Citroën C3 II (2010-2011) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Citroëna C3 II z lat: 2010, 2011. Citroën C3 II (2010-2011) to wersja drugiej generacji kompaktowego samochodu osobowego produkowanego przez markę Citroën. Model ten kontynuował cechy charakterystyczne poprzednika, oferując nowoczesny design, przestronne wnętrze i różnorodne opcje wyposażenia. Pod względem stylistycznym, Citroën C3 II […]

05/17/2023
Czas czytania: 4 minut

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Citroëna C3 II z lat: 2010, 2011.

Citroën C3 II (2010-2011) to wersja drugiej generacji kompaktowego samochodu osobowego produkowanego przez markę Citroën. Model ten kontynuował cechy charakterystyczne poprzednika, oferując nowoczesny design, przestronne wnętrze i różnorodne opcje wyposażenia.

Pod względem stylistycznym, Citroën C3 II (2010-2011) posiadał charakterystyczne cechy marki, takie jak wysoko umieszczony znak firmowy, podwójne reflektory przednie i dynamiczne linie nadwozia. Model ten był dostępny w różnych wersjach kolorystycznych, co pozwalało klientom dostosować samochód do swojego gustu.

Wnętrze Citroëna C3 II (2010-2011) było zaprojektowane z myślą o komforcie i funkcjonalności. Samochód oferował przestronne miejsce dla kierowcy i pasażerów, wygodne fotele oraz ergonomicznie rozmieszczone elementy sterujące. Jakość materiałów i wykończenia wnętrza była zadowalająca, choć nieco mniej luksusowa niż w wyższych klasach modelu.

Pod maską Citroëna C3 II (2010-2011) znajdowały się różne jednostki napędowe, w tym benzynowe i wysokoprężne silniki o różnej mocy i osiągach. Dostępne były także wersje z manualną skrzynią biegów lub automatyczną skrzynią biegów, co dawało większą elastyczność wyboru dla klientów.

W zakresie wyposażenia, Citroën C3 II (2010-2011) oferował różne opcje, takie jak systemy audio, klimatyzację, systemy bezpieczeństwa, elektryczne szyby i lusterka, a także wiele innych funkcji ułatwiających podróżowanie. Oczywiście, dostępność konkretnych funkcji zależała od wybranej wersji i pakietu wyposażenia.

Citroën C3 II (2010-2011) był popularnym wyborem w segmencie kompaktowych samochodów, ze względu na atrakcyjny design, przestronność i konkurencyjne parametry. Model ten zapewniał dobrą jakość jazdy, ekonomiczne silniki i szeroką gamę opcji konfiguracyjnych, co przyciągało różne grupy klientów.

Zobacz także:  Citroën Berlingo I (1997-2011) - schematy bezpieczników i przekaźników

Podsumowując, Citroën C3 II (2010-2011) był kontynuacją udanej linii modelu, oferując nowoczesny design, komfortowe wnętrze i różnorodne opcje wyposażenia. Samochód ten cieszył się popularnością wśród klientów poszukujących kompaktowego i funkcjonalnego pojazdu.

Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.

Skrzynka  bezpieczników deski rozdzielczej

Pojazdy z kierownicą po lewej stronie:
Znajduje się w dolnej desce rozdzielczej (po lewej stronie).

Odepnij pokrywę, ciągnąc ją z boku, całkowicie zdejmij pokrywę.

Pojazdy z kierownicą po prawej stronie:
Znajduje się w dolnej części deski rozdzielczej (po lewej stronie).

Otwórz pokrywę schowka, odepnij pokrywę skrzynki bezpieczników, ciągnąc za bok, całkowicie zdejmij pokrywę.

Citroën C3 II (2010-2011) - schematy bezpieczników i przekaźników

Citroën C3 II (2010-2011) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
F1 15 A Tylna wycieraczka.
F2 Nieużywany.
F3 5 A Jednostka sterująca poduszek powietrznych i napinaczy.
F4 10 A Klimatyzacja, włącznik sprzęgła, lusterko elektrochromatyczne, pompa filtra cząstek stałych (Diesel), gniazdo diagnostyczne, czujnik przepływu powietrza (Diesel).
F5 30 A Panel elektrycznych szyb, elektryczne sterowanie szyby pasażera, elektryczny silnik szyby przedniej.
F6 30 A Silniki elektryczne tylnych szyb i silnik elektryczny szyby kierowcy.
F7 5 A Lampka sufitowa, boczne lampki do czytania.
F8 20 A Ekran wielofunkcyjny, system audio, radio nawigacyjne, tablica rozdzielcza z zegarem, centralka alarmowa, syrena alarmowa.
F9 30 A System audio (rynek wtórny), gniazdo 12 V, przenośne zasilanie wspomagające nawigację.
F10 15 A Sterowanie na kierownicy.
F11 15 A Zapłon, gniazdo diagnostyczne, sterownik automatycznej skrzyni biegów.
F12 15 A Czujnik deszczu/jasności, przekaźnik przyczepy, moduł nauki jazdy.
F13 5 A Wyłącznik główny, zespół przekaźnika silnika.
F14 15 A Sterownik wspomagania parkowania, sterownik poduszek powietrznych, tablica przyrządów, automatyczna klimatyzacja, skrzynka USB, wzmacniacz HiFi.
F15 30 A Zamykający.
F 16 Nieużywany.
F17 40 A Odparowywanie/odszranianie tylnej szyby i lusterek zewnętrznych.
CII Bocznik PARC.
FH36 5 A Przekaźnik przyczepy.
FH37 Nieużywany.
FH38 20 A Wzmacniacz HiFi.
FH39 20 A Podgrzewane siedzenia (z wyjątkiem Wielkiej Brytanii)
FH40 30 A Przekaźnik przyczepy.
Numer Ampery [A] Opis
F1 20 A Zasilanie jednostki sterującej silnika, przekaźnik sterujący zespołu wentylatora chłodzącego, wielofunkcyjny przekaźnik główny sterowania silnikiem, pompa wtryskowa (Diesel).
F2 15 A Klakson.
F3 10 A Spryskiwacz przód/tył.
F4 20 A Światła do jazdy dziennej.
F5 15 A Nagrzewnica Diesel (Diesel), pompa dodatku do filtrów cząstek stałych (Diesel), czujnik przepływu powietrza (Diesel), pompa paliwa (1.1i i 1.4i), nagrzewnica przedmuchu i elektrozawory (VTi).
F6 10 A Jednostka sterująca ABS/ESP, dodatkowy wyłącznik stop.
F7 10 A Elektryczne wspomaganie kierownicy, automatyczna skrzynia biegów.
F8 25 A Kontrola rozrusznika.
F9 10 A Jednostka przełączająca i zabezpieczająca (Diesel).
F10 30 A Podgrzewacz paliwa (Diesel), podgrzewacz przedmuchu (1.1i, 1.4i i Diesel), pompa paliwa (VTi), wtryskiwacze i cewki zapłonowe (benzyna), termostat elektroniczny i elektrozawór oczyszczania kanistra (1.1i oraz 1.4i).
F11 40 A Dmuchawa nagrzewnicy.
F12 30 A Wycieraczki szyby przedniej wolno/szybko.
F13 40 A Zasilanie interfejsu wbudowanego systemu (zapalanie dodatnie).
F14 30 A Zasilanie Valvetronic (VTi).
F15 10 A Reflektory prawe światła drogowe.
F 16 10 A Reflektory z lewymi światłami drogowymi.
F17 15 A Światła mijania lewe.
F18 15 A Reflektory z prawymi światłami mijania.
F19 15 A Czujniki tlenu i elektrozawory (VTi), elektrozawory (Diesel), elektrozawór EGR (Diesel).
F20 10 A Pompy, termostat elektroniczny (VTi) czujnik wody w paliwie (Diesel).
F21 5 A Zasilanie sterowania zespołem wentyAora, ABS/ESP.
Bezpieczniki maxi:
MF1 60 A Zespół wentylatora.
MF2 30 A Pompa ABS/ESP.
MF3 30 A Elektrozawory ABS/ESP.
MF4 60 A Zasilanie wbudowanego interfejsu systemowego (BSI).
MF5 60 A Zasilanie wbudowanego interfejsu systemowego (BSI).
MF6 Nieużywany.
MF7 Skrzynka bezpieczników deski rozdzielczej.
MF8 Nieużywany.
Zobacz także:  Citroën C15 (2000-2005) - schematy bezpieczników i przekaźników

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.