W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Opla Ampera-E z lat: 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022. Opel Ampera-e to samochód elektryczny, który został wprowadzony na rynek w 2016 roku i był produkowany do 2022 roku. Samochód był dostępny w kilku wersjach wyposażenia, w zależności od potrzeb i preferencji […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Opla Ampera-E z lat: 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022.
Opel Ampera-e to samochód elektryczny, który został wprowadzony na rynek w 2016 roku i był produkowany do 2022 roku. Samochód był dostępny w kilku wersjach wyposażenia, w zależności od potrzeb i preferencji kierowcy.
Pod względem zasięgu, Ampera-e oferowała jedną z najlepszych wartości w swojej klasie, zapewniając do 420 km na jednym ładowaniu. Prędkość maksymalna tego modelu wynosiła około 150 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h zajmowało około 7,3 sekundy.
Wnętrze samochodu było przestronne i wygodne, z dobrym wykończeniem i dużą ilością miejsca na nogi dla pasażerów zarówno z przodu, jak i z tyłu. Samochód był dobrze wyposażony, a do standardowego wyposażenia należały między innymi: system multimedialny z ekranem dotykowym, system nawigacji GPS, automatyczna klimatyzacja, system audio z funkcją Bluetooth oraz elektrycznie regulowane i podgrzewane fotele.
Pod względem bezpieczeństwa, Ampera-e oferowała wiele funkcji, w tym system ostrzegania przed kolizją z automatycznym hamowaniem, system monitorowania martwego pola, system ostrzegania przed niezamierzonym zmienianiem pasa ruchu oraz system rozpoznawania znaków drogowych.
W sumie, Opel Ampera-e był dobrym wyborem dla kierowców szukających samochodu elektrycznego z dobrym zasięgiem i przestronnym wnętrzem. Był to także samochód, który oferował duże oszczędności na paliwie i niskie koszty eksploatacji, co stanowiło jego dodatkową zaletę.
Przedział pasażerski
W przedziale pasażerskim skrzynka bezpieczników i przekaźników znajduje się w dolnej części tablicy rozdzielczej po stronie kierowcy i jest zamknięta osłoną ochronną.
Opis
F01 | Moduł przetwarzania wideo |
F02 | Kontrolka czujnika słonecznego |
F03 | Alarm bocznej martwej strefy |
F04 | Wejście pasywne, start pasywny |
F05 | CGM (centralny moduł bramy) |
F06 | Moduł sterowania nadwozia 4 |
F07 | Moduł sterowania nadwozia 3 |
F08 | Moduł sterowania nadwozia 2 |
F09 | Moduł sterowania nadwozia 1 |
F10 | 2017-2021: Moduł interfejsu przyczepy 1 |
2022: Policja SSV | |
F11 | Wzmacniacz |
F12 | Moduł sterowania nadwozia 8 |
F13 | Złącze łącza danych 1 |
F14 | Automatyczny asystent parkowania |
F15 | 2017: Złącze łącza danych 2 |
2018-2021: Nieużywany | |
2022: Reflektor lewy | |
F 16 | Pojedynczy moduł falownika mocy 1 |
F17 | Moduł sterowania nadwozia 6 |
F18 | Moduł sterowania nadwozia 5 |
F19 | — |
F20 | — |
F21 | — |
F22 | — |
F23 | USB |
F24 | Bezprzewodowy moduł ładowania |
F25 | Odbity wyświetlacz alertu LED |
F26 | Podgrzewana kierownica |
F27 | 2017-2018: Nieużywany |
2019-2022: CGM 2 (centralny moduł bramki) | |
F28 | Zestaw wskaźników 2 |
F29 | 2017-2021: Moduł interfejsu przyczepy 2 |
F30 | 2017-2020: Urządzenie do poziomowania reflektorów |
F31 | 2017-2021: OnStar |
2022: Telemetyczna platforma kontrolna (OnStar | |
F32 | 2017-2018: Nieużywany |
2019-2021: Wirtualny czujnik dostępu klawiatury | |
F33 | Moduł ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji |
F34 | 2017-2018: Nieużywany |
2019-2021: Moduł wirtualnego klucza dostępu | |
2022: Wyświetlacz ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji / zintegrowany stos centralny | |
F35 | Zestaw wskaźników 1 |
F36 | 2017-2021: Radio |
2022: Moduł stosu centralnego | |
F37 | — |
F38 | — |
F39 | — |
F40 | — |
F41 | — |
F42 | — |
F43 | Moduł sterowania nadwozia 7 |
F44 | Moduł czujnikowy i diagnostyczny |
F45 | Moduł kamery przedniej |
F46 | Moduł kontroli integracji pojazdu |
F47 | Pojedynczy moduł falownika mocy 2 |
F48 | 2017-2020: Elektryczna blokada kolumny kierownicy |
2022: Reflektor prawy | |
F49 | Gniazdo pomocnicze |
F50 | Sterowanie na kierownicy |
F51 | 2017-2021: Kierownica steruje podświetleniem |
F52 | 2017-2020: Zdalny moduł funkcyjny smartfona |
F53 | Pomocnicze gniazdo zasilania |
F54 | — |
F55 | Logistyka |
F56 | 2022: Policja SSV |
Przekaźniki | |
F57 | 2022: Policja SSV |
F58 | Przekaźnik logistyczny |
F59 | — |
F60 | Przekaźnik mocy akcesoriów/pozostałych akcesoriów |
Komora silnika
Pod maską główny bezpiecznik i skrzynka przekaźników znajduje się po lewej stronie obok akumulatora.
Opis
1 | — |
2 | Elektryczna szyba tylna |
3 | 2022: Lampa ładunkowa |
4 | Akumulatorowy system magazynowania energii 1 |
5 | 2022: Kierowca fotela elektrycznego |
7 | 2017-2021: Lewy reflektor świateł drogowych |
8 | 2017-2021: Prawy reflektor świateł drogowych |
9 | 2017-2021: Lewy reflektor świateł mijania |
10 | 2017-2021: Prawy reflektor świateł mijania |
11 | Klakson |
12 | — |
13 | Sterownik silnika wycieraczki przedniej |
15 | Współkierowca silnika wycieraczek przednich |
16 | Elektronika zasilania elektronicznego modułu sterującego hamulcami |
17 | Tylna wycieraczka |
18 | Winda załadowcza |
19 | Moduł siedziska z przodu |
20 | Spryskiwacz |
22 | Moduł mocy liniowej |
23 | Silnik zasilania elektronicznego modułu sterującego hamulcami |
24 | Moduł siedzenia z tyłu |
26 | Moduł kontroli zasięgu skrzyni biegów |
27 | Aeroshutter |
28 | Pomocnicza pompa olejowa |
29 | Źródło silnika elektrycznego doładowania hamulca |
30 | Elektryczne szyby przednie |
31 | Centrala elektryczna z szyną wewnątrzpanelową |
32 | Odmgławiacz tylnej szyby |
33 | Podgrzewane zewnętrzne lusterko wsteczne |
34 | Funkcja ostrzegania przyjazna dla pieszych |
35 | — |
36 | — |
37 | Czujnik prądu |
38 | 2017-2021: Czujnik deszczu |
2022: Czujnik wilgotności | |
39 | — |
40 | Elektryczne wspomaganie hamulców (ECU) |
41 | Moduł komunikacyjny linii energetycznej |
42 | Automatyczne wykrywanie (niemowlę) pasażera |
43 | Przełącznik okna |
44 | Akumulatorowy system magazynowania energii |
45 | Moduł kontroli integracji pojazdu |
46 | 2017-2021: Zintegrowany moduł sterowania podwoziem |
2022: Płytka interfejsu zmiany biegów | |
47 | 2017-2020: Poziomowanie reflektorów |
2022: Czujnik wilgotności | |
48 | 2017-2021: Zintegrowany moduł sterowania podwoziem |
2022: Płytka interfejsu zmiany biegów | |
49 | Wewnętrzne lusterko wsteczne |
50 | — |
51 | Elektryczne wspomaganie hamowania |
52 | 2017-2020: Kamera tylna |
54 | Moduł sterowania klimatyzacją |
55 | Pompa płynu chłodzącego do systemu magazynowania energii wielokrotnego ładowania |
56 | — |
57 | Pompa płynu chłodzącego elektroniki mocy |
58 | Moduł sterujący silnika |
59 | 2017-2020: Elektryczna blokada kolumny kierownicy |
60 | Grzałka elektryczna HVAC |
61 | Wbudowany moduł ładowania |
62 | Moduł kontroli zasięgu skrzyni biegów 1 |
63 | Elektryczny wentylator chłodzący |
64 | Moduł sterujący silnika |
65 | Pomocnicza pompa grzałki |
66 | Układ napędowy |
67 | Sterownik jednostki napędowej |
70 | Moduł sterowania klimatyzacją |
71 | — |
72 | Moduł kontroli zasięgu skrzyni biegów |
73 | Pojedynczy moduł falownika mocy |
74 | — |
Przekaźniki | |
6 | 2017-2019: Nieużywany |
2020-2022: Funkcja ostrzegania przyjazna dla pieszych | |
14 | Tylna klapa |
21 | 2017-2021: Lampa HID |
25 | Układ napędowy |
53 | Bieg/Korba |
68 | Odmgławiacz tylnej szyby |
69 | Drugi bieg / Korba |