Mercedes-Benz Klasa S W140 (1991-1998) – schematy bezpieczników i przekaźników

Mercedes-Benz Klasa S W140 (1991-1998) - schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mercedes-Benz Klasa S W140 z lat: 1991, 1992, 1993, 1994, 1995, 1996, 1997 i 1998.

Mercedes-Benz Klasa S W140 to luksusowy samochód osobowy, który był produkowany przez niemiecką markę Mercedes-Benz w latach 1991-1998. Jest to czwarta generacja serii S-Klasse, znanej ze swojego prestiżu, innowacyjnych rozwiązań technicznych i wysokiego standardu wykonania.

Mercedes-Benz Klasa S W140 wyróżniał się swoim imponującym rozmiarem, eleganckim stylem i komfortem jazdy. Nadwozie miało aerodynamiczny design, charakteryzujący się zaokrąglonymi kształtami i płynnymi liniami. Kabina była przestronna i oferowała luksusowe wykończenie, wysokiej jakości materiały oraz wiele zaawansowanych technologicznie funkcji.

W zależności od wersji, Klasa S W140 była dostępna z różnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Oferowano również wersje napędzane przez mocne silniki V8 i V12, zapewniające imponujące osiągi.

Wnętrze Klasa S W140 było projektowane z myślą o maksymalnym komforcie i wygodzie pasażerów. Wyposażone było w liczne funkcje i wyposażenie, takie jak regulowane fotele z podgrzewaniem i wentylacją, zaawansowany system audio, nawigację satelitarną, klimatyzację dwustrefową, elektrycznie regulowane szyby i wiele innych.

Mercedes-Benz Klasa S W140 wprowadził również wiele nowatorskich rozwiązań technologicznych. Był jednym z pierwszych samochodów, który wprowadził system kontroli trakcji, stabilizację toru jazdy, system ABS, poduszki powietrzne i wiele innych zaawansowanych systemów bezpieczeństwa.

Klasa S W140 była uważana za jeden z najbardziej luksusowych samochodów swojej epoki. Oferowała imponujący poziom komfortu, wyrafinowany styl, zaawansowane technologie i doskonałe osiągi. Do dziś cieszy się uznaniem wśród miłośników luksusowych limuzyn i jest uważana za ikonę swojej ery wśród samochodów klasy premium.

Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.
Zobacz także:  Mercedes-Benz Klasa G W463 (1989-2006) - schematy bezpieczników i przekaźników

Przykładowy schemat z okładki skrzynki

Mercedes-Benz Klasa S W140 (1991-1998) - schematy bezpieczników i przekaźników

 

Komora silnika

Skrzynka bezpieczników i przekaźników

Skrzynka głównych bezpieczników i przekaźników znajduje się po lewej stronie obok szafy i jest zakryta osłoną ochronną.

