Ford C-MAX Hybrid (2012-2013) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda C-MAX Hybrid z lat: 2012, 2013. Ford C-MAX Hybrid to wersja hybrydowa popularnego kompaktowego minivana Ford C-MAX. Model ten jest wyposażony w zaawansowany układ napędowy hybrydowy, który integruje silnik spalinowy z silnikiem elektrycznym, zapewniając oszczędność paliwa i niskie emisje. Głównym elementem napędu […]

06/17/2023
Czas czytania: 5 minut

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda C-MAX Hybrid z lat: 2012, 2013.

Ford C-MAX Hybrid to wersja hybrydowa popularnego kompaktowego minivana Ford C-MAX. Model ten jest wyposażony w zaawansowany układ napędowy hybrydowy, który integruje silnik spalinowy z silnikiem elektrycznym, zapewniając oszczędność paliwa i niskie emisje.

Głównym elementem napędu hybrydowego Forda C-MAX Hybrid jest silnik benzynowy wspomagany przez silnik elektryczny oraz baterię. Silnik benzynowy pracuje w połączeniu z silnikiem elektrycznym, który dostarcza dodatkową moc i moment obrotowy, poprawiając osiągi samochodu. Energia elektryczna jest magazynowana w baterii, która jest automatycznie ładowana podczas jazdy lub podczas hamowania samochodu.

Dzięki temu układowi hybrydowemu, Ford C-MAX Hybrid oferuje znaczną oszczędność paliwa w porównaniu do tradycyjnych samochodów z silnikiem spalinowym. W trybie jazdy w pełni elektrycznym, samochód może pokonywać krótkie dystanse bez emisji spalin, co jest korzystne zarówno dla środowiska, jak i dla portfela kierowcy.

Wnętrze Forda C-MAX Hybrid jest przestronne i zapewnia wygodne miejsce dla pięciu pasażerów. Praktyczne rozwiązania i liczne schowki ułatwiają organizację przestrzeni, a składane fotele umożliwiają elastyczną konfigurację wnętrza w celu zwiększenia przestrzeni bagażowej.

Ford C-MAX Hybrid wyposażony jest w zaawansowane technologie, które poprawiają komfort i bezpieczeństwo jazdy. Obejmuje to systemy multimedialne z dotykowym ekranem, systemy nawigacji, klimatyzację dwustrefową, tempomat adaptacyjny, system monitorowania martwego pola, asystenta parkowania i wiele innych.

Pod względem prowadzenia, Ford C-MAX Hybrid oferuje płynne i stabilne doświadczenie jazdy. Precyzyjne układy kierownicze i dobrze zestrojone zawieszenie zapewniają pewność i komfort na drodze.

Ford C-MAX Hybrid to idealne rozwiązanie dla osób poszukujących ekonomicznego i ekologicznego samochodu, który oferuje przestronne wnętrze, zaawansowane technologie i niskie zużycie paliwa. Jest to idealny wybór dla rodzin i osób, które cenią sobie oszczędność, komfort i odpowiedzialność ekologiczną.

Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.
Zobacz także:  Ford Explorer V (2018-2019) - schematy bezpieczników i przekaźników

Bezpieczniki zapalniczki (gniazda zasilania) to bezpiecznik nr 61 (zapalniczka, gniazdo zasilania w drugim rzędzie) w skrzynce bezpieczników tablicy rozdzielczej oraz bezpiecznik F27 (wyjście przedziału bagażowego).

Przedział pasażerski

Panel bezpieczników znajduje się po prawej stronie pod schowkiem (usuń spód schowka).

Ford C-MAX Hybrid (2012-2013) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
56 20A Zasilanie pompy paliwa
57 Nieużywany
58 Nieużywany
59 5A Pasywny system antykradzieżowy
60 10 A Oświetlenie wewnętrzne, zestaw przełączników drzwi kierowcy, oświetlenie schowka na rękawiczki
61 20A Zapalniczka, punkt zasilania w drugim rzędzie
62 5A Moduł wycieraczek automatycznych, automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne
63 Nieużywany
64 Nieużywany
65 10 A Odblokowanie klapy tylnej
66 20A Zasilanie odblokowania drzwi kierowcy, Podwójny zamek
67 7,5A Paszport na telefon komórkowy (C-MAX Energi)
68 Nieużywany
69 5A Klaster instrumentów
70 20A Centralny zamek i odblokowywanie zasilania
71 10 A Głowica sterująca ogrzewaniem (ręczna klimatyzacja), moduł klimatyzacji
72 7,5A Moduł kierownicy
73 5A Złącze łącza danych
74 15A Zasilanie reflektora
75 15A Zasilanie lamp przeciwmgielnych
76 10 A Zasilanie lampy cofania
77 20A Zasilanie przedniej szyby i tylnej spryskiwacza
78 5A Wyłącznik zapłonu, przycisk Start
79 15A Radio, włącznik świateł awaryjnych
80 20A Nieużywany (zapasowy)
81 5A Mocny cień przeciwsłoneczny
82 20A Przekaźnik szyby przedniej i tylnej spryskiwacza
83 20A Centralny zamek i odblokowywanie zasilania
84 20A Zasilanie odblokowania drzwi napędu, Podwójny zamek
85 7,5A Elektroniczny 15 paszy
86 10 A Moduł kontroli ograniczeń, wskaźnik wyłączenia poduszki powietrznej pasażera
87 Nieużywany
88 Nieużywany
89 Nieużywany

Komora silnika

Skrzynka rozdzielcza mocy znajduje się w komorze silnika.

Ford C-MAX Hybrid (2012-2013) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
F1 50A Midi Moduł wentylatora chłodzącego
F2 50A Midi Elektryczna pompa wodna
F3 50A Midi Zasilanie modułu sterującego nadwozia 1
F4 50A Midi Zasilanie modułu sterującego nadwozia 2
F5 Nieużywany
F6 Nieużywany
F7 40A** Pompa układu przeciwblokującego
F8 30A** Zawór przeciwblokujący układu hamulcowego
F9 40A** Pompa próżniowa
F10 40A** Silnik dmuchawy nagrzewnicy
F11 30A** Zarządzanie silnikiem
F12 Nieużywany
F13 25A** Przekaźnik modułu sterującego układu napędowego
F14 20 A** Tylna wycieraczka
F15 Nieużywany
F 16 20A** Zasilanie modułu sterującego nadwozia 15
F17 20A** Pompa oleju przekładniowego (C-MAX Energi)
F18 20A** Silnik wycieraczki przedniej
F19 5A* Układ przeciwblokujący / moduł elektronicznego programu stabilności
F20 15 A* klakson
F21 5A* Wyłącznik światła
F22 5A* Monitorowanie pompy próżniowej
F23 5A* Moduł sterujący silnika 15 / Moduł sterujący układu napędowego 15 / Pompa oleju przekładniowego 15
F24 5A* Cewki przekaźników
F25 10 A* Elektroniczna pompa chłodząca silnika
F26 5A* Elektroniczny moduł wspomagania kierownicy 15
F27 5A* Czujnik przepływu masy powietrza
F28 15 A* Moduł sterujący układu napędowego
F29 10 A* Elektroniczna sprężarka klimatyzacji / grzałka o dodatnim współczynniku temperaturowym
F30 10 A* Moduł sterujący silnika, moduł sterujący układu napędowego
F31 5A* Pierścień świetlny portu ładowania (C-MAX Energi)
F32 20A* Moc pojazdu 2
F33 15 A* Moc pojazdu 4
F34 10 A* Wtryskiwacze
F35 10 A* Moc pojazdu 3
F36 20A* Moc pojazdu 1
R1 Nieużywany
R2 Mikroprzekaźnik Klakson
R3 Mikroprzekaźnik Sterowanie hybrydowym układem napędowym
R4 Mikroprzekaźnik Przednia wycieraczka
R5 Nieużywany
R6 Mikroprzekaźnik Wycieraczka przednia i tylna wysoka/niska
R7 Przekaźnik energii Pompa próżniowa
R8 Przekaźnik energii Zasilanie zapłonu
R9 Nieużywany
R10 Mini przekaźnik Czujnik pompy próżniowej
R11 Nieużywany
R12 Przekaźnik energii Wentylator chłodzący
R13 Mini przekaźnik Dmuchawa nagrzewnicy
R14 Mini przekaźnik Przekaźnik sterujący silnika
* Mini bezpieczniki
** Bezpieczniki kasetowe

Bagażnik

Zobacz także:  Jak zezłomować samochód?

Panel bezpieczników znajduje się w bagażniku za wnęką koła po lewej stronie

Ford C-MAX Hybrid (2012-2013) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
F1 5A Moduł wejścia do klapy załadowczej bez użycia rąk
F2 10 A Moduł pojazdu bez kluczyka
F3 5A Bezkluczykowe klamki do drzwi pojazdu
F4 25A Sterownik drzwi przedni lewy
F5 25A Centralka drzwi przednich prawych
F6 25A Sterownik drzwi tylny lewy
F7 25A Sterownik drzwi tylnych prawych
F8 Nieużywany
F9 25A Silnik fotela kierowcy
F10 25A Podgrzewana tylna szyba
F11 Nieużywany
F12 15A Moduł sterujący elektroniki akumulatora
F13 Nieużywany
F14 10 A Ładowarka (C-MAX Energi)
F15 Nieużywany
F 16 Nieużywany
F17 10 A Moduł sterujący elektroniki akumulatora
F18 15A Moduł sterujący elektroniki akumulatora — wentylator
F19 15A Wentylator ładowarki (C-MAX Energi)
F20 Nieużywany
F21 10 A Inteligentne złącze łącza danych
F22 10 A Aktywna redukcja szumów
F23 Nieużywany
F24 30A Przetwornica mocy DC/AC
F25 25A Elektryczna klapa podnoszona
F26 40A Ładowarka AC/DC (C-MAX Energi)
F27 20A Wylot bagażnika
F28 Nieużywany
F29 Nieużywany
F30 5A Moduł wspomagania parkowania
F31 5A Tylna kamera
F32 5A Przetwornica mocy DC/AC
F33 Nieużywany
F34 20A Ogrzewanie fotela kierowcy
F35 20A Ogrzewanie fotela pasażera
F36 Nieużywany
F37 20A Mocny cień przeciwsłoneczny
F38 Nieużywany
F39 Nieużywany
F40 Nieużywany
F41 Nieużywany
F42 Nieużywany
F43 Nieużywany
F44 Nieużywany
F45 5A Czujnik wilgotności
F46 10 A System paliwowy
R1 Przekaźnik energii Tylny przekaźnik 15
R2 Mini przekaźnik Podgrzewana tylna szyba
R3 Mikroprzekaźnik Drzwiczki paliwowe (C-MAX Energi)
R4 Nieużywany
R5 Nieużywany
R6 Mikroprzekaźnik Tylna wycieraczka
Zobacz także:  Jeep Wrangler JK (2007) - schematy bezpieczników i przekaźników

Skrzynki bezpieczników wstępnych

Twój pojazd ma skrzynkę z bezpiecznikami wstępnymi przymocowaną do skrzynki rozdzielczej.
Druga skrzynka z bezpiecznikami wstępnymi jest podłączona do zacisku akumulatora 12 V z tyłu pojazdu. Zawierają bezpieczniki wysokoprądowe. Jeśli musisz wymienić jeden z tych bezpieczników, skontaktuj się z autoryzowanym sprzedawcą.

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.