W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Kii Soul III (SK3) z lat: 2020, 2021, 2022. Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Kii Soul III (SK3) z lat: 2020, 2021, 2022.
Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
Schemat skrzynki bezpieczników tablicy rozdzielczej
Skrzynka bezpieczników znajduje się za pokrywą po stronie kierowcy na desce rozdzielczej.
| Nazwa | Ampery [A] | Opis |
| POWER OUTLET | 20 A | Przednie gniazdo zasilania, lewe |
| MODULE2 | 10 A | Lampka nastrojowa dźwięku, blok przyłączeniowy E/R (przekaźnik gniazdka zasilania), audio, konwerter DC-DC, przednia/tylna ładowarka USB, ładowarka bezprzewodowa, wzmacniacz, lampka zakresu nastroju w drzwiach kierowcy/pasażera, przełącznik zasilania lusterka zewnętrznego, A/V i Jednostka główna nawigacji, IBU |
| HEATED MIRROR | 10 A | Lusterko zewnętrzne zasilania kierowcy/pasażera, moduł sterujący klimatyzacji, ECM |
| IG1 | 25 A | Blok PCB (bezpiecznik – ABS3, ECU5, SEN50R4, TCU2) |
| AIR BAG1 | 15 A | Czujnik wykrywania obecności, moduł sterujący SRS |
| A/BAG IND | 7,5 A | Zestaw wskaźników, moduł sterujący klimatyzacji |
| IBU2 | 7,5 A | IBU |
| CLUSTER | 7,5 A | HUD, zestaw wskaźników |
| MDPS | 7,5 A | Jednostka MDPS |
| MODULE3 | 7,5 A | Dźwignia zmiany biegów ATM, włącznik świateł stopu |
| M0DULE4 | 7,5 A | Kamera wielofunkcyjna, IBU, radar inteligentnego tempomatu, przełącznik Crash Pad, moduł ostrzegania o kolizji w martwym polu widzenia LH/RH |
| MODULE5 | 10 A | Moduł sterujący wentylacji przednich siedzeń, moduł sterujący klimatyzacji, jednostka główna A/V i nawigacji, moduł sterujący podgrzewania przednich siedzeń, wskaźnik dźwigni zmiany biegów ATM, moduł podgrzewania tylnych siedzeń, audio |
| A/C1 | 7,5 A | Blok przyłączeniowy E/R (przekaźnik dmuchawy, przekaźnik grzejnika PTC #l/#2), moduł sterujący klimatyzacji |
| WIPER FRT2 | 25 A | Silnik wycieraczki przedniej, blok PCB (przekaźnik (niski) przedniej wycieraczki) |
| WIPER RR | 15 A | Silnik wycieraczki tylnej, skrzynka przekaźników ICM (przekaźnik tylnej wycieraczki) |
| WASHER | 15 A | Przełącznik wielofunkcyjny |
| MODULE6 | 7,5 A | IBU |
| MODULE7 | 7,5 A | Moduł sterujący podgrzewania przednich/tylnych siedzeń, moduł sterujący wentylacji przednich siedzeń, przednia podgrzewana skrzynia (przedni podgrzewany przekaźnik lewy) |
| WIPER FRT1 | 10 A | Silnik wycieraczki przedniej, blok PCB (przekaźnik (niski) przedniej wycieraczki), IBU, ECM/PCM |
| A/C2 | 10 A | ECM/PCM, moduł sterujący klimatyzacji, rezystor dmuchawy, silnik dmuchawy, blok przyłączeniowy E/R (przekaźnik dmuchawy) |
| START | 7,5 A | Bez inteligentnego kluczyka i IMMO.: Skrzynka przekaźników ICM (przekaźnik alarmu włamaniowego)
