Alfa Romeo MiTo (2008-2013) – schematy bezpieczników i przekaźników

Alfa Romeo MiTo (2008-2013) - schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Alfy Romeo MiTo z lat: 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013.

Alfa Romeo MiTo to mały samochód miejski produkowany przez włoską markę Alfa Romeo w latach 2008-2018. Oto kilka informacji na temat tego modelu:

  1. Stylistyka: MiTo charakteryzuje się sportowym i dynamicznym wyglądem. Posiada charakterystyczne cechy stylistyczne marki Alfa Romeo, takie jak trójdzielna maska, ostre linie i agresywny front. Ma również kompaktowe wymiary, co czyni go odpowiednim dla ruchu miejskiego.
  2. Silniki: MiTo oferowany był z różnymi jednostkami napędowymi, w tym benzynowymi i wysokoprężnymi. Warianty benzynowe miały moce od około 90 KM do 170 KM, a warianty wysokoprężne miały moce od około 85 KM do 170 KM. Dostępne były również sportowe wersje Quadrifoglio Verde (QV) z jeszcze większą mocą.
  3. Przyjemność z jazdy: MiTo oferuje dobrą dynamikę jazdy, zwłaszcza w wersjach wyposażonych w mocniejsze silniki. Ma precyzyjne prowadzenie i dobrze wyważone zawieszenie, co przekłada się na pewność na drodze i radość z prowadzenia w mieście.
  4. Wnętrze: Wnętrze MiTo jest stylowe, ale może być nieco ciasne, szczególnie z tyłu. Materiały użyte we wnętrzu są solidne, ale nieco plastikowe. Kokpit jest dobrze zaprojektowany i posiada kilka podstawowych funkcji i systemów multimedialnych.
  5. Technologia: MiTo oferuje podstawowe funkcje i wyposażenie, takie jak system audio, klimatyzację, elektryczne szyby i lusterka. W niektórych wersjach dostępne były również systemy bezpieczeństwa i asystentów kierowcy.

Podsumowując, Alfa Romeo MiTo to mały samochód miejski o sportowym wyglądzie i przyzwoitej dynamice jazdy. Jest to atrakcyjna opcja dla osób szukających stylowego i dynamicznego samochodu do poruszania się po mieście. Jednak warto zauważyć, że MiTo to starszy model, który może nie oferować takiej technologii i komfortu, jak nowsze samochody w tej klasie.

Zobacz także:  Alfa Romeo MiTo (2013-2018) - schematy bezpieczników i przekaźników
Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.

Skrzynka bezpieczników w komorze silnika

Alfa Romeo MiTo (2008-2013) - schematy bezpieczników i przekaźników

Skrzynka bezpieczników na desce rozdzielczej

Alfa Romeo MiTo (2008-2013) - schematy bezpieczników i przekaźników

Skrzynka bezpieczników w bagażniku

Alfa Romeo MiTo (2008-2013) - schematy bezpieczników i przekaźników

Tabela podsumowania bezpieczników

Światła Bezpiecznik Ampery [A] Lokalizacja
Główne reflektory F14 15 Komora silnika
Reflektor świateł mijania z prawej strony F12 7,5 Panel
Reflektor świateł mijania z lewej strony F13 7,5 Panel
Układ wyładowania reflektorów (prawa strona) F12 15 Panel
Układ wyładowania reflektorów (lewa strona) F13 15 Panel
Światła przeciwmgielne F30 15 Komora silnika
Trzecie światło hamowania F37 5 Panel
Światło cofania F51 5 Panel
Przednie oświetlenie sufitowe;

Oświetlenie bagażnika;

Oświetlenie sufitowe osłony przeciwsłonecznej;

Oświetlenie drzwi;

Oświetlenie schowka na rękawiczki.

F32 5 Panel

 

Opis Bezpiecznik Ampery [A] Lokalizacja
Wentylator kabiny pasażerskiej F08 30 Komora silnika
Pompa spryskiwacza reflektorów F09 20 Komora silnika
Klakson dwutonowy F10 15 Komora silnika
Elektrozawór klapy odpadów;

Elektrozawór odcinający;

Elektrozawór kanistra;

Grzałka sondy lambda;

Elektrozawór VGT;

Elektrozawór obejścia chłodzenia EGR;

Elektrozawór wirowy;

Elektrozawór przepustnicy;

Sterownik podgrzewania świec żarowych.