Mercedes-Benz Klasa S W140 (1991-1998) - schematy bezpieczników i przekaźników

Opis

1 Nie połączony
2 30A Pomocniczy przekaźnik wentylatora klimatyzacji
3 Silnik wycieraczek 30A (09/95)
4 Silnik wycieraczek 40A (08/95)
5 40A Bezpiecznik wstępny tylnego bloku montażowego (w bagażniku)
6 40A Podgrzewana szyba tylna (oprócz Coupé) – przed 1995 r., od 09.95 pompa powietrza, światło do jazdy dziennej DRL
7 10A Przed 1992 r. środki do czyszczenia soczewek reflektorów / od 1993 r. niepodłączone
8 7,5A lewe światło postojowe, prawe światło tylne, lewe światło boczne;
9 7,5/15A Prawe światło postojowe, prawe światło tylne, oświetlenie tablicy rejestracyjnej, środki do czyszczenia soczewek reflektorów, włącznik światła zewnętrznego (od 1993), matryca doładowania silnika diodowego (od 1996), tablica przyrządów (od 1994), zapalniczka
10 7,5A Tylne światło przeciwmgielne
11 Lewy reflektor świateł mijania 7,5A
12 Prawy reflektor świateł mijania 7,5A
13 7,5A Światło drogowe lewe światło główne/lampa ostrzegawcza świateł drogowych
14 7,5A Prawy reflektor świateł drogowych/lampa ostrzegawcza świateł drogowych
15 15A Lampka ostrzegawcza poduszki powietrznej SRS, przekaźnik wycieraczek, przekaźnik kombinowany, przełącznik świateł drogowych, pompa płynu do spryskiwaczy, przełącznik podgrzewanej tylnej szyby, czujnik deszczu (od 09.1995), regulacja pasów bezpieczeństwa, lusterka
16 Zapalniczka 10A, lampka w schowku na rękawiczki, moduł przekaźnika blokady rozrusznika (od 1994 r.)
17 20A Przekaźnik odcięcia zapłonu, Odbiornik radiowy (do 08.1995), czujnik kąta pochylenia kolumny kierownicy, niezastrzeżone złącze czytnika, złącze diagnostyczne DLC, moduł diagnostyczny (OBD II), zestaw wskaźników, oświetlenie lusterka kosmetycznego, kierunkowskaz , Alarmy wyłączników awaryjnych, oświetlenie wnętrza
18 15A A/C, pomocniczy moduł przekaźnika wentylatora
19 Światło dzienne 7,5 A DRL, świece zapłonowe, moduł przekaźnika wyłącznika czasowego przed kanałem, moduł podstawowy, lampka ostrzegawcza pasa bezpieczeństwa (od 09.1995)
20 10A Moduł sterowania przyciskami klimatyzacji, sprężarka klimatyzacji, przełącznik Kickdown, zawór sterujący przedmuchem
21 20A Dysze spryskiwaczy przedniej szyby, podgrzewane lusterka mocy, chłodnica oleju przekładniowego, jednostka sterująca klimatyzacji
22 7,5 A do 0,8/1995: wyłącznik zapłonu/rozruchu, system audio, moduł lampki ostrzegawczej pasów bezpieczeństwa, korekcja pozycji bezpieczeństwa, przekaźnik kombinowany, podgrzewane przednie siedzenia, podgrzewane tylne siedzenia, od 09/1995: niepodłączony
23 Wtryskiwacze 7,5 A, zestaw wskaźników, przełącznik termostatu, przełącznik zapłonu/rozruchu, przełącznik wstępnego żarzenia/rozruchu, przełącznik lampy stopu, górna środkowa lampa stopu
24 7,5 A Automatyczne lusterko dzienne/nocne, jednostka podstawowa, zawór sterujący przewietrzaniem, zestaw wskaźników, moduł monitorowania lamp zewnętrznych, oświetlenie wewnętrzne, elektroniczne sprzęgło pompy sterującej wtryskiem powietrza (silnik 603), przełącznik światła stopu, moduł ostrzegawczy pasów bezpieczeństwa, jazda w dzień DRL światło, moduł sterujący silnika (silniki HFM-SFI)
25 15A Przerywacz kierunkowskazów/przekaźnik alarmowy, moduł przekaźnika wentylatora, przełącznik otwarcia obwodu rozrusznika/światła wstecznego, światła cofania, zawory elektromagnetyczne zmiany biegów (AT)
26 10A Światła przeciwmgielne
27 Nie połączony
28 7,5A Antena automatyczna
29 15A Podgrzewany moduł sterowania przednim siedzeniem
30 20A Pamięć pozycji fotela lewego i prawego, pamięć parametrów ergonomicznych kierowcy: Regulacja kolumny kierownicy, Regulacja lusterka wstecznego, Elektroniczny system regulacji kolumny kierownicy
31 30A Zasilanie tylnego siedzenia typu ławkowego, Tylne lewe siedzenie elektryczne, Tylny zagłówek
32 7,5/30A Prawy tylny fotel elektryczny, tylny zagłówek (Coupe)
33 Nie połączony
34 7,5 A Podgrzewany moduł sterujący przedniego siedzenia, podgrzewana tylna szyba, moduł przekaźnikowy (Coupe), przedłużenie pasa bezpieczeństwa
35 7,5A/15A Osłona przeciwsłoneczna tylnej szyby, system Comfort
36 10A Moduł sterowania przyciskami A/C
37 30A Fotel przedni lewy
38 30A Fotel przedni lewy
39 Nie połączony
40 30A Zasilanie prawego przedniego siedzenia
41 30A Zasilanie prawego przedniego siedzenia
Zobacz także:  Mercedes-Benz Klasa E W124 (1984-1996) - schematy bezpieczników i przekaźników

