W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda C-MAX Hybrid z lat: 2012, 2013. Ford C-MAX Hybrid to wersja hybrydowa popularnego kompaktowego minivana Ford C-MAX. Model ten jest wyposażony w zaawansowany układ napędowy hybrydowy, który integruje silnik spalinowy z silnikiem elektrycznym, zapewniając oszczędność paliwa i niskie emisje. Głównym elementem napędu […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda C-MAX Hybrid z lat: 2012, 2013.
Ford C-MAX Hybrid to wersja hybrydowa popularnego kompaktowego minivana Ford C-MAX. Model ten jest wyposażony w zaawansowany układ napędowy hybrydowy, który integruje silnik spalinowy z silnikiem elektrycznym, zapewniając oszczędność paliwa i niskie emisje.
Głównym elementem napędu hybrydowego Forda C-MAX Hybrid jest silnik benzynowy wspomagany przez silnik elektryczny oraz baterię. Silnik benzynowy pracuje w połączeniu z silnikiem elektrycznym, który dostarcza dodatkową moc i moment obrotowy, poprawiając osiągi samochodu. Energia elektryczna jest magazynowana w baterii, która jest automatycznie ładowana podczas jazdy lub podczas hamowania samochodu.
Dzięki temu układowi hybrydowemu, Ford C-MAX Hybrid oferuje znaczną oszczędność paliwa w porównaniu do tradycyjnych samochodów z silnikiem spalinowym. W trybie jazdy w pełni elektrycznym, samochód może pokonywać krótkie dystanse bez emisji spalin, co jest korzystne zarówno dla środowiska, jak i dla portfela kierowcy.
Wnętrze Forda C-MAX Hybrid jest przestronne i zapewnia wygodne miejsce dla pięciu pasażerów. Praktyczne rozwiązania i liczne schowki ułatwiają organizację przestrzeni, a składane fotele umożliwiają elastyczną konfigurację wnętrza w celu zwiększenia przestrzeni bagażowej.
Ford C-MAX Hybrid wyposażony jest w zaawansowane technologie, które poprawiają komfort i bezpieczeństwo jazdy. Obejmuje to systemy multimedialne z dotykowym ekranem, systemy nawigacji, klimatyzację dwustrefową, tempomat adaptacyjny, system monitorowania martwego pola, asystenta parkowania i wiele innych.
Pod względem prowadzenia, Ford C-MAX Hybrid oferuje płynne i stabilne doświadczenie jazdy. Precyzyjne układy kierownicze i dobrze zestrojone zawieszenie zapewniają pewność i komfort na drodze.
Ford C-MAX Hybrid to idealne rozwiązanie dla osób poszukujących ekonomicznego i ekologicznego samochodu, który oferuje przestronne wnętrze, zaawansowane technologie i niskie zużycie paliwa. Jest to idealny wybór dla rodzin i osób, które cenią sobie oszczędność, komfort i odpowiedzialność ekologiczną.
Bezpieczniki zapalniczki (gniazda zasilania) to bezpiecznik nr 61 (zapalniczka, gniazdo zasilania w drugim rzędzie) w skrzynce bezpieczników tablicy rozdzielczej oraz bezpiecznik F27 (wyjście przedziału bagażowego).
Przedział pasażerski
Panel bezpieczników znajduje się po prawej stronie pod schowkiem (usuń spód schowka).
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
56 | 20A | Zasilanie pompy paliwa |
57 | — | Nieużywany |
58 | — | Nieużywany |
59 | 5A | Pasywny system antykradzieżowy |
60 | 10 A | Oświetlenie wewnętrzne, zestaw przełączników drzwi kierowcy, oświetlenie schowka na rękawiczki |
61 | 20A | Zapalniczka, punkt zasilania w drugim rzędzie |
62 | 5A | Moduł wycieraczek automatycznych, automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne |
63 | — | Nieużywany |
64 | — | Nieużywany |
65 | 10 A | Odblokowanie klapy tylnej |
66 | 20A | Zasilanie odblokowania drzwi kierowcy, Podwójny zamek |
67 | 7,5A | Paszport na telefon komórkowy (C-MAX Energi) |
68 | — | Nieużywany |
69 | 5A | Klaster instrumentów |
70 | 20A | Centralny zamek i odblokowywanie zasilania |
71 | 10 A | Głowica sterująca ogrzewaniem (ręczna klimatyzacja), moduł klimatyzacji |
72 | 7,5A | Moduł kierownicy |
73 | 5A | Złącze łącza danych |
74 | 15A | Zasilanie reflektora |
75 | 15A | Zasilanie lamp przeciwmgielnych |
76 | 10 A | Zasilanie lampy cofania |
77 | 20A | Zasilanie przedniej szyby i tylnej spryskiwacza |
78 | 5A | Wyłącznik zapłonu, przycisk Start |
79 | 15A | Radio, włącznik świateł awaryjnych |
80 | 20A | Nieużywany (zapasowy) |
81 | 5A | Mocny cień przeciwsłoneczny |
82 | 20A | Przekaźnik szyby przedniej i tylnej spryskiwacza |
83 | 20A | Centralny zamek i odblokowywanie zasilania |
84 | 20A | Zasilanie odblokowania drzwi napędu, Podwójny zamek |
85 | 7,5A | Elektroniczny 15 paszy |
86 | 10 A | Moduł kontroli ograniczeń, wskaźnik wyłączenia poduszki powietrznej pasażera |
87 | — | Nieużywany |
88 | — | Nieużywany |
89 | — | Nieużywany |
Komora silnika
Skrzynka rozdzielcza mocy znajduje się w komorze silnika.
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
F1 | 50A Midi | Moduł wentylatora chłodzącego |
F2 | 50A Midi | Elektryczna pompa wodna |
F3 | 50A Midi | Zasilanie modułu sterującego nadwozia 1 |
F4 | 50A Midi | Zasilanie modułu sterującego nadwozia 2 |
F5 | — | Nieużywany |
F6 | — | Nieużywany |
F7 | 40A** | Pompa układu przeciwblokującego |
F8 | 30A** | Zawór przeciwblokujący układu hamulcowego |
F9 | 40A** | Pompa próżniowa |
F10 | 40A** | Silnik dmuchawy nagrzewnicy |
F11 | 30A** | Zarządzanie silnikiem |
F12 | — | Nieużywany |
F13 | 25A** | Przekaźnik modułu sterującego układu napędowego |
F14 | 20 A** | Tylna wycieraczka |
F15 | — | Nieużywany |
F 16 | 20A** | Zasilanie modułu sterującego nadwozia 15 |
F17 | 20A** | Pompa oleju przekładniowego (C-MAX Energi) |
F18 | 20A** | Silnik wycieraczki przedniej |
F19 | 5A* | Układ przeciwblokujący / moduł elektronicznego programu stabilności |
F20 | 15 A* | klakson |
F21 | 5A* | Wyłącznik światła |
F22 | 5A* | Monitorowanie pompy próżniowej |
F23 | 5A* | Moduł sterujący silnika 15 / Moduł sterujący układu napędowego 15 / Pompa oleju przekładniowego 15 |
F24 | 5A* | Cewki przekaźników |
F25 | 10 A* | Elektroniczna pompa chłodząca silnika |
F26 | 5A* | Elektroniczny moduł wspomagania kierownicy 15 |
F27 | 5A* | Czujnik przepływu masy powietrza |
F28 | 15 A* | Moduł sterujący układu napędowego |
F29 | 10 A* | Elektroniczna sprężarka klimatyzacji / grzałka o dodatnim współczynniku temperaturowym |
F30 | 10 A* | Moduł sterujący silnika, moduł sterujący układu napędowego |
