Jeep Wrangler JK (2011-2016) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Jeepa Wrangler JK z lat: 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016. Jeep Wrangler JK, produkowany w latach 2007-2018, jest piątą generacją kultowego modelu Wrangler. Jest to samochód terenowy o charakterystycznym wyglądzie i doskonałych możliwościach off-roadowych, który cieszy się ogromną popularnością wśród miłośników przygód […]

06/16/2023
Czas czytania: 4 minut

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Jeepa Wrangler JK z lat: 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016.

Jeep Wrangler JK, produkowany w latach 2007-2018, jest piątą generacją kultowego modelu Wrangler. Jest to samochód terenowy o charakterystycznym wyglądzie i doskonałych możliwościach off-roadowych, który cieszy się ogromną popularnością wśród miłośników przygód na szlakach terenowych.

Wygląd zewnętrzny Jeepa Wrangler JK nawiązuje do ikonicznego stylu poprzednich generacji Wranglera, ale wprowadza też nowoczesne elementy designu. Charakterystyczną cechą jest siedmiokratkowa atrapa chłodnicy, okrągłe reflektory, wyraźne nadkola i krzywa linia boczna, która nadaje mu wyrazistego wyglądu. Wrangler JK dostępny jest zarówno jako 2-drzwiowy model, jak i jako 4-drzwiowy Unlimited, co daje więcej miejsca dla pasażerów i większą funkcjonalność.

Wnętrze Jeepa Wrangler JK jest solidne, funkcjonalne i dostosowane do trudnych warunków terenowych. Wyposażone w wytrzymałe materiały, proste układy kontrolne i ergonomiczne fotele, wnętrze zapewnia wygodę i praktyczność. Dostępne są różne warianty wyposażenia, w tym systemy multimedialne, klimatyzacja, a także opcje związane z off-roadingiem, takie jak blokada mechanizmu różnicowego czy skrzynia biegów z reduktorem.

Jednym z najważniejszych aspektów Jeepa Wrangler JK są jego niezwykłe możliwości terenowe. Wyposażony w napęd na cztery koła, system trakcji Selec-Trac lub Rock-Trac, i różnicowy z możliwością blokady, Wrangler JK radzi sobie doskonale w ekstremalnych warunkach off-roadowych. Ma wysoki prześwit, krótką bazę i doskonałe kąty natarcia i zejścia, co pozwala mu pokonywać przeszkody terenowe, wspinaczki na strome zbocza i brodzenie przez wodę.

Jeep Wrangler JK oferuje różne opcje silnikowe, w tym benzynowe i wysokoprężne jednostki. Silniki benzynowe to zwykle potężne V6, które dostarczają odpowiednią moc do pokonywania terenu i komfortowej jazdy po drogach. Silniki wysokoprężne są bardziej ekonomiczne i oferują większy moment obrotowy, co jest przydatne przy wspinaczce i holowaniu.

Zobacz także:  Jeep Wrangler JK (2008-2010) - schematy bezpieczników i przekaźników

Wrangler JK cieszy się również popularnością ze względu na swoje możliwości modyfikacji i personalizacji. Istnieje szeroki wybór akcesoriów i ulepszeń, które pozwalają dostosować samochód do indywidualnych preferencji i wymagań. Można zainstalować podnośniki, większe opony terenowe, wyciągarki, ochronę podwozia i wiele innych dodatków, które zwiększą zdolności off-roadowe i poprawią stylizację samochodu.

Podsumowując, Jeep Wrangler JK to legendarny samochód terenowy, który połącza klasyczny design z nowoczesną technologią. Doskonale sprawdza się w ekstremalnych warunkach terenowych, oferując nie tylko niezawodność i wytrzymałość, ale także wygodę i funkcjonalność. Jeep Wrangler JK to pojazd, który jest gotów na każdą przygodę i nieustannie inspiruje swoich właścicieli do odkrywania nowych ścieżek i pokonywania granic.

Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.

 

Całkowicie zintegrowany moduł zasilania ( TIPM) znajduje się w komorze silnika w pobliżu akumulatora.

To centrum zawiera bezpieczniki kasetowe, mini bezpieczniki i przekaźniki. Etykieta identyfikująca każdy element jest wydrukowana na wewnętrznej stronie okładki.

