Ford EcoSport II (2013-2017) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda EcoSport II z lat: 2013, 2014, 2015, 2016, 2017. Ford EcoSport II to druga generacja kompaktowego SUV-a produkowanego przez Forda. Model ten został wprowadzony na rynek w 2012 roku i jest kontynuacją sukcesu poprzedniej generacji EcoSporta. EcoSport II zachowuje charakterystyczny wygląd swojego […]

06/19/2023
Czas czytania: 5 minut
Ford EcoSport II (2013-2017) - schematy bezpieczników i przekaźników
Wojciech
Wojciech

Spis treści

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda EcoSport II z lat: 2013, 2014, 2015, 2016, 2017.

Ford EcoSport II to druga generacja kompaktowego SUV-a produkowanego przez Forda. Model ten został wprowadzony na rynek w 2012 roku i jest kontynuacją sukcesu poprzedniej generacji EcoSporta.

EcoSport II zachowuje charakterystyczny wygląd swojego poprzednika, ale zyskuje nowoczesne elementy stylistyczne, które nadają mu bardziej nowoczesny i atrakcyjny wygląd. Charakterystyczne cechy to m.in. podwyższony przód, wysoko umieszczony grill z chromowanymi akcentami oraz muskularne nadkola. Model ten jest dostępny w różnych wariantach wyposażenia, które oferują różne poziomy luksusu, technologii i wygody.

Wnętrze Forda EcoSport II jest przestronne i dobrze zaprojektowane, zapewniając wygodne miejsca zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. Materiały użyte do wykończenia są wysokiej jakości, a układ siedzeń jest ergonomiczny. Przestrzeń bagażowa jest elastyczna i oferuje możliwość rozszerzenia, aby pomieścić większe przedmioty.

Pod względem napędu, Ford EcoSport II oferuje różne opcje silników, w tym benzynowe i diesla, o różnych pojemnościach i mocach. Dzięki temu można dopasować wydajność samochodu do swoich preferencji i potrzeb. Również dostępne są różne skrzynie biegów, w tym manualne i automatyczne.

Ford EcoSport II został wyposażony w wiele funkcji i technologii, które podnoszą komfort i bezpieczeństwo jazdy. Mogą to być m.in. systemy multimedialne, systemy nawigacji, systemy bezpieczeństwa i asystentów, jak również funkcje zwiększające wydajność paliwową.

EcoSport II cieszy się popularnością wśród klientów poszukujących kompaktowego SUV-a, który łączy w sobie miejską zwinność i wygodę z pewnymi cechami terenowymi. Model ten oferuje doskonałe rozwiązanie dla osób, które potrzebują miejskiego samochodu o podwyższonej pozycji siedzącej i funkcjonalności, ale nie chcą rezygnować z komfortu i technologii.

Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.
Zobacz także:  Jeep Wrangler JL (2017-2018) - schematy bezpieczników i przekaźników

 

Skrzynka bezpieczników w komorze silnika

Ford EcoSport II (2013-2017) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
1 60 A Skrzynka bezpieczników komory silnika.
2 40 A Układ zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania.
3 60 A Skrzynka bezpieczników komory silnika.

Moduł sterowania zespołem napędowym

4 40 A Silnik dmuchawy.
5 60 A Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim.
6 30 A Zamek centralny.

Alarm przeciwkradzieżowy.

7 60 A Przekaźnik zapłonu.

Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim.

8 30 A Rozrusznik
9 60 A Wentylator chłodzenia o wysokiej prędkości.

Skrzynka bezpieczników komory silnika.

10 30 A   60 A   40 A Sterownik przekładni.

Świece żarowe

Wentylator chłodzenia o niskiej prędkość – 1,0L EcoBoost.

11 30 A Element grzejny przedniej szyby z lewej strony.
12 30 A Element grzejny przedniej szyby z prawej strony.
13 30 A Wentylator chłodzenia o niskiej prędkość – 1,5L Duratec-16V Ti-VCT i 1,5L Duratorq-TDCi.
14 30 A Sterownik przekładni.
15 15 A Urządzenie zapobiegające rozładowaniu akumulatora.

Przednie światła przeciwmgielne

Światło drogowe.

Oświetlenie wnętrza.

Prawe światło mijania.

Lampka ostrzegawcza wyłączenia poduszki powietrznej.

16 15 A Lewe światło mijania.

Światła pozycyjne.

Światła przeciwmgielne tylne.

Światła dzienne.

17 15 A Światło drogowe.
18 20 A Sygnał dźwiękowy.
19 20 A Elektroniczna pompa.
20 7,5 A Sterownik przekładni.

Moduł sterowania zespołem napędowym

21 20 A Pompa paliwa i przekaźnik wtryskiwaczy.
22 15 A Przednie światła przeciwmgielne

Światło drogowe.

Oświetlenie wnętrza.

Kierunkowskazy.

23 10 A   15 A Syrena alarmu zasilana przez baterię.

Alarm przeciwkradzieżowy.

Przekaźnik sygnału dźwiękowego.

24 20 A Ogrzewana szyba tylna.

Ogrzewane lusterka zewnętrzne.

25 7,5 A   10 A Przekaźnik układu klimatyzacji.

Przekaźnik układu klimatyzacji – 1,0L EcoBoost.

26 20 A Układ zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania z elektronicznym układem stabilizacji toru jazdy.
27 15 A Przednie światła przeciwmgielne
28 10 A Pompa wodna.
29 15 A   20 A Cewka zapłonowa.

Cewka zapłonowa – 1,0L EcoBoost.

30 15 A Przekaźnik wentylatora o niskiej i wysokiej prędkości.

Moduł sterowania zespołem napędowym

Zawór spustu par paliwa.

31 15 A Zawór elektromagnetyczny rozruchu zimnego silnika.

Podgrzewana sonda lambda.

31 20 A Moduł sterowania zespołem napędowym – 1,5L Duratorq-TDCi.
32 Nieużywany.
Przekaźnik Opis
R1 Wentylator chłodzenia o wysokiej prędkości.
R2 Świece żarowe
R3 Przednie światła przeciwmgielne   Światła przeciwmgielne tylne.
R4 Pompa wtryskowa – 1,5L Duratorq-TDCi.
R5 Światło cofania.
R6 Światło drogowe.
R7 Moduł sterujący układu klimatyzacji.
R8 Sygnał dźwiękowy.
R9 Wentylator chłodzenia o niskiej prędkości.
R10 Rozrusznik
R11 Pompa wtryskowa – 1,0L EcoBoost i 1,5L Duratec-16V Ti-VCT.

Nagrzewnica oleju napędowego – 1,5L Duratorq-TDCi.

R12 Silnik dmuchawy.
R13 Moduł sterowania zespołem napędowym
R14 Nagrzewnica blokowa.
R15 Nagrzewnica blokowa.

Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim

Ford EcoSport II (2013-2017) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
F1 7,5 A Sprzęgło klimatyzacji.

Moduł czujnika deszczu.

Wewnętrzne lusterko wsteczne z funkcją automatycznego ściemniania.

F2 10 A Światła STOP.
F3 7,5 A Światło cofania.
F4 7,5 A Regulacja ustawienia reflektorów.
F5 20 A Wycieraczki przedniej szyby.
F6 15 A Wycieraczka szyby tylnej.
F7 15 A Pompka spryskiwacza przedniej szyby.

Pompa spryskiwacza tylnej szyby.

F8 15 A Ogrzewane siedzenie kierowcy.
F9 15 A Ogrzewane siedzenie pasażera.
F10 15 A Włącznik zapłonu.

Przycisk włącznika zapłonu.

Przekaźnik włączania zasilania akcesoriów bez kluczyka.

F11 3 A Zestaw wskaźników.
F12 15 A Złącze diagnostyczne.
F13 7,5 A Układ ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji – ręcznie regulowana klimatyzacja.

Elektroniczna automatyczna regulacja temperatury.

Czujniki alarmu.

Odbiornik zamka centralnego bez kluczyka.

Panel sterowania zespołu audio.

Moduł interfejsu elementów sterowania/wyświetlacza z przodu.

F14 15 A Zespół audio.

Moduł SYNC.

GPS.

F15 3 A Lusterka składane elektrycznie.

Przednie okna sterowane elektrycznie.

F16 20 A Układ zamka centralnego bez kluczyka.
F17 20 A Układ zamka centralnego bez kluczyka.
F18 Nieużywany.
F19 7,5 A Zestaw wskaźników.
F20 Nieużywany.
F21 3 A Lampka ostrzegawcza wyłączenia poduszki powietrznej.
F22 7,5 A Ogrzewane lusterka zewnętrzne.
F23 Nieużywany.
F24 Nieużywany.
F25 7,5 A Moduł sterujący układu klimatyzacji.

Silnik dmuchawy.

Przednie światła przeciwmgielne

Nagrzewnica blokowa.

F26 3 A Moduł sterujący poduszkami powietrznymi.
F27 10 A Przycisk układu pomocy przy parkowaniu.

Moduł sterujący układami nadwozia.

Bierny układ przeciwkradzieżowy.

Układ zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania.

Włącznik zapłonu.

Zestaw wskaźników.

Elektroniczny układ wspomagania kierownicy.

Pompka spryskiwacza przedniej szyby.

Pompa spryskiwacza tylnej szyby.

F28 7,5 A Pedał przyspiesznika.

Pompa wtryskowa

Moduł sterowania zespołem napędowym

Sterownik przekładni.

F29 Nieużywany.
F30 Nieużywany.
F31 20 A Gniazdo zapalniczki.

Dodatkowe gniazda zasilania z przodu.

F32 20 A Dodatkowe gniazda zasilania z tyłu.
F33 Nieużywany.
F34 30 A Przednie okna sterowane elektrycznie.
F35 30 A Tylne okna sterowane elektrycznie.
F36 Nieużywany.
Przekaźnik Opis
R1 Ładowanie.
R2 Przycisk włącznika zapłonu.
R3 Zasilanie akcesoriów w pojeździe z systemem bezkluczykowym.

Skrzynka bezpieczników akumulatora

Ford EcoSport II (2013-2017) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
F1 450A Rozrusznik
F2 60 A Elektroniczny układ wspomagania kierownicy.
F3 200 A Skrzynka bezpieczników komory silnika.
F4 70A Nagrzewnica blokowa.
F5 50A Nagrzewnica blokowa.
F6 3 A Układ monitorowania akumulatora.

 

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnie komentarze
    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.