W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda C-MAX Hybrid z lat: 2017, 2018. Ford C-MAX Hybrid to samochód, który łączy w sobie zalety silnika spalinowego i silnika elektrycznego, tworząc ekonomiczne i przyjazne dla środowiska rozwiązanie transportowe. Ten kompaktowy minivan oferuje przestronne wnętrze i elastyczność, co czyni go idealnym wyborem […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda C-MAX Hybrid z lat: 2017, 2018.
Ford C-MAX Hybrid to samochód, który łączy w sobie zalety silnika spalinowego i silnika elektrycznego, tworząc ekonomiczne i przyjazne dla środowiska rozwiązanie transportowe. Ten kompaktowy minivan oferuje przestronne wnętrze i elastyczność, co czyni go idealnym wyborem dla rodzin i osób ceniących funkcjonalność.
C-MAX Hybrid wykorzystuje hybrydowy układ napędowy, w którym silnik spalinowy współpracuje z silnikiem elektrycznym. Dzięki temu samochód może pracować w trybie elektrycznym na krótkie dystanse, co przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji spalin. W czasie hamowania i zwalniania samochód odzyskuje energię, która jest później wykorzystywana do zasilania silnika elektrycznego, co zwiększa efektywność energetyczną.
Ford C-MAX Hybrid oferuje także zaawansowane funkcje i technologie, które podnoszą komfort i bezpieczeństwo jazdy. Może to obejmować systemy asysty kierowcy, takie jak system monitorowania martwego pola, systemy wspomagające parkowanie, systemy nawigacyjne i wiele innych. Wnętrze samochodu jest zaprojektowane tak, aby zapewnić wygodne i ergonomiczne miejsce dla pasażerów, a liczne schowki i pojemniki na bagaż pozwalają na praktyczne wykorzystanie przestrzeni.
Jazda Fordem C-MAX Hybrid to również przyjemność dzięki dynamicznemu i płynnemu charakterowi samochodu. Dzięki odpowiednio dobranym parametrom napędu hybrydowego, samochód oferuje pełną moc i elastyczność jazdy, bez konieczności rezygnowania z oszczędności paliwa i ekologicznego podejścia.
Podsumowując, Ford C-MAX Hybrid to samochód, który oferuje połączenie ekonomiczności, przyjazności dla środowiska i praktyczności. Dzięki hybrydowemu układowi napędowemu, zaawansowanym funkcjom i komfortowemu wnętrzu, C-MAX Hybrid stanowi atrakcyjną opcję dla tych, którzy poszukują efektywnego i wszechstronnego samochodu rodzinnego.
Przedział pasażerski
Panel bezpieczników znajduje się po prawej stronie pod schowkiem (usuń spód schowka).
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
F56 | 20A | Zasilanie pompy paliwa. |
F57 | — | Nieużywany. |
F58 | 5A | Nieużywany (zapasowy). |
F59 | 5A | Pasywny system antykradzieżowy. |
F60 | 10 A | Wewnętrzne światło. Zestaw przełączników drzwi kierowcy. Oświetlenie schowka na rękawiczki. Zespół przełączników w konsoli napowietrznej. |
F61 | 20A | Zapalniczka. Punkt mocy w drugim rzędzie. |
F62 | 5A | Moduł automatycznej wycieraczki. Automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne. |
F63 | 10 A | Nieużywany (zapasowy). |
F64 | — | Nieużywany. |
F65 | 10 A | Odblokowanie klapy tylnej. |
F66 | 20A | Zasilanie odblokowania drzwi kierowcy. |
F67 | 7,5A | Paszport na telefon komórkowy (C-MAX Energi). Wyświetlacz wielofunkcyjny. Moduł GPS. Synchronizuj. |
F68 | 15A | Nieużywany (zapasowy). |
F69 | 5A | Klaster instrumentów. |
F70 | 20A | Centralny zamek i odblokowywanie zasilania. |
F71 | 7,5A | Moduł klimatyzacji. |
F72 | 7,5A | Moduł kierownicy. |
F73 | 7,5A | Złącze łącza danych. Zasilanie OBD II. |
F74 | 15A | Zasilanie reflektorów. |
F75 | 15A | Zasilanie lamp przeciwmgielnych. |
F76 | 10 A | Zasilanie lampy cofania. |
F77 | 20A | Pompa spryskiwacza. |
F78 | 5A | Wyłącznik zapłonu, przycisk Start. |
F79 | 15A | Radio. Włącznik świateł awaryjnych. |
F80 | 20A | Nieużywany (zapasowy). |
F81 | 5A | Mocny parasol przeciwsłoneczny. Zdalna antena odbiorcza. |
F82 | 20A | Uziemienie pompy spryskiwacza. |
F83 | 20A | Centralny zamek na ziemi. |
F84 | 20A | Uziemienie odblokowania drzwi napędu. |
F85 | 7,5 A | Elektroniczny 15 posuw. |
F86 | 10 A | Moduł kontroli ograniczeń. Wskaźnik wyłączenia poduszki powietrznej pasażera. |
F87 | 15A | Nieużywany (zapasowy). |
F88 | 25A | Nieużywany (zapasowy). |
F89 | — | Nieużywany. |
Komora silnika
Skrzynka rozdzielcza mocy znajduje się w komorze silnika.
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
F1 | 50A Midi | Moduł wentylatora chłodzącego. |
F2 | 50A Midi | Elektryczna pompa wodna. |
F3 | 50A Midi | Zasilanie modułu sterującego nadwozia 1. |
F4 | 50A Midi | Zasilanie modułu sterującego nadwozia 2. |
F5 | — | Nieużywany. |
F6 | — | Nieużywany. |
F7 | 40A | Pompa układu przeciwblokującego. |
F8 | 30A | Zawór układu przeciwblokującego. |
F9 | 40A | Pompa próżniowa. |
F10 | 40A | Silnik dmuchawy nagrzewnicy. |
F11 | 30A | Zarządzanie silnikiem. |
F12 | — | Nieużywany. |
F13 | 25 A | Przekaźnik modułu sterującego układu napędowego. |
F14 | 20A | Tylna wycieraczka. |
F15 | 30A | Zasilanie modułu sterującego nadwozia KL30. |
F 16 | 20A | Zasilanie modułu sterującego nadwozia 15. |
F17 | 20A | Pompa oleju przekładniowego (C-MAX Energi). |
F18 | 20A | Silnik wycieraczki przedniej. |
F19 | 5A | Układ przeciwblokujący i moduł elektronicznego programu stabilności. |
F20 | 15 A | Klakson. |
F21 | 5A | Wyłącznik światła stopu. |
F22 | 5A | Monitorowanie pompy próżniowej. |
F23 | 5A | Moduł sterujący silnika 15. Moduł sterujący układu napędowego 15. Pompa oleju przekładniowego 15. |
F24 | 5A | Cewki przekaźników. Moduł włącznika światła. |
F25 | 10 A | Elektroniczna pompa chłodząca silnika. |
F26 | 5A | Elektroniczny moduł wspomagania kierownicy 15. |
F27 | 5A | Czujnik przepływu masy powietrza. |
F28 | 15A | Moduł sterujący układu napędowego. |
F29 | 10 A | Elektroniczny kompresor klimatyzacji. Grzałka o dodatnim współczynniku temperaturowym. |
F30 | 10 A | Moduł sterujący silnika. Moduł sterujący układu napędowego. |
F31 | 5A | Pierścień świetlny portu ładowania (C-MAX Energi). |
F32 | 20A | Moc pojazdu 2. |
F33 | 15A | Moc pojazdu 4. |
F34 | 10 A | Wtryskiwacze. |
F35 | 10 A | Moc pojazdu 3. |
F36 | 20A | Moc pojazdu 1. |
R1 | Mikroprzekaźnik | Pompa próżniowa. |
R2 | Mikroprzekaźnik | Klakson. |
R3 | Mikroprzekaźnik | Sterowanie hybrydowym układem napędowym. |
R4 | Mikroprzekaźnik | Przednia wycieraczka. |
R5 | Mikroprzekaźnik | Pompa próżniowa. |
R6 | Mikroprzekaźnik | Wycieraczka przednia i tylna wysoko-niska. |
R7 | — | Nieużywany. |
R8 | Przekaźnik energii | Zasilanie zapłonu. |
R9 | — | Nieużywany. |
R10 | — | Nieużywany. |
R11 | — | Nieużywany. |
R12 | Przekaźnik energii | Wentylator chłodzący. |
R13 | Mini przekaźnik | Dmuchawa nagrzewnicy. |
R14 | Mini przekaźnik | Przekaźnik sterujący silnika. |
Bagażnik
Panel bezpieczników znajduje się w bagażniku za wnęką koła po lewej stronie.
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
F1 | 5A | Moduł wejścia do klapy załadowczej bez użycia rąk. |
F2 | 10 A | Moduł pojazdu bez kluczyka. |
F3 | 5A | Bezkluczykowe klamki do drzwi pojazdu. |
F4 | 25A | Sterownik drzwi przedni lewy. |
F5 | 25A | Sterownik drzwi z przodu po prawej stronie. |
F6 | 25A | Sterownik drzwi tylny lewy. |
F7 | 25A | Sterownik drzwi tylnych prawych. |
F8 | 25A | Silnik siedzenia pasażera. |
F9 | 25A | Silnik siedzenia kierowcy. |
F10 | 25A | Ogrzewana tylna szyba. |
F11 | 5A | Przekaźnik zapłonu. |
F12 | 15A | Moduł sterujący elektroniki akumulatora. |
F13 | — | Nieużywany. |
F14 | 10 A | Ładowarka (C-MAX Energi). |
F15 | — | Nieużywany. |
F 16 | — | Nieużywany. |
F17 | 10 A | Moduł sterujący elektroniki akumulatora. |
F18 | 15A | Moduł sterujący elektroniką akumulatora — wentylator. |
F19 | 15A | Wentylator ładowarki (C-MAX Energi). |
F20 | — | Nieużywany. |
F21 | 15A | Inteligentne złącze łącza danych. |
F22 | 10 A | Aktywna redukcja szumów. |
F23 | — | Nieużywany. |
F24 | 30A | Konwerter mocy DC/AC. |
F25 | 25A | Elektryczna klapa załadowcza. |
F26 | 40A | Ładowarka AC/DC (C-MAX Energi). |
F27 | 20A | Wylot bagażnika. |
F28 | — | Nieużywany. |
F29 | 5A | Wykrywanie martwego pola. |
F30 | 5A | Moduł wspomagania parkowania. |
F31 | 5A | Tylna kamera. |
F32 | 5A | Konwerter mocy DC/AC. |
F33 | — | Nieużywany. |
F34 | 20A | Ogrzewanie fotela kierowcy. |
F35 | 20A | Ogrzewanie fotela pasażera. |
F36 | — | Nieużywany. |
F37 | 20A | Mocny parasol przeciwsłoneczny. |
F38 | — | Nieużywany. |
F39 | — | Nieużywany. |
F40 | — | Nieużywany. |
F41 | — | Nieużywany. |
F42 | — | Nieużywany. |
F43 | — | Nieużywany. |
F44 | — | Nieużywany. |
F45 | – | Nieużywany. |
F46 | 10 A | System paliwowy. |
R1 | Przekaźnik energii | Tylny przekaźnik 15. |
R2 | Mini przekaźnik | Ogrzewana tylna szyba. |
R3 | Mikroprzekaźnik | Drzwiczki paliwa (C-MAX Energi). |
R4 | — | Nieużywany. |
R5 | — | Nieużywany. |
R6 | Mikroprzekaźnik | Tylna wycieraczka. |
Skrzynki bezpieczników wstępnych
Twój pojazd ma skrzynkę z bezpiecznikami wstępnymi przymocowaną do skrzynki rozdzielczej.
Druga skrzynka z bezpiecznikami wstępnymi jest podłączona do zacisku akumulatora 12 V z tyłu pojazdu. Zawierają bezpieczniki wysokoprądowe. Jeśli musisz wymienić jeden z tych bezpieczników, skontaktuj się z autoryzowanym sprzedawcą.