W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Opla KARL z lat: 2015, 2016.
Opel KARL to miejski samochód produkowany przez niemieckiego producenta w latach 2015-2019. Charakteryzuje się on kompaktowymi wymiarami i niskim zużyciem paliwa, co czyni go idealnym wyborem dla osób poszukujących praktycznego i oszczędnego auta do jazdy po mieście.
KARL oferuje przestronne wnętrze, w którym pomimo kompaktowych wymiarów, wygodnie pomieszczą się cztery osoby dorosłe. Samochód jest wyposażony w nowoczesny system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym, klimatyzację oraz system audio. Kabina kierowcy jest ergonomiczna i przestronna, co wpływa na komfort jazdy.
Pod maską Opel KARL znajduje się silnik benzynowy o pojemności 1.0 litra, który generuje moc 75 koni mechanicznych. Samochód może być wyposażony w manualną lub automatyczną skrzynię biegów. Dzięki niskiemu zużyciu paliwa, Opel KARL jest doskonałym wyborem dla osób, które dużo jeżdżą po mieście.
Opel KARL został wyposażony w szereg systemów bezpieczeństwa, w tym m.in. system kontroli trakcji oraz stabilizacji, system monitorowania ciśnienia w oponach oraz system hamowania awaryjnego. Samochód otrzymał również maksymalną ocenę w testach Euro NCAP w kategorii bezpieczeństwa dorosłych i dzieci.
Opel KARL oferuje pojemny bagażnik o pojemności 215 litrów, który można powiększyć do 1013 litrów po złożeniu tylnej kanapy. Samochód jest wyposażony w tylne drzwi lub drzwi przesuwne, co ułatwia załadunek i rozładunek.
Opel KARL to idealny wybór dla osób, które poszukują oszczędnego i praktycznego samochodu do jazdy po mieście. Charakteryzuje się on nowoczesnym wyglądem, bogatym wyposażeniem oraz udoskonaloną funkcjonalnością. Samochód oferuje przestronne wnętrze oraz pojemny bagażnik, co czyni go idealnym wyborem dla osób, które potrzebują praktycznego samochodu na co dzień.
- wyjmij kluczyk ze stacyjki
- sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
- zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.
Komora silnika
Skrzynka bezpieczników znajduje się z przodu po lewej stronie komory silnika.
Zdejmij osłonę, unieś ją do góry i zdejmij.
Numer | Opis |
---|---|
1 | Zatrzask tylnej klapy |
2 | – |
3 | Odmgławianie z tyłu |
4 | Podgrzewacz zewnętrznego lusterka wstecznego |
5 | Szyberdach |
6 | Moduł sterujący przekładnią bezstopniową |
7 | Czujnik przepływu masy powietrza |
8 | Dodatkowa pompa nagrzewnicy |
9 | Zawór układu przeciwblokującego |
10 | Regulowana kontrola napięcia |
11 | Tylna kamera |
12 | – |
13 | – |
14 | Moduł sterujący silnika;
Moduł sterujący skrzyni biegów. |
15 | Moduł sterujący wtryskiem paliwa;
Rozrusznik. |
16 | Silnik pompy paliwa |
17 | Moduł sterowania silnikiem |
18 | Moduł sterujący silnika 2 |
19 | Wtryskiwacz, zapłon |
20 | System klimatyzacji |
21 | Inteligentny czujnik akumulatora |
22 | Elektryczna blokada kolumny kierownicy |
23 | Wentylator chłodzący niski |
24 | – |
25 | Przełącznik zewnętrznego lusterka wstecznego |
26 | Moduł sterujący silnika;
Moduł automatycznej ręcznej skrzyni biegów. |
27 | Elektrozawór odpowietrzający kanistra |
28 | Włącznik pedału hamulca |
29 | Pomocnicze wykrywanie pasażerów |
30 | Silnik do poziomowania reflektorów |
31 | Klakson |
32 | Przednia lampa przeciwmgielna |
33 | Światła drogowe lewe |
34 | Światła drogowe prawe |
35 | – |
36 | Silnik wycieraczki tylnej |
37 | Światło boczne lewe |
38 | Silnik pompy spryskiwacza |
39 | Światło boczne prawe |
40 | – |
41 | – |
42 | Rozrusznik 2 |
43 | Centrala elektryczna z magistralą wewnętrzną |
44 | Zautomatyzowana ręczna skrzynia biegów |
45 | Rozrusznik 1 |
46 | Pompa układu przeciwblokującego |
47 | Wentylator chłodzący (wysoka prędkość) |
48 | Silnik wycieraczki przedniej |
49 | Centrala elektryczna z magistralą w panelu;
Zasilanie RAP. |
Tablica przyrządów
W pojazdach z kierownicą po lewej stronie skrzynka bezpieczników znajduje się za schowkiem w tablicy rozdzielczej.
Otwórz komorę, ściśnij zatrzaski, złóż komorę i wyjmij.
Numer | Opis |
---|---|
1 | Onstar |
2 | Moduł HVAC |
3 | Zestaw wskaźników tablicy rozdzielczej |
4 | Moduł sterujący przekładnią bezstopniową |
5 | Radio |
6 | Moduł sterujący nadwozia 1 (CVT Stop & Start) |
7 | Alarm bocznego martwego pola;
Asystent parkowania tyłem. |
8 | Połączenie przez łącze danych |
9 | Elektryczna blokada kolumny kierownicy |
10 | Moduł czujnikowo-diagnostyczny |
11 | Konwerter DC-DC |
12 | – |
13 | Elektroniczny system poboru opłat |
14 | Liniowy moduł mocy |
15 | Wejście pasywne i start pasywny |
16 | Wyłącznik zapłonu z dyskretną logiką (zatrzymanie i uruchomienie bez CVT) |
17 | Unikanie kolizji czołowej |
18 | Zestaw wskaźników tablicy rozdzielczej |
19 | Odbity wyświetlacz ostrzegawczy LED |
20 | Przełącznik poziomowania reflektorów |
21 | Szyba przednia |
22 | Tylne okno elektryczne |
23 | – |
24 | Moduł zautomatyzowanej ręcznej skrzyni biegów |
25 | Dodatkowe gniazdo zasilania |
26 | Szyberdach |
27 | – |
28 | Moduł sterujący nadwozia 8 |
29 | Moduł sterujący nadwozia 7 |
30 | Moduł sterujący nadwozia 6 |
31 | Moduł sterujący nadwozia 5 |
32 | Moduł sterujący nadwozia 4 |
33 | Moduł sterujący nadwozia 3 |
34 | Moduł sterujący nadwozia 2 (bez CVT Stop & Start) |
35 | Moduł sterujący nadwozia 1 (bez CVT Stop & Start) |
36 | Wyłącznik zapłonu z dyskretną logiką (stop i start CVT) |
37 | Kierownica steruje podświetleniem |
38 | – |
39 | Przetwornica logistyczna / DC-DC |
40 | Ekspresowe okno elektryczne kierowcy |
41 | Silnik dmuchawy |
42 | Podgrzewane przednie siedzenie |
43 | Moduł HVAC |
44 | Podgrzewana kierownica |
45 | Moduł sterujący nadwozia 2 (CVT Stop & Start) |