W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Kuga II z lat: 2013. Ford Kuga II to druga generacja popularnego kompaktowego SUV-a, wprowadzona na rynek w 2012 roku. Ten model zdobył uznanie za swoje wszechstronne możliwości, nowoczesny design i zaawansowane funkcje, które zapewniają komfort i bezpieczeństwo podczas jazdy. Pod względem […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Kuga II z lat: 2013.
Ford Kuga II to druga generacja popularnego kompaktowego SUV-a, wprowadzona na rynek w 2012 roku. Ten model zdobył uznanie za swoje wszechstronne możliwości, nowoczesny design i zaawansowane funkcje, które zapewniają komfort i bezpieczeństwo podczas jazdy.
Pod względem designu, Ford Kuga II prezentuje dynamiczne i muskularne linie nadwozia. Charakteryzuje go agresywny wygląd z wyraźnie zaznaczonymi nadkolami, dużymi reflektorami i charakterystyczną atrapą chłodnicy. W porównaniu do poprzednika, Kuga II jest nieco większa, co przekłada się na przestronniejsze wnętrze i większą pojemność bagażnika.
Wnętrze Forda Kuga II oferuje wysoką jakość wykonania, ergonomiczne rozmieszczenie elementów sterujących oraz bogate wyposażenie. Kabina jest przestronna i zapewnia wygodne miejsca zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. Materiały wykorzystane we wnętrzu są solidne i trwałe, co przyczynia się do wrażenia luksusu i komfortu. Dodatkowo, Kuga II posiada regulowane fotele, które umożliwiają znalezienie optymalnej pozycji podczas jazdy.
Ford Kuga II oferuje różne jednostki napędowe, w tym benzynowe, wysokoprężne i hybrydowe. Dostępne są również wersje z napędem przednim lub na cztery koła, co daje użytkownikom elastyczność w wyborze układu napędowego zgodnie z ich preferencjami i potrzebami. Silniki charakteryzują się odpowiednią mocą i momentem obrotowym, zapewniając płynną jazdę i oszczędność paliwa.
Pod względem technologii i bezpieczeństwa, Ford Kuga II jest wyposażony w wiele zaawansowanych funkcji. Obejmują one systemy wspomagające, takie jak asystent pasa ruchu, system monitorowania martwego pola, automatyczne światła drogowe, adaptacyjny tempomat oraz system awaryjnego hamowania. Dodatkowo, samochód oferuje system multimedialny z ekranem dotykowym, nawigację GPS, system audio premium i wiele innych funkcji, które podnoszą komfort podróży.
Ford Kuga II jest doceniany za swoją niezawodność, wszechstronność i możliwość poruszania się zarówno po drogach miejskich, jak i terenach nieutwardzonych. Jego stabilność, precyzyjne prowadzenie i wysoka jakość wykonania przekładają się na pozytywne wrażenia z jazdy. Dodatkowo, samochód oferuje dużą pojemność bagażnika, co sprawia, że jest praktycznym wyborem dla rodzin i osób podróżujących z większymi ilościami bagażu.
Podsumowując, Ford Kuga II to udany model kompaktowego SUV-a, który oferuje kombinację stylowego wyglądu, wygodnego wnętrza, zaawansowanych technologii i solidnej wydajności. Jest to samochód, który sprosta oczekiwaniom zarówno w mieście, jak i podczas dłuższych podróży, zapewniając nie tylko przyjemną, ale także bezpieczną jazdę.
Przedział pasażerski
Panel bezpieczników znajduje się po prawej stronie pod schowkiem na rękawiczki (zdejmij spód schowka).

| Numer | Ampery [A] | Opis |
|---|---|---|
| 56 | 20A | Zasilanie pompy paliwa;
Miernik masy powietrza. |
| 57 | – | Nieużywany |
| 58 | – | Nieużywany |
| 59 | 5A | Pasywny nadajnik-odbiornik antykradzieżowy |
| 60 | 10 A | Oświetlenie wewnętrzne;
Zestaw przełączników drzwi kierowcy; Oświetlenie schowka na rękawiczki; Zespół przełączników konsoli sufitowej. |
| 61 | 20A | Zapalniczka;
Gniazdo zasilania. |
| 62 | 5A | Moduł czujnika deszczu;
Automatycznie ściemniające się lusterko. |
| 63 | – | Nieużywany |
| 64 | – | Nieużywany |
| 65 | 10 A | Odblokowanie klapy tylnej |
| 66 | 20A | Zasilanie odblokowania drzwi kierowcy;
Podwójny zamek. |
| 67 | 7,5 A | SYNC®;
Wyświetlacz wielofunkcyjny; Moduł globalnego systemu pozycjonowania. |
| 68 | – | Nieużywany |
| 69 | 5A | Klaster instrumentów |
| 70 | 20A | Centralny zamek i odblokowywanie zasilania |
| 71 | 10 A | Głowica sterująca ogrzewaniem (ręczna klimatyzacja);
Elektroniczna automatyczna regulacja temperatury Duel. |
| 72 | 7,5 A | Moduł kierownicy |
| 73 | 5A | Złącze łącza danych |
| 74 | 15A | Zasilanie reflektorów świateł drogowych |
| 75 | 15A | Zasilanie lamp przeciwmgielnych |
| 76 | 10 A | Zasilanie lampy cofania |
| 77 | 20A | Dostawa spryskiwacza przedniej szyby |
| 78 | 5A | Wyłącznik zapłonu, przycisk Start |
| 79 | 15A | Radio;
Nawigacyjny odtwarzacz DVD; Ekran dotykowy; Włącznik świateł awaryjnych; Przełącznik blokady drzwi. |
| 80 | 20A | Zasilanie szyberdachu |
| 81 | 5A | Odbiornik częstotliwości radiowych |
| 82 | 20A | Przekaźnik spryskiwacza przedniej szyby |
| 83 | 20A | Centralny zamek |
| 84 | 20A | Zasilanie odblokowania napędu drzwi;
Podwójny zamek. |
| 85 | 7,5 A | Włącznik zapłonu |
| 86 | 10 A | Moduł poduszki powietrznej;
System klasyfikacji pasażerów; Wskaźnik dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera. |
| 87 | – | Nieużywany |
| 88 | – | Nieużywany |
| 89 | – | Nieużywany |
Komora silnika
Skrzynka rozdzielcza mocy znajduje się w komorze silnika (po lewej stronie).

| Numer | Ampery [A] | Opis |
|---|---|---|
| F1 | – | Nieużywany |
| F2 | – | Nieużywany |
| F3 | – | Nieużywany |
| F4 | – | Nieużywany |
| F5 | – | Nieużywany |
| F6 | – | Nieużywany |
| F7 | 40 A** | Układ przeciwblokujący;
Elektroniczna pompa programu stabilności. |
| F8 | 30A** | Elektroniczny zawór programu stabilności |
| F9 | – | Nieużywany |
| F10 | 40 A** | Silnik dmuchawy nagrzewnicy |
| F11 | – | Nieużywany |
| F12 | 30A** | Bezpiecznik przekaźnika modułu sterującego układu napędowego |
| F13 | 30A** | Przekaźnik rozrusznika |
| F14 | 25A** | Tylne okno elektryczne (bez sterownika drzwi) |
| F15 | 20A** | Zapalniczka przednia;
Gniazdo zasilania. |
| F16 | 25A** | Szyba przednia (bez sterownika drzwi) |
| F17 | 20A** | Tylne gniazdo zasilania |
| F18 | 20A** | Centralne gniazdo zasilania |
| F19 | 5A* | Układ przeciwblokujący;
Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy . |
| F20 | 15 A* | Klakson |
| F21 | 5A* | Wyłącznik światła |
| F22 | 15 A* | System monitorowania baterii |
| F23 | 5A* | Cewki przekaźników |
| F24 | 5A* | Moduł włącznika światła |
| F25 | 10 A* | Elektrycznie sterowane lusterko zewnętrzne (bez sterownika drzwi) |
| F26 | 5A* | Moc podtrzymania życia |
| F27 | 15 A* | Sprzęgło klimatyzacji |
| F28 | 10 A* | Moc pojazdu – wtryskiwacz paliwa |
| F29 | 2 5A* | Odmrażacz tylnej szyby |
| F30 | – | Nieużywany |
| F31 | 5A* | Wentylator chłodzący olej zespołu przenoszenia mocy (specyfikacja dla Bliskiego Wschodu) |
| F32 | 15 A* | Moc pojazdu |
| F33 | 10 A* | Moc pojazdu 2 |
| F34 | 10 A* | Moc pojazdu 3 |
| F35 | 15 A* | Moc pojazdu 4 |
| F36 | 5A* | Aktywne żaluzje grillowe |
| F37 | 10 A* | Czujnik klasyfikacji pasażerów;
Zasilanie wskaźnika dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera. |
| F38 | 5A* | Moduł sterujący silnika;
Zasilanie zapłonu modułu sterującego skrzyni biegów. |
| F39 | 5A* | Światła do jazdy dziennej;
Zasilanie zapłonu modułu sterującego reflektorów. |
| F40 | 5A* | Elektroniczne wspomaganie kierownicy |
| F41 | 20A* | Moduł sterujący układami nadwozia |
| F42 | 15 A* | Tylna wycieraczka |
| F43 | 15 A* | Zasilanie modułu sterowania reflektorami |
| F44 | 15 A* | Przednie światła przeciwmgielne do jazdy dziennej |
| F45 | – | Nieużywany |
| F46 | 50A** | Inteligentne moduły silnika wycieraczek |
| F47 | – | Nieużywany |
| F48 | 5A* | Klawiatura |
| R1 | – | Nieużywany |
| R2 | Mikroprzekaźnik | klakson |
| R3 | – | Wentylator chłodzący olej zespołu przenoszenia mocy (specyfikacja dla Bliskiego Wschodu) |
| R4 | – | Przednie światła przeciwmgielne do jazdy dziennej |
| R5 | – | Nieużywany |
| R6 | – | Nieużywany |
| R7 | – | Nieużywany |
| R8 | Mini przekaźnik | Opóźniony przekaźnik pomocniczy |
| R9 | – | Nieużywany |
| R10 | Mini przekaźnik | Przekaźnik rozrusznika |
| R11 | Mikroprzekaźnik | Sprzęgło klimatyzacji |
| R12 | Przekaźnik mocy | Wentylator chłodzący |
| R13 | Mini przekaźnik | Dmuchawa nagrzewnicy |
| R14 | Mini przekaźnik | Przekaźnik sterujący silnika |
| R15 | Przekaźnik mocy | Podgrzewana tylna szyba |
| R16 | Przekaźnik mocy | Zapłon 15 |
| * Mini bezpieczniki ** Bezpieczniki kasetowe |
Bagażnik
Panel bezpieczników znajduje się w bagażniku za wnęką po stronie pasażera.

| Numer | Ampery [A] | Opis |
|---|---|---|
| F1 | 5A | Funkcji otwierania/zamykania drzwi tyłu nadwozia bez użycia rąk |
| F2 | 10A | Moduł pojazdu bezkluczykowego |
| F3 | 5A | Klamki drzwi pojazdu bezkluczykowego |
| F4 | 25A | Zespół sterujący drzwi przednich z lewej strony |
| F5 | 25A | Zespół sterujący drzwi przednich z prawej strony |
| F6 | 25A | Zespół sterujący drzwi tylnych z lewej strony |
| F7 | 25A | Zespół sterujący drzwi tylnych z prawej strony |
| F8 | – | Nieużywany |
| F9 | 25A | Silniczek fotela kierowcy |
| F10 | – | Nie używany |
| F11 | 5A | Zasilanie cewki tylnego przekaźnika zapłonu |
| F12 | 10A | Układ ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji (pojazdy z układem Start-Stop) |
| F13 | 5A | Zestaw wskaźników (pojazdy z układem Start-Stop) |
| F14 | 7,5A | Wyświetlacz informacyjny i systemu elektroniki użytkowej;
System SYNC; Moduł systemu satelitarnego określania położenia (pojazdy z układem Start-Stop). |
| F15 | 15A | Zespół audio (pojazdy z układem Start-Stop) |
| F16 | – | Nie używany |
| F17 | – | Nie używany |
| F18 | – | Nie używany |
| F19 | – | Nie używany |
| F20 | – | Nie używany |
| F21 | – | Nie używany |
| F22 | – | Nie używany |
| F23 | – | Nie używany |
| F24 | 30A | Dodatkowe gniazda zasilania prądem zmiennym/stałym |
| F24 | 20A | Dodatkowe gniazda zasilania z tyłu |
| F25 | 25A | Elektryczne otwieranie/zamykanie drzwi tyłu nadwozia |
| F26 | 40A | Akcesoria, moduł holowania przyczepy |
| F27 | 20A | Dodatkowe gniazda zasilania w bagażniku |
| F28 | – | Nie używany |
| F29 | 5A | System monitorowania martwego pola;
Czujnik kamery przedniej; Adaptacyjny układ kontroli prędkości; Kamera wsteczna z układem aktywnej pomocy przy parkowaniu; Sygnał zapłonu modułu jakości napięcia. |
| F30 | 5A | Układ pomocy przy parkowaniu |
| F31 | – | Nie używany |
| F32 | 5A | Sygnał zapłonu dodatkowego gniazda zasilania prądem stałym/zmiennym |
| F33 | – | Nie używany |
| F34 | 20A | Ogrzewane siedzenie kierowcy |
| F35 | 20A | Ogrzewane siedzenie pasażera |
| F36 | – | Nie używany |
| F37 | – | Nie używany |
| F38 | – | Nie używany |
| F39 | – | Nie używany |
| F40 | – | Nie używany |
| F41 | – | Nie używany |
| F42 | – | Nie używany |
| F43 | – | Nie używany |
| F44 | – | Nie używany |
| F45 | – | Nie używany |
| F46 | 10A | System monitorowania martwego pola;
Czujnik kamery przedniej; Adaptacyjny układ kontroli prędkości; Kamera wsteczna z układem aktywnej pomocy przy parkowaniu (pojazdy z układem Start-Stop) . |
| R1 | Przekaźnik zasilania | Włącznik zapłonu |
| R2 | – | Nie używany |
| R3 | – | Nie używany |
| R4 | – | Nie używany |
| R5 | – | Nie używany |
| R6 | – | Nie używany |
Brak komentarzy.