 

Przekaźniki

Mercedes-Benz Klasa S W140 (1991-1998) - schematy bezpieczników i przekaźników

Opis

  • R1 – Połączony przekaźnik (wycieraczki przedniej szyby, podgrzewana szyba tylna, światła ostrzegawcze i hak holowniczy)
  • R2 – Rezerwa
  • R3 – Przekaźnik blokady rozrusznika
  • R4 – Przekaźnik klaksonowy (sygnał)
  • R5 – Presostat wysokiego ciśnienia / pompa powrotna
  • R6 – Przekaźnik wyposażenia komfortu
  • R7 – Przekaźnik spryskiwacza reflektorów

Dodatkowa skrzynka

Znajduje się po prawej stronie pod kapturem, również zamykany pokrowcem ochronnym.

Zobacz także:  Mercedes-Benz Axor (2015-2023) - schematy bezpieczników i przekaźników

Mercedes-Benz Klasa S W140 (1991-1998) - schematy bezpieczników i przekaźników

Mogą występować dodatkowe elementy odpowiedzialne za:

  • ESP/moduł sterujący wspomagania kierownicy wrażliwy na prędkość)
  • Moduł kontroli trakcji (ASR)
  • Moduł sterujący ogrzewaniem przedniego siedzenia (pod prawym tylnym siedzeniem, – nie mylić z modułem sterującym ogrzewaniem tylnego siedzenia, – sprawdź wiązkę przewodów)
  • Moduł sterowania skrzynią biegów (TCM)
  • Moduł sterujący silnika (ECM ME-SFI)

i inne elementy.

Bagażnik

W bagażniku po prawej stronie za tapicerką znajduje się kolejna skrzynka z bezpiecznikami i przekaźnikami.

Mercedes-Benz Klasa S W140 (1991-1998) - schematy bezpieczników i przekaźników

Opis

1 15A Tylna klimatyzacja
2 7,5 A Moduł sterujący alarmu przeciwkradzieżowego ATA, moduł sterujący pojedynczą blokadą na podczerwień IRCL, moduł przekaźnika blokady rozrusznika (1993), moduł sterujący ogrzewanego tylnego siedzenia
3 Zapalniczka tylna 20A, pojedynczy zamek, moduł sterujący PSE, samozamykacz drzwi
4 7,5A Lusterko wsteczne (do 1994)
5 Okna elektryczne 30A
6 Okna elektryczne 30A
7 7,5/20A Oświetlenie tylnego lusterka kosmetycznego (do 08.1995), moduł sterujący przedłużeniem pasa bezpieczeństwa (Coupé)
8 20A Tylna zapalniczka
9 Samozamykacz 30A
10 7.5A telefon komórkowy
11 Moduł sterowania szybą elektryczną 20A, oświetlenie bagażnika, tylne światło wewnętrzne, tylne światło do czytania, oświetlenie tylnego otwierania drzwi, moduł sterowania wyposażeniem pneumatycznym (PSE), wewnętrzny przełącznik centralnego zamka
12 20A Podgrzewany moduł sterowania tylnym siedzeniem
13 30A moduł przekaźnika pompy paliwa
14 25A Panel szyberdachu elektryczny
15 25A Moduł sterujący alarmu przeciwkradzieżowego ATA, moduł sterujący pojedynczym zamkiem na podczerwień IRCL, tylne zagłówki
16 Wzmacniacz tunera 30A, wzmacniacz systemu audio, odbiornik radiowy
17 Ogrzewanie tylnej szyby

 

Dwa przekaźniki można zainstalować obok siebie. Lewy to przekaźnik pompy paliwa, a prawy to przekaźnik podgrzewanej tylnej szyby.

Nad skrzynką bezpieczników zainstalowano: moduł sterujący wyposażenia komfortu, a obok niego moduł sterujący systemem antykradzieżowym (nie mylić z modułem sterującym identyfikacji kierowcy, który znajduje się pod tablicą wskaźników na kolumnie kierownicy wspornik podtrzymujący)).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *