W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Jeepa Wrangler JK z lat: 2017, 2018. Jeep Wrangler JK to trzecia generacja kultowego samochodu terenowego, produkowana w latach 2007-2018. Jest kontynuacją legendarnego modelu Wrangler i wprowadza wiele ulepszeń i nowości w porównaniu do poprzednich wersji. Jeep Wrangler JK charakteryzuje się charakterystycznym, muskularnym […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Jeepa Wrangler JK z lat: 2017, 2018.
Jeep Wrangler JK to trzecia generacja kultowego samochodu terenowego, produkowana w latach 2007-2018. Jest kontynuacją legendarnego modelu Wrangler i wprowadza wiele ulepszeń i nowości w porównaniu do poprzednich wersji.
Jeep Wrangler JK charakteryzuje się charakterystycznym, muskularnym wyglądem z dużymi, okrągłymi reflektorami, siedmiokratkową atrapą chłodnicy i wyraźnymi nadkolami. Dostępny jest zarówno jako 2-drzwiowy, jak i 4-drzwiowy model, co daje większą elastyczność i przestrzeń dla pasażerów i bagażu. Wrangler JK zachowuje również cechy, które uczyniły go popularnym – demontowalny dach, demontowalne drzwi i składane przednie szyby, co pozwala na pełne doświadczenie jazdy na wietrze i bezpośredni kontakt z otoczeniem.
Wnętrze Jeepa Wrangler JK jest przestronne i dobrze wyposażone. Oferuje komfortowe fotele, intuicyjnie umieszczone elementy kontrolne i wykończenie odpowiadające wymaganiom trudnych warunków terenowych. Istnieje również możliwość wyposażenia Wranglera JK w różne systemy multimedialne i technologiczne, które poprawiają komfort i dostępność funkcji podczas jazdy.
Jednym z największych atutów Jeepa Wrangler JK są jego możliwości terenowe. Napęd na cztery koła, wysoka prześwit i wytrzymałe podwozie pozwalają na pokonywanie trudnych przeszkód terenowych, wspinanie się po skalistych stokach i brodzenie przez głębokie wody. Dodatkowo, Wrangler JK może być wyposażony w różne systemy kontroli trakcji, blokady mechanizmu różnicowego i stabilizację toru jazdy, które zapewniają większą kontrolę i bezpieczeństwo na nierównym terenie.
W zakresie jednostek napędowych, Jeep Wrangler JK oferuje różne opcje, w tym benzynowe i wysokoprężne silniki. Najpopularniejszym silnikiem jest 3.6-litrowy V6 Pentastar, który zapewnia moc i elastyczność potrzebną do zarówno codziennej jazdy, jak i terenowych przygód. Istnieje również dostępna wersja z 2.8-litrowym turbodieslem, która oferuje większą siłę i moment obrotowy.
Jeep Wrangler JK zdobył ogromną popularność zarówno wśród entuzjastów off-road, jak i osób poszukujących niezawodnego, wszechstronnego samochodu. Jego legendarna reputacja, trwałość i możliwości terenowe przyciągają fanów marki Jeep z całego świata. Dzięki swojemu unikalnemu stylowi, niepowtarzalnej osobowości i zdolnościom terenowym, Jeep Wrangler JK pozostaje jednym z najbardziej rozpoznawalnych i uwielbianych samochodów terenowych na rynku.
Wgłębienie | Bezpiecznik kasetowy | Mini bezpiecznik | Opis |
---|---|---|---|
J1 | – | – | – |
J2 | 30 Amp Różowy | – | Moduł skrzynki rozdzielczej |
J3 | – | – | – |
J4 | 25 A Wyczyść | – | Węzeł drzwi kierowcy |
J5 | 25 A Wyczyść | – | Węzeł drzwi pasażera |
J6 | 40 A zielony | — | Pompa układu przeciwblokującego (ABS);
Układ kontroli stabilności. |
J7 | 30 Amp Różowy | — | Zawór układu przeciwblokującego (ABS);
Układ kontroli stabilności. |
J8 | – | – | – |
J9 | 40 A zielony | – | Silnik PZEV Sec/paliwo elastyczne — jeśli jest na wyposażeniu |
J10 | 30 Amp Różowy | Przekaźnik spryskiwacza reflektorów;
Zawór dostrajania kolektora. |
|
J11 | 30 Amp Różowy | – | Stabilizator poprzeczny |
J12 | – | – | – |
J13 | 60 A żółty | – | Pobór po wyłączeniu zapłonu (IOD) — główny |
J14 | 40 A zielony | – | Tylny odszraniacz |
J15 | 40 A zielony | – | Dmuchawa przednia |
J17 | 40 A zielony | – | Elektromagnes rozrusznika |
J18 | 20 A niebieski | — | Moduł sterowania układem napędowym (PCM);
Zakres skrzyni biegów. |
J19 | 60 A żółty | – | Wentylator chłodnicy |
J20 | 30 Amp Różowy | – | Przednia wycieraczka |
J21 | 20 A niebieski | – | Spryskiwacz przód/tył |
J22 | – | – | Zapasowy |
M1 | 15 A niebieski | Środkowe wysoko zamontowane światło stopu (CHMSL);
Przełącznik zasilania lampy stopu. |
|
M2 | – | 20 A żółty | Przekaźnik oświetlenia przyczepy (lampka stopu) |
M3 | – | 20 A żółty | Przekaźnik blokady przedniej/tylnej osi |
M4 | – | 2 A Szary | Clock Spring |
M5 | – | 25 A przeźroczysty | Przetwornica mocy — jeśli jest na wyposażeniu |
M6 | – | 20 A żółty | Gniazdo zasilania nr 1;
Czujnik deszczu. |
M7 | – | 20 A żółty | Gniazdo zasilania nr 2 |
M8 | – | 20 A żółty | Przednie podgrzewane siedzenie |
M9 | – | 20 A żółty | Podgrzewane tylne siedzenie — jeśli jest na wyposażeniu |
M10 | 15 A niebieski | Wyłączenie zapłonu — system rozrywki pojazdu, satelitarny cyfrowy odbiornