W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda EcoSport II z lat: 2013, 2014, 2015, 2016, 2017. Ford EcoSport II to druga generacja kompaktowego SUV-a produkowanego przez Forda. Model ten został wprowadzony na rynek w 2012 roku i jest kontynuacją sukcesu poprzedniej generacji EcoSporta. EcoSport II zachowuje charakterystyczny wygląd swojego […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda EcoSport II z lat: 2013, 2014, 2015, 2016, 2017.
Ford EcoSport II to druga generacja kompaktowego SUV-a produkowanego przez Forda. Model ten został wprowadzony na rynek w 2012 roku i jest kontynuacją sukcesu poprzedniej generacji EcoSporta.
EcoSport II zachowuje charakterystyczny wygląd swojego poprzednika, ale zyskuje nowoczesne elementy stylistyczne, które nadają mu bardziej nowoczesny i atrakcyjny wygląd. Charakterystyczne cechy to m.in. podwyższony przód, wysoko umieszczony grill z chromowanymi akcentami oraz muskularne nadkola. Model ten jest dostępny w różnych wariantach wyposażenia, które oferują różne poziomy luksusu, technologii i wygody.
Wnętrze Forda EcoSport II jest przestronne i dobrze zaprojektowane, zapewniając wygodne miejsca zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. Materiały użyte do wykończenia są wysokiej jakości, a układ siedzeń jest ergonomiczny. Przestrzeń bagażowa jest elastyczna i oferuje możliwość rozszerzenia, aby pomieścić większe przedmioty.
Pod względem napędu, Ford EcoSport II oferuje różne opcje silników, w tym benzynowe i diesla, o różnych pojemnościach i mocach. Dzięki temu można dopasować wydajność samochodu do swoich preferencji i potrzeb. Również dostępne są różne skrzynie biegów, w tym manualne i automatyczne.
Ford EcoSport II został wyposażony w wiele funkcji i technologii, które podnoszą komfort i bezpieczeństwo jazdy. Mogą to być m.in. systemy multimedialne, systemy nawigacji, systemy bezpieczeństwa i asystentów, jak również funkcje zwiększające wydajność paliwową.
EcoSport II cieszy się popularnością wśród klientów poszukujących kompaktowego SUV-a, który łączy w sobie miejską zwinność i wygodę z pewnymi cechami terenowymi. Model ten oferuje doskonałe rozwiązanie dla osób, które potrzebują miejskiego samochodu o podwyższonej pozycji siedzącej i funkcjonalności, ale nie chcą rezygnować z komfortu i technologii.
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
1 | 60 A | Skrzynka bezpieczników komory silnika. |
2 | 40 A | Układ zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania. |
3 | 60 A | Skrzynka bezpieczników komory silnika.
Moduł sterowania zespołem napędowym |
4 | 40 A | Silnik dmuchawy. |
5 | 60 A | Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim. |
6 | 30 A | Zamek centralny.
Alarm przeciwkradzieżowy. |
7 | 60 A | Przekaźnik zapłonu.
Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim. |
8 | 30 A | Rozrusznik |
9 | 60 A | Wentylator chłodzenia o wysokiej prędkości.
Skrzynka bezpieczników komory silnika. |
10 | 30 A 60 A 40 A | Sterownik przekładni.
Świece żarowe Wentylator chłodzenia o niskiej prędkość – 1,0L EcoBoost. |
11 | 30 A | Element grzejny przedniej szyby z lewej strony. |
12 | 30 A | Element grzejny przedniej szyby z prawej strony. |
13 | 30 A | Wentylator chłodzenia o niskiej prędkość – 1,5L Duratec-16V Ti-VCT i 1,5L Duratorq-TDCi. |
14 | 30 A | Sterownik przekładni. |
15 | 15 A | Urządzenie zapobiegające rozładowaniu akumulatora.
Przednie światła przeciwmgielne Światło drogowe. Oświetlenie wnętrza. Prawe światło mijania. Lampka ostrzegawcza wyłączenia poduszki powietrznej. |
16 | 15 A | Lewe światło mijania.
Światła pozycyjne. Światła przeciwmgielne tylne. Światła dzienne. |
17 | 15 A | Światło drogowe. |
18 | 20 A | Sygnał dźwiękowy. |
19 | 20 A | Elektroniczna pompa. |
20 | 7,5 A | Sterownik przekładni.
Moduł sterowania zespołem napędowym |
21 | 20 A | Pompa paliwa i przekaźnik wtryskiwaczy. |
22 | 15 A | Przednie światła przeciwmgielne
Światło drogowe. Oświetlenie wnętrza. Kierunkowskazy. |
23 | 10 A 15 A | Syrena alarmu zasilana przez baterię.
Alarm przeciwkradzieżowy. Przekaźnik sygnału dźwiękowego. |
24 | 20 A | Ogrzewana szyba tylna.
Ogrzewane lusterka zewnętrzne. |
25 | 7,5 A 10 A | Przekaźnik układu klimatyzacji.
Przekaźnik układu klimatyzacji – 1,0L EcoBoost. |
26 | 20 A | Układ zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania z elektronicznym układem stabilizacji toru jazdy. |
27 | 15 A | Przednie światła przeciwmgielne |
28 | 10 A | Pompa wodna. |
29 | 15 A 20 A | Cewka zapłonowa.
Cewka zapłonowa – 1,0L EcoBoost. |
30 | 15 A | Przekaźnik wentylatora o niskiej i wysokiej prędkości.