Jeep Wrangler JK (2011-2016) - schematy bezpieczników i przekaźników

Wgłębienie Bezpiecznik kasetowy Mini bezpiecznik Opis
J1
J2 30 Amp Różowy Moduł skrzynki rozdzielczej
J3
J4 25 Amp Naturalny Węzeł drzwi kierowcy
J5 25 Amp Naturalny Węzeł drzwi pasażera
J6 40 A zielony Pompa układu przeciwblokującego (ABS)/układ kontroli stabilności
J7 30 Amp Różowy Zawór przeciwblokujący układu hamulcowego (ABS)/układ kontroli stabilności
J8
J9 40 A zielony Silnik PZEV Sec/paliwo elastyczne
J10 30 Amp Różowy Przekaźnik spryskiwacza reflektorów/zawór dostrajania kolektora
J11 30 Amp Różowy Stabilizator poprzeczny
J12 30 Amp Różowy Silnik dmuchawy tylnej/wentylator chłodnicy
J13 60 A żółty Pobór po wyłączeniu zapłonu (IOD) — główny
J14 40 A zielony Tylny odszraniacz szyby
J15 40 A zielony Dmuchawa przednia
J17 40 A zielony Elektromagnes rozrusznika
J18 20 A niebieski Moduł sterowania układem napędowym (PCM);

Zakres skrzyni biegów

J19 60 A żółty Wentylator chłodnicy
J20 30 Amp Różowy Przednia wycieraczka
J21 20 A niebieski Spryskiwacz przód/tył
J22 Zapasowy
M1 15 A niebieski Środkowe wysoko zamontowane światło stopu (CHMSL)/przełącznik zasilania lampy stopu
M2 20 A żółty Oświetlenie przekaźnika przyczepy (lampa stopu)
M3 20 A żółty Przekaźnik blokady przedniej/tylnej osi
M4
M5 25 Amp Naturalny Przetwornica mocy — jeśli jest na wyposażeniu
M6 20 A żółty Gniazdo zasilania nr 1;

Czujnik deszczu.

M7 20 A żółty Gniazdo zasilania nr 2
M8 20 A żółty Przednie podgrzewane siedzenie
M9 20 A żółty Podgrzewane tylne siedzenie — jeśli jest na wyposażeniu
M10 15 A niebieski Wyłączenie zapłonu — system rozrywki pojazdu, satelitarny cyfrowy odbiornik audio (SDARS), DVD, moduł głośnomówiący, RADIO, antena, uniwersalny mechanizm otwierania drzwi garażowych, lampka toaletowa
M11 10 A czerwony (Wyłączenie zapłonu) System kontroli klimatu, lampa pod maską
M12 30 A zielony Wzmacniacz
M13 20 A żółty Pobór wyłączenia zapłonu — węzeł przedziału kabiny, bezprzewodowy moduł sterowania, SYRENA, wielofunkcyjny przełącznik sterowania
M14 20 A żółty Holowanie przyczepy (tylko eksport)
M15 20 A żółty System kontroli klimatu, lusterko wsteczne, węzeł przedziału kabiny, przełącznik skrzynki rozdzielczej, wielofunkcyjny przełącznik sterowania, monitor ciśnienia w oponach, moduł świec żarowych — tylko do eksportu oleju napędowego
M16 10 A czerwony Moduł poduszki powietrznej
M17 15 A niebieski Lewa lampa tylna/licencyjna/parkowa
M18 15 A niebieski Prawa lampa tylna/parkowa/biegowa
M19 25 Amp Naturalny Automatyczne wyłączanie (ASD #1 i #2)
M20 15 A niebieski Oświetlenie wewnętrzne węzła kabiny, zespół przełączników
M21 20 A żółty Automatyczne wyłączanie (ASD #3)
M22 10 A czerwony Prawy klakson (wysoki/niski)
M23 10 A czerwony Lewy klakson (wysoki/niski)
M24 25 Amp Naturalny Tylna wycieraczka
M25 20 A żółty Pompa paliwa, pompa podnoszenia oleju napędowego — tylko na eksport
M26 10 A czerwony Przełącznik szyby, przełącznik szyby kierowcy
M27 10 A czerwony Zasilanie wyłącznika zapłonu, moduł bezprzewodowy
M28 10 A czerwony Moduł sterujący układu napędowego
M29 10 A czerwony Układ napędowy
M30 15 A niebieski Przedni silnik wycieraczek, przewód diagnostyczny J1962
M31 20 A żółty Lampy zapasowe
M32 10 A czerwony Kontroler poduszek powietrznych, TT EUROPE
M33 10 A czerwony Sterownik układu napędowego
M34 10 A czerwony Asystent parkowania, system klimatyzacji, spryskiwacz reflektorów, kompas
M35 10 A czerwony Podgrzewane lusterka
M36 20 A żółty Gniazdo zasilania
M37 10 A czerwony Układ przeciwblokujący, elektroniczna kontrola stabilności, wyłącznik lampy stopu, przekaźnik pompy paliwa
M38 25 Amp Naturalny Blokowanie/odblokowywanie silników

Przekaźniki

Numer Opis
K1 Zapłon (praca/akcesoria)
K2 Zapłon (uruchom)
K3 Rozrusznik
K4 Zapłon (Run-Start)
K5 Moduł sterowania skrzynią biegów (TCM)
K6 Odmgławiacz tylnej szyby (twarda góra)
K7 Nieużywany
K8 Nieużywany
K9 Nieużywany
K10 Automatyczne wyłączanie
K11 Sterowanie wentylatorem chłodnicy

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.