Citroën C3 II (2012) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Citroëna C3 II z lat: 2012. Citroën C3 II (2012) to kolejna wersja drugiej generacji popularnego modelu kompaktowego Citroën C3. Ten rocznik kontynuował cechy charakterystyczne poprzednich lat, oferując nowoczesny wygląd, komfortowe wnętrze i różnorodne opcje wyposażenia. Pod względem designu, Citroën C3 II (2012) […]

05/17/2023
Czas czytania: 4 minut

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Citroëna C3 II z lat: 2012.

Citroën C3 II (2012) to kolejna wersja drugiej generacji popularnego modelu kompaktowego Citroën C3. Ten rocznik kontynuował cechy charakterystyczne poprzednich lat, oferując nowoczesny wygląd, komfortowe wnętrze i różnorodne opcje wyposażenia.

Pod względem designu, Citroën C3 II (2012) zachował charakterystyczne cechy marki, takie jak wysoko umieszczony znak firmowy i podwójne reflektory przednie. Model ten wyróżniał się ciekawymi liniami nadwozia i dynamicznym wyglądem, który przyciągał wzrok na drodze. Dostępne były różne wersje kolorystyczne, umożliwiające personalizację samochodu.

Wnętrze Citroëna C3 II (2012) zostało zaprojektowane z myślą o komforcie i praktyczności. Samochód oferował przestronne miejsce dla kierowcy i pasażerów, ergonomicznie rozmieszczone elementy sterujące oraz wygodne fotele. Materiały i wykończenie wnętrza były solidne i dobrze spasowane, zapewniając przyjemne wrażenia podczas jazdy.

Pod maską Citroëna C3 II (2012) znajdowały się różne jednostki napędowe, obejmujące zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne silniki o różnej mocy. Dostępne były również różne wersje skrzyń biegów, w tym manualna i automatyczna, aby sprostać różnym preferencjom i potrzebom kierowców.

W zakresie wyposażenia, Citroën C3 II (2012) oferował różne opcje, takie jak systemy audio, klimatyzację, systemy bezpieczeństwa, nawigację, a także wiele innych funkcji ułatwiających podróżowanie. Oczywiście, dostępność tych funkcji zależała od wybranej wersji i pakietu wyposażenia.

Citroën C3 II (2012) był popularnym wyborem w segmencie kompaktowych samochodów, ze względu na swoje cechy, takie jak stylowy wygląd, komfortowe wnętrze i konkurencyjne parametry. Samochód ten oferował dobrą jakość jazdy, oszczędne silniki i przyzwoitą przestrzeń bagażową, co przyciągało różne grupy klientów.

Zobacz także:  Citroën C8 (2002-2008) - schematy bezpieczników i przekaźników

Podsumowując, Citroën C3 II (2012) był kontynuacją udanej linii modelu, oferując nowoczesny design, komfortowe wnętrze i różnorodne opcje wyposażenia. Samochód ten był popularny wśród klientów poszukujących funkcjonalnego i przyjemnego w użytkowaniu kompaktowego pojazdu.

Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.

 

Skrzynka  bezpieczników deski rozdzielczej

Pojazdy z kierownicą po lewej stronie:
Znajduje się w dolnej desce rozdzielczej (po lewej stronie).

Odepnij pokrywę, ciągnąc ją z boku, całkowicie zdejmij pokrywę.

Pojazdy z kierownicą po prawej stronie:
Znajduje się w dolnej części deski rozdzielczej (po lewej stronie).

Otwórz pokrywę schowka, odepnij pokrywę skrzynki bezpieczników, ciągnąc za bok, całkowicie zdejmij pokrywę.

