Ford Explorer V (2018-2019) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Explorer V z lat: 2018, 2019. Ford Explorer U502, również znany jako piąta generacja Forda Explorer, został wprowadzony na rynek w 2011 roku i jest kontynuowany do dnia dzisiejszego. Oto kilka informacji na temat Forda Explorer U502: Design i rozmiar: Piąta generacja […]

06/24/2023
Czas czytania: 5 minut

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Explorer V z lat: 2018, 2019.

Ford Explorer U502, również znany jako piąta generacja Forda Explorer, został wprowadzony na rynek w 2011 roku i jest kontynuowany do dnia dzisiejszego. Oto kilka informacji na temat Forda Explorer U502:

  1. Design i rozmiar: Piąta generacja Explorera przeszedł znaczną zmianę względem poprzednich generacji. Zamiast oparty na ramie konstrukcji, piąta generacja przeszła na platformę unibody, co miało na celu poprawę komfortu jazdy i osiągów. Samochód zyskał bardziej zaokrąglone kształty i bardziej aerodynamiczny wygląd. Explorer U502 jest większy niż poprzednie generacje, oferując więcej przestrzeni zarówno dla pasażerów, jak i bagażu.
  2. Napęd i wydajność: Piąta generacja Explorera jest dostępna z różnymi wariantami napędowymi. Oferowane są zarówno napędy na przednią oś, jak i na cztery koła, co daje większą elastyczność podczas jazdy w różnych warunkach. Silniki również różnią się w zależności od wersji i opcji, w tym silniki V6 i V8, które zapewniają odpowiednią moc i wydajność.
  3. Wyposażenie i technologie: Ford Explorer U502 jest bogato wyposażony w różne funkcje i technologie. W zależności od wersji, samochód może być wyposażony w zaawansowane systemy multimedialne, nawigację, klimatyzację, systemy bezpieczeństwa, a także zaawansowane systemy kontroli trakcji i stabilizacji. Dodatkowo, dostępne są opcje takie jak skórzane tapicerki, podgrzewane fotele, panoramiczny dach, adaptacyjny tempomat i wiele innych.
  4. Praktyczność i zdolności terenowe: Pomimo przejścia na konstrukcję unibody, Ford Explorer U502 nadal posiada pewne zdolności terenowe. Warianty z napędem na cztery koła i odpowiednimi pakietami off-roadowymi są w stanie poradzić sobie z trudniejszymi nawierzchniami i oferować pewność jazdy w różnych warunkach terenowych.
  5. Popularność i wpływ na rynek: Piąta generacja Explorera zdobyła popularność w segmencie SUV-ów. Dzięki swojemu przestronnemu wnętrzu, wydajnym silnikom, zaawansowanym technologiom i solidnej konstrukcji, Explorer U502 stał się atrakcyjnym wyborem dla rodzin i osób poszukujących wszechstronnego pojazdu. Ford Explorer U502 odegrał również istotną rolę w umocnieniu pozycji marki Ford na rynku SUV-ów.

Ford Explorer U502 to udany model, który z powodzeniem kontynuuje dziedzictwo Explorera jako wszechstronnego i wydajnego SUV-a. Dzięki nowoczesnemu designowi, bogatemu wyposażeniu i niezawodności, nadal jest popularnym wyborem w segmencie samochodów typu SUV.

Zobacz także:  Jak zezłomować samochód?
Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.

 

Przedział pasażerski

Panel bezpieczników znajduje się poniżej i po lewej stronie kierownicy przy pedale hamulca.

Ford Explorer V (2018-2019) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
1 10 A 2018:

Lampy popytu;

Program oszczędzający akumulator;

2019:

Nieużywany.

2 7,5A Przełącznik fotela z pamięcią (moc lędźwiowa).
3 20A Przekaźnik odblokowania sterownika.
4 5A Elektroniczny sterownik hamulca na rynku wtórnym.
5 20A Moduł tylnego podgrzewanego siedzenia.
6 Nieużywany.
7 Nieużywany.
8 Nieużywany.
9 Nieużywany.
10 5A Wbudowany modem. Winda załadowcza bez użycia rąk.
11 5A Tylny moduł klimatyzacji;

Klawiatura bezkluczykowa Securicode™;

Moduł klapy bagażnika.

12 7,5A Przedni moduł klimatyzacji.
13 7,5A Klaster instrumentów;

Inteligentne łącze danych;

Moduł sterujący kolumny kierownicy.

14 10 A Rozszerzony moduł mocy.
15 10 A Zasilanie inteligentnego złącza łącza danych;

Wyświetlacz heads-up.

16 Nieużywany.
17 5A Elektroniczny panel wykończeniowy.
18 5A Włącznik uruchamiany przyciskiem;

Stacyjka;

Blokada klawiszy.

19 7,5A Przełącznik sterowania skrzynią biegów.
20 Nieużywany.
21 5A Przełącznik zarządzania terenem;

Wyświetlacz heads-up;

Czujnik wilgotności.

22 5A Czujnik klasyfikacji pasażerów.
23 10 A Opóźniona moc akcesoriów;

Elektryczne szyby;

Szyberdach;

Przekaźnik lusterka składanego;

Falownik prądu stałego;

Oświetlenie przełącznika okna/szyberdachu.

24 20A Przekaźnik centralnego zamka.
25 30A Silnik inteligentnej przedniej szyby z lewej strony;

Moduł strefy drzwi.

26 30A Silnik inteligentnej szyby przedniej z prawej strony;

Moduł strefy drzwi.

27 30A Szyberdach.
28 20A Wzmacniacz Sony -10 kanałowy.
29 30A Wzmacniacz Sony -14 kanałowy.
30 Nieużywany.
31 Nieużywany.
32 10 A Moduł SYNC;

Moduł GPS;

Wyświetlacz;

Odbiornik częstotliwości radiowych.

