W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mazdy 3 II BL z lat: 2011. Mazda 3 II (kod fabryczny BL) to druga generacja kompaktowego samochodu Mazda 3, produkowana w latach 2008-2013. Model ten był kontynuacją sukcesu poprzednika, oferując ulepszony design, nowoczesne technologie oraz doskonałe właściwości jezdne. Mazda 3 II BL […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mazdy 3 II BL z lat: 2011.
Mazda 3 II (kod fabryczny BL) to druga generacja kompaktowego samochodu Mazda 3, produkowana w latach 2008-2013. Model ten był kontynuacją sukcesu poprzednika, oferując ulepszony design, nowoczesne technologie oraz doskonałe właściwości jezdne.
Mazda 3 II BL zyskała zupełnie nowe proporcje i wyraźnie zarysowane linie nadwozia, co nadawało jej dynamicznego i sportowego wyglądu. Nadal była dostępna w dwóch wersjach nadwozia: hatchback (5-drzwiowy) oraz sedan (4-drzwiowy), co pozwalało wybrać odpowiednią konfigurację dla różnych preferencji użytkowników.
Wnętrze Mazdy 3 II BL kontynuowało filozofię japońskiego producenta, skupiając się na wysokiej jakości materiałach, precyzyjnym wykonaniu i ergonomicznym układzie przycisków i elementów sterujących. Kabinę charakteryzowała nowoczesność i umiarkowany luksus, a wyposażenie oferowało różne opcje dostosowane do potrzeb klientów.
W zakresie technologii Mazda wprowadziła w Mazdzie 3 II BL wiele nowości, w tym bardziej zaawansowane systemy bezpieczeństwa i asystentów kierowcy. W zależności od wersji i rynku, dostępne były m.in. systemy monitorowania martwego pola, aktywny tempomat, systemy wspomagające parkowanie i wiele innych funkcji.
Pod względem napędu Mazda 3 II BL również oferowała różne opcje silnikowe, w tym benzynowe i wysokoprężne jednostki. Silniki te charakteryzowały się dobrą wydajnością, zapewniając jednocześnie oszczędność paliwa. Przeniesienie napędu odbywało się za pomocą manualnych skrzyń biegów lub automatycznych przekładni.
W trakcie swojej produkcji Mazda 3 II BL zdobyła pozytywne recenzje za doskonałe prowadzenie i komfort jazdy. Dynamika, precyzja prowadzenia oraz jakość wykonania przyczyniły się do popularności tego modelu na wielu rynkach globalnych.
Skrzynka bezpieczników w komorze silnika
W komorze silnika znajdują się 3 skrzynki bezpieczników i przekaźników.
Numer | Nazwa | Ampery [A] | Opis |
1 | FAN 2 | 40 | Wentylator chłodzący * |
2 | ENG MAIN | 40 | System sterowania silnikiem |
3 | BTN 1 | 50 | Do ochrony różnych obwodów |
4 | A / C MAG | 7,5 | Klimatyzator |
5 | H / L HI | 20 | Światła drogowe |
6 | FOG | 15 | Światła przeciwmgielne* |
7 | H/L WASH | – | – |
8 | SUNROOF | 15 | Szyberdach * |
9 | F.DEF RH | – | – |
10 | F.DEF LH | – | – |
11 | FAN 1 | 40 | Wentylator chłodzący |
12 | ROOM | 15 | Oświetlenie wnętrza pojazdu |
13 | TCM | 15 | TCM * |
14 | DSC | 20 | System dynamicznej kontroli stabilności * |
15 | BTN 2 | 7,5 | Do ochrony różnych obwodów |
16 | AT PUMP | – | – |
17 | HEATER | 40 | Klimatyzator |
18 | INJ | 30 | Wtryskiwacz* |
19 | R.DEF | 30 | Odmrażacz tylnej szyby |
20 | IGKEY 2 | 40 | Do ochrony różnych obwodów |
21 | IGKEY 1 | 40 | Do ochrony różnych obwodów |
22 | HORN | 15 | Klakson |
23 | STOP | 15 | Światła stopu |
24 | ENG + B | 10 | System sterowania silnikiem |
25 | FUEL PUMP | 25 | System paliwowy |
26 | ABS | 40 | ABS |
27 | SEAT WARM | 20 | Podgrzewacz siedzenia * |
28 | EHPAS | 80 | Elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy |
29 | – | – | – |
30 | ABS IG | 7,5 | ABS |
31 | SWS | 7,5 | Poduszka powietrzna |
32 | H / L LO RH | 15 | Światła mijania (prawe) |
33 | H / L LO LH | 15 | Światła mijania (lewe) |
34 | ILLUM | 7,5 | Oświetlenie deski rozdzielczej |
35 | TAIL | 15 | Lampa tylna |
36 | ENG INJ | 15 | System sterowania silnikiem |
37 | ENG BAR | 15 | PCM |
38 | ENG BAR 2 | 20 | PCM |
39 | ETV | 15 | Elektryczny zawór dławiący |
* Niektóre modele |
Dodatkowa skrzynka
Opis
1 | Przekaźnik świecy żarowej |
2 | Przekaźnik spryskiwaczy reflektorów |
3 | Przekaźnik tylnych świateł przeciwmgielnych |
4 | Przekaźnik wentylatora chłodnicy międzystopniowej turbosprężarki (TC). |
F77 | 30A Wentylator chłodzący |
F78 | 30A Wentylator chłodzący |
Skrzynka na akumulatorze
Do bieguna dodatniego akumulatora można podłączyć bezpiecznik główny dużej mocy 100A (Generator) wykonany w postaci bezpiecznika.
Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim
Numer | Nazwa | Ampery [A] | Opis |
1 | BOSE | 30 | Bose® Sound System * |
2 | P30 SEAT | 30 | Fotel elektryczny * |
3 | P.WIND | 30 | Zasilanie okien |
4 | D LOCK | 25 | Silnik zamka drzwi |
5 | – | – | – |
6 | – | – | – |
7 | ESCL | – | – |
8 | SAS | 15 | Poduszka powietrzna |
9 | – | – | – |
10 | HAZARD | 15 | Światła awaryjne |
11 | METER | 15 | Do ochrony różnych obwodów |
12 | OUTLET | 15 | Gniazda akcesoriów |
13 | R WIPER | 15 | Tylna wycieraczka* |
14 | CIGAR | 15 | Zapalniczka |
15 | – | – | – |
16 | HEATER | 10 | Klimatyzator |
17 | MIRROR | 10 | Sterowanie lusterkiem |
18 | ST SIG | 10 | Sygnał rozrusznika |
19 | – | – | – |
20 | AUDIO | 7,5 | System nagłośnienia |
21 | M.DEF | 7,5 | Odmrażacz lusterek * |
22 | AFS | 7,5 | Adaptacyjny system oświetlenia przedniego * |
23 | – | – | – |
24 | ENG | 20 | System sterowania silnikiem |
25 | – | – | – |
26 | – | – | – |
27 | – | – | – |
28 | – | – | – |
29 | – | – | – |
30 | P.WIND | 25 | Zasilanie okien |
31 | – | – | – |
32 | F WIPER | 25 | Wycieraczka i spryskiwacz szyby przedniej |
33 | – | – | – |
34 | – | – | – |
* Niektóre modele |