Z kluczykiem inteligentnym lub IMMO.: Przełącznik zakresu skrzyni biegów, IBU, ECM/PCM, blok przyłączeniowy E/R (przekaźnik rozruchu) |
| P/WINDOW LH | 25 A | Przekaźnik LFI podnośnika szyb, moduł podnośnika szyb bezpieczeństwa kierowcy |
| P/WINDOW RH | 25 A | Przekaźnik podnośnika szyby RH, moduł podnośnika szyby bezpieczeństwa pasażerów |
| TAILGATE OPEN | 10 A | Przekaźnik otwarcia tylnej klapy |
| SUNROOF | 20 A | Silnik szyberdachu |
| AMP | 25 A | BEZ ISG: AMP
Z ISG: konwerter DC-DC |
| S/HEATER FRT | 20 A | Moduł sterujący podgrzewacza przednich siedzeń, moduł sterujący wentylacji przednich siedzeń |
| P/SEAT (DRV) | 25 A | Przełącznik ręczny fotela kierowcy |
| P/5EAT (PASS) | 25 A | Przełącznik ręczny siedzenia pasażera |
| S/HEATER RR | 20 A | Moduł sterujący ogrzewania tylnych siedzeń |
| DOOR LOCK | 20 A | Przekaźnik blokady/odblokowania drzwi, skrzynka przekaźników ICM (przekaźnik odblokowania T/Turn) |
| BRAKE SWITCH | 10 A | Przełącznik świateł stopu, IBU |
| IBU1 | 15 A | IBU |
| AIR BAG2 | 10 A | Moduł sterujący SRS |
| MODULE 1 | 7,5 A | Przełącznik zagrożeń, elektromagnes blokady kluczyka, czujnik deszczu, złącze łącza danych |
| MEMORY 1 | 10 A | Zestaw wskaźników, moduł sterujący klimatyzacji, HUD |
| MULTI MEDIA | 15 A | Jednostka główna audio, A/V i nawigacyjna, konwerter DC-DC |
Schemat skrzynki bezpieczników w komorze silnika
| Nazwa | Ampery [A] | Opis |
| ALT | 150 A (G4FJ)
180 A (G4NH) |
Alternator, blok przyłączeniowy E/R (bezpiecznik – MDPS (wspomaganie układu kierowniczego napędzane silnikiem), ESC (elektroniczna kontrola stabilności) 1, ESC (elektroniczna kontrola stabilności)2) |
| MDPS | 80 A | Jednostka MDPS (wspomaganie kierownicy napędzane silnikiem). |
| B+5 | 60 A | Blok PCB (płytka drukowana) (przekaźnik sterujący silnika, bezpiecznik – ECU3, ECU4, klakson, klimatyzacja) |
| B+2 | 60 A | Blok przyłączeniowy ICU (IPS (1CH), moduł sterujący IPS) |
| B+3 | 60 A | Blok przyłączeniowy ICU (moduł sterujący IPS) |
| B+4 | 50 A | Blok połączeniowy ICU (bezpiecznik – P/WINDOW LH, P/WINDOW RH, TAILGATE OPEN, SUNROOF, AMP, S/HEATER FRT, P/SEAT (DRV), P/SEAT (PASS) |
| COOLING FAN | 60 A | G4FH: Przekaźnik wentylatora chłodzącego nr 1 |
| REAR HEATER | 40 A | Przekaźnik tylnej nagrzewnicy |
| BLOWER | 40 A | Przekaźnik dmuchawy |
| IG1 | 40 A | Bez inteligentnego kluczyka: wyłącznik zapłonu
Z inteligentnym kluczykiem: blok przyłączeniowy E/R (przekaźnik nr 2 PDM (ACC), przekaźnik nr 3 PDM (IG1)) |
| IG2 | 40 A | Bez inteligentnego kluczyka: stacyjka, przekaźnik startu nr 1
Z kluczykiem inteligentnym: blok przyłączeniowy E/R (przekaźnik nr 4 PDM (IG2),), przekaźnik startu nr 1 |
| PTC HEATER 1 | 50 A | Przekaźnik nr 1 podgrzewacza PTC |
| PTC HEATER 2 | 50 A | Przekaźnik nr 2 podgrzewacza PTC |
| ABS1 | 40 A | Moduł ESC (elektroniczna kontrola stabilności), moduł sterujący ABS (układ przeciwblokujący), uniwersalne złącze kontrolne |
| ABS2 | 40 A | Moduł ESC (elektroniczna kontrola stabilności), moduł sterujący ABS (układ przeciwblokujący). |
| POWER OUTLET 1 | 40 A | Przekaźnik gniazda zasilania |
| POWER OUTLET 2 | 20 A | Przednie gniazdo zasilania, prawe |
| POWER OUTLET 3 | 20 A | Tylne gniazdo zasilania |
| OIL PUMP | 40 A | Elektroniczna pompa olejowa |
| VACUUM PUMP | 20 A | Elektryczna pompa próżniowa |
| TCU1 | 15 A | TCM (moduł kontroli skrzyni biegów) |
| H/LAMP HI | 10 A | Przekaźnik reflektora (wysoki). |
| FUEL PUMP | 20 A | Przekaźnik pompy paliwa |
| COOLING FAN | 40 A | G4NH: Przekaźnik wentylatora chłodzącego nr 1/nr 2 |
| B+1 | 40 A | Blok przyłączeniowy ICU (przekaźnik zatrzasku długoterminowego obciążenia, bezpiecznik – BRAKE SWITCH, MODULE 1, IBU1, AIR BAG2, DOOR LOCK, S/HEATER RR) |
| DCT1 | 40 A | TCM (moduł kontroli skrzyni biegów) |
| DCT2 | 40 A | TCM (moduł kontroli skrzyni biegów) |
| ECU3 | 15 A | GAMMA 1.6L T-GDI: ECM (moduł sterujący silnika)
NU 2.0L MPI: PCM (moduł sterujący zespołem napędowym) |
| ECU4 | 15 A | GAMMA 1.6L T-GDI: ECM (moduł sterujący silnika)
NU 2.0L MPI: PCM (moduł sterujący zespołem napędowym) |
| HORN | 15 A | Przekaźnik klaksonu |
| A/C | 10 A | Przekaźnik COMP klimatyzacji |
| IGN COIL | 20 A | Cewka zapłonowa #1/#2/#3/#4 |
| SENSOR3 | 10 A | Blok przyłączeniowy E/R (przekaźnik pompy paliwa) |
| INJECTOR | 15 A | NU 2.0L MPI: Wtryskiwacz nr 1 / nr 2 / nr 3 / nr 4 |
| ECU2 | 10 A | GAMMA 1,6L T-GDI: ECM (moduł sterujący silnika) |
| SENSOR1 | 15 A | Czujnik tlenu (góra/dół) |
| SENSOR2 | 10 A | Przekaźnik COMP A/C, zawór zamykający kanister,
GAMMA 1.6L T-GDI: zawór kontroli oleju nr 1/#2, elektromagnetyczny zawór sterujący przedmuchem, blok przyłączeniowy E/R (przekaźnik wentylatora chłodzącego nr 1), zawór recyrkulacji turbo NU 2.0L MPI: PCM (moduł sterujący układem napędowym) |
| ABS3 | 10 A | Moduł ESC (elektroniczna kontrola stabilności), moduł sterujący ABS (układ przeciwblokujący), złącze łącza danych, uniwersalne złącze kontrolne |
| ECU5 | 10 A | GAMMA 1.6L T-GDI: ECM (moduł sterujący silnika)
NU 2.0L MPI: PCM (moduł sterujący zespołem napędowym) |
| SENSOR4 | 15 A | GAMMA 1.6L T-GDI: Elektryczna pompa próżniowa
NU 2.0L MPI: Elektroniczna pompa olejowa |
| TCU2 | 15 A | GAMMA 1.6L T-GDI: TCM (moduł kontroli skrzyni biegów), przełącznik zakresu skrzyni biegów
NU 2.0L MPI: przełącznik zakresu skrzyni biegów |
Brak komentarzy.