Mercedes-Benz Actros MP1 (1996-2003) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mercedesa-Benz Actros MP1 z lat: 1996, 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003. Mercedes-Benz Actros MP1 to ciężarowy samochód ciężarowy, który był produkowany w latach 1996-2003. Model ten zyskał popularność wśród kierowców i przedsiębiorców transportowych ze względu na swoje innowacyjne rozwiązania techniczne i […]

05/16/2023
Czas czytania: 4 minut

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mercedesa-Benz Actros MP1 z lat: 1996, 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003.

Mercedes-Benz Actros MP1 to ciężarowy samochód ciężarowy, który był produkowany w latach 1996-2003. Model ten zyskał popularność wśród kierowców i przedsiębiorców transportowych ze względu na swoje innowacyjne rozwiązania techniczne i wysoki poziom komfortu.

Mercedes-Benz Actros MP1 wyróżniał się charakterystycznym i nowoczesnym designem. Miał aerodynamiczną sylwetkę, dynamiczne linie i estetyczne detale, które podkreślały jego elegancję. Charakterystycznym elementem były dwie pionowe poprzeczki na atrapie chłodnicy, które symbolizowały markę Mercedes-Benz.

Wnętrze Actrosa MP1 było przestronne i ergonomiczne. Kierowca miał do dyspozycji wygodne fotele, intuicyjnie rozmieszczone przyrządy i kontrolki na desce rozdzielczej oraz dobrze dostosowane ustawienia, które zapewniały wygodę podczas długich tras. Cechą charakterystyczną była wysoka jakość materiałów wykończeniowych, co dodawało wnętrzu elegancji i prestiżu.

Pod względem technicznym, Mercedes-Benz Actros MP1 wprowadził wiele innowacji. Był jednym z pierwszych ciężarówek wyposażonych w system elektronicznej kontroli stabilności, który znacznie poprawiał bezpieczeństwo jazdy. Ponadto, pojazd wykorzystywał nowoczesne silniki wysokoprężne, które zapewniały wysoką moc i ekonomiczność. Dzięki zaawansowanym systemom kontroli i monitoringu, Actros MP1 oferował również łatwość obsługi i diagnostyki.

Mercedes-Benz Actros MP1 był doceniany za swoją niezawodność i trwałość. Model ten zyskał reputację solidnego i wydajnego pojazdu, zdolnego do przewozu ciężkich ładunków na długich trasach. Wysoka jakość wykonania i dbałość o detale przyczyniły się do jego popularności wśród firm transportowych.

Podsumowując, Mercedes-Benz Actros MP1 to ciężarowy samochód ciężarowy, który w latach 1996-2003 zdobył uznanie dzięki swojemu innowacyjnemu designowi, wysokiemu poziomowi komfortu i zaawansowanym rozwiązaniom technicznym. Stanowił niezawodne narzędzie dla przedsiębiorców transportowych, którzy doceniali jego wydajność, niezawodność i trwałość.

Zobacz także:  Mercedes-Benz Klasa A W176 (2013-2018) - schematy bezpieczników i przekaźników
Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.

W kabinie

Znajduje się po stronie pasażera w dolnej części tablicy rozdzielczej. Aby uzyskać dostęp, należy zdjąć osłonę ochronną.