Moduł sterowania zespołem napędowym Zawór spustu par paliwa. |
31 | 15 A | Zawór elektromagnetyczny rozruchu zimnego silnika.
Podgrzewana sonda lambda. |
31 | 20 A | Moduł sterowania zespołem napędowym – 1,5L Duratorq-TDCi. |
32 | – | Nieużywany. |
Przekaźnik | Opis |
---|---|
R1 | Wentylator chłodzenia o wysokiej prędkości. |
R2 | Świece żarowe |
R3 | Przednie światła przeciwmgielne Światła przeciwmgielne tylne. |
R4 | Pompa wtryskowa – 1,5L Duratorq-TDCi. |
R5 | Światło cofania. |
R6 | Światło drogowe. |
R7 | Moduł sterujący układu klimatyzacji. |
R8 | Sygnał dźwiękowy. |
R9 | Wentylator chłodzenia o niskiej prędkości. |
R10 | Rozrusznik |
R11 | Pompa wtryskowa – 1,0L EcoBoost i 1,5L Duratec-16V Ti-VCT.
Nagrzewnica oleju napędowego – 1,5L Duratorq-TDCi. |
R12 | Silnik dmuchawy. |
R13 | Moduł sterowania zespołem napędowym |
R14 | Nagrzewnica blokowa. |
R15 | Nagrzewnica blokowa. |
Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
F1 | 7,5 A | Sprzęgło klimatyzacji.
Moduł czujnika deszczu. Wewnętrzne lusterko wsteczne z funkcją automatycznego ściemniania. |
F2 | 10 A | Światła STOP. |
F3 | 7,5 A | Światło cofania. |
F4 | 7,5 A | Regulacja ustawienia reflektorów. |
F5 | 20 A | Wycieraczki przedniej szyby. |
F6 | 15 A | Wycieraczka szyby tylnej. |
F7 | 15 A | Pompka spryskiwacza przedniej szyby.
Pompa spryskiwacza tylnej szyby. |
F8 | 15 A | Ogrzewane siedzenie kierowcy. |
F9 | 15 A | Ogrzewane siedzenie pasażera. |
F10 | 15 A | Włącznik zapłonu.
Przycisk włącznika zapłonu. Przekaźnik włączania zasilania akcesoriów bez kluczyka. |
F11 | 3 A | Zestaw wskaźników. |
F12 | 15 A | Złącze diagnostyczne. |
F13 | 7,5 A | Układ ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji – ręcznie regulowana klimatyzacja.
Elektroniczna automatyczna regulacja temperatury. Czujniki alarmu. Odbiornik zamka centralnego bez kluczyka. Panel sterowania zespołu audio. Moduł interfejsu elementów sterowania/wyświetlacza z przodu. |
F14 | 15 A | Zespół audio.
Moduł SYNC. GPS. |
F15 | 3 A | Lusterka składane elektrycznie.
Przednie okna sterowane elektrycznie. |
F16 | 20 A | Układ zamka centralnego bez kluczyka. |
F17 | 20 A | Układ zamka centralnego bez kluczyka. |
F18 | – | Nieużywany. |
F19 | 7,5 A | Zestaw wskaźników. |
F20 | – | Nieużywany. |
F21 | 3 A | Lampka ostrzegawcza wyłączenia poduszki powietrznej. |
F22 | 7,5 A | Ogrzewane lusterka zewnętrzne. |
F23 | – | Nieużywany. |
F24 | – | Nieużywany. |
F25 | 7,5 A | Moduł sterujący układu klimatyzacji.
Silnik dmuchawy. Przednie światła przeciwmgielne Nagrzewnica blokowa. |
F26 | 3 A | Moduł sterujący poduszkami powietrznymi. |
F27 | 10 A | Przycisk układu pomocy przy parkowaniu.
Moduł sterujący układami nadwozia. Bierny układ przeciwkradzieżowy. Układ zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania. Włącznik zapłonu. Zestaw wskaźników. Elektroniczny układ wspomagania kierownicy. Pompka spryskiwacza przedniej szyby. Pompa spryskiwacza tylnej szyby. |
F28 | 7,5 A | Pedał przyspiesznika.
Pompa wtryskowa Moduł sterowania zespołem napędowym Sterownik przekładni. |
F29 | – | Nieużywany. |
F30 | – | Nieużywany. |
F31 | 20 A | Gniazdo zapalniczki.
Dodatkowe gniazda zasilania z przodu. |
F32 | 20 A | Dodatkowe gniazda zasilania z tyłu. |
F33 | – | Nieużywany. |
F34 | 30 A | Przednie okna sterowane elektrycznie. |
F35 | 30 A | Tylne okna sterowane elektrycznie. |
F36 | – | Nieużywany. |
Przekaźnik | Opis |
---|---|
R1 | Ładowanie. |
R2 | Przycisk włącznika zapłonu. |
R3 | Zasilanie akcesoriów w pojeździe z systemem bezkluczykowym. |
Skrzynka bezpieczników akumulatora
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
F1 | 450A | Rozrusznik |
F2 | 60 A | Elektroniczny układ wspomagania kierownicy. |
F3 | 200 A | Skrzynka bezpieczników komory silnika. |
F4 | 70A | Nagrzewnica blokowa. |
F5 | 50A | Nagrzewnica blokowa. |
F6 | 3 A | Układ monitorowania akumulatora. |