W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mercedesa-Benz Unimog. Mercedes-Benz Unimog to seria wielozadaniowych pojazdów terenowych, które są szeroko stosowane w różnych sektorach, takich jak rolnictwo, budownictwo, obrona, ratownictwo i wiele innych. Unimog to skrót od niemieckiego „UNIversal-MOtor-Gerät”, co oznacza „uniwersalne urządzenie do napędu”. Unimog jest znany z niezwykłej zdolności […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mercedesa-Benz Unimog.
Mercedes-Benz Unimog to seria wielozadaniowych pojazdów terenowych, które są szeroko stosowane w różnych sektorach, takich jak rolnictwo, budownictwo, obrona, ratownictwo i wiele innych. Unimog to skrót od niemieckiego „UNIversal-MOtor-Gerät”, co oznacza „uniwersalne urządzenie do napędu”.
Unimog jest znany z niezwykłej zdolności do poruszania się w trudnym terenie i radzenia sobie z ekstremalnymi warunkami. Posiada napęd na cztery koła, który można włączyć i wyłączyć w zależności od potrzeb. Wyjątkowa konstrukcja zawieszenia oraz możliwość regulacji ciśnienia w oponach umożliwiają przekraczanie przeszkód, wspinaczkę po stromych zboczach i pokonywanie trudnych warunków terenowych.
Unimog jest dostępny w różnych wariantach, które można dostosować do konkretnych zastosowań. W zależności od modelu, może być wyposażony w różne rodzaje nadwozi, takie jak samochód ciężarowy, samochód dostawczy, samochód strażacki, pojazd do prac drogowych i wiele innych. Może być również wyposażony w różne typy układów napędowych, takie jak silnik wysokoprężny, silnik benzynowy lub hybrydowy.
Unimog oferuje również szeroki zakres funkcji i systemów, które ułatwiają pracę w różnych warunkach. Może być wyposażony w systemy hydrauliczne do podnoszenia i przenoszenia ciężkich ładunków, gniazda mocy do napędzania różnych narzędzi i urządzeń, a także systemy bezpieczeństwa i komfortu dla kierowcy.
Ponadto, Unimog jest znany z trwałości i niezawodności. Konstrukcja jest solidna, a materiały użyte do budowy są wysokiej jakości. To sprawia, że Unimog jest w stanie wytrzymać trudne warunki pracy i zapewnia długą żywotność.
Mercedes-Benz Unimog jest uznawany za jeden z najbardziej wszechstronnych i niezawodnych pojazdów terenowych na rynku. Jego zdolności terenowe, wszechstronność i trwałość czynią go popularnym wyborem w wielu branżach, gdzie wymagana jest moc, wytrzymałość i niezawodność w trudnym terenie.
Rozmieszczenie bezpieczników i przekaźników (przykład)
Moduł bezpieczników FA1
|
||
---|---|---|
Opis
|
||
F1
20 A
|
Układ regulacji jazdy (CPC)/tachograf, zacisk 30
|
|
F2
10 A
|
Układ regulacji jazdy (CPC)/parametryzowany moduł specjalny (PSM)/moduł sterujący skrzyni biegów, zacisk 15
|
|
F3
7,5 A
|
Zmienny układ kierowniczy/immobilizer, zacisk 30
|
|
F4
10 A
|
Gniazdo 24V w konsoli środkowej, zacisk 15R
|
|
F5
25 A
|
Gniazdo 24V za fotelem kierowcy, zacisk 15R
|
|
F6
5 A
|
Radio (TCC), zacisk 30
|
|
F7
15 A
|
Parametryzowany moduł specjalny (PSM), zacisk 30
|
|
F8
10 A
|
Złącze diagnostyczne 16-stykowe (OBDII), zacisk 30
|
|
F9
10 A
|
Układ sterowania pracą silnika/system oczyszczania spalin, zacisk 15
|
|
F10
20 A
|
Gniazdo przyczepy 15-stykowe/gniazdo przyczepy 7-stykowe z przodu, zacisk 30
|
|
F11
20 A
|
Gniazdo ABS przyczepy 7-stykowe, zacisk 30
|
|
F12
15 A
|
Gniazdo ABS przyczepy 7-stykowe, zacisk 15
|
|
F13
15 A
|
Wejście przetwornika napięcia dla gniazd 12V; za fotelem kierowcy/w konsoli środkowej/korektor zasięgu świateł/czujnik deszczu i światła, zacisk 30
|
|
F14
15 A
|
Wyjście przetwornika napięcia dla gniazd 12V; za fotelem kierowcy/w konsoli środkowej
|
Moduł bezpieczników FA2
|
||
---|---|---|
Opis
|
||
F1
5 A
|
Zestaw wskaźników/tachograf/system kamera-monitor, zacisk 15
|
|
F2
5 A
|
Zestaw wskaźników/centralna magistrala danych (CGW)/modułowy panel przełączników, zacisk 30
|
|
F3
15 A
|
