W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Jeepa Wrangler JK z lat: 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016. Jeep Wrangler JK, produkowany w latach 2007-2018, jest piątą generacją kultowego modelu Wrangler. Jest to samochód terenowy o charakterystycznym wyglądzie i doskonałych możliwościach off-roadowych, który cieszy się ogromną popularnością wśród miłośników przygód […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Jeepa Wrangler JK z lat: 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016.
Jeep Wrangler JK, produkowany w latach 2007-2018, jest piątą generacją kultowego modelu Wrangler. Jest to samochód terenowy o charakterystycznym wyglądzie i doskonałych możliwościach off-roadowych, który cieszy się ogromną popularnością wśród miłośników przygód na szlakach terenowych.
Wygląd zewnętrzny Jeepa Wrangler JK nawiązuje do ikonicznego stylu poprzednich generacji Wranglera, ale wprowadza też nowoczesne elementy designu. Charakterystyczną cechą jest siedmiokratkowa atrapa chłodnicy, okrągłe reflektory, wyraźne nadkola i krzywa linia boczna, która nadaje mu wyrazistego wyglądu. Wrangler JK dostępny jest zarówno jako 2-drzwiowy model, jak i jako 4-drzwiowy Unlimited, co daje więcej miejsca dla pasażerów i większą funkcjonalność.
Wnętrze Jeepa Wrangler JK jest solidne, funkcjonalne i dostosowane do trudnych warunków terenowych. Wyposażone w wytrzymałe materiały, proste układy kontrolne i ergonomiczne fotele, wnętrze zapewnia wygodę i praktyczność. Dostępne są różne warianty wyposażenia, w tym systemy multimedialne, klimatyzacja, a także opcje związane z off-roadingiem, takie jak blokada mechanizmu różnicowego czy skrzynia biegów z reduktorem.
Jednym z najważniejszych aspektów Jeepa Wrangler JK są jego niezwykłe możliwości terenowe. Wyposażony w napęd na cztery koła, system trakcji Selec-Trac lub Rock-Trac, i różnicowy z możliwością blokady, Wrangler JK radzi sobie doskonale w ekstremalnych warunkach off-roadowych. Ma wysoki prześwit, krótką bazę i doskonałe kąty natarcia i zejścia, co pozwala mu pokonywać przeszkody terenowe, wspinaczki na strome zbocza i brodzenie przez wodę.
Jeep Wrangler JK oferuje różne opcje silnikowe, w tym benzynowe i wysokoprężne jednostki. Silniki benzynowe to zwykle potężne V6, które dostarczają odpowiednią moc do pokonywania terenu i komfortowej jazdy po drogach. Silniki wysokoprężne są bardziej ekonomiczne i oferują większy moment obrotowy, co jest przydatne przy wspinaczce i holowaniu.
Wrangler JK cieszy się również popularnością ze względu na swoje możliwości modyfikacji i personalizacji. Istnieje szeroki wybór akcesoriów i ulepszeń, które pozwalają dostosować samochód do indywidualnych preferencji i wymagań. Można zainstalować podnośniki, większe opony terenowe, wyciągarki, ochronę podwozia i wiele innych dodatków, które zwiększą zdolności off-roadowe i poprawią stylizację samochodu.
Podsumowując, Jeep Wrangler JK to legendarny samochód terenowy, który połącza klasyczny design z nowoczesną technologią. Doskonale sprawdza się w ekstremalnych warunkach terenowych, oferując nie tylko niezawodność i wytrzymałość, ale także wygodę i funkcjonalność. Jeep Wrangler JK to pojazd, który jest gotów na każdą przygodę i nieustannie inspiruje swoich właścicieli do odkrywania nowych ścieżek i pokonywania granic.
Całkowicie zintegrowany moduł zasilania ( TIPM) znajduje się w komorze silnika w pobliżu akumulatora.
To centrum zawiera bezpieczniki kasetowe, mini bezpieczniki i przekaźniki. Etykieta identyfikująca każdy element jest wydrukowana na wewnętrznej stronie okładki.
Wgłębienie | Bezpiecznik kasetowy | Mini bezpiecznik | Opis |
---|---|---|---|
J1 | — | — | |
J2 | 30 Amp Różowy | Moduł skrzynki rozdzielczej | |
J3 | — | — | |
J4 | 25 Amp Naturalny | Węzeł drzwi kierowcy | |
J5 | 25 Amp Naturalny | Węzeł drzwi pasażera | |
J6 | 40 A zielony | Pompa układu przeciwblokującego (ABS)/układ kontroli stabilności | |
J7 | 30 Amp Różowy | Zawór przeciwblokujący układu hamulcowego (ABS)/układ kontroli stabilności | |
J8 | — | — | |
J9 | 40 A zielony | Silnik PZEV Sec/paliwo elastyczne | |
J10 | 30 Amp Różowy | Przekaźnik spryskiwacza reflektorów/zawór dostrajania kolektora | |
J11 | 30 Amp Różowy | Stabilizator poprzeczny | |
J12 | 30 Amp Różowy | Silnik dmuchawy tylnej/wentylator chłodnicy | |
J13 | 60 A żółty | Pobór po wyłączeniu zapłonu (IOD) — główny | |
J14 | 40 A zielony | Tylny odszraniacz szyby | |
J15 | 40 A zielony | Dmuchawa przednia | |
J17 | 40 A zielony | Elektromagnes rozrusznika | |
J18 | 20 A niebieski | Moduł sterowania układem napędowym (PCM);
Zakres skrzyni biegów |
|
J19 | 60 A żółty | Wentylator chłodnicy | |
J20 | 30 Amp Różowy | Przednia wycieraczka | |
J21 | 20 A niebieski | Spryskiwacz przód/tył | |
J22 | — | Zapasowy | |
M1 | 15 A niebieski | Środkowe wysoko zamontowane światło stopu (CHMSL)/przełącznik zasilania lampy stopu | |
M2 | 20 A żółty | Oświetlenie przekaźnika przyczepy (lampa stopu) | |
M3 | 20 A żółty | Przekaźnik blokady przedniej/tylnej osi | |
M4 | — | — | |
M5 | 25 Amp Naturalny | Przetwornica mocy — jeśli jest na wyposażeniu | |
M6 | 20 A żółty | Gniazdo zasilania nr 1;
Czujnik deszczu. |
|
M7 | 20 A żółty | Gniazdo zasilania nr 2 | |
M8 | 20 A żółty | Przednie podgrzewane siedzenie | |
M9 | 20 A żółty | Podgrzewane tylne siedzenie — jeśli jest na wyposażeniu | |
M10 | 15 A niebieski | Wyłączenie zapłonu — system rozrywki pojazdu, satelitarny cyfrowy odbiornik audio (SDARS), DVD, moduł głośnomówiący, RADIO, antena, uniwersalny mechanizm otwierania drzwi garażowych, lampka toaletowa | |
M11 | 10 A czerwony | (Wyłączenie zapłonu) System kontroli klimatu, lampa pod maską | |
M12 | 30 A zielony | Wzmacniacz | |
M13 | 20 A żółty | Pobór wyłączenia zapłonu — węzeł przedziału kabiny, bezprzewodowy moduł sterowania, SYRENA, wielofunkcyjny przełącznik sterowania | |
M14 | 20 A żółty | Holowanie przyczepy (tylko eksport) | |
M15 | 20 A żółty | System kontroli klimatu, lusterko wsteczne, węzeł przedziału kabiny, przełącznik skrzynki rozdzielczej, wielofunkcyjny przełącznik sterowania, monitor ciśnienia w oponach, moduł świec żarowych — tylko do eksportu oleju napędowego | |
M16 | 10 A czerwony | Moduł poduszki powietrznej | |
M17 | 15 A niebieski | Lewa lampa tylna/licencyjna/parkowa | |
M18 | 15 A niebieski | Prawa lampa tylna/parkowa/biegowa | |
M19 | 25 Amp Naturalny | Automatyczne wyłączanie (ASD #1 i #2) | |
M20 | 15 A niebieski | Oświetlenie wewnętrzne węzła kabiny, zespół przełączników | |
M21 | 20 A żółty | Automatyczne wyłączanie (ASD #3) | |
M22 | 10 A czerwony | Prawy klakson (wysoki/niski) | |
M23 | 10 A czerwony | Lewy klakson (wysoki/niski) | |
M24 | 25 Amp Naturalny | Tylna wycieraczka | |
M25 | 20 A żółty | Pompa paliwa, pompa podnoszenia oleju napędowego — tylko na eksport | |
M26 | 10 A czerwony | Przełącznik szyby, przełącznik szyby kierowcy | |
M27 | 10 A czerwony | Zasilanie wyłącznika zapłonu, moduł bezprzewodowy | |
M28 | 10 A czerwony | Moduł sterujący układu napędowego | |
M29 | 10 A czerwony | Układ napędowy | |
M30 | 15 A niebieski | Przedni silnik wycieraczek, przewód diagnostyczny J1962 | |
M31 | 20 A żółty | Lampy zapasowe | |
M32 | 10 A czerwony | Kontroler poduszek powietrznych, TT EUROPE | |
M33 | 10 A czerwony | Sterownik układu napędowego | |
M34 | 10 A czerwony | Asystent parkowania, system klimatyzacji, spryskiwacz reflektorów, kompas | |
M35 | 10 A czerwony | Podgrzewane lusterka | |
M36 | 20 A żółty | Gniazdo zasilania | |
M37 | 10 A czerwony | Układ przeciwblokujący, elektroniczna kontrola stabilności, wyłącznik lampy stopu, przekaźnik pompy paliwa | |
M38 | 25 Amp Naturalny | Blokowanie/odblokowywanie silników |
Przekaźniki
Numer | Opis |
---|---|
K1 | Zapłon (praca/akcesoria) |
K2 | Zapłon (uruchom) |
K3 | Rozrusznik |
K4 | Zapłon (Run-Start) |
K5 | Moduł sterowania skrzynią biegów (TCM) |
K6 | Odmgławiacz tylnej szyby (twarda góra) |
K7 | Nieużywany |
K8 | Nieużywany |
K9 | Nieużywany |
K10 | Automatyczne wyłączanie |
K11 | Sterowanie wentylatorem chłodnicy |