W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Renault Clio II z lat: 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005. Renault Clio II to druga generacja popularnego modelu Clio, który był produkowany w latach 1998-2005. Jest to kompaktowy samochód miejski, który zdobył dużą popularność dzięki swojemu atrakcyjnemu wyglądowi, komfortowi jazdy […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Renault Clio II z lat: 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005.
Renault Clio II to druga generacja popularnego modelu Clio, który był produkowany w latach 1998-2005. Jest to kompaktowy samochód miejski, który zdobył dużą popularność dzięki swojemu atrakcyjnemu wyglądowi, komfortowi jazdy i oszczędności paliwa.
Pod względem designu, Renault Clio II prezentuje dynamiczne linie i zaokrąglone kształty, które nadają mu nowoczesny i przyjazny wygląd. Zarówno przednia, jak i tylna część samochodu zostały starannie zaprojektowane, tworząc harmonijną całość. Wnętrze oferuje ergonomiczne rozwiązania i wysoką jakość wykonania, z wygodnymi fotelami i intuicyjnym układem deski rozdzielczej.
Renault Clio II był dostępny z różnymi jednostkami napędowymi, w tym benzynowymi i dieselowymi silnikami. Oferował on zarówno ekonomiczne jednostki o mniejszej pojemności, jak i silniki o większej mocy dla osób poszukujących lepszych osiągów. Samochód był również dostępny w wersjach z manualną skrzynią biegów lub automatyczną skrzynią biegów, co dawało większą elastyczność w wyborze.
Renault Clio II oferował także różne warianty wyposażenia, które obejmowały takie funkcje jak klimatyzacja, system audio, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, centralny zamek, poduszki powietrzne i wiele innych. Były również dostępne opcje dodatkowe, które umożliwiały personalizację samochodu.
Pod względem bezpieczeństwa, Renault Clio II został wyposażony w podstawowe systemy wspomagające, takie jak ABS (system antyblokujący hamulców) i poduszki powietrzne, które pomagały zapewnić bezpieczną jazdę.
Renault Clio II cieszył się dużym powodzeniem na rynku ze względu na swoją funkcjonalność w miejskiej jeździe, oszczędność paliwa i niskie koszty eksploatacji. Był to również popularny wybór dla młodych kierowców, ze względu na swoje kompaktowe rozmiary i atrakcyjne cenowo modele.
Podsumowując, Renault Clio II to kompaktowy samochód miejski, który zdobył popularność dzięki swojemu atrakcyjnemu wyglądowi, komfortowi jazdy i oszczędności paliwa. Jest to model, który oferował rozwiązania dopasowane do potrzeb miejskiego stylu życia, zapewniając jednocześnie komfortową i przyjemną jazdę.
Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim
Skrzynka znajduje się po lewej stronie kierownicy.
Przekaźniki w przedziale pasażerskim
Przekaźniki (przed 02.2001)
Numer | Przekaźnik |
---|---|
1 | Przekaźnik świateł przeciwmgielnych |
2 | Podgrzewany przekaźnik tylnej szyby |
3 | Przekaźnik kierunkowskazu;
Przekaźnik lampek ostrzegawczych. |
4 | Elektryczny przekaźnik zamykania okna |
5 | Przekaźnik otwierania okna elektrycznego |
6 | – |
7 | Przekaźnik świateł bocznych/tylnych (ze światłami do jazdy dziennej) |
8 | Przekaźnik świateł mijania (ze światłami do jazdy dziennej) |
9 | – |
10 | Przekaźnik silnika wycieraczek szyby przedniej |
11 | Przekaźnik wycieraczki tylnej szyby |
12 | Przekaźnik sprzężenia zwrotnego (1999^) |
13 | Centralny zamek blokujący przekaźnik |
14 | Przekaźnik centralnego zamka – odblokowanie |
15 | Przekaźnik obwodów pomocniczych zapłonu |
16 | Przekaźnik wskaźnika paliwa (LPG) (06/00^) |
17 | Przekaźnik pompy spryskiwaczy reflektorów (06/00^) |
18 | Wielofunkcyjny moduł sterujący |
Przekaźniki (od 03.2001)
Numer | Przekaźnik |
---|---|
1 | Przekaźnik świateł bocznych/tylnych (ze światłami do jazdy dziennej) |
2 | Przekaźnik świateł do jazdy dziennej |
3 | Przekaźnik świateł przeciwmgielnych, przód |
4 | Przekaźnik świateł mijania (ze światłami do jazdy dziennej) |
5 | Przekaźnik pompy spryskiwaczy reflektorów 1 |
6 | Przekaźnik pompy spryskiwaczy reflektorów 2 |
7 | Wielofunkcyjny moduł sterujący |
Skrzynki bezpieczników w komorze silnika
Znajduje się po lewej stronie.
