W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mazdy 3 I z lat: 2008. Mazda 3 to popularny model samochodu kompaktowego produkowany przez japońską markę Mazda. Model Mazda 3 został wprowadzony na rynek po raz pierwszy w 2003 roku jako następca modelu Mazda 323. Mazda 3 I (czytaj „Mazda trzy pierwsza”) […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mazdy 3 I z lat: 2008.
Mazda 3 to popularny model samochodu kompaktowego produkowany przez japońską markę Mazda. Model Mazda 3 został wprowadzony na rynek po raz pierwszy w 2003 roku jako następca modelu Mazda 323.
Mazda 3 I (czytaj „Mazda trzy pierwsza”) jest jedną z wersji tego modelu i odnosi się zazwyczaj do pierwszej generacji, która była produkowana od 2003 do 2009 roku. Ten model zdobył wiele pozytywnych opinii zarówno od krytyków, jak i od kierowców, dzięki swojemu nowoczesnemu designowi, dynamicznym osiągom i zaawansowanym technologiom.
Projektując Mazdę 3 I, inżynierowie z Mazda postawili na wyrazisty i sportowy wygląd, co sprawiło, że samochód wyróżniał się na tle innych pojazdów w tej klasie. Charakteryzował się on dynamicznymi liniami, wyraźnie zarysowanymi reflektorami i charakterystycznym wlotem powietrza na przednim zderzaku, co podkreślało jego sportowy charakter.
Wnętrze Mazdy 3 I było dobrze zaprojektowane, z odpowiednio rozmieszczonymi elementami, co zapewniało wygodę i łatwość obsługi dla kierowcy. Dodatkowo, jako kompaktowy samochód, oferowała odpowiednią ilość miejsca dla kierowcy i pasażerów.
Pod maską Mazdy 3 I można było znaleźć różne silniki benzynowe i wysokoprężne, które zapewniały zrównoważone osiągi i ekonomiczne zużycie paliwa. Dodatkowo, Mazda słynęła ze swojego zaawansowanego systemu napędu przednionapędowego, który zapewniał dobrą przyczepność i stabilność na drodze.
W ciągu lat Mazda 3 I przeszła kilka drobnych modernizacji, ale jej podstawowe cechy pozostały niezmienione. Model ten zdobył sobie rzesze fanów na całym świecie i do dziś cieszy się uznaniem za swoje osiągi, niezawodność i stylowy design.
Warto zaznaczyć, że jako model z pierwszej generacji, Mazda 3 I może być już starszym samochodem, dlatego przed zakupem warto dokładnie sprawdzić stan techniczny i ewentualne problemy, które mogły pojawić się w ciągu lat eksploatacji. Regularne serwisowanie i dbanie o samochód pozwolą jednak na długotrwałą i satysfakcjonującą eksploatację.
Skrzynka bezpieczników w komorze silnika
Bez turbosprężarki
Numer | Nazwa | Ampery [A] | Opis |
1 | FAN | 40 | Wentylator chłodzący |
2 | P / ST | 80 | Wspomaganie kierownicy |
3 | BTN | 40 | Do ochrony różnych obwodów |
4 | HEAD | 40 | Reflektory |
5 | PTC | 80 | – |
6 | GLOW / P.SEAT | 60 | Fotel elektryczny |
7 | ABS 1 | 30 | ABS *, DSC * |
8 | ABS 2 | 20 | ABS *, DSC * |
9 | ENGINE | 30 | Do ochrony różnych obwodów |
10 | – | – | – |
11 | IG KEY 1 | 30 | Stacyjka |
12 | STARTER | 20 | Sprzęgło rozrusznika |
13 | IG KEY 2 | 30 | Stacyjka |
14 | GLOW 1 | – | – |
15 | HEATER | 40 | Silnik dmuchawy |
16 | GLOW 2 | – | – |
17 | DEFOG | 40 | Odmrażacz tylnej szyby |
18 | AUDIO | 30 | System audio
(model wyposażony w BOSE Sound System) |
19 | ABS IG | 10 | ABS *;
DSC *. |
20 | FOG | 15 | Przednie światła przeciwmgielne * |
21 | HORN | 15 | Klakson |
22 | DRL | 10 | DRL – Światła do jazdy dziennej* |
23 | H / CLEAN | 20 | – |
24 | F / PUMP | 15 | Pompa paliwowa |
25 | P / ST IG | 10 | Wspomaganie kierownicy |
26 | A / C MAG | 10 | Klimatyzator* |
27 | ALT / TCM | 15 | TCM * |
28 | GLOW SIG | – | – |
29 | P.OUTLET | – | Gniazdo zasilania |
30 | ENG + B | 10 | PCM |
31 | ROOM | 15 | Światła wewnętrzne |
32 | ENG BAR 4 | 10 | Czujniki tlenu * |
33 | ENG BAR 3 | 10 | Czujniki O2 |
34 | EGI INJ | 10 | Wtryskiwacz |
35 | ENG BAR 1 | 10 | Do ochrony różnych obwodów |
36 | ENG BAR 2 | 10 | PCM;
Pompa paliwa. |
* Niektóre modele |
Z turbosprężarką
Numer | Nazwa | Ampery [A] | Opis |
1 | FAN | 70 | Wentylator chłodzący |
2 | – | – | – |
3 | BTN | 40 | Do ochrony różnych obwodów |
4 | HEAD | 40 | Reflektory |
5 | F / PUMP | 30 | Pompa paliwowa |
6 | – | – | – |
7 | ABS 1 | 30 | ABS, DSC |
8 | ABS 2 | 20 | ABS, DSC |
9 | ENGINE | 30 | Do ochrony różnych obwodów |
10 | INJECTOR | 30 | Wtrysk paliwa |
11 | IG KEY 1 | 30 | Stacyjka |
12 | STARTER | 20 | Sprzęgło rozrusznika |
13 | IG KEY 2 | 30 | Stacyjka |
14 | – | – | – |
15 | HEATER | 40 | Silnik dmuchawy |
16 | – | – | – |
17 | DEFOG | 40 | Odmrażacz tylnej szyby |
18 | AUDIO | 30 | System audio
(model wyposażony w BOSE Sound System) |
19 | ABS IG | 10 | ABS |
20 | FOG | 15 | Przednie światła przeciwmgielne |
21 | HORN | 15 | Klakson |
22 | DRL | 10 | DRL – Światła do jazdy dziennej* |
23 | H / CLEAN | 20 | – |
24 | ITP | 15 | Elektryczny zawór dławiący |
25 | – | – | – |
26 | A / C MAG | 10 | Klimatyzator |
27 | – | – | – |
28 | – | – | – |
29 | P.OUTLET | 15 | Gniazdo zasilania |
30 | ENG + B | 10 | PCM |
31 | ROOM | 15 | Światła wewnętrzne |
32 | – | – | – |
33 | ENG BAR 3 | 10 | Czujniki O2 |
34 | – | – | – |
35 | ENG BAR 1 | 15 | Do ochrony różnych obwodów |
36 | ENG BAR 2 | 10 | PCM;
Pompa paliwa. |
* Niektóre modele |
Przekaźniki
R1 |
Poprawka przekaźnika |
R2 |
Przekaźnik klaksonu |
R3 |
Podgrzewany przekaźnik tylnej szyby |
R4 |
Sieć ETV |
R5 |
Przekaźnik ogrzewania paliwa (olej napędowy) |
R6 |
Przekaźnik pompy paliwa |
R7 |
Nieużywany |
R8 |
Nieużywany |
R9 |
Przekaźnik spryskiwaczy reflektorów |
R10 |
Przekaźnik wentylatora |
R11 |
Przekaźnik klimatyzacji |
R12 |
rezerwa |
R13 |
Przekaźnik rozrusznika |
R14 |
Przekaźnik sterowania silnikiem. |
Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim
Numer | Numer | Ampery [A] | Opis |
37 | D / LOCK 2 | 15 | System podwójnego ryglowania * |
38 | STOP LAMP/HORN | 10 | Światło stopu;
Klakson. |
39 | HEAD HIGH L | 10 | Światła drogowe (lewe) |
40 | HEAD HIGH R | 10 | Światła drogowe (prawe) |
41 | – | – | – |
42 | – | – | – |
43 | CIGAR | 15 | Zapalniczka |
44 | RADIO | 7,5 | System nagłośnienia |
45 | MIRROR | 10 | Lusterko z regulacją mocy * |
46 | TAIL R | 7,5 | Światła tylne (prawe);
Światła postojowe (prawe); Oświetlenie tablicy rejestracyjnej. |
47 | OBD | 10 | Do ochrony różnych obwodów |
48 | – | – | – |
49 | TR / LOCK | – | – |
50 | – | – | – |
51 | – | – | – |
52 | SUN ROOF | 20 | Szyberdach * |
53 | WASHER | 20 | Wycieraczka i spryskiwacz szyby przedniej |
54 | – | – | – |
55 | P / WIND R | – | – |
56 | P / WIND L. | – | – |
57 | ALARM | – | – |
58 | M / DEF | 7,5 | Odmrażacz lusterek bocznych * |
59 | – | – | – |
60 | HEAD LOW R | 15 | Światła mijania (prawe);
Poziomowanie reflektorów * |
61 | HEAD LOW L | 15 | Światła mijania (lewe) |
62 | – | – | – |
63 | – | – | – |
64 | – | – | – |
65 | SAS | 10 | Dodatkowy system przytrzymujący |
66 | METER | 10 | Zestaw wskaźników;
System immobilizera. |
67 | IGNITION | 20 | ABS *;
DSC *; Wspomaganie kierownicy. |
68 | WIPER | 20 | Wycieraczka i spryskiwacz szyby przedniej |
69 | ENGINE | 20 | Do ochrony różnych obwodów |
70 | IG SIG | 10 | Automatyczna wycieraczka *;
Włącznik szyby *. |
71 | SAS 2 | 7,5 | Czujnik ciężaru siedzenia |
72 | – | – | – |
73 | – | – | – |
74 | SEAT WARM | 20 | Podgrzewacz siedzenia * |
75 | D / LOCK 1 | 25 | Elektryczny zamek drzwi * |
76 | A / C | 10 | Klimatyzator *;
Jednostka sterująca nagrzewnicą. |
77 | P / WIND L. | 30 | Zasilanie okna (lewe) * |
78 | P / WIND R | 30 | Zasilanie okna (prawe) * |
79 | BACK | 10 | Światła cofania |
80 | SUN ROOF | 7,5 | Szyberdach * |
81 | TAIL L | 7,5 | Tylne światła (lewe);
Światła postojowe (lewe). |
82 | ILLUMI | 7,5 | Oświetlenie |
83 | – | – | – |
84 | – | – | – |
85 | – | – | – |
86 | – | – | – |
* Niektóre modele |