W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Contour z lat: 1995, 1996, 1997, 1998, 1999, 2000. Ford Contour to średniej wielkości sedan produkowany przez firmę Ford w latach 1995-2000. Model ten był dostępny głównie na rynku amerykańskim i kanadyjskim. Ford Contour został zaprojektowany jako bardziej zaawansowana i komfortowa alternatywa […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Contour z lat: 1995, 1996, 1997, 1998, 1999, 2000.
Ford Contour to średniej wielkości sedan produkowany przez firmę Ford w latach 1995-2000. Model ten był dostępny głównie na rynku amerykańskim i kanadyjskim. Ford Contour został zaprojektowany jako bardziej zaawansowana i komfortowa alternatywa dla popularnego modelu Ford Taurus.
Stylistyka Forda Contour była nowoczesna i aerodynamiczna, z płynnymi liniami i harmonijnym wyglądem. Samochód oferował przestronne wnętrze, które zapewniało komfortową przestrzeń dla kierowcy i pasażerów. Zastosowano wysokiej jakości materiały i wykończenie, które podnosiły poziom luksusu w tym segmencie.
Ford Contour był oferowany z różnymi silnikami benzynowymi, w tym czterocylindrowymi jednostkami Duratec o pojemności 2.0 i 2.5 litra, oraz V6 Duratec o pojemności 2.5 litra. Moc silników wynosiła od około 125 do 170 koni mechanicznych, co zapewniało dobrą dynamikę jazdy.
W zależności od wersji wyposażeniowej, Ford Contour oferował wiele zaawansowanych funkcji i technologii. Mogły to być m.in. systemy bezpieczeństwa, takie jak poduszki powietrzne i systemy kontroli trakcji, systemy audio i nawigacyjne, klimatyzacja, elektrycznie regulowane fotele i wiele innych.
Pod względem jazdy, Ford Contour oferował dobrą równowagę pomiędzy komfortem a prowadzeniem. Zawieszenie było dobrze dostosowane do absorbowania nierówności dróg, jednocześnie zapewniając pewne i stabilne prowadzenie. Układ kierowniczy był precyzyjny, co przekładało się na łatwość manewrowania w mieście i stabilność na otwartych drogach.
Niestety, pomimo pewnych zalet, Ford Contour nie odniósł takiego sukcesu, jak oczekiwano. Problemy z jakością i niezawodnością niektórych podzespołów oraz rosnąca konkurencja na rynku spowodowały, że produkcję modelu zakończono w 2000 roku.
Mimo to, Ford Contour pozostaje interesującym modelem dla miłośników marki Ford i osób poszukujących niedrogiego i komfortowego sedanu. Dzięki swojej stylistyce, wyposażeniu i przyzwoitym osiągom, Ford Contour zapewniał dobrą wartość w swojej klasie i pozostawił po sobie pewne dziedzictwo w linii modeli Forda.
Schemat skrzynki bezpieczników tablicy rozdzielczej
Panel bezpieczników tablicy rozdzielczej znajduje się pod tablicą rozdzielczą po lewej stronie. Aby go otworzyć, sięgnij pod tablicę przyrządów i naciśnij przycisk zwalniający po prawej stronie tablicy bezpieczników.
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
19 | 7,5 | 1995-1997: Podgrzewane lusterka wsteczne |
20 | 10 | Silniki wycieraczek (wyłącznik) |
21 | 40 | Okna elektryczne |
22 | 7,5 | 1995-1997: moduł ABS |
23 | 15 | Lampy zapasowe |
24 | 15 | Światła hamowania |
25 | 20 | Zamki |
26 | 7,5 | Główne światło |
27 | 15 | Zapalniczka |
28 | 30 | Fotele elektryczne |
29 | 30 | Odszranianie tylnej szyby |
30 | 7,5 | System zarządzania silnikiem |
31 | 7,5 | Podświetlenie tablicy przyrządów |
32 | 7,5 | Radio |
33 | 7,5 | Światła postojowe – po stronie kierowcy |
34 | 7,5 | Oświetlenie wnętrza/elektryczna regulacja lusterek/zegar |
35 | 7,5 | Światła postojowe – strona pasażera |
36 | 10 | 1995-1998: Poduszka powietrzna |
37 | 30 | Silnik dmuchawy nagrzewnicy |
38 | — | – |
R12 | Oświetlenie wewnętrzne | |
R13 | Odszranianie tylnej szyby | |
R14 | Silnik dmuchawy nagrzewnicy | |
R15 | Silnik wycieraczek | |
R16 | Zapłon | |
D2 | Ochrona przed odwrotnym napięciem |
Skrzynka bezpieczników w komorze silnika
Aby sprawdzić lub wymienić bezpiecznik lub przekaźnik, zdejmij pokrywę skrzynki bezpieczników w komorze silnika, zwalniając zatrzask i podnosząc.
Schemat 1995-1998
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
1 | 80 | Główne zasilanie instalacji elektrycznej pojazdu |
2 | 60 | Wentylator chłodzący silnik |
3 | 60 | Układ hamulcowy ABS, dmuchawa nagrzewnicy |
4 | 20 | Zapłon, moduł EEC, światła do jazdy dziennej |
5 | 15 | Światło przeciwmgielne |
6 | — | – |
7 | 20 | 1998: system ABS |
7 | 30 | 1995-1997: system ABS |
8 | 30 | 1995-1998: Pompa powietrza |
9 | 20 | Elektroniczne sterowanie silnikiem (EWG) |
10 | 20 | Stacyjka |
11 | 3 | Moduł zapłonowy EWG (pamięć) |
12 | 15 | System ostrzegawczy klaksonu i świateł awaryjnych |
13 | 20 | 1998: czujnik HEGO |
13 | 15 | 1995-1998: czujnik HEGO |
14 | 15 | Elektrycznie sterowana pompa paliwowa |
15 | 10 | Reflektor świateł mijania – (strona pasażera) |
16 | 10 | Reflektor świateł mijania – (po stronie kierowcy) |
17 | 10 | Reflektor świateł drogowych – (strona pasażerów) |
18 | 10 | Reflektor świateł drogowych – (po stronie kierowcy) |
R1 | Światła dzienne | |
R2 | Przekaźnik wentylatora chłodnicy (wysoka prędkość) | |
R3 | Klimatyzacja | |
R4 | Sprzęgło klimatyzacji | |
R5 | Przekaźnik wentylatora chłodnicy (niska prędkość) | |
R6 | Elektromagnes rozrusznika | |
R7 | Klakson | |
R8 | Pompa paliwowa | |
R9 | Reflektory świateł mijania | |
R10 | Reflektory świateł drogowych | |
R11 | Moduł PCM | |
D1 | Ochrona przed odwrotnym napięciem |
Schemat 1999-2000
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
1 | — | – |
2 | 7,5 | Alternator |
3 | 20 | Światła przeciwmgielne |
4 | — | – |
5 | — | – |
6 | 3 | Moduł zapłonowy EWG (pamięć) |
7 | 20 | System ostrzegawczy klaksonu i świateł awaryjnych |
8 | — | – |
9 | 15 | Pompa paliwowa |
10 | — | – |
11 | 20 | Zapłon, elektroniczne sterowanie silnikiem |
12 | — | – |
13 | 20 | Czujnik HEGO |
14 | 7,5 | Moduł ABS |
15 | 7,5 | Reflektor świateł mijania (po stronie pasażera) |
16 | 7,5 | Reflektor świateł mijania (po stronie kierowcy) |
17 | 7,5 | Reflektor świateł drogowych (po stronie pasażera) |
18 | 7,5 | Reflektor świateł drogowych (po stronie kierowcy) |
39 | — | – |
40 | 20 | Zapłon, włącznik światła, centralna skrzynka przyłączeniowa |
41 | 20 | Przekaźnik EWG |
42 | 40 | Centralna skrzynka przyłączeniowa (bezpiecznik 37 do przekaźnika dmuchawy) |
43 | — | – |
44 | — | – |
45 | 60 | Zapłon |
46 | — | – |
47 | — | – |
48 | — | – |
49 | 60 | Chłodzenie silnika |
50 | — | – |
51 | 60 | ABS |
52 | 60 | Centralna skrzynka przyłączeniowa (centralny moduł czasowy, przekaźnik odszraniania tylnej szyby, bezpieczniki 24, 25, 27, 28, 34) |
R1 | Pompa paliwowa | |
R2 | Moduł EWG | |
R3 | Klimatyzacja | |
R4 | Światła mijania | |
R5 | Światła drogowe | |
R6 | Klakson | |
R7 | Elektromagnes rozrusznika | |
R8 | Wentylator chłodzący silnik (wysoka prędkość) | |
R9 | Wentylator chłodzący silnik | |
R10 | – | |
R11 | Światła dzienne | |
D1 | Ochrona przed odwrotnym napięciem | |
D2 | – |
Numer | Opis | Lokalizacja |
---|---|---|
R18 | Przełącznik „One touch” (okno kierowcy) | Drzwi kierowcy |
R20 | – | — |
R21 | – | — |
R22 | Światła przeciwmgielne | Osłona drutu na tablicy rozdzielczej |
R23 | Kierunkowskazy | Kolumna kierownicy |
R24 | Alarm napadowy – strona kierowcy | Wspornik modułu zamka drzwi |
R25 | Alarm napadowy – prawa strona | Wspornik modułu zamka drzwi |
R26 | – | — |
R32 | Sterowanie grzałką Hego | W pobliżu modułu PCM |