Ford F-150, F-250, F-350 (1992-1997) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda F-150, F-250, F-350 z lat: 1992, 1993, 1994, 1995, 1996, 1997. Ford F-150, F-250 i F-350 (1992-1997) to trzy popularne modele samochodów ciężarowych z serii F-od Forda. Oto kilka informacji na temat tych modeli: Konstrukcja i wygląd: Ford F-150, F-250 i F-350 […]

06/24/2023
Czas czytania: 4 minut

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda F-150, F-250, F-350 z lat: 1992, 1993, 1994, 1995, 1996, 1997.

Ford F-150, F-250 i F-350 (1992-1997) to trzy popularne modele samochodów ciężarowych z serii F-od Forda. Oto kilka informacji na temat tych modeli:

  1. Konstrukcja i wygląd: Ford F-150, F-250 i F-350 (1992-1997) zostały zaprojektowane w charakterystycznym stylu samochodów ciężarowych tamtego okresu. Posiadają masywne nadwozia, wyróżniające się kanciastymi kształtami i szeroką atrapą chłodnicy. Ich konstrukcja oparta jest na solidnej ramie, co zapewnia wytrzymałość i trwałość w różnych warunkach jazdy.
  2. Silniki: W tych modelach Forda F-Series (1992-1997) dostępne były różne opcje silnikowe. W zależności od wersji i specyfikacji, można było wybierać spośród silników benzynowych V6 i V8. Oferowały one różne poziomy mocy i momentu obrotowego, dostosowane do różnych potrzeb i zadań.
  3. Przestrzeń i funkcjonalność: Ford F-150, F-250 i F-350 (1992-1997) oferują przestronne kabiny, które zapewniają komfortową przestrzeń dla kierowcy i pasażerów. Istniały różne konfiguracje kabiny, takie jak kabina jednoosobowa, kabina SuperCab (z dodatkowymi drzwiami wstecznymi) i kabina Crew (pełnowymiarowa kabina czteroosobowa). Przestrzeń ładunkowa była również obszerna i dostosowana do różnych potrzeb, z opcjami takimi jak platformy ładunkowe, skrzynie narzędziowe i systemy mocowania ładunku.
  4. Wyposażenie i technologie: Pomimo lat produkcji, Ford F-150, F-250 i F-350 (1992-1997) oferowały pewne podstawowe funkcje i wyposażenie. Można było oczekiwać takich opcji jak klimatyzacja, systemy audio, elektryczne sterowanie szyb i lusterek, a także różne systemy bezpieczeństwa. Mimo że technologie były mniej zaawansowane w porównaniu do dzisiejszych standardów, te modele zapewniały wygodę i funkcjonalność w swojej klasie.
  5. Wytrzymałość i trwałość: Ford F-Series (1992-1997) słynie z solidnej konstrukcji i trwałości. Te modele były cenione zarówno przez klientów indywidualnych, poszukujących niezawodnego i wytrzymałego pick-upa, jak i przez klientów flotowych, którzy potrzebowali mocnych pojazdów do pracy w różnych branżach. Ford F-150, F-250 i F-350 (1992-1997) były zaprojektowane, aby radzić sobie z wymagającymi zadaniami i oferować niezawodność przez wiele lat.
Zobacz także:  Ford Transit (1995-2000) - schematy bezpieczników i przekaźników

Ford F-150, F-250 i F-350 (1992-1997) są częścią bogatej tradycji serii F-od Forda i stanowią ikony wśród samochodów ciężarowych. Ich wytrzymałość, funkcjonalność i niezawodność sprawiają, że są popularnym wyborem wśród miłośników samochodów ciężarowych i profesjonalistów.

Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.

Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim

Lokalizacja skrzynki bezpieczników

Panel bezpieczników znajduje się za pokrywą po lewej stronie kierownicy. Zdejmij pokrywę z dolnej krawędzi tablicy rozdzielczej, pociągając za uchwyt, aby odłączyć elementy mocujące.

Ford F-150, F-250, F-350 (1992-1997) - schematy bezpieczników i przekaźników

Ford F-150, F-250, F-350 (1992-1997) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
1 30A Dmuchawa nagrzewnicy/klimatyzatora
2 30A Spryskiwacz do szyb
3 3A Przełącznik pozycji jałowej (Diesel)
4 15A Lampy zewnętrzne;
oświetlenie instrumentów;
Przekaźnik świateł zewnętrznych przyczepy;
Brzęczyk ostrzegawczy/moduł gongu
5 10 A Ogranicznik poduszek powietrznych
6 15A Sprzęgło klimatyzatora;
Selektor paliwa pomocniczego do oleju napędowego;
Zdalny dostęp bezkluczykowy
7 15A Włącz lampy
8 15A Lampy sufitowe/kopułowe/ładunkowe;
Elektryczne lusterka zewnętrzne;
Wejście bez klucza;
Prędkościomierz;
Podświetlenie lusterka w osłonie przeciwsłonecznej;
Brzęczyk ostrzegawczy/moduł gongu
9 25A Punkt mocy
10 4A Oświetlenie instrumentu
11 15A Radio;
Ściemniacz wyświetlacza radia
12 20A (wyłącznik) Elektroniczna zmiana biegów z napędem na 4 koła;
Zamki elektryczne do drzwi;Fotel kierowcy elektrycznie;Moc lędźwiowa.
13 15A Hamulce przeciwblokujące;
Blokada zmiany biegów hamulca;
Elektroniczne sterowanie silnikiem;
Kontrola prędkości;
Lampy stop/hazardowe;
Zatrzymaj wyczucie dla elektronicznego sterowania silnikiem
14 20A (wyłącznik) Okna elektryczne
15 20A Hamulce przeciwblokujące
16 15A Zapalniczka;
Ogólne narzędzie skanujące
17 10 A Wskaźniki oleju napędowego;
Transmisja elektroniczna;
wskaźniki;
Tachometr;
Brzęczyk ostrzegawczy/moduł gongu;
Wskaźniki ostrzegawcze
18 10 A Unieruchamianie poduszką powietrzną;
Automatyczne lusterko dzienne/nocne;
Blokada zmiany biegów hamulca;
Elektroniczny moduł zmiany biegów napęd na 4 koła;
Prędkościomierz;
Możliwość wyboru kontroli obrotów (Diesel);
Kontrola prędkości (Diesel)

Ford F-150, F-250, F-350 (1992-1997) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
1 20A Moc dźwięku
2 (15A) Światła przeciwmgielne;
Alternator 200A (tylko karetka z silnikiem Diesla)
3 30A Światła do jazdy dziennej (tylko Kanada);
Reflektor migowy do przejścia;
Klakson
4 25A Lampy cofania przyczepy;
Lampy do jazdy na przyczepie
5 15A Lampy zapasowe;
Moduł świateł do jazdy dziennej (DRL) (tylko Kanada);
Grzałka czujnika tlenu;
Przekaźnik ładowania akumulatora przyczepy
6 10 A Prawe światło stop/kierunek przyczepy
7 10 A Lewe światło stop/kierunek przyczepy
8 30A maks Moduł sterownika wtryskiwaczy
9 30A (Gaz) / 20A (Diesel) Układ sterowania układem napędowym
10 maks. 20A Bezpieczniki tablicy rozdzielczej: 15,18;
Cewka przekaźnika rozrusznika
11 Nieużywany
12 Dioda Cewka przekaźnika układu sterowania układem napędowym
13 maks. 50A Bezpieczniki tablicy przyrządów: 5,9,13
14 Nieużywany
15 maks. 50A Bezpieczniki tablicy rozdzielczej: 1, 7;
Skrzynka rozdzielcza: bezpiecznik 5
16 maks. 20A Zasilanie pompy paliwa (silnik gazowy)
17 maks. 50A Lampka ładowania alternatora;
Przełącznik pozycji jałowej (Diesel);
Bezpieczniki tablicy rozdzielczej: 2, 6, 11,14,17;
Skrzynka rozdzielcza: bezpiecznik 22
18 30A maks Ładowanie akumulatora przyczepy
19 maks. 40A Reflektory
20 maks. 50A Bezpieczniki tablicy przyrządów: 4, 8, 12,16
21 30A maks Zasilanie hamulca przyczepy
22 20A maxi (Gaz) / 30A (Diesel) Odbiór dystrybutora (silnik gazowy);
Nagrzewnica przewodu paliwowego (Diesel);
Kontroler świec żarowych (Diesel);
Cewka zapłonowa (silnik gazowy);
Cewka przekaźnika układu sterowania układem napędowym;
Zintegrowany moduł grubowarstwowy (TFI) (silnik gazowy)
Przekaźnik 1 Układ sterowania układem napędowym
Przekaźnik 2 Pompa paliwa (silnik gazowy);
Moduł sterownika wtryskiwacza (przekaźnik IDM) (Diesel)
Przekaźnik 3 Klakson
Przekaźnik 4 Lampy holownicze przyczepy
Przekaźnik 5 Silnik pompy układu przeciwblokującego (ABS)
Dodatkowe bezpieczniki
Lokalizacja Rozmiar Opis
Zintegrowany z włącznikiem reflektorów cyrkulacja 22 A Brkr. Reflektory i wskaźnik świateł drogowych
Przy rozruchu przekaźnika silnika (silnik benzynowy) 12 Ga. Wkładka bezpiecznikowa Alternator, 95 A
Przy rozruchu przekaźnika silnika (silnik wysokoprężny) (2) 12 ga. wkładek bezpiecznikowych Alternator, 130 A
Przy rozruchu przekaźnika silnika (2) 14 Ga. Wkładki bezpiecznikowe Świece żarowe do silników wysokoprężnych
Zobacz także:  Ford KA+ (2018-2020) - schematy bezpieczników i przekaźników

 

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.