Citroën C3 II (2012) - schematy bezpieczników i przekaźników

Citroën C3 II (2012) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
F1 15 A Tylna wycieraczka.
F2 Nieużywany.
F3 5 A Jednostka sterująca poduszek powietrznych i napinaczy.
F4 10 A Klimatyzacja, włącznik sprzęgła, lusterko elektrochromatyczne, pompa filtra cząstek stałych (Diesel), gniazdo diagnostyczne, czujnik przepływu powietrza (Diesel).
F5 30 A Panel elektrycznych szyb, elektryczne sterowanie szyby pasażera, elektryczny silnik szyby przedniej.
F6 30 A Silniki elektryczne tylnych szyb i silnik elektryczny szyby kierowcy.
F7 5 A Lampka sufitowa, oświetlenie schowka, boczne lampki do czytania.
F8 20 A Ekran wielofunkcyjny, system audio, system nawigacji i audio, tablica rozdzielcza z zegarem, centralka alarmowa, syrena alarmowa, system audio (wtórny), gniazdo 12 V, zasilanie przenośnego nośnika nawigacji.
F9 30 A Ekran wielofunkcyjny, system audio, nawigacja i system audio, tablica rozdzielcza z zegarem, centralka alarmowa, syrena alarmowa, system audio (wtórny), gniazdo 12 V, zasilanie przenośnego nośnika nawigacji, zamek.
F10 15 A Elementy sterujące przy kierownicy.
F11 15 A Zapłon, gniazdo diagnostyczne, sterownik automatycznej skrzyni biegów.
F12 15 A Czujnik deszczu/nasłonecznienia, przekaźnik przyczepy, moduł nauki jazdy.
F13 5 A Wyłącznik główny, zespół przekaźnika silnika.
F14 15 A Sterownik czujników parkowania, sterownik poduszek powietrznych, tablica przyrządów, klimatyzacja cyfrowa, skrzynka USB, wzmacniacz HiFi.
F15 30 A Zamykający.
F 16 Nieużywany.
F17 40 A Odparowywanie/odszranianie tylnej szyby i lusterek bocznych.
CII Bocznik PARC.
FH36 5 A Przekaźnik przyczepy.
FH37 Nieużywany.
FH38 20 A Wzmacniacz hi-fi.
FH39 20 A Podgrzewane siedzenia (z wyjątkiem Wielkiej Brytanii)
FH40 40 A Przekaźnik przyczepy.
Numer Ampery [A] Funkcje
F1 20 A Zasilanie jednostki sterującej silnika, przekaźnik sterujący zespołu wentylatora chłodzącego, wielofunkcyjny przekaźnik główny sterowania silnikiem, pompa wtryskowa (Diesel).
F2 15 A Klakson.
F3 10 A Spryskiwacz przód/tył.
F4 20 A Światła do jazdy dziennej.
F5 15 A Nagrzewnica Diesel (Diesel), pompa dodatku do filtrów cząstek stałych (Diesel), czujnik przepływu powietrza (Diesel), pompa paliwa (1.1i i 1.4i), nagrzewnica przedmuchu i elektrozawory (VTi).
F6 10 A Jednostka sterująca ABS/ESP, włącznik dodatkowego światła hamowania.
F7 10 A Elektryczne wspomaganie kierownicy, automatyczna skrzynia biegów.
F8 25 A Sterowanie rozrusznikiem.
F9 10 A Jednostka przełączająca i zabezpieczająca (Diesel).
F10 30 A Podgrzewacz paliwa (Diesel), podgrzewacz przedmuchu (1.1i, 1.4i i Diesel), pompa paliwa (VTi), wtryskiwacze i cewki zapłonowe (benzyna), termostat elektroniczny i elektrozawór oczyszczania kanistra (1.1i oraz 1.4i).
F11 40 A Dmuchawa nagrzewnicy.
F12 30 A Wycieraczki szyby przedniej wolno/szybko.
F13 40 A Zasilanie interfejsu wbudowanego systemu (zapalanie dodatnie).
F14 30 A Zasilanie Valvetronic (VTi).
F15 10 A Reflektory prawe światła drogowe.
F 16 10 A Reflektory z lewymi światłami drogowymi.
F17 15 A Światła mijania lewe.
F18 15 A Reflektory z prawymi światłami mijania.
F19 15 A Czujniki tlenu i elektrozawory (VTi), elektrozawory (Diesel), elektrozawór EGR (Diesel).
F20 10 A Pompy, termostat elektroniczny (VTi), czujnik wody w paliwie (Diesel).
F21 5 A Zasilanie sterowania zespołem wentyAora, ABS/ESP.
Bezpieczniki maxi:
MF1 60 A Zespół wentylatora.
MF2 30 A Pompa ABS/ESP.
MF3 30 A Elektrozawory ABS/ESP.
MF4 60 A Zasilanie wbudowanego interfejsu systemowego (BSI).
MF5 60 A Zasilanie wbudowanego interfejsu systemowego (BSI).
MF6 Nieużywany.
MF7 80 A Skrzynka bezpieczników deski rozdzielczej.
MF8 Nieużywany.
Zobacz także:  Citroën C1 II (2014-2016) - schematy bezpieczników i przekaźników

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.