Mercedes-Benz Unimog – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mercedesa-Benz Unimog. Mercedes-Benz Unimog to seria wielozadaniowych pojazdów terenowych, które są szeroko stosowane w różnych sektorach, takich jak rolnictwo, budownictwo, obrona, ratownictwo i wiele innych. Unimog to skrót od niemieckiego „UNIversal-MOtor-Gerät”, co oznacza „uniwersalne urządzenie do napędu”. Unimog jest znany z niezwykłej zdolności […]

10/22/2024
Czas czytania: 5 minut

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mercedesa-Benz Unimog.

Mercedes-Benz Unimog to seria wielozadaniowych pojazdów terenowych, które są szeroko stosowane w różnych sektorach, takich jak rolnictwo, budownictwo, obrona, ratownictwo i wiele innych. Unimog to skrót od niemieckiego „UNIversal-MOtor-Gerät”, co oznacza „uniwersalne urządzenie do napędu”.

Unimog jest znany z niezwykłej zdolności do poruszania się w trudnym terenie i radzenia sobie z ekstremalnymi warunkami. Posiada napęd na cztery koła, który można włączyć i wyłączyć w zależności od potrzeb. Wyjątkowa konstrukcja zawieszenia oraz możliwość regulacji ciśnienia w oponach umożliwiają przekraczanie przeszkód, wspinaczkę po stromych zboczach i pokonywanie trudnych warunków terenowych.

Unimog jest dostępny w różnych wariantach, które można dostosować do konkretnych zastosowań. W zależności od modelu, może być wyposażony w różne rodzaje nadwozi, takie jak samochód ciężarowy, samochód dostawczy, samochód strażacki, pojazd do prac drogowych i wiele innych. Może być również wyposażony w różne typy układów napędowych, takie jak silnik wysokoprężny, silnik benzynowy lub hybrydowy.

Unimog oferuje również szeroki zakres funkcji i systemów, które ułatwiają pracę w różnych warunkach. Może być wyposażony w systemy hydrauliczne do podnoszenia i przenoszenia ciężkich ładunków, gniazda mocy do napędzania różnych narzędzi i urządzeń, a także systemy bezpieczeństwa i komfortu dla kierowcy.

Ponadto, Unimog jest znany z trwałości i niezawodności. Konstrukcja jest solidna, a materiały użyte do budowy są wysokiej jakości. To sprawia, że Unimog jest w stanie wytrzymać trudne warunki pracy i zapewnia długą żywotność.

Mercedes-Benz Unimog jest uznawany za jeden z najbardziej wszechstronnych i niezawodnych pojazdów terenowych na rynku. Jego zdolności terenowe, wszechstronność i trwałość czynią go popularnym wyborem w wielu branżach, gdzie wymagana jest moc, wytrzymałość i niezawodność w trudnym terenie.

Zobacz także:  Mercedes-Benz GLS X167 (2019-2023) - schematy bezpieczników i przekaźników

Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników

Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.

Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!

  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.

 

Skrzynka bezpieczników

Mercedes-Benz Unimog - schematy bezpieczników i przekaźników
Skrzynka bezpieczników jest umieszczona za prawym fotelem.
Otwieranie: Przesunąć prawy fotel do przodu.
Otworzyć zatrzaski 3.
Zdjąć pokrywę skrzynki bezpieczników 1.
Osłonę skrzynki bezpieczników 2 wyjąć do góry.
Zamykanie: Założyć osłonę skrzynki bezpieczników 2.
Założyć pokrywę skrzynki bezpieczników 1.
Zamknąć szybkozłącza 3.
Przesunąć fotel do tyłu w żądane położenie.

Schemat przyporządkowania bezpieczników

Mercedes-Benz Unimog - schematy bezpieczników i przekaźników
Schemat przyporządkowania bezpieczników 1 jest na skrzynce bezpieczników za prawym fotelem.

Rozmieszczenie bezpieczników i przekaźników

Mercedes-Benz Unimog - schematy bezpieczników i przekaźników

Rozmieszczenie bezpieczników i przekaźników (przykład)