Skrzynka bezpieczników 1 (przed 02.2001)
Numer | Opis |
---|---|
1 | – |
2 | Przekaźnik silnika dmuchawy chłodziwa silnika (z AC) |
3 | Przekaźnik sterowania silnikiem (EC) |
4 | Przekaźnik pompy paliwa |
5 | Przekaźnik dmuchawy chłodziwa silnika zapobiegający przesiąkaniu/niska prędkość przekaźnika dmuchawy chłodziwa silnika (z AC) |
Skrzynka bezpieczników 1 (03.2001-10.2001)
Numer | Opis |
---|---|
1 | Przekaźnik dmuchawy chłodziwa silnika zapobiegający przesiąkaniu;
Przekaźnik dmuchawy chłodziwa silnika o niskiej prędkości. |
2 | Przekaźnik pompy paliwa (FP) |
3 | Przekaźnik pompy głównej płynu zmiany biegów skrzyni biegów(D4F, sekwencyjna ręczna skrzynia biegów) |
4 | Przekaźnik sprzęgła sprężarki klimatyzacji |
5 | Przekaźnik silnika dmuchawy chłodziwa silnika |
6 | Przekaźnik silnika rozrusznika |
7 | Przekaźnik sterowania silnikiem (EC) |
8 | Przekaźnik dmuchawy nagrzewnicy |
9 | Przekaźnik świateł cofania(D4F, sekwencyjna ręczna skrzynia biegów) |
Skrzynka bezpieczników 1 (od 11.2001)
Numer | Opis |
---|---|
1 | Przekaźnik silnika dmuchawy chłodziwa silnika (z AC) |
2 | Przekaźnik pompy paliwa (FP) |
3 | Przekaźnik pompy głównej płynu zmiany biegów skrzyni biegów(D4F, sekwencyjna ręczna skrzynia biegów) |
4 | Przekaźnik sprzęgła sprężarki klimatyzacji |
5 | Przekaźnik dmuchawy chłodziwa silnika zapobiegający przesiąkaniu;
Przekaźnik dmuchawy chłodziwa silnika o niskiej prędkości. |
6 | Przekaźnik silnika rozrusznika |
7 | Przekaźnik sterowania silnikiem (EC) |
8 | Przekaźnik dmuchawy nagrzewnicy |
9 | Przekaźnik świateł cofania(D4F, sekwencyjna ręczna skrzynia biegów) |
Skrzynka bezpieczników 2 (przed 02.2001)
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
F1 | 30A | Przekaźnik sterowania silnikiem (EC) (2000);Przekaźnik pompy paliwa. |
F2 | 30A | Przekaźnik silnika dmuchawy chłodziwa silnika (bez AC) |
F3 | 5A | Moduł sterujący silnika (ECM);Przekaźnik pompy paliwa (2000). |
F4 | 7,5A | Przekaźnik silnika rozrusznika (z AC);
Moduł sterujący skrzyni biegów (TCM) (z AC). |
F5 | 15A | Zarządzanie silnikiem |
F6 | – | – |
F7 | 50A | Przekaźnik dmuchawy chłodziwa silnika zapobiegający przesiąkaniu/niska prędkość przekaźnika dmuchawy chłodziwa silnika (z AC) |
F8 | 60A | Wyłącznik zapłonu (2000);
Skrzynka bezpieczników powięzi/płyta przekaźnika (2000); Włącznik światła. |
F9 | 60A | Układ przeciwblokujący (ABS) |
F10 | 60A | Przekaźnik obwodów pomocniczych zapłonu;
Skrzynka bezpieczników w konsoli/płyta przekaźnika; Włącznik światła. |
F11 | 60A | Silnik dmuchawy nagrzewnicy (z AC) |
Skrzynka bezpieczników 2 (03.2001-10.2001)
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
F1 | 30A | Zarządzanie silnikiem |
F2 | 30A | Przekaźnik silnika dmuchawy chłodziwa silnika (bez AC) |
F3 | 5A | Zarządzanie silnikiem (D7F726/K4J/K4M) |
F4 | 5A | Automatyczna skrzynia biegów (AT);
Sekwencyjna manualna skrzynia biegów (D4F). |
F5 | 15A | Zarządzanie silnikiem |
F6 | 40A | Sekwencyjna manualna skrzynia biegów (D4F) |
F7 | 50A | Przekaźnik dmuchawy chłodziwa silnika zapobiegający przesiąkaniu/niska prędkość przekaźnika dmuchawy chłodziwa silnika (z AC) |
F8 | 60A | System alarmowy;
Włącznik światła; Wielofunkcyjny moduł sterujący. |
F9 | 60A | Układ przeciwblokujący (ABS) |
F10 | 60A | Przekaźnik obwodów pomocniczych zapłonu;
Włącznik światła; Wielofunkcyjny moduł sterujący. |
F11 | 30A | Silnik dmuchawy nagrzewnicy (z AC) |
Skrzynka bezpieczników 2 (od 11.2001)
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
F1 | 30A | Zarządzanie silnikiem |
F2 | 30A | Przekaźnik silnika dmuchawy chłodziwa silnika (bez AC) |
F3 | 5A | Zarządzanie silnikiem (K4J/K4M/F4R736) |
F4 | 5A | Automatyczna skrzynia biegów (AT);
Sekwencyjna manualna skrzynia biegów (D4F). |
F5 | 15A | Zarządzanie silnikiem |
F6 | 40A | Sekwencyjna manualna skrzynia biegów (D4F) |
F7 | 50A | Przekaźnik dmuchawy chłodziwa silnika zapobiegający przesiąkaniu/niska prędkość przekaźnika dmuchawy chłodziwa silnika (z AC) |
F8 | 60A | System alarmowy;
Włącznik światła; Wielofunkcyjny moduł sterujący. |
F9 | 25A | Układ przeciwblokujący (ABS)- Bosch 8.0 |
F10 | 50A | Układ przeciwblokujący (ABS)- Bosch 8.0 |
F11 | 60A | Przekaźnik obwodów pomocniczych zapłonu;
Włącznik światła; Wielofunkcyjny moduł sterujący. |
F12 | 30A | Silnik dmuchawy nagrzewnicy (z AC) |