F31 | 5A* | Pierścień świetlny portu ładowania (C-MAX Energi) |
F32 | 20A* | Moc pojazdu 2 |
F33 | 15 A* | Moc pojazdu 4 |
F34 | 10 A* | Wtryskiwacze |
F35 | 10 A* | Moc pojazdu 3 |
F36 | 20A* | Moc pojazdu 1 |
R1 | — | Nieużywany |
R2 | Mikroprzekaźnik | Klakson |
R3 | Mikroprzekaźnik | Sterowanie hybrydowym układem napędowym |
R4 | Mikroprzekaźnik | Przednia wycieraczka |
R5 | — | Nieużywany |
R6 | Mikroprzekaźnik | Wycieraczka przednia i tylna wysoka/niska |
R7 | Przekaźnik energii | Pompa próżniowa |
R8 | Przekaźnik energii | Zasilanie zapłonu |
R9 | — | Nieużywany |
R10 | Mini przekaźnik | Czujnik pompy próżniowej |
R11 | — | Nieużywany |
R12 | Przekaźnik energii | Wentylator chłodzący |
R13 | Mini przekaźnik | Dmuchawa nagrzewnicy |
R14 | Mini przekaźnik | Przekaźnik sterujący silnika |
* Mini bezpieczniki ** Bezpieczniki kasetowe |
Bagażnik
Panel bezpieczników znajduje się w bagażniku za wnęką koła po lewej stronie
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
F1 | 5A | Moduł wejścia do klapy załadowczej bez użycia rąk |
F2 | 10 A | Moduł pojazdu bez kluczyka |
F3 | 5A | Bezkluczykowe klamki do drzwi pojazdu |
F4 | 25A | Sterownik drzwi przedni lewy |
F5 | 25A | Centralka drzwi przednich prawych |
F6 | 25A | Sterownik drzwi tylny lewy |
F7 | 25A | Sterownik drzwi tylnych prawych |
F8 | — | Nieużywany |
F9 | 25A | Silnik fotela kierowcy |
F10 | 25A | Podgrzewana tylna szyba |
F11 | — | Nieużywany |
F12 | 15A | Moduł sterujący elektroniki akumulatora |
F13 | — | Nieużywany |
F14 | 10 A | Ładowarka (C-MAX Energi) |
F15 | — | Nieużywany |
F 16 | — | Nieużywany |
F17 | 10 A | Moduł sterujący elektroniki akumulatora |
F18 | 15A | Moduł sterujący elektroniki akumulatora — wentylator |
F19 | 15A | Wentylator ładowarki (C-MAX Energi) |
F20 | — | Nieużywany |
F21 | 10 A | Inteligentne złącze łącza danych |
F22 | 10 A | Aktywna redukcja szumów |
F23 | — | Nieużywany |
F24 | 30A | Przetwornica mocy DC/AC |
F25 | 25A | Elektryczna klapa podnoszona |
F26 | 40A | Ładowarka AC/DC (C-MAX Energi) |
F27 | 20A | Wylot bagażnika |
F28 | — | Nieużywany |
F29 | — | Nieużywany |
F30 | 5A | Moduł wspomagania parkowania |
F31 | 5A | Tylna kamera |
F32 | 5A | Przetwornica mocy DC/AC |
F33 | — | Nieużywany |
F34 | 20A | Ogrzewanie fotela kierowcy |
F35 | 20A | Ogrzewanie fotela pasażera |
F36 | — | Nieużywany |
F37 | 20A | Mocny cień przeciwsłoneczny |
F38 | — | Nieużywany |
F39 | — | Nieużywany |
F40 | — | Nieużywany |
F41 | — | Nieużywany |
F42 | — | Nieużywany |
F43 | — | Nieużywany |
F44 | — | Nieużywany |
F45 | 5A | Czujnik wilgotności |
F46 | 10 A | System paliwowy |
R1 | Przekaźnik energii | Tylny przekaźnik 15 |
R2 | Mini przekaźnik | Podgrzewana tylna szyba |
R3 | Mikroprzekaźnik | Drzwiczki paliwowe (C-MAX Energi) |
R4 | — | Nieużywany |
R5 | — | Nieużywany |
R6 | Mikroprzekaźnik | Tylna wycieraczka |
Skrzynki bezpieczników wstępnych
Twój pojazd ma skrzynkę z bezpiecznikami wstępnymi przymocowaną do skrzynki rozdzielczej.
Druga skrzynka z bezpiecznikami wstępnymi jest podłączona do zacisku akumulatora 12 V z tyłu pojazdu. Zawierają bezpieczniki wysokoprądowe. Jeśli musisz wymienić jeden z tych bezpieczników, skontaktuj się z autoryzowanym sprzedawcą.