1995, 1996, 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002.

Land Rover Range Rover II (P38A) to luksusowy samochód terenowy produkowany w latach 1994-2002. Zastąpił on model Classic Range Rover i był drugą generacją serii Range Rover.

P38A miał charakterystyczną sylwetkę z dwoma rzedami siedzeń, wykończenie drewniane i skórzaną tapicerkę. W porównaniu do poprzedniego modelu miał bardziej zaokrąglone kształty, a także bardziej aerodynamiczną sylwetkę. Zastosowano w nim szereg nowych technologii, w tym podwójne zawieszenie pneumatyczne, sterowanie przełożeniem skrzyni biegów i systemy kontroli trakcji.

Na rynku dostępne były trzy wersje silnikowe: benzynowe V8 o pojemności 4,0 lub 4,6 litra oraz turbodiesel o pojemności 2,5 litra. Wszystkie silniki były sprzężone z automatyczną skrzynią biegów.

P38A był bardzo popularny wśród miłośników off-roadu dzięki swoim osiągom terenowym, a także luksusowemu wykończeniu wnętrza i wygodzie jazdy na drodze. Był również uważany za innowacyjny i awangardowy w swoim czasie dzięki zastosowaniu szeregu nowych technologii.

Jednym z charakterystycznych elementów P38A było jego pneumatyczne zawieszenie, które pozwalało na regulację wysokości pojazdu, co umożliwiało przystosowanie go do różnych warunków terenowych. Jednakże, system ten był często źródłem problemów i kosztownych napraw.

Zobacz także:  Land Rover Freelander (1998-2006) - schematy bezpieczników i przekaźników

Land Rover Range Rover II (P38A) uważany jest za jedną z klasycznych ikon marki Land Rover i cieszy się dużą popularnością wśród miłośników samochodów terenowych.

Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.

Skrzynka bezpieczników komory silnika

Land Rover Range Rover II (1994-2002) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer
Ampery [A]
Opis
1 60 *
2 50 Zapasowy
3 40 Pompa ABS
4 60 *
5 60 *
23 10 Poduszka powietrzna SRS
24 5 ABS
25 20 Układ wycieraczek przednich, spryskiwacze reflektorów
26 20 System zarządzania silnikiem (EMS)
27 10 Sprężarka klimatyzacji
28 30 Cewki zapłonowe – silniki benzynowe
15 Wentylator chłodnicy – ​​silniki Diesla
29 10 Zawieszenie pneumatyczne
30 30 Podgrzewana przednia szyba
31 30 Klimatyzacja
32 30 Podgrzewana przednia szyba
33 5 Diagnostyka, akustyczny sygnalizator akustyczny
34 30 Dmuchawa nagrzewnicy
35 10 Klimatyzacja, zawieszenie pneumatyczne
36 30 Klimatyzacja
37 30 System zarządzania silnikiem (EMS)
38 30 ABS
39 20 Pompa paliwowa
40 40 Rozrusznik, zawieszenie pneumatyczne
41 20 Klakson
42 10 Ogrzewanie i wentylacja, blokada klawiszy
43 30 Dmuchawa nagrzewnicy
44 30 System zarządzania silnikiem (EMS)
Zobacz także:  Land Rover Range Rover Evoque (2016-2018) - schematy bezpieczników i przekaźników

Skrzynka bezpieczników prawego siedzenia

Land Rover Range Rover II (1994-2002) - schematy bezpieczników i przekaźników
Numer
Ampery [A]
Opis
1 10 Pakiet przyrządów, zegar, radio, pakiet przełączników konsoli środkowej
2 30 Tylna szyba prawa, podgrzewane siedzenie lewe/prawe
3 5 EAT ECU – Zasilanie bateryjne
4 30 ECU skrzynki rozdzielczej – Zasilanie bateryjne
5 Zapasowy
6 10 Opuszczanie lusterka wstecznego, zapasowy 1 zapłon, oświetlenie osłony przeciwsłonecznej.
Do 99MY:  zasilanie zapłonu ECU ECU, zasilanie zapłonu ECU skrzynki rozdzielczej
7 10 Do 99MY:  Poduszka powietrzna
Od 99MY:  Zasilanie zapłonu ECU ECU, Zasilanie zapłonu ECU skrzynki rozdzielczej
8 30 Telefon samochodowy, radio,  zapalniczka przednia , HEVAC.
Do 99MY:  Wzmacniacz antenowy
9 20 Lewy i prawy przedni wzmacniacz ICE, Lewe i prawe drzwi, Akumulator 2
10 30 Akumulator siedzenia prawego 1, akumulator siedzenia prawego 2, odcinek lędźwiowy prawego siedzenia, akumulator tylnej poduszki 1, akumulator regulacji przód/tył 1, akumulator przedniego siedzenia 2, akumulator oparcia 2, akumulator zagłówka 2
11 Zapasowy (po włożeniu zapasowego bezpiecznika o wartości co najmniej 5 amperów, skrzynia rozdzielcza przesuwa się w położenie neutralne)
12 30 Ogrzewana tylna szyba, lewa tylna szyba
13 20 Elektrozawór blokady zmiany biegów, szyberdach
Do 99MY:  elektromagnes blokady kluczyka
14 30 Centralny zamek drzwi tylnych lewych i prawych, Odblokowanie klapki wlewu paliwa, Zasilanie z akumulatora przyczepy
15 20 Tylne wzmacniacze ICE, Lampy dodatkowe/przestrzeń ładunkowa, Subwoofer ICE Tylna lampka dodatkowa po prawej, Odbiornik radiowy, Centralny zamek tylnych drzwi, Tylna wycieraczka
16 30 Zapasowy
17 10 Zasilanie przełącznika hamulca
Do 99MY:  sygnał zapłonu HEVAC, przełączniki zawieszenia pneumatycznego
18 30 Zasilanie bateryjne 6. stacji zewnętrznej (niezamontowane)
19 Zapasowy
20 30 Akumulator siedzenia lewego 1, akumulator siedzenia lewego 2, odcinek lędźwiowy siedzenia lewego, akumulator tylnej poduszki 1, akumulator regulacji przód/tył 1, akumulator oparcia 2, akumulator przedniej poduszki 2, akumulator zagłówka 2
21 Zapasowy
22 30 Akumulator lewych drzwi 1 (tylko przednie okno), akumulator prawych drzwi 2 (tylko przednie okno)
Zobacz także:  Land Rover Discovery I (1989-1998) - schematy bezpieczników i przekaźników

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.