W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Land Rover Discovery 2 z lat: 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005. Land Rover Discovery II to druga generacja popularnego brytyjskiego samochodu terenowego, która była produkowana w latach 1998-2004. Zastąpiła ona model Discovery I, wprowadzając szereg ulepszeń i zmian w porównaniu […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Land Rover Discovery 2 z lat: 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005.
Land Rover Discovery II to druga generacja popularnego brytyjskiego samochodu terenowego, która była produkowana w latach 1998-2004. Zastąpiła ona model Discovery I, wprowadzając szereg ulepszeń i zmian w porównaniu do poprzednika.
Discovery II oferowany był w dwóch wersjach nadwozia: pięciodrzwiowej i siedmiodrzwiowej. Z zewnątrz samochód został odświeżony i zyskał bardziej zaokrąglone kształty, a także większe reflektory. W porównaniu do poprzednika, nowy model był też dłuższy, szerszy i wyższy.
Wnętrze Land Rovera Discovery II zostało zaprojektowane w sposób ergonomiczny i funkcjonalny, z materiałami najwyższej jakości. Samochód oferował więcej miejsca dla pasażerów i lepszą widoczność dzięki większym oknom.
Pod maską Discovery II kryły się silniki benzynowe i wysokoprężne, o pojemnościach od 2,5 do 4,0 litra. Moc przenoszona była na cztery koła za pośrednictwem pięciobiegowej skrzyni manualnej lub czterobiegowej automatycznej skrzyni biegów. Dodatkowo, Discovery II wyposażony był w elektronicznie sterowany system kontroli trakcji i system kontroli zjazdu.
W 2002 roku Land Rover wprowadził do gamy silników 4,6 litra V8 o mocy 218 KM. Discovery II oferował również wybór pomiędzy trzema różnymi wersjami zawieszenia: standardowym, nastawialnym na twardo oraz z systemem pneumatycznym.
Discovery II był wyposażony w szereg innowacyjnych rozwiązań, takich jak automatyczne czujniki parkowania, system nawigacji satelitarnej, skórzaną tapicerkę, klimatyzację, system audio z odtwarzaczem CD, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, podgrzewane przednie i tylne siedzenia oraz wiele innych.
Niestety, w ciągu kilku lat produkcji, Land Rover Discovery II stał się znany ze swoich problemów z elektryką, skrzyniami biegów i zawieszeniem. Wprowadzono jednak kilka poprawek i aktualizacji, aby poprawić niektóre z tych problemów.
Mimo tych niedoskonałości, Land Rover Discovery II jest uznawany za jeden z najlepszych samochodów terenowych na świecie. Jest on nadal bardzo popularny wśród miłośników off-roadu i stanowi dobry wybór dla osób, które cenią sobie wygodę, styl i przede wszystkim funkcjonalność w trudnym terenie.
Główna skrzynka bezpieczników
Główna skrzynka bezpieczników jest zamontowana pod i po jednej stronie kolumny kierownicy;


| Numer |
Ampery [A] |
Opis |
| 1 | 25 | Centralny zamek drzwi |
| 2 | 10 | Zwolnienie klapy paliwa |
| 3 | 10 | Pakiet przyrządów;
Podświetlenie przełącznika. |
| 4 | 10 | Światła przeciwmgielne – tylne |
| 5 | 10 | Światła drogowe – lewe |
| 6 | 25 | Dmuchawa klimatyzacji – tył |
| 7 | 30 | Dmuchawa nagrzewnicy – przód |
| 8 | 30 | Podgrzewana szyba tylna;
Podgrzewane lusterka. |
| 9 | 10 | Normalna wiązka reflektora – lewe |
| 10 | 10 | Normalna wiązka reflektora – prawe |
| 11 | 10 | Światła pozycyjne i tylne – lewe;
Oświetlenie tablicy rejestracyjnej; Oświetlenie przełącznika; Gniazdo przyczepy. |
| 12 | 30 | Szyberdach |
| 13 | 30 | Elektryczne szyby – tylne |
| 14 | 20 | Cewki zapłonowe |
| 15 | 20 | Zapalniczka;
Oświetlenie wnętrza; Podgrzewanie foteli; Podświetlenie lusterka kosmetycznego. |
| 16 | 15 | Radio;
Czujnik parkowania; Oświetlenie lusterka kosmetycznego; Ogrzewanie siedzeń. |
| 17 | 15 | Wzmacniacz radiowy;
Głośniki. |
| 18 | 15 | Silnik wycieraczek – tył |
| 19 | 15 | Silnik wycieraczek – przód Spryskiwacz szyby – przód |
| 20 | 15 | Oświetlenie wnętrza;
Pamięć zegara/radia; Ponowne uruchomienie silnika; Odtwarzacz CD; Zamek centralny; Diagnostyka. |
| 21 | 15 | Skrzynka rozdzielcza;
Alarm dźwiękowy; Shift i/lock. |
| 22 | 10 | Światła drogowe – prawe |
| 23 | 10 | Rozrusznik |
| 24 | 10 | Alternator;
Automatyczna skrzynia biegów; Zarządzanie silnikiem. |
| 25 | 15 | Światła hamowania;
Światła cofania. |
| 26 | 10 | Przekaźniki obwodów pomocniczych |
| 27 | 10 | Przyrządy;
Kontrola zjazdu ze wzniesienia. |
| 28 | 10 | Zawieszenie samopoziomujące;
Hamowanie przeciwblokujące. |
| 29 | 10 | Aktywne wspomaganie pokonywania zakrętów (ACE) |
| 30 | 20 | Tempomat;
Lusterka elektryczne; Spryskiwacz szyb – tył. |
| 31 | 10 | Dmuchawa klimatyzacji – przód |
| 32 | 25 | Gniazdo akcesoriów |
| 33 | 10 | Światła pozycyjne i tylne – prawe;
Radio; Gniazdo przyczepy; Podświetlenie przełącznika. |
| 34 | 30 | Elektryczne szyby – przód |
| 35 | 10 | Poduszka powietrzna SRS |
Skrzynka bezpieczników w komorze silnika
Druga skrzynka bezpieczników znajduje się po prawej stronie komory silnika obok zbiornika płynu chłodzącego.

| Numer |
Ampery [A] |
Opis |
| 1 | 30 | Wtryskiwacze paliwa |
| 2 | 15 | System zarządzania silnikiem |
| 3 | 15 | Przednie światła przeciwmgielne |
| 4 | 20 | Spryskiwacze reflektorów |
| 5 | 40 | Wentylatory chłodzące |
| 6 | 10 | Klimatyzacja |
| 7 | 40 | Podgrzewana szyba przednia – lewa |
| 8 | 40 | Podgrzewana szyba przednia – prawa |
| 9 | 30 | Światła przyczepy |
| 10 | 30 | Pompa paliwowa |
| 11 | 30 | Zawór ABS |
| 12 | 20 | Automatyczna skrzynia biegów |
| 13 | 10 | Jednostka sterująca nadwozia (BCU) |
| 14 | 15 | Kierunkowskazy Światła awaryjne |
| 15 | 15 | Aktywne wspomaganie pokonywania zakrętów (ACE) |
| 16 | 10 | Klakson |
Bezpieczniki pod siedzeniem
Dwa identyczne małe bloki bezpieczników znajdują się pod każdym przednim siedzeniem.
| Numer |
Ampery [A] |
Opis |
| 1 | 40 | Elektryka siedzenia |
| 2 | 3 | Podparcie lędźwiowe – pompa |
| 3 | 3 | Podparcie lędźwi – solenoid |
Brak komentarzy.