W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mazdy RX-8 z lat: 2011, 2012. Mazda RX-8 to sportowe coupe z silnikiem rotacyjnym, które było produkowane przez japońską firmę Mazda w latach 2003-2012. Model ten zastąpił wcześniejsze RX-7 i był kontynuacją tradycji marki w stosowaniu unikalnych i charakterystycznych silników rotacyjnych. RX-8 wyróżniał […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mazdy RX-8 z lat: 2011, 2012.
Mazda RX-8 to sportowe coupe z silnikiem rotacyjnym, które było produkowane przez japońską firmę Mazda w latach 2003-2012. Model ten zastąpił wcześniejsze RX-7 i był kontynuacją tradycji marki w stosowaniu unikalnych i charakterystycznych silników rotacyjnych.
RX-8 wyróżniał się swoim charakterystycznym wyglądem i innowacyjnymi drzwiami tylno-tylnymi (tzw. „suicide doors”), które zapewniały łatwiejszy dostęp do drugiego rzędu siedzeń. Samochód był pięciomiejscowym coupe, oferującym relatywnie przestronne wnętrze w porównaniu do innych modeli sportowych.
Najbardziej interesującą cechą Mazdy RX-8 był silnik rotacyjny oznaczony jako Renesis. Silnik rotacyjny składa się z dwóch wirujących wirników, a nie standardowych tłoków, co daje mu charakterystyczne brzmienie i doskonałą wydajność w zakresie obrotów. Silnik Renesis miał pojemność około 1.3 litra i była dostępna w różnych wariantach mocy, w zależności od rynku i roku produkcji. Jeden z głównych zalet silnika rotacyjnego to jego kompaktowa budowa, co pozwalało na umieszczenie go bliżej środka pojazdu, co przyczyniało się do doskonałej równowagi i prowadzenia samochodu.
RX-8 została doceniona za swoje doskonałe właściwości jezdne, zwrotność i precyzję prowadzenia. To auto było zaprojektowane z myślą o radości z jazdy i dostarczało emocji kierowcy, zwłaszcza na krętych drogach.
Komora silnika
Numer | Ampery [A] | Opis |
1 | 120 | Do ochrony wszystkich obwodów |
2 | 40 | Podgrzewacz |
3 | 60 | Pompa powietrza |
4 | 30 | Elektryczne szyby;
Elektryczne zamki do drzwi; Oświetlenie; Szyberdach*. |
5 | 50 | Odmrażacz tylnej szyby |
6 | 30 | Wentylator elektryczny 1 |
7 | 40 | ABS, DSC* |
8 | 30 | Zapalniczka;
Zasilanie lusterek; Gniazdo akcesoriów; System audio. |
9 | 30 | Wentylator elektryczny 2 |
10 | 15 | Światła drogowe*;
Środek do czyszczenia reflektorów*. |
11 | 15 | Światła mijania (prawe) |
12 | 15 | Światła mijania (lewe) |
13 | 15 | DRL* (światła drogowe) |
14 | 30 | DSC* |
15 | 20 | Podgrzewanie siedzeń* |
16 | 20 | Środek do czyszczenia reflektorów* |
17 | — | — |
18 | 15 | Światła przeciwmgielne* |
19 | 10 | Klimatyzator |
20 | 40 | Do ochrony różnych obwodów |
21 | 30 | Zasilani okien |
22 | 15 | Do ochrony różnych obwodów |
23 | 10 | Światła stopu |
24 | 20 | Pompa paliwowa |
25 | 15 | Klakson |
26 | 15 | Światła awaryjne;
Kierunkowskazy. |
27 | 15 | Elektryczny zawór dławiący |
28 | 10 | Rozrusznik |
29 | 20 | Wycieraczka i spryskiwacz przedniej szyby |
30 | 15 | TCM* |
31 | 15 | System sterowania silnikiem;
Dodatkowy system przytrzymujący; ABS; Wspomaganie kierownicy. |
32 | 10 | Tylne światła;
Oświetlenie tablicy rejestracyjnej; Światła postojowe; Przednie światła obrysowe boczne; Tylne światła obrysowe boczne. |
33 | 7,5 | Oświetlenie |
34 | 15 | Układ sterowania silnikiem |
35 | 10 | Układ sterowania silnikiem |
36 | 15 | Wtrysk paliwa |
37 | 20 | Zasilanie okien |
38 | 60 | Wspomaganie kierownicy |
* Niektóre modele |
Przedział pasażerski (strona kierowcy)
Numer | Ampery [A] | Opis |
1 | 15 | Zapalniczka |
2 | 7,5 | System audio;
Zasilanie sterowania lusterkami bocznymi. |
3 | — | — |
4 | 7,5 | Klimatyzator |
5 | 10 | Klaster instrumentów, licznik |
6 | — | — |
7 | — | — |
8 | — | — |
9 | 10 | Odmrażacz lusterek* |
10 | 7,5 | DSC* |
11 | 25 | System audio (model wyposażony w system Bose® Sound System)* |
12 | 30 | Elektryczne zamki do drzwi;
Szyberdach*. |
13 | 15 | Gniazdo akcesoriów |
14 | 15 | Światła wewnętrzne |
15 | — | — |
16 | — | — |
* Niektóre modele |