Panel obsługi podnośników szyb/ogrzewanie lusterek/zamek centralny/hamulec ustalający osi przedniej, zacisk 15R
|
|
F4
15 A
|
Ogrzewanie lusterek/regulacja lusterek/radio/przekaźnik zmiennego układu kierowniczego/przetwornik napięcia czujnika deszczu i światła i korektora zasięgu świateł, zacisk 15R
|
|
F5
10 A
|
Oświetlenie wnętrza/oświetlenie progu, zacisk 30
|
|
F6
20 A
|
ABS, zacisk 30
|
|
F7
20 A
|
Programator/ogrzewanie dodatkowe, zacisk 30
|
|
F8
20 A
|
Ogrzewanie, zacisk 15R
|
|
F9
25 A
|
Ogrzewanie szyby przedniej, zacisk 30
|
|
F10
20 A
|
Moduł sterujący skrzyni biegów, zacisk 30
|
|
F11
7,5 A
|
Wyjście przetwornika napięcia czujnika deszczu i światła i korektora zasięgu świateł
|
|
F12
10 A
|
Ogrzewanie fotela lewego/prawego, zacisk 15
|
|
F13
15 A
|
Podgrzewacz paliwa, separator wody/łańcuch rotacyjny, zacisk 15
|
|
F14
15 A
|
Wycieraczka szyby przedniej, zacisk 15R
|
Moduł bezpieczników FA3
|
||
---|---|---|
Opis
|
||
F1
5 A
|
Immobilizer, zacisk 50
|
|
F2
10 A
|
Wycieraczki szyby w drzwiach specjalnych, zacisk 15
|
|
F3
15 A
|
Wycieraczki szyby w drzwiach specjalnych, zacisk 30
|
|
F4
5 A
|
Special Truck Control Unit, zacisk 15
|
|
F5
5 A
|
Special Truck Control Unit, zacisk 30
|
|
F6
20 A
|
Blok zaworów Can/gniazdo zasilania osprzętu roboczego dla zaworu dodatkowego, zacisk 30
|
|
F7
20 A
|
Moduł przetwarzania powietrza, zacisk 30
|
|
F8
20 A
|
Wentylator układu hydrauliki siłowej, zacisk 30
|
|
F9
15 A
|
Wentylator układu hydrauliki roboczej, zacisk 30
|
|
F10
10 A
|
Lampa błyskowa, zacisk 30
|
|
F11
10 A
|
Gniazdo zasilania osprzętu roboczego 32-stykowe z parametryzowanym modułem specjalnym/gniazdo zasilania osprzętu roboczego 11-stykowe, zacisk 15
|
|
F12
15 A
|
Zamek centralny, zacisk 30
|
|
F13
15 A
|
Przełączany obwód zasilania napięciem 24V w dachu, zacisk 15
|
|
F14
5 A
|
Siłownik podnoszenia kabiny/przełącznik temperatury wentylacji sprzęgła hydrokinetycznego/układ hydrauliczny dodatkowych odbiorników/dodatkowa chłodnica z tyłu z prawej strony, zacisk 15
|
Moduł bezpieczników FA4
|
||
---|---|---|
Opis
|
||
F1
5 A
|
Ogrzewana szyba tylna/dodatkowa chłodnica z tyłu z prawej strony, zacisk 30
|
|
F2
7,5 A
|
FleetBoard/system zarządzania flotą/Toll Collect, zacisk 30
|
|
F3
5 A
|
FleetBoard/system zarządzania flotą/Toll Collect, zacisk 15
|
|
F4
10 A
|
Tylny wał odbioru mocy, zacisk 15
|
|
F5
20 A
|
Tylny wał odbioru mocy, zacisk 30
|
|
F6
15 A
|
Dodatkowe gniazdo w konsoli środkowej 24V, zacisk 15R
|
|
F7
|
Wolne
|
|
F8
|
Wolne
|
|
F9
|
Wolne
|
|
F10
|
Wolne
|
|
F11
|
Wolne
|
|
F12
|
Wolne
|
|
F13
20 A
|
Wentylator przekładni hydrostatycznej/wentylator sprzęgła hydrokinetycznego, zacisk 30
|
|
F14
20 A
|
Wentylator przekładni hydrostatycznej/wentylator sprzęgła hydrokinetycznego, zacisk 30
|
Moduł przekaźników A31
|
||
---|---|---|
Opis
|
||
K1
|
Zmienny układ kierowniczy
|
|
K2
|
Lampa błyskowa
|
|
K3
|
Immobilizer
|
|
K4
|
Ogrzewanie szyby bocznej w drzwiach specjalnych
|
|
K5
|
Sprzęgło sprężarki układu klimatyzacji
|
|
K6
|
Pompa recyrkulacyjna
|
|
K7
|
Ogrzewanie dodatkowe, wymuszone sterowanie dmuchawą
|
|
K8
|
Blok zaworów Can
|
|
K9
|
Wyłączanie ogrzewania dodatkowego
|
|
K10
|
Centralny zamek
|
Moduł przekaźników A32
|
||
---|---|---|
Opis
|
||
K1
|
Wentylator układu hydrauliki siłowej
|
|
K2
|
Wentylator układu hydrauliki roboczej
|
|
K3
|
Wentylator przekładni hydrostatycznej/wentylator sprzęgła hydrokinetycznego
|
|
K4
|
Ogrzewanie dodatkowe
|
|
K5
|
Ogrzewanie szyby przedniej z lewej strony
|
|
K6
|
Ogrzewanie szyby przedniej z prawej strony
|
Moduł przekaźników A301
|
||
---|---|---|
Opis
|
||
K1
|
Ogrzewana szyba tylna/dodatkowa chłodnica z tyłu z prawej strony
|
Moduł przekaźników A40
|
||
---|---|---|
Opis
|
||
K1
|
Wolne
|
|
K2
|
Wolne
|
Moduł diodowy VA30
|
||
---|---|---|
Opis
|
||
D1
|
MUX 1: stacyjka, zacisk 15R
|
|
D2
|
MUX 2: stacyjka, zacisk 15
|
|
D3
|
MUX 3: stacyjka, zacisk 15
|