33 20A Radio.
34 30A Przekaźnik rozrusznika.
35 5A Moduł kontroli ograniczeń;

Rozszerzony moduł mocy.

36 15 A Moduł ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu;

Automatyczne światła drogowe;

Lusterka EC;

Tylne podgrzewane siedzenia.

37 20A Podgrzewana kierownica.
38 30A Silnik lewej przedniej szyby;

Silniki tylnych szyb elektrycznych.

Komora silnika

Ford Explorer V (2018-2019) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
1 20A Moc modułu sterującego układu napędowego.
2 20A Emisje silnika (MIL).
3 20A Cewka przekaźnika sterowania sprzęgłem klimatyzacji;

Zmienna sprężarka klimatyzacji;

Aktywne żaluzje kratowe.

4 20A Cewki zapłonowe.
5 Nieużywany.
6 Nieużywany.
7 Nieużywany.
8 Nieużywany.
9 Nieużywany.
10 15A Podgrzewane lustra.
11 2018: Prawy elektroniczny wentylator chłodzący 3 przekaźnik.
2019: Nieużywany
12 40A Ogrzewana tylna szyba.
13 Nieużywany.
14 Przekaźnik modułu sterującego układu napędowego.
15 20A Moc przekaźnika klaksonu.
16 10 A Zasilanie przekaźnika sprzęgła klimatyzacji.
17 Przekaźnik podgrzewanej tylnej szyby i podgrzewanych lusterek.
18 Tylny przekaźnik silnika dmuchawy.
19 Nieużywany.
20 Przekaźnik wentylatora chłodzącego po lewej stronie.
21 Seria wentylatorów chłodzących/przekaźnik równoległy.
22 25 A Elektroniczny przekaźnik wentylatora 2.
23 Nieużywany.
24 2018: Nieużywane.
2019: Prawy elektroniczny wentylator chłodzący 3
przekaźnik
25 Nieużywany.
26 30A Zawory układu przeciwblokującego.
27 30A Moc przekaźnika ładowania akumulatora przyczepy.
28 Nieużywany.
29 Przekaźnik rozrusznika.
30 Nieużywany.
31 10 A Elektryczne wspomaganie kierownicy.
32 10 A Moduł układu przeciwblokującego.
33 10 A Moduł sterujący układu napędowego (pozycja wyłącznika zapłonu — praca).
34 10 A System informacji o martwym polu;

Adaptacyjny tempomat;

Kamera z widokiem z przodu;

Tylna kamera.

35 Nieużywany.
36 Przekaźnik silnika dmuchawy.
37 Przekaźnik ładowania akumulatora przyczepy.
38 Przekaźnik sprzęgła sprężarki klimatyzacji.
39 Przekaźnik klaksonowy.
40 Nieużywany.
41 40A Silnik dmuchawy tylnej.
42 Nieużywany.
43 40A Silnik dmuchawy przedniej.
44 50A Magistrala modułu jakości napięcia.
45 40A Elektroniczny przekaźnik wentylatora 1.
46 30A Sterownik hamulca przyczepy do holowania.
47 Nieużywany.
48 50A Magistrala RP1 modułu sterującego nadwozia.
49 Nieużywany.
50 50A Magistrala RP2 modułu sterującego nadwozia.
51 50A Elektroniczny przekaźnik wentylatora 3.
52 60A Pompa układu przeciwblokującego.
53 Nieużywany.
54 Nieużywany.
55 Nieużywany.
56 40A Falownik.
57 Nieużywany.
58 Nieużywany.
59 Nieużywany.
60 20A Punkt zasilania (pojemnik w przedniej konsoli).
61 Nieużywany.
62 20A Punkt zasilania (tablica przyrządów).
63 30A Pompa paliwowa.
64 Nieużywany.
65 20A Punkt zasilania (2. rząd) (bez ładowarki USB).
66 Nieużywany.
67 20A Punkt zasilania (powierzchnia ładunkowa).
68 Nieużywany.
69 30A Elektryczna klapa załadowcza.
70 15 A Lewe i prawe światła stopu i kierunkowskazów do holowania przyczepy.
71 Nieużywany.
72 30A Podgrzewane/chłodzone siedzenia.
73 30A Moduł siedzenia kierowcy;

Zasilanie fotela kierowcy.

74 30A Zasilanie fotela pasażera.
75 30A Silnik wycieraczki przedniej.
76 Nieużywany.
77 Nieużywany.
78 30A Przekaźnik modułu elektrycznego składanego siedzenia trzeciego rzędu.
79 30A Przekaźnik rozrusznika.
80 Nieużywany.
81 10 A Przekaźnik światła awaryjnego holowania przyczepy.
82 20A 2018: Nieużywane.
2019: Blokada kolumny kierownicy (jeśli jest w wyposażeniu).
83 10 A Włącznik/wyłącznik hamulca.
84 Nieużywany.
85 5A Ładowarka USB drugiego rzędu (jeśli jest w wyposażeniu).
86 Nieużywany.
87 Nieużywany.
88 Nieużywany.
89 Nieużywany.
90 Nieużywany.
91 Nieużywany.
92 15A Wielokonturowy przekaźnik modułu siedziska.
93 10 A Czujnik alternatora.
94 15A Przekaźnik tylnej spryskiwacza.
95 15A Przekaźnik tylnej wycieraczki.
96 10 A Moc cewki przekaźnika modułu sterującego zespołu napędowego.
97 5A Czujnik deszczu.
98 20A Silniki siedzeń w drugim rzędzie.
99 20A Przekaźnik świateł postojowych holowania przyczepy.

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.