Dodge Avenger (2009-2010) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Dodge Avenger z lat: 2009, 2010. Dodge Avenger to średniej wielkości sedan produkowany przez amerykańską firmę Dodge. Wersja z lat 2009-2010 stanowi kontynuację drugiej generacji modelu, który został wprowadzony na rynek w 2007 roku. Poniżej przedstawiam kilka kluczowych informacji na temat Dodge Avenger […]

09/04/2023
Czas czytania: 3 minut

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Dodge Avenger z lat: 2009, 2010.

Dodge Avenger to średniej wielkości sedan produkowany przez amerykańską firmę Dodge. Wersja z lat 2009-2010 stanowi kontynuację drugiej generacji modelu, który został wprowadzony na rynek w 2007 roku. Poniżej przedstawiam kilka kluczowych informacji na temat Dodge Avenger z tych lat:

  1. Design: Dodge Avenger z lat 2009-2010 charakteryzował się awangardowym i agresywnym designem, co było charakterystyczne dla tej generacji. Samochód posiadał wyraziste linie nadwozia i charakterystyczną atrapę chłodnicy, która nawiązywała do innych modeli marki Dodge. To nadawało mu sportowy wygląd.
  2. Silniki: Model Avenger z tych lat oferował różne opcje silników, w zależności od wersji i wyposażenia. W gamie znajdowały się silniki benzynowe o różnej pojemności i mocy, w tym także jednostki V6, co pozwalało klientom wybrać odpowiednią wersję w zależności od swoich potrzeb i preferencji.
  3. Wyposażenie i komfort: Wnętrze Dodge Avenger z lat 2009-2010 było starannie zaprojektowane i oferowało różne poziomy wyposażenia. Samochód był dostępny z zaawansowanymi funkcjami i technologiami, takimi jak system multimedialny, klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, a także opcjonalne udogodnienia, które poprawiały komfort jazdy.
  4. Bezpieczeństwo: Dodge Avenger był wyposażony w podstawowe systemy bezpieczeństwa, takie jak poduszki powietrzne i układ ABS. W niektórych wersjach dostępne były także opcje zwiększające bezpieczeństwo, takie jak systemy kontroli trakcji i stabilności.
  5. Popularność: Dodge Avenger z lat 2009-2010 pozostawał w segmencie samochodów średniej wielkości, gdzie konkurował z innymi sedanami. Był to samochód, który przyciągał klientów poszukujących rodzinnego pojazdu lub komfortowego środka transportu.
Zobacz także:  Dodge Durango (2021) - schematy bezpieczników i przekaźników
Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.

 

Zintegrowany moduł zasilania (skrzynka bezpieczników) znajduje się w komorze silnika w pobliżu zespołu filtra powietrza.
To centrum zawiera bezpieczniki kasetowe i mini bezpieczniki. Etykieta identyfikująca każdy element może być wydrukowana na wewnętrznej stronie okładki.

Dodge Avenger (2009-2010) - schematy bezpieczników i przekaźników

Wgłębienie Bezpiecznik kasetowy mini bezpiecznik Opis
1 40 A zielony Moduł górny zasilania — jeśli jest na wyposażeniu
2 20 A żółty Moduł AWD
3 10 A czerwony Zasilanie bateryjne — centralne światło stopu montowane wysoko (CHMSL)/przełącznik hamulca
4 10 A czerwony Zasilanie bateryjne-przełącznik zapłonu
5 20 A żółty Holowanie przyczepy — jeśli jest na wyposażeniu
6 10 A czerwony Pobór po wyłączeniu zapłonu (IOD) — przełącznik zasilania lusterka/sterowniki klimatyzacji
7 30 A zielony Wyłączenie zapłonu (IOD) Sense 1
8 30 A zielony Wyłączenie zapłonu (IOD) Sense 2
9 40 A zielony Zasilanie akumulatora — Elektrycznie regulowane fotele — zależnie od wyposażenia/Pompa powietrza PZEV — zależnie od wyposażenia
10 20 A żółty Zasilanie akumulatora — węzeł przedziału kabiny (CCN)
11 15 Amp lt niebieski Możliwość wyboru gniazdka zasilania
12 20 A żółty
13 20 A żółty
14 10 A czerwony Pobór po wyłączeniu zapłonu (IOD) — węzeł przedziału kabiny (CCN)/Oświetlenie wewnętrzne
15 40 A zielony Zasilanie akumulatora — przekaźnik wentylatora chłodnicy
16 15 A poł. niebieski IGN Run/ACC-zapalniczka/PVVR szyberdach
17 10 A czerwony Pobór po wyłączeniu zapłonu (IOD) — bezprzewodowy moduł sterowania (WCM)/zegar/moduł sterowania układem kierowniczym (SCM)
18 40 A zielony Zasilanie bateryjne-przekaźnik automatycznego wyłączania (ASD)
19 20 A żółty Pobór po wyłączeniu zapłonu (IOD) — zasilanie wzmacniacza mocy 2 — jeśli jest na wyposażeniu
20 15 A poł. niebieski Wyłączenie zapłonu (IOD) -Radio
21 10 A czerwony
22 10 A czerwony Uruchomienie zapłonu — sterowanie klimatem/podgrzewany uchwyt na kubek — zależnie od wyposażenia
23 15 A poł. niebieski Zasilanie przekaźnika automatycznego wyłączania (ASD) 3
24 25 Amp Naturalny Zasilanie akumulatorowe — zasilanie szyberdachu PWR
25 10 A czerwony Uruchomienie zapłonu — podgrzewane lusterka — jeśli są na wyposażeniu
26 15 A poł. niebieski Zasilanie przekaźnika automatycznego wyłączania (ASD) 2
27 10 A czerwony Przebieg zapłonu — moduł klasyfikacji pasażerów (OCM)/ sterownik unieruchamiania pasażerów (ORC)
28 10 A czerwony Przebieg zapłonu — moduł klasyfikacji pasażerów (OCM)/ sterownik unieruchamiania pasażerów (ORC)
29 Gorący samochód (bez bezpiecznika)
30 20 A żółty Rozruch zapłonu — podgrzewane siedzenia — zależnie od wyposażenia
31 10 A czerwony
32 30 Amp Różowy Zasilanie przekaźnika automatycznego wyłączania (ASD) 1
33 10 A czerwony Zasilanie akumulatora — zespół przełączników/złącze diagnostyczne/moduł sterowania układem napędowym (PCM)
34 30 Amp Różowy Zasilanie akumulatora – Moduł zapobiegający blokowaniu się hamulców (ABS) – jeśli jest na wyposażeniu/ Moduł elektronicznej kontroli stabilności (ESC) – jeśli jest na wyposażeniu
35 40 A zielony Zasilanie akumulatora – Moduł zapobiegający blokowaniu się hamulców (ABS) – zależnie od wyposażenia/ Moduł elektronicznej kontroli stabilności (ESC) – zależnie od wyposażenia
36 30 Amp Różowy Zasilanie akumulatora — moduł drzwi pasażera (PDM)/ moduł drzwi kierowcy (DDM)
37 25 Amp Naturalny Moduł górny zasilania — jeśli jest na wyposażeniu
Zobacz także:  Dodge Caravan III (1996-2000) - schematy bezpieczników i przekaźników

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.