Bezpieczniki i przekaźniki

Moduł bezpieczników FA1
Opis
F1
20 A
Układ regulacji jazdy (CPC)/tachograf, zacisk 30
F2
10 A
Układ regulacji jazdy (CPC)/parametryzowany moduł specjalny (PSM)/moduł sterujący skrzyni biegów, zacisk 15
F3
7,5 A
Zmienny układ kierowniczy/immobilizer, zacisk 30
F4
10 A
Gniazdo 24V w konsoli środkowej, zacisk 15R
F5
25 A
Gniazdo 24V za fotelem kierowcy, zacisk 15R
F6
5 A
Radio (TCC), zacisk 30
F7
15 A
Parametryzowany moduł specjalny (PSM), zacisk 30
F8
10 A
Złącze diagnostyczne 16-stykowe (OBDII), zacisk 30
F9
10 A
Układ sterowania pracą silnika/system oczyszczania spalin, zacisk 15
F10
20 A
Gniazdo przyczepy 15-stykowe/gniazdo przyczepy 7-stykowe z przodu, zacisk 30
F11
20 A
Gniazdo ABS przyczepy 7-stykowe, zacisk 30
F12
15 A
Gniazdo ABS przyczepy 7-stykowe, zacisk 15
F13
15 A
Wejście przetwornika napięcia dla gniazd 12V; za fotelem kierowcy/w konsoli środkowej/korektor zasięgu świateł/czujnik deszczu i światła, zacisk 30
F14
15 A
Wyjście przetwornika napięcia dla gniazd 12V; za fotelem kierowcy/w konsoli środkowej
Moduł bezpieczników FA2
Opis
F1
5 A
Zestaw wskaźników/tachograf/system kamera-monitor, zacisk 15
F2
5 A
Zestaw wskaźników/centralna magistrala danych (CGW)/modułowy panel przełączników, zacisk 30
F3
15 A
Panel obsługi podnośników szyb/ogrzewanie lusterek/zamek centralny/hamulec ustalający osi przedniej, zacisk 15R
F4
15 A
Ogrzewanie lusterek/regulacja lusterek/radio/przekaźnik zmiennego układu kierowniczego/przetwornik napięcia czujnika deszczu i światła i korektora zasięgu świateł, zacisk 15R
F5
10 A
Oświetlenie wnętrza/oświetlenie progu, zacisk 30
F6
20 A
ABS, zacisk 30
F7
20 A
Programator/ogrzewanie dodatkowe, zacisk 30
F8
20 A
Ogrzewanie, zacisk 15R
F9
25 A
Ogrzewanie szyby przedniej, zacisk 30
F10
20 A
Moduł sterujący skrzyni biegów, zacisk 30
F11
7,5 A
Wyjście przetwornika napięcia czujnika deszczu i światła i korektora zasięgu świateł
F12
10 A
Ogrzewanie fotela lewego/prawego, zacisk 15
F13
15 A
Podgrzewacz paliwa, separator wody/łańcuch rotacyjny, zacisk 15
F14
15 A
Wycieraczka szyby przedniej, zacisk 15R
Moduł bezpieczników FA3
Opis
F1
5 A
Immobilizer, zacisk 50
F2
10 A
Wycieraczki szyby w drzwiach specjalnych, zacisk 15
F3
15 A
Wycieraczki szyby w drzwiach specjalnych, zacisk 30
F4
5 A
Special Truck Control Unit, zacisk 15
F5
5 A
Special Truck Control Unit, zacisk 30
F6
20 A
Blok zaworów Can/gniazdo zasilania osprzętu roboczego dla zaworu dodatkowego, zacisk 30
F7
20 A
Moduł przetwarzania powietrza, zacisk 30
F8
20 A
Wentylator układu hydrauliki siłowej, zacisk 30
F9
15 A
Wentylator układu hydrauliki roboczej, zacisk 30
F10
10 A
Lampa błyskowa, zacisk 30
F11
10 A
Gniazdo zasilania osprzętu roboczego 32-stykowe z parametryzowanym modułem specjalnym/gniazdo zasilania osprzętu roboczego 11-stykowe, zacisk 15
F12
15 A
Zamek centralny, zacisk 30
F13
15 A
Przełączany obwód zasilania napięciem 24V w dachu, zacisk 15
F14
5 A
Siłownik podnoszenia kabiny/przełącznik temperatury wentylacji sprzęgła hydrokinetycznego/układ hydrauliczny dodatkowych odbiorników/dodatkowa chłodnica z tyłu z prawej strony, zacisk 15
Moduł bezpieczników FA4
Opis
F1
5 A
Ogrzewana szyba tylna/dodatkowa chłodnica z tyłu z prawej strony, zacisk 30
F2
7,5 A
FleetBoard/system zarządzania flotą/Toll Collect, zacisk 30
F3
5 A
FleetBoard/system zarządzania flotą/Toll Collect, zacisk 15
F4
10 A
Tylny wał odbioru mocy, zacisk 15
F5
20 A
Tylny wał odbioru mocy, zacisk 30
F6
15 A
Dodatkowe gniazdo w konsoli środkowej 24V, zacisk 15R
F7
Wolne
F8
Wolne
F9
Wolne
F10
Wolne
F11
Wolne
F12
Wolne
F13
20 A
Wentylator przekładni hydrostatycznej/wentylator sprzęgła hydrokinetycznego, zacisk 30
F14
20 A
Wentylator przekładni hydrostatycznej/wentylator sprzęgła hydrokinetycznego, zacisk 30
Moduł przekaźników A31
Opis
K1
Zmienny układ kierowniczy
K2
Lampa błyskowa
K3
Immobilizer
K4
Ogrzewanie szyby bocznej w drzwiach specjalnych
K5
Sprzęgło sprężarki układu klimatyzacji
K6
Pompa recyrkulacyjna
K7
Ogrzewanie dodatkowe, wymuszone sterowanie dmuchawą
K8
Blok zaworów Can
K9
Wyłączanie ogrzewania dodatkowego
K10
Centralny zamek
Moduł przekaźników A32
Opis
K1
Wentylator układu hydrauliki siłowej
K2
Wentylator układu hydrauliki roboczej
K3
Wentylator przekładni hydrostatycznej/wentylator sprzęgła hydrokinetycznego
K4
Ogrzewanie dodatkowe
K5
Ogrzewanie szyby przedniej z lewej strony
K6
Ogrzewanie szyby przedniej z prawej strony
Moduł przekaźników A301
Opis
K1
Ogrzewana szyba tylna/dodatkowa chłodnica z tyłu z prawej strony
Moduł przekaźników A40
Opis
K1
Wolne
K2
Wolne
Moduł diodowy VA30
Opis
D1
MUX 1: stacyjka, zacisk 15R
D2
MUX 2: stacyjka, zacisk 15
D3
MUX 3: stacyjka, zacisk 15

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.