F11 10 Komora silnika
System regulacji ustawienia reflektorów f13 7,5 Panel
Dodatkowa grzałka (PTC 1) F15 30 Komora silnika
Jednostka sterująca pracą silnika F 16 5 Komora silnika
Jednostka sterująca pracą silnika (zasilanie) F17 10 Komora silnika
Cewka przekaźnika układu sterowania;

Jednostka sterująca pracą silnika (wersje 1.4);

Cewka przełącznika zdalnego sterowania układu chłodzenia silnika (300W+300W).

F18 5 Komora silnika
Sprężarka klimatyzacji F19 7,5 Komora silnika
Podgrzewana tylna szyba;

System odmgławiania.

F20 30 Komora silnika
Pompa paliwa na zbiorniku F21 15 Komora silnika
Główne obciążenia systemu zarządzania silnikiem (wersja 1.4) F22 10 Komora silnika
Główne obciążenia systemu zarządzania silnikiem (wersje 1.6 JTDM) F22 20 Komora silnika
Jednostka sterująca układu hamulcowego (jednostka sterująca i jednostka elektromagnetyczna) F23 20 Komora silnika
Sterownik elektryczny układu kierowniczego (zasilanie + kluczyk), sterownik układu hamulcowego (zasilanie + kluczyk);

Czujnik odchylenia na tunelu.

F24 5 Komora silnika
Kluczowe cewki przekaźnika wydechu INT/A na skrzynce bezpieczników silnika F31 5 Panel
Radio;

Jednostka sterująca Blue&MeTM;

Jednostka sterująca klimatyzacją;

Jednostka sterująca alarmem;

Jednostka sterująca systemu wykrywania objętości;

Zewnętrzne gniazdo diagnostyczne EOBD;

Jednostka sterująca wykrywania ciśnienia w oponach.

F36 10 Panel
Tablica przyrządów;

Włącznik świateł hamowania;

System zarządzania reflektorami wyładowczymi.

F37 5 Panel
Silnik zamka drzwi na drzwiach;

Silnik Safe Lock na drzwiach;

Silnik odblokowujący klapę tylną.

F38 15 Panel
Pompka spryskiwacza szyby przedniej/tylnej F43 20 Panel
Elektryczny silnik szyby wraz z jednostką sterującą (drzwi po stronie kierowcy) F47 20 Panel
Elektryczny silnik szyby wraz z jednostką sterującą (drzwi po stronie pasażera) F48 20 Panel
Sterownik czujników parkowania;

Sterownik wykrywania ciśnienia w oponach;

Czujnik deszczu/zmierzchu w lusterku wstecznym;

Czujnik elektrochromowy w lusterku wstecznym;

Wskaźnik zapiętych pasów bezpieczeństwa w lusterku wstecznym;

Podświetlenie panelu sterowania (centralny panel sterowania , Panel sterowania po stronie kierowcy, Panel sterowania na kierownicy, Panel sterowania Blue&MeTM);

Włącznik podgrzewania poduszki przednich foteli;

Sterownik czujników głośności systemu alarmowego;

Sterownik elektrycznego szyberdachu;

Gniazdo PND na desce rozdzielczej,

F49 5 Panel
Jednostka sterująca systemu poduszek powietrznych F50 7,5 Panel
Wyłącznik sprzęgła;

Wyłącznik świateł hamowania;

Cewki przekaźników w skrzynce bezpieczników silnika;

Układ sterowania na wewnętrznej nagrzewnicy/jednostce klimatyzacyjnej;

Jednostka sterująca Blue&MeTM;

Okablowanie radia;

Przepływomierz powietrza;

Czujnik wody w oleju napędowym.

F51 5 Panel
Panel przyrządów F53 5 Panel
Jednostka sterująca wzmacniacza systemu Bose HI-FI F4 15 Bagaż
Subwoofer Bassbox w schowku na koło zapasowe F5 10 Bagaż
Ogrzewanie lewego i prawego przedniego fotela F6 15 Bagaż
Elektryczny system otwierania szyberdachu F1 20 Bagaż
Okablowanie bezpiecznikowe F2 Bagaż
Gniazdo zasilania w bagażniku F3 15 Bagaż
Wentylator kabiny pasażerskiej F83 40 Komora silnika
Gniazdo zasilania na tunelu F85 15 Komora silnika
Odmgławiacz lusterek bocznych po stronie pasażera/kierowcy;

Odmgławiacz przednich dysz;

Podgrzewana cewka przekaźnika szyby przedniej.

F87 7,5 Komora silnika

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *