Land Rover Defender (2007-2011) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Land Rovera Defender z lat: 2007, 2008, 2009, 2010, 2011. Land Rover Defender (2007-2011) to model samochodu terenowego produkowanego przez brytyjskiego producenta Land Rover. Ten okres obejmuje jedną z ostatnich iteracji oryginalnego Land Rovera Defender przed zakończeniem produkcji w 2016 roku. Oto kilka […]

09/05/2023
Czas czytania: 4 minut

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Land Rovera Defender z lat: 2007, 2008, 2009, 2010, 2011.

Land Rover Defender (2007-2011) to model samochodu terenowego produkowanego przez brytyjskiego producenta Land Rover. Ten okres obejmuje jedną z ostatnich iteracji oryginalnego Land Rovera Defender przed zakończeniem produkcji w 2016 roku. Oto kilka kluczowych informacji na temat tego modelu:

  1. Design i Wygląd: Land Rover Defender 2007-2011 zachował klasyczny i charakterystyczny wygląd swojego poprzednika. Miał wyrazistą, pudełkowatą sylwetkę z mocno wyeksponowanym grillą i okrągłymi reflektorami. Był dostępny w różnych wersjach nadwozia, w tym wersji krótkiej (90-calowy rozstaw osi) i długiej (110-calowy rozstaw osi).
  2. Silniki: Ten model oferował różne opcje silników, w tym jednostki benzynowe i turbodiesle. Silniki były dostosowane do potrzeb jazdy terenowej, zapewniając odpowiednią moc i moment obrotowy.
  3. Nadwozie: Land Rover Defender jest znany ze swojej zdolności do pokonywania trudnych terenów, a model 2007-2011 nie był wyjątkiem. Miał w pełni ramowy układ napędowy, co sprawiało, że był bardzo wytrzymały i odporny na ekstremalne warunki terenowe.
  4. Wnętrze: Choć wnętrze Defendera z tego okresu nie było tak luksusowe jak w niektórych innych modelach Land Rovera, to było funkcjonalne i praktyczne. Wersje pasażerskie miały siedzenia dla pasażerów na przednich i tylnych ławkach.
  5. Układ Napędowy: Ten model wyposażony był w zaawansowany układ napędowy, w tym systemy czteronapędowe, które zapewniały doskonałą trakcję na trudnym terenie.
  6. Zastosowanie: Land Rover Defender 2007-2011 był często wybierany przez osoby lub organizacje potrzebujące niezawodnego i wytrzymałego pojazdu terenowego. Stosowany był w różnych celach, w tym przez wojsko, służby ratownicze, a także jako pojazd rekreacyjny do jazdy terenowej.
  7. Zakończenie Produkcji: W 2011 roku Land Rover zakończył produkcję modelu Defendera z tego okresu. Po zakończeniu produkcji nastąpił okres przerwy, po którym wprowadzono nową generację Land Rovera Defendera w 2020 roku.
Zobacz także:  Land Rover Range Rover Evoque II (2019-2023) - schematy bezpieczników i przekaźników
Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.
Zobacz także:  Land Rover Range Rover IV (2016-2022) - schematy bezpieczników i przekaźników

 

Główna skrzynka bezpieczników

Główna skrzynka bezpieczników jest zamontowana poniżej i z boku kolumny kierownicy; aby uzyskać dostęp do bezpieczników, zdejmij pokrywę, obracając śruby mocujące całkowicie w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara.Land Rover Defender (2007-2011) - schematy bezpieczników i przekaźników

Land Rover Defender (2007-2011) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
F8 10 A System alarmowy
F9 15A Wycieraczki/spryskiwacz przód
F10 10 A Wycieraczki/spryskiwacz tylnych
F11 10 A Hamulce przeciwblokujące
F12 10 A Przetwornik prędkości
F13 10 A Lampy hamulcowe
F14 10 A Światła cofania
F15 5A Zapłon
F 16 Nieużywany
F17 Nieużywany
F18 10 A Lampy boczne (lewe)
F19 10 A Lampy boczne (prawe)
F20 10 A oświetlenie/podświetlenie zegara
F21 10 A Przełącznik zagrożenia
F22 10 A Reflektor świateł mijania (prawy)
F23 10 A Reflektor świateł mijania (lewy)
F24 10 A Reflektor świateł drogowych (prawy)
F25 10 A Reflektor świateł drogowych (lewy)
F26 10 A Tylne lampy przeciwmgielne
F27 10 A Sygnalizator dźwiękowy
F28 20A Ogrzewana tylna szyba
F29 20A Łącznik wentylatora chłodzącego/sprzęgła klimatyzacji
F30 10 A Gniazdo audio/zegara/diagnostyczne
F31 15A Przełącznik zagrożenia
F32 Nieużywany
F33 20A Ogrzewanie siedzenia
F34 20A Elektryczne okno (prawe)
F35 20A Elektryczne okno (lewe)
F36 30A Podgrzewana szyba przednia
F37 30A Zapasowy bezpiecznik
F38 10 A ECU/PCM silnika
F39 5A ECU/PCM silnika
F40 Nieużywany
F41 5A ECU/PCM silnika
F42 10 A Przełącznik klimatyzacji
F43 20A Zapalniczka
F44 5A Jednostka audio
F45 30A Silnik dmuchawy
F46 Nieużywany
F47 Nieużywany
Dodatkowa skrzynka bezpieczników

Dodatkowa skrzynka bezpieczników znajduje się pod prawym przednim siedzeniem.

Land Rover Defender (2007-2011) - schematy bezpieczników i przekaźników

Zdemontuj podstawę siedziska w następujący sposób:

  1. Mocno pociągnij przód siedziska, aby zwolnić go z zacisków mocujących.
  2. Aby zdjąć, pociągnij podstawę siedzenia w kierunku przodu pojazdu.
  3. Zwolnij zatrzask z przodu schowka pod siedzeniem (ciągła strzałka na ilustracji).
  4. Przesuń pokrywę do przodu, aby ją zdjąć.

Numer Ampery [A] Opis
F1 30A Hamowanie przeciwblokujące
F2 20A Gniazdo akcesoriów
F3 20A Lampa błyskowa/klakson reflektora
F4 Nieużywany
F5 30A Główny przekaźnik
F6 15A System alarmowy
F7 20A System alarmowy

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.