Mercedes-Benz Actros MP1 (1996-2003) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
F1 10 Tylne światła przeciwmgielne, również na przyczepie
F2 10 Oświetlenie zestawu wskaźników/podświetlenie przełączników, czyszczenie reflektorów, regulacja zasięgu wiązki reflektorów, blok montażowy – zacisk 58
F3 10 Dodatkowe kierunkowskazy
F4 10 Szyberdach uchylny, radio 24V, hamulec ręczny – zacisk 30
F5 10 Światło robocze, LSVA (opłaty za duże obciążenie w zależności od pojemności pojazdu) — terminal 30
F6 10 Zapasowy
F7 15 Blok montażowy – zacisk D+
F8 10 System ogrzewania lustrzanego
F9 15 Gniazda 24 V
F10 10 Tachograf cyfrowy, zestaw wskaźników, złącze diagnostyczne – zacisk 30
F11 20 Gniazdo przyczepy – zacisk 30
F12 20 Gniazdo zasilania ABS przyczepy – zacisk 30
F13 10 Oświetlenie wewnętrzne, system Toll Collect – terminal 30
F14 10 Środek do czyszczenia reflektorów
F15 10 Alternator 3-fazowy, przekładnia, LSVA (opłaty za duże obciążenie na podstawie pojemności pojazdu) — zacisk 15
F 16 10 Przystawki odbioru mocy
F17 20 Wentylator nagrzewnicy, klimatyzator
F18 5 Zestaw wskaźników, radio, telefon, zestaw głośnomówiący, faks — terminal 15R
F19 10 Bezpiecznik zapalniczki
F20 15 Skrzynka rozdzielcza po stronie pasażera
F21 15 Blok przełączników na drzwiach kierowcy
F22 10 Spryskiwacz przedniej szyby, ostrzeżenie o zagrożeniu – zacisk 30
F23 10 Światło mijania w prawo
F24 10 Światło mijania w lewo
F25 10 Światła drogowe w prawo
F26 10 Światło drogowe lewe, wskaźnik świateł drogowych
F27 10 Światło tylne, światło postojowe, światła obrysowe po lewej stronie, gniazdo przyczepy, system Toll Collect
F28 10 Światło tylne, światło postojowe, prawe boczne światła obrysowe, gniazdo przyczepy
F29 15 System sterowania skrzynią biegów
F30 10 Sterowanie silnikiem – Terminal 15 Pojazdy z ładunkami niebezpiecznymi (GGVSE): Przełącznik awaryjny NOT-AUS
F31 10 Skrzynka przełączników drzwi kierowcy, regulacja lusterek zewnętrznych, układ oczyszczania spalin – zacisk 15
F32 10 Napęd na wszystkie koła, system ESP®, dodatkowy system podgrzewania wody
F33 10 Spryskiwacz szyby przedniej, alarm, gniazdo przyczepy – zacisk 15
F34 10 Światło hamowania, światło cofania, gniazdo zasilania przyczepy
F35 10 Czujnik kondensacji, gniazdo zasilania ABS przyczepy – zacisk 15
F36 15 Dodatkowy system podgrzewania wody
F37 10 Spryskiwacz przedniej szyby
F38 10 Tachograf cyfrowy, zestaw wskaźników, poduszka powietrzna – zacisk 15
F39 10 Klakson, system Toll Collect, złącze diagnostyczne, system FleetBoard®, dystrybutor — zacisk 15
F40 10 Mechanizm blokady mechanizmu różnicowego
F41 10 System ogrzewania siedzeń
K3 System ABS/BS/EPB
K4 Przekaźnik rozrusznika/akumulatora
K5 D+
K6 Sygnał zatrzymania
K7 światło stopu
Zobacz także:  Mercedes-Benz Klasa E W123 (1976-1985) - schematy bezpieczników i przekaźników

Schemat sekcji dodatkowych

Mercedes-Benz Actros MP1 (1996-2003) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
A1 10 Zegar ogrzewania dodatkowego, system FleetBoard®, system Toll Collect – zacisk 30
A2 20 Dodatkowy system ogrzewania
A3 15 Centralny zamek
A4 15 Wygodny system blokowania
A5 10 Elektroniczny układ hamulcowy, gniazdo zasilania lampy przenośnej – zacisk 15
A6 15 Gniazdo zasilania 12 V
A7 10 Przekładnik napięciowy na 24V/12V
A8 10 Centralny zamek / kontrola komfortu, pilot radiowy, retarder
A9 10 Osuszacz sprężonego powietrza
A10 15 Dystrybutor – terminal 30
A11 15 Jednostka oczyszczania spalin – zacisk 30
A12 10 Winda samochodu dostawczego
A13 10 System sterowania skrzynią biegów
A14 10 Lampa robocza, zwalniacz
B1 20 System ogrzewania przedniej szyby
B2 10 Światła dzienne
B3 10 System ogrzewania przedniej szyby
B4 10 Chłodnica oleju skrzyni biegów, zimna skrzynia / 25A chłodnica oleju skrzyni biegów Allison
B5 15 Elektroniczno-hydrauliczne niezależne wspomaganie kierownicy
B6 10
B7 10 Dodatkowy reflektor
B8 10 Migające światło
B9 15 Elektroniczny układ hamulcowy – zacisk 30
B10 10 Centrala telefoniczna/nawigacyjna, telefon komórkowy – terminal 30
B11 10 Zapasowy
B12 10 Centrala telefoniczna/nawigacyjna, telefon komórkowy – terminal 15
B13 20 System ogrzewania przedniej szyby
B14 15 Elektroniczny układ hamulcowy – zacisk 30
Zobacz także:  Mercedes-Benz SLK R171 (2004-2011) - schematy bezpieczników i przekaźników

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.