W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Citroëna C3 II z lat: 2012. Citroën C3 II (2012) to kolejna wersja drugiej generacji popularnego modelu kompaktowego Citroën C3. Ten rocznik kontynuował cechy charakterystyczne poprzednich lat, oferując nowoczesny wygląd, komfortowe wnętrze i różnorodne opcje wyposażenia. Pod względem designu, Citroën C3 II (2012) […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Citroëna C3 II z lat: 2012.
Citroën C3 II (2012) to kolejna wersja drugiej generacji popularnego modelu kompaktowego Citroën C3. Ten rocznik kontynuował cechy charakterystyczne poprzednich lat, oferując nowoczesny wygląd, komfortowe wnętrze i różnorodne opcje wyposażenia.
Pod względem designu, Citroën C3 II (2012) zachował charakterystyczne cechy marki, takie jak wysoko umieszczony znak firmowy i podwójne reflektory przednie. Model ten wyróżniał się ciekawymi liniami nadwozia i dynamicznym wyglądem, który przyciągał wzrok na drodze. Dostępne były różne wersje kolorystyczne, umożliwiające personalizację samochodu.
Wnętrze Citroëna C3 II (2012) zostało zaprojektowane z myślą o komforcie i praktyczności. Samochód oferował przestronne miejsce dla kierowcy i pasażerów, ergonomicznie rozmieszczone elementy sterujące oraz wygodne fotele. Materiały i wykończenie wnętrza były solidne i dobrze spasowane, zapewniając przyjemne wrażenia podczas jazdy.
Pod maską Citroëna C3 II (2012) znajdowały się różne jednostki napędowe, obejmujące zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne silniki o różnej mocy. Dostępne były również różne wersje skrzyń biegów, w tym manualna i automatyczna, aby sprostać różnym preferencjom i potrzebom kierowców.
W zakresie wyposażenia, Citroën C3 II (2012) oferował różne opcje, takie jak systemy audio, klimatyzację, systemy bezpieczeństwa, nawigację, a także wiele innych funkcji ułatwiających podróżowanie. Oczywiście, dostępność tych funkcji zależała od wybranej wersji i pakietu wyposażenia.
Citroën C3 II (2012) był popularnym wyborem w segmencie kompaktowych samochodów, ze względu na swoje cechy, takie jak stylowy wygląd, komfortowe wnętrze i konkurencyjne parametry. Samochód ten oferował dobrą jakość jazdy, oszczędne silniki i przyzwoitą przestrzeń bagażową, co przyciągało różne grupy klientów.
Podsumowując, Citroën C3 II (2012) był kontynuacją udanej linii modelu, oferując nowoczesny design, komfortowe wnętrze i różnorodne opcje wyposażenia. Samochód ten był popularny wśród klientów poszukujących funkcjonalnego i przyjemnego w użytkowaniu kompaktowego pojazdu.
Skrzynka bezpieczników deski rozdzielczej
Pojazdy z kierownicą po lewej stronie:
Znajduje się w dolnej desce rozdzielczej (po lewej stronie).
Odepnij pokrywę, ciągnąc ją z boku, całkowicie zdejmij pokrywę.
Pojazdy z kierownicą po prawej stronie:
Znajduje się w dolnej części deski rozdzielczej (po lewej stronie).
Otwórz pokrywę schowka, odepnij pokrywę skrzynki bezpieczników, ciągnąc za bok, całkowicie zdejmij pokrywę.
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
F1 | 15 A | Tylna wycieraczka. |
F2 | – | Nieużywany. |
F3 | 5 A | Jednostka sterująca poduszek powietrznych i napinaczy. |
F4 | 10 A | Klimatyzacja, włącznik sprzęgła, lusterko elektrochromatyczne, pompa filtra cząstek stałych (Diesel), gniazdo diagnostyczne, czujnik przepływu powietrza (Diesel). |
F5 | 30 A | Panel elektrycznych szyb, elektryczne sterowanie szyby pasażera, elektryczny silnik szyby przedniej. |
F6 | 30 A | Silniki elektryczne tylnych szyb i silnik elektryczny szyby kierowcy. |
F7 | 5 A | Lampka sufitowa, oświetlenie schowka, boczne lampki do czytania. |
F8 | 20 A | Ekran wielofunkcyjny, system audio, system nawigacji i audio, tablica rozdzielcza z zegarem, centralka alarmowa, syrena alarmowa, system audio (wtórny), gniazdo 12 V, zasilanie przenośnego nośnika nawigacji. |
F9 | 30 A | Ekran wielofunkcyjny, system audio, nawigacja i system audio, tablica rozdzielcza z zegarem, centralka alarmowa, syrena alarmowa, system audio (wtórny), gniazdo 12 V, zasilanie przenośnego nośnika nawigacji, zamek. |
F10 | 15 A | Elementy sterujące przy kierownicy. |
F11 | 15 A | Zapłon, gniazdo diagnostyczne, sterownik automatycznej skrzyni biegów. |
F12 | 15 A | Czujnik deszczu/nasłonecznienia, przekaźnik przyczepy, moduł nauki jazdy. |
F13 | 5 A | Wyłącznik główny, zespół przekaźnika silnika. |
F14 | 15 A | Sterownik czujników parkowania, sterownik poduszek powietrznych, tablica przyrządów, klimatyzacja cyfrowa, skrzynka USB, wzmacniacz HiFi. |
F15 | 30 A | Zamykający. |
F 16 | – | Nieużywany. |
F17 | 40 A | Odparowywanie/odszranianie tylnej szyby i lusterek bocznych. |
CII | – | Bocznik PARC. |
FH36 | 5 A | Przekaźnik przyczepy. |
FH37 | – | Nieużywany. |
FH38 | 20 A | Wzmacniacz hi-fi. |
FH39 | 20 A | Podgrzewane siedzenia (z wyjątkiem Wielkiej Brytanii) |
FH40 | 40 A | Przekaźnik przyczepy. |
Komora silnika
Skrzynka bezpieczników znajduje się w komorze silnika w pobliżu akumulatora (po lewej stronie).
Numer | Ampery [A] | Funkcje |
---|---|---|
F1 | 20 A | Zasilanie jednostki sterującej silnika, przekaźnik sterujący zespołu wentylatora chłodzącego, wielofunkcyjny przekaźnik główny sterowania silnikiem, pompa wtryskowa (Diesel). |
F2 | 15 A | Klakson. |
F3 | 10 A | Spryskiwacz przód/tył. |
F4 | 20 A | Światła do jazdy dziennej. |
F5 | 15 A | Nagrzewnica Diesel (Diesel), pompa dodatku do filtrów cząstek stałych (Diesel), czujnik przepływu powietrza (Diesel), pompa paliwa (1.1i i 1.4i), nagrzewnica przedmuchu i elektrozawory (VTi). |
F6 | 10 A | Jednostka sterująca ABS/ESP, włącznik dodatkowego światła hamowania. |
F7 | 10 A | Elektryczne wspomaganie kierownicy, automatyczna skrzynia biegów. |
F8 | 25 A | Sterowanie rozrusznikiem. |
F9 | 10 A | Jednostka przełączająca i zabezpieczająca (Diesel). |
F10 | 30 A | Podgrzewacz paliwa (Diesel), podgrzewacz przedmuchu (1.1i, 1.4i i Diesel), pompa paliwa (VTi), wtryskiwacze i cewki zapłonowe (benzyna), termostat elektroniczny i elektrozawór oczyszczania kanistra (1.1i oraz 1.4i). |
F11 | 40 A | Dmuchawa nagrzewnicy. |
F12 | 30 A | Wycieraczki szyby przedniej wolno/szybko. |
F13 | 40 A | Zasilanie interfejsu wbudowanego systemu (zapalanie dodatnie). |
F14 | 30 A | Zasilanie Valvetronic (VTi). |
F15 | 10 A | Reflektory prawe światła drogowe. |
F 16 | 10 A | Reflektory z lewymi światłami drogowymi. |
F17 | 15 A | Światła mijania lewe. |
F18 | 15 A | Reflektory z prawymi światłami mijania. |
F19 | 15 A | Czujniki tlenu i elektrozawory (VTi), elektrozawory (Diesel), elektrozawór EGR (Diesel). |
F20 | 10 A | Pompy, termostat elektroniczny (VTi), czujnik wody w paliwie (Diesel). |
F21 | 5 A | Zasilanie sterowania zespołem wentyAora, ABS/ESP. |
Bezpieczniki maxi: | ||
MF1 | 60 A | Zespół wentylatora. |
MF2 | 30 A | Pompa ABS/ESP. |
MF3 | 30 A | Elektrozawory ABS/ESP. |
MF4 | 60 A | Zasilanie wbudowanego interfejsu systemowego (BSI). |
MF5 | 60 A | Zasilanie wbudowanego interfejsu systemowego (BSI). |
MF6 | – | Nieużywany. |
MF7 | 80 A | Skrzynka bezpieczników deski rozdzielczej. |
MF8 | – | Nieużywany. |