W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mazdy 2 II DE z lat: 2013. Mazda 2 II DE to druga generacja małego samochodu osobowego Mazda 2, produkowana w latach 2007-2014. Model ten kontynuował sukces swojej poprzedniczki, oferując jeszcze bardziej zaawansowaną technologię, nowoczesny design i przyjemność z jazdy. Pod względem stylistycznym, […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mazdy 2 II DE z lat: 2013.
Mazda 2 II DE to druga generacja małego samochodu osobowego Mazda 2, produkowana w latach 2007-2014. Model ten kontynuował sukces swojej poprzedniczki, oferując jeszcze bardziej zaawansowaną technologię, nowoczesny design i przyjemność z jazdy.
Pod względem stylistycznym, Mazda 2 II DE prezentowała bardziej dynamiczny i nowoczesny wygląd w porównaniu do swojej poprzedniczki. Charakteryzowała się smukłą sylwetką z wyrazistymi liniami nadwozia i charakterystycznym, stylizowanym grillem marki Mazda. Nowoczesne reflektory i zintegrowane światła przeciwmgielne nadawały przedniej części auta atrakcyjny wygląd.
Wnętrze Mazdy 2 II DE zostało starannie zaprojektowane, aby zapewnić komfort i wygodę. Przestronne i ergonomiczne wnętrze było przyjazne dla kierowcy i pasażerów. Nowoczesna deska rozdzielcza z czytelnymi wskaźnikami oraz intuicyjnie umieszczonymi elementami sterującymi ułatwiała obsługę samochodu.
Mazda 2 II DE wprowadziła wiele zaawansowanych technologii, w tym systemy bezpieczeństwa i asystentów kierowcy, które były do tej pory zarezerwowane dla większych i bardziej luksusowych samochodów. W zależności od wersji i opcji wyposażenia, Mazda 2 II DE mogła być wyposażona w systemy takie jak ESP, ABS, system monitorowania martwego pola, adaptacyjny tempomat czy asystenta parkowania.
Pod względem technicznym, Mazda 2 II DE dostępna była z różnymi jednostkami napędowymi, w tym benzynowymi o różnych pojemnościach. Gamę silników uzupełniały skrzynie biegów manualne oraz automatyczne.
Mazda 2 II DE zdobyła uznanie za swoje zaawansowane technologie, jakość wykonania, oszczędność paliwa oraz przyjemność z jazdy. Model ten kontynuował popularność Mazdy 2 jako miejskiego auta o sportowym charakterze, które spełniało oczekiwania wielu kierowców ceniących sobie ekonomiczny i dynamiczny samochód do codziennego użytku.
Układ
Opis
1 | Elektroniczna jednostka sterująca ABS |
2 | Rezystor silnika dmuchawy nagrzewnicy / klimatyzacji – pod deską rozdzielczą |
3 | Elektroniczna jednostka sterująca klimatyzacją |
4 | Jednostka sterująca przeciwkradzieżowa |
5 | Akumulator |
6 | Złącze diagnostyczne (DLC) |
7 | Elektroniczna jednostka sterująca silnika |
8 | Rezystor silnika wentylatora chłodzącego — w pobliżu radiatora |
9 | Skrzynka bezpieczników / przekaźników, komora silnika 1 |
10 | Skrzynka bezpieczników / przekaźników, komora silnika 2 |
11 | Skrzynka bezpieczników / przekaźników, komora silnika 3-diesel |
12 | Skrzynka bezpieczników / przekaźników, tablica przyrządów |
13 | Sygnał dźwiękowy 1 |
14 | Sygnał dźwiękowy 2 |
15 | Jednostka sterująca systemu dostępu bezkluczykowego |
16 | Centralka wielofunkcyjna – funkcje: Światła przeciwmgielne, światła awaryjne, reflektory, kierunkowskazy, system monitorowania pasów bezpieczeństwa wycieraczki |
17 | Czujnik temperatury otoczenia – za przednim zderzakiem |
18 | Jednostka sterująca wspomaganiem kierownicy |
19 | Elektroniczna jednostka sterująca SRS |
20 | Elektroniczna jednostka sterująca skrzynią biegów – w jednostce sterującej silnika |
Skrzynka bezpieczników w komorze silnika
Numer | Ampery [A] | Opis |
1 | — | — |
2 | 15 | Pompa paliwowa |
3 | 15 | Światła przeciwmgielne* |
4 | 20 | Okna elektryczne |
5 | 10 | Klakson |
6 | 10 | Układ sterowania silnikiem |
7 | 30 | DSC |
8 | 20 | DSC |
9 | 7,5 | Klimatyzator |
10 | 15 | Tylne światła;
Światła postojowe; Światła tablicy rejestracyjnej. |
11 | 10 | Światła stopu |
12 | 7,5 | Poduszka powietrzna |
13 | 20 | Odmrażacz tylnej szyby |
14 | 10 | Światła awaryjne;
Kierunkowskazy. |
15 | 20 | Elektryczne zamki do drzwi |
16 | — | — |
17 | 15 | Układ sterowania silnikiem |
18 | 15 | Układ sterowania silnikiem |
19 | — | — |
20 | — | — |
21 | — | — |
22 | — | — |
23 | 15 | Reflektor (prawy) |
24 | 15 | Reflektor (lewy) |
25 | — | — |
26 | — | — |
27 | — | — |
28 | — | — |
29 | 15 | Światło górne |
30 | — | — |
31 | — | — |
32 | 40 | Do ochrony różnych obwodów |
33 | — | — |
34 | 30 | Wentylator chłodzący |
35 | — | — |
36 | — | — |
37 | 30 | Do ochrony różnych obwodów |
38 | — | — |
39 | — | — |
40 | 30 | Klimatyzator |
* Niektóre modele |
Przekaźnik
Skrzynka bezpieczników tablicy rozdzielczej
Numer | Ampery [A] | Opis |
1 | — | — |
2 | 7,5 | Oświetlenie deski rozdzielczej |
3 | 15 | Gniazdo akcesoriów |
4 | 7,5 | Zasilanie lusterek |
5 | 7,5 | Odmrażacz lusterek* |
6 | — | — |
7 | 7,5 | Klimatyzator |
8 | 20 | Wycieraczka i spryskiwacz przedniej szyby |
9 | 10 | Wycieraczka i spryskiwacz tylnej szyby |
10 | — | — |
11 | — | — |
12 | 10 | Układ sterowania silnikiem |
13 | 10 | Klaster instrumentów, licznik |
14 | 10 | Poduszka powietrzna;
DSC. |
15 | — | — |
16 | 30 | Okna elektryczne |
* Niektóre modele |