W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda C-MAX Hybrid z lat: 2012, 2013. Ford C-MAX Hybrid to wersja hybrydowa popularnego kompaktowego minivana Ford C-MAX. Model ten jest wyposażony w zaawansowany układ napędowy hybrydowy, który integruje silnik spalinowy z silnikiem elektrycznym, zapewniając oszczędność paliwa i niskie emisje. Głównym elementem napędu […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda C-MAX Hybrid z lat: 2012, 2013.
Ford C-MAX Hybrid to wersja hybrydowa popularnego kompaktowego minivana Ford C-MAX. Model ten jest wyposażony w zaawansowany układ napędowy hybrydowy, który integruje silnik spalinowy z silnikiem elektrycznym, zapewniając oszczędność paliwa i niskie emisje.
Głównym elementem napędu hybrydowego Forda C-MAX Hybrid jest silnik benzynowy wspomagany przez silnik elektryczny oraz baterię. Silnik benzynowy pracuje w połączeniu z silnikiem elektrycznym, który dostarcza dodatkową moc i moment obrotowy, poprawiając osiągi samochodu. Energia elektryczna jest magazynowana w baterii, która jest automatycznie ładowana podczas jazdy lub podczas hamowania samochodu.
Dzięki temu układowi hybrydowemu, Ford C-MAX Hybrid oferuje znaczną oszczędność paliwa w porównaniu do tradycyjnych samochodów z silnikiem spalinowym. W trybie jazdy w pełni elektrycznym, samochód może pokonywać krótkie dystanse bez emisji spalin, co jest korzystne zarówno dla środowiska, jak i dla portfela kierowcy.
Wnętrze Forda C-MAX Hybrid jest przestronne i zapewnia wygodne miejsce dla pięciu pasażerów. Praktyczne rozwiązania i liczne schowki ułatwiają organizację przestrzeni, a składane fotele umożliwiają elastyczną konfigurację wnętrza w celu zwiększenia przestrzeni bagażowej.
Ford C-MAX Hybrid wyposażony jest w zaawansowane technologie, które poprawiają komfort i bezpieczeństwo jazdy. Obejmuje to systemy multimedialne z dotykowym ekranem, systemy nawigacji, klimatyzację dwustrefową, tempomat adaptacyjny, system monitorowania martwego pola, asystenta parkowania i wiele innych.
Pod względem prowadzenia, Ford C-MAX Hybrid oferuje płynne i stabilne doświadczenie jazdy. Precyzyjne układy kierownicze i dobrze zestrojone zawieszenie zapewniają pewność i komfort na drodze.
Ford C-MAX Hybrid to idealne rozwiązanie dla osób poszukujących ekonomicznego i ekologicznego samochodu, który oferuje przestronne wnętrze, zaawansowane technologie i niskie zużycie paliwa. Jest to idealny wybór dla rodzin i osób, które cenią sobie oszczędność, komfort i odpowiedzialność ekologiczną.
Bezpieczniki zapalniczki (gniazda zasilania) to bezpiecznik nr 61 (zapalniczka, gniazdo zasilania w drugim rzędzie) w skrzynce bezpieczników tablicy rozdzielczej oraz bezpiecznik F27 (wyjście przedziału bagażowego).
Przedział pasażerski
Panel bezpieczników znajduje się po prawej stronie pod schowkiem (usuń spód schowka).

| Numer | Ampery [A] | Opis |
|---|---|---|
| 56 | 20A | Zasilanie pompy paliwa |
| 57 | — | Nieużywany |
| 58 | — | Nieużywany |
| 59 | 5A | Pasywny system antykradzieżowy |
| 60 | 10 A | Oświetlenie wewnętrzne, zestaw przełączników drzwi kierowcy, oświetlenie schowka na rękawiczki |
| 61 | 20A | Zapalniczka, punkt zasilania w drugim rzędzie |
| 62 | 5A | Moduł wycieraczek automatycznych, automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne |
| 63 | — | Nieużywany |
| 64 | — | Nieużywany |
| 65 | 10 A | Odblokowanie klapy tylnej |
| 66 | 20A | Zasilanie odblokowania drzwi kierowcy, Podwójny zamek |
| 67 | 7,5A | Paszport na telefon komórkowy (C-MAX Energi) |
| 68 | — | Nieużywany |
| 69 | 5A | Klaster instrumentów |
| 70 | 20A | Centralny zamek i odblokowywanie zasilania |
| 71 | 10 A | Głowica sterująca ogrzewaniem (ręczna klimatyzacja), moduł klimatyzacji |
| 72 | 7,5A | Moduł kierownicy |
| 73 | 5A | Złącze łącza danych |
| 74 | 15A | Zasilanie reflektora |
| 75 | 15A | Zasilanie lamp przeciwmgielnych |
| 76 | 10 A | Zasilanie lampy cofania |
| 77 | 20A | Zasilanie przedniej szyby i tylnej spryskiwacza |
| 78 | 5A | Wyłącznik zapłonu, przycisk Start |
| 79 | 15A | Radio, włącznik świateł awaryjnych |
| 80 | 20A | Nieużywany (zapasowy) |
| 81 | 5A | Mocny cień przeciwsłoneczny |
| 82 | 20A | Przekaźnik szyby przedniej i tylnej spryskiwacza |
| 83 | 20A | Centralny zamek i odblokowywanie zasilania |
| 84 | 20A | Zasilanie odblokowania drzwi napędu, Podwójny zamek |
| 85 | 7,5A | Elektroniczny 15 paszy |
| 86 | 10 A | Moduł kontroli ograniczeń, wskaźnik wyłączenia poduszki powietrznej pasażera |
| 87 | — | Nieużywany |
| 88 | — | Nieużywany |
| 89 | — | Nieużywany |
Komora silnika
Skrzynka rozdzielcza mocy znajduje się w komorze silnika.

| Numer | Ampery [A] | Opis |
|---|---|---|
| F1 | 50A Midi | Moduł wentylatora chłodzącego |
| F2 | 50A Midi | Elektryczna pompa wodna |
| F3 | 50A Midi | Zasilanie modułu sterującego nadwozia 1 |
| F4 | 50A Midi | Zasilanie modułu sterującego nadwozia 2 |
| F5 | — | Nieużywany |
| F6 | — | Nieużywany |
| F7 | 40A** | Pompa układu przeciwblokującego |
| F8 | 30A** | Zawór przeciwblokujący układu hamulcowego |
| F9 | 40A** | Pompa próżniowa |
| F10 | 40A** | Silnik dmuchawy nagrzewnicy |
| F11 | 30A** | Zarządzanie silnikiem |
| F12 | — | Nieużywany |
| F13 | 25A** | Przekaźnik modułu sterującego układu napędowego |
| F14 | 20 A** | Tylna wycieraczka |
| F15 | — | Nieużywany |
| F 16 | 20A** | Zasilanie modułu sterującego nadwozia 15 |
| F17 | 20A** | Pompa oleju przekładniowego (C-MAX Energi) |
| F18 | 20A** | Silnik wycieraczki przedniej |
| F19 | 5A* | Układ przeciwblokujący / moduł elektronicznego programu stabilności |
| F20 | 15 A* | klakson |
| F21 | 5A* | Wyłącznik światła |
| F22 | 5A* | Monitorowanie pompy próżniowej |
| F23 | 5A* | Moduł sterujący silnika 15 / Moduł sterujący układu napędowego 15 / Pompa oleju przekładniowego 15 |
| F24 | 5A* | Cewki przekaźników |
| F25 | 10 A* | Elektroniczna pompa chłodząca silnika |
| F26 | 5A* | Elektroniczny moduł wspomagania kierownicy 15 |
| F27 | 5A* | Czujnik przepływu masy powietrza |
| F28 | 15 A* | Moduł sterujący układu napędowego |
| F29 | 10 A* | Elektroniczna sprężarka klimatyzacji / grzałka o dodatnim współczynniku temperaturowym |
| F30 | 10 A* | Moduł sterujący silnika, moduł sterujący układu napędowego |
| F31 | 5A* | Pierścień świetlny portu ładowania (C-MAX Energi) |
| F32 | 20A* | Moc pojazdu 2 |
| F33 | 15 A* | Moc pojazdu 4 |
| F34 | 10 A* | Wtryskiwacze |
| F35 | 10 A* | Moc pojazdu 3 |
| F36 | 20A* | Moc pojazdu 1 |
| R1 | — | Nieużywany |
| R2 | Mikroprzekaźnik | Klakson |
| R3 | Mikroprzekaźnik | Sterowanie hybrydowym układem napędowym |
| R4 | Mikroprzekaźnik | Przednia wycieraczka |
| R5 | — | Nieużywany |
| R6 | Mikroprzekaźnik | Wycieraczka przednia i tylna wysoka/niska |
| R7 | Przekaźnik energii | Pompa próżniowa |
| R8 | Przekaźnik energii | Zasilanie zapłonu |
| R9 | — | Nieużywany |
| R10 | Mini przekaźnik | Czujnik pompy próżniowej |
| R11 | — | Nieużywany |
| R12 | Przekaźnik energii | Wentylator chłodzący |
| R13 | Mini przekaźnik | Dmuchawa nagrzewnicy |
| R14 | Mini przekaźnik | Przekaźnik sterujący silnika |
| * Mini bezpieczniki ** Bezpieczniki kasetowe |
Bagażnik
Panel bezpieczników znajduje się w bagażniku za wnęką koła po lewej stronie

| Numer | Ampery [A] | Opis |
|---|---|---|
| F1 | 5A | Moduł wejścia do klapy załadowczej bez użycia rąk |
| F2 | 10 A | Moduł pojazdu bez kluczyka |
| F3 | 5A | Bezkluczykowe klamki do drzwi pojazdu |
| F4 | 25A | Sterownik drzwi przedni lewy |
| F5 | 25A | Centralka drzwi przednich prawych |
| F6 | 25A | Sterownik drzwi tylny lewy |
| F7 | 25A | Sterownik drzwi tylnych prawych |
| F8 | — | Nieużywany |
| F9 | 25A | Silnik fotela kierowcy |
| F10 | 25A | Podgrzewana tylna szyba |
| F11 | — | Nieużywany |
| F12 | 15A | Moduł sterujący elektroniki akumulatora |
| F13 | — | Nieużywany |
| F14 | 10 A | Ładowarka (C-MAX Energi) |
| F15 | — | Nieużywany |
| F 16 | — | Nieużywany |
| F17 | 10 A | Moduł sterujący elektroniki akumulatora |
| F18 | 15A | Moduł sterujący elektroniki akumulatora — wentylator |
| F19 | 15A | Wentylator ładowarki (C-MAX Energi) |
| F20 | — | Nieużywany |
| F21 | 10 A | Inteligentne złącze łącza danych |
| F22 | 10 A | Aktywna redukcja szumów |
| F23 | — | Nieużywany |
| F24 | 30A | Przetwornica mocy DC/AC |
| F25 | 25A | Elektryczna klapa podnoszona |
| F26 | 40A | Ładowarka AC/DC (C-MAX Energi) |
| F27 | 20A | Wylot bagażnika |
| F28 | — | Nieużywany |
| F29 | — | Nieużywany |
| F30 | 5A | Moduł wspomagania parkowania |
| F31 | 5A | Tylna kamera |
| F32 | 5A | Przetwornica mocy DC/AC |
| F33 | — | Nieużywany |
| F34 | 20A | Ogrzewanie fotela kierowcy |
| F35 | 20A | Ogrzewanie fotela pasażera |
| F36 | — | Nieużywany |
| F37 | 20A | Mocny cień przeciwsłoneczny |
| F38 | — | Nieużywany |
| F39 | — | Nieużywany |
| F40 | — | Nieużywany |
| F41 | — | Nieużywany |
| F42 | — | Nieużywany |
| F43 | — | Nieużywany |
| F44 | — | Nieużywany |
| F45 | 5A | Czujnik wilgotności |
| F46 | 10 A | System paliwowy |
| R1 | Przekaźnik energii | Tylny przekaźnik 15 |
| R2 | Mini przekaźnik | Podgrzewana tylna szyba |
| R3 | Mikroprzekaźnik | Drzwiczki paliwowe (C-MAX Energi) |
| R4 | — | Nieużywany |
| R5 | — | Nieużywany |
| R6 | Mikroprzekaźnik | Tylna wycieraczka |
Skrzynki bezpieczników wstępnych
Twój pojazd ma skrzynkę z bezpiecznikami wstępnymi przymocowaną do skrzynki rozdzielczej.
Druga skrzynka z bezpiecznikami wstępnymi jest podłączona do zacisku akumulatora 12 V z tyłu pojazdu. Zawierają bezpieczniki wysokoprądowe. Jeśli musisz wymienić jeden z tych bezpieczników, skontaktuj się z autoryzowanym sprzedawcą.
Brak komentarzy.