Jeep Cherokee KK (2011-2013) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Jeepa Cherokee KK z lat: 2011, 2012, 2013.

Jeep Cherokee KK, produkowany w latach 2008-2013, był kolejną generacją popularnego SUV-a marki Jeep. Oferował nowoczesny wygląd, różnorodne opcje napędu i wszechstronność w różnych warunkach terenowych.

Pod względem wyglądu, Jeep Cherokee KK przyjął bardziej zaokrąglone kształty niż poprzednicy, co nadawało mu bardziej nowoczesny i przystępny wygląd. Charakterystyczne sześciokątne reflektory i charakterystyczna kratka wlotu powietrza zachowały się, co podkreślało przynależność do rodziny Jeep.

Cherokee KK oferował różne opcje napędu, w tym napęd na przednie koła oraz napęd na cztery koła. Wersje z napędem na cztery koła były wyposażone w system Selec-Trac II, który umożliwiał wybór trybu napędu w zależności od warunków terenowych. Dzięki temu, Jeep Cherokee KK był gotowy do podjęcia wyzwań zarówno na drogach miejskich, jak i w trudniejszym terenie.

Jeep Cherokee KK oferował różne silniki, w tym benzynowe i wysokoprężne jednostki. Do dyspozycji klientów był benzynowy silnik V6 o pojemności 3,7 litra oraz wysokoprężne silniki R4 o pojemności 2,8 lub 2,5 litra. Oferowały one odpowiednią moc i moment obrotowy, aby sprostać różnym sytuacjom na drodze.

Wnętrze Jeepa Cherokee KK było przestronne i praktyczne. Oferowało miejsce dla pięciu pasażerów oraz wygodne siedzenia. Przestronność kabiny i elastyczne opcje przestrzeni bagażowej, w tym składane tylne siedzenia, umożliwiały dostosowanie wnętrza do indywidualnych potrzeb i zapewniały wiele miejsca na bagaże i sprzęt.

Jeep Cherokee KK był również wyposażony w różne funkcje i systemy bezpieczeństwa. W zależności od wersji, oferował systemy ABS, kontrolę trakcji, system stabilizacji toru jazdy, system monitorowania ciśnienia w oponach oraz poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera.

Jeep Cherokee KK był ceniony za swoje zdolności terenowe, choć może nie dorównywał niektórym wcześniejszym modelom marki Jeep. Napęd na cztery koła, solidna konstrukcja i odpowiedni prześwit umożliwiały radzenie sobie w różnych warunkach terenowych, takich jak błoto, śnieg czy nierówności terenu.

Zobacz także:  Jeep Compass MK49 (2011) - schematy bezpieczników i przekaźników

Podsumowując, Jeep Cherokee KK był kolejną udaną generacją popularnego modelu marki Jeep. Oferował nowoczesny wygląd, różnorodne opcje napędu i wszechstronność zarówno na drogach miejskich, jak i w terenie. Zdolności off-roadowe, praktyczne wnętrze i różnorodność opcji sprawiały, że był atrakcyjnym wyborem dla miłośników marki Jeep i osób poszukujących uniwersalnego SUV-a.

Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.

 

Całkowicie zintegrowany moduł zasilania (TIPM) znajduje się w komorze silnika w pobliżu akumulatora.
To centrum zawiera bezpieczniki kasetowe, mini bezpieczniki i przekaźniki. Etykieta identyfikująca każdy element jest wydrukowana na wewnętrznej stronie okładki.

Jeep Cherokee KK (2011-2013) - schematy bezpieczników i przekaźników

Wgłębienie Bezpiecznik kasetowy Minibezpiecznik Opis
J1
J2 30 Amp Różowy Moduł skrzynki rozdzielczej — jeśli jest na wyposażeniu
J3
J4 25 Amp Naturalny Węzeł drzwi kierowcy
J5 25 Amp Naturalny Węzeł drzwi pasażera
J6 40 A zielony Pompa układu zapobiegającego blokowaniu się hamulców/układ kontroli stabilności — jeśli jest na wyposażeniu
J7 30 Amp Różowy Zawór zapobiegający blokowaniu się hamulców/układ kontroli stabilności — jeśli jest na wyposażeniu
J8 40 A zielony Fotele elektryczne — jeśli są na wyposażeniu
J9
J10
J11 30 Amp Różowy Blokada/odblokowanie strzechy — jeśli jest na wyposażeniu
J13 60 A żółty Wyłączenie zapłonu
J14 40 A zielony Tylny odszraniacz — jeśli jest na wyposażeniu
J15 40 A zielony Dmuchawa przednia
J17 40 A zielony Elektromagnes rozrusznika
J18 20 A niebieski Moduł sterujący układu napędowego
J19 60 A żółty Wentylator chłodnicy
J20 30 Amp Różowy Przednia wycieraczka
J21 20 A niebieski Podkładka przednia/podkładka tylna — zależnie od wyposażenia
J22 25 Amp Naturalny Moduł szyberdachu — jeśli jest na wyposażeniu
M1 15 A niebieski Zasilanie przełącznika świateł stopu — tylne środkowe światło hamowania
M2 20 A żółty Oświetlenie przyczepy — jeśli jest na wyposażeniu
M3 20 A żółty Blokady osi przedniej/tylnej — jeśli są na wyposażeniu
M4 10 A czerwony Holowanie przyczepy — jeśli jest na wyposażeniu
M5 25 Amp Naturalny Przetwornica mocy — jeśli jest na wyposażeniu
M6 20 A żółty Czujnik deszczu — jeśli jest na wyposażeniu
M7 20 A żółty Zapalniczka
M8 20 A żółty Podgrzewane fotele przednie — jeśli są na wyposażeniu
M9
M10 15 A niebieski Wyłączenie zapłonu — system rozrywki samochodowej, satelitarny odbiornik cyfrowy, DVD, moduł głośnomówiący, radio, antena, uniwersalny mechanizm otwierania drzwi garażowych — jeśli jest na wyposażeniu/podświetlenie
M11 10 A czerwony System kontroli klimatu — jeśli jest na wyposażeniu
M12 30 A zielony Radio/wzmacniacz — jeśli jest na wyposażeniu
M13 20 A żółty Zestaw wskaźników/ bezprzewodowy moduł sterowania/ wielofunkcyjny przełącznik sterowania, syrena — zależnie od wyposażenia
M14 20 A żółty Holowanie przyczepy (tylko eksport) — jeśli jest na wyposażeniu
M15 20 A żółty Zestaw wskaźników/lusterko wsteczne/monitor ciśnienia w oponach/moduł skrzynki rozdzielczej — zależnie od wyposażenia/świece żarowe — zależnie od wyposażenia
M16 10 A czerwony Moduł poduszki powietrznej
M17 15 A niebieski Oświetlenie zewnętrzne — lewy przedni park i znacznik boczny, lewy ogon i bieg, światła rejestracyjne
M18 15 A niebieski Oświetlenie zewnętrzne — prawy przedni park i znacznik boczny, prawe tylne światła i światła do jazdy
M19 25 Amp Naturalny Automatyczne wyłączanie nr 1 i nr 2
M20 15 A niebieski Oświetlenie wnętrza/przełączniki na kierownicy — zależnie od wyposażenia/zespół przełączników/moduł kolumny kierownicy — zależnie od wyposażenia
M21 20 A żółty Automatyczne wyłączanie #3
M22 10 A czerwony Prawy klakson (wysoki/niski)
M23 10 A czerwony Lewy klakson (wysoki/niski)
M24 25 Amp Naturalny Tylna wycieraczka — jeśli jest na wyposażeniu
M25 20 A żółty Pompa paliwa, pompa podnoszenia oleju napędowego — jeśli jest na wyposażeniu
M26 10 A czerwony Przełącznik zasilania lusterka/przełącznik szyby kierowcy
M27 10 A czerwony Wyłącznik zapłonu/Bezprzewodowy moduł sterujący/Blokada kolumny kierownicy
M28 10 A czerwony Moduł sterujący układu napędowego
M29 10 A czerwony Moduł klasyfikacji pasażerów
M30 15 A niebieski Moduł wycieraczki tylnej — zależnie od wyposażenia/ lusterko składane elektrycznie — zależnie od wyposażenia / łącze diagnostyczne
M31 20 A żółty Światła zapasowe
M32 10 A czerwony Moduł poduszki powietrznej
M33 10 A czerwony Moduł sterujący układu napędowego
M34 10 A czerwony Moduł wspomagania parkowania — zależnie od wyposażenia/Moduł systemu kontroli klimatu — zależnie od wyposażenia/Moduł kompasu — zależnie od wyposażenia/Nagrzewnica kabiny — zależnie od wyposażenia/ Wentylator promieniowy oleju napędowego — zależnie od wyposażenia
M35 10 A czerwony Podgrzewane lusterka — jeśli są na wyposażeniu
M36
M37 10 A czerwony Układ przeciwblokujący/moduł układu kontroli stabilności/przełącznik światła stop/przekaźnik pompy paliwa
M38 25 Amp Naturalny Silniki blokowania/odblokowywania drzwi i klapy tylnej
CB1 Wyłącznik obwodu 25 A Fotel elektryczny
Przekaźnik
K1 Zapłon (praca/akcesoria)
K2 Zapłon (uruchom)
K3 Rozrusznik
K4 Zapłon (Run-Start)
K5 Moduł sterowania skrzynią biegów (TCM)
K6 Odmgławiacz tylnej szyby
K7  –
K8  –
K9  –
K10 Automatyczne wyłączanie
K11 Sterowanie wentylatorem chłodnicy
Zobacz także:  Jeep Grand Cherokee ZJ i ZG (1992-1998) - schematy bezpieczników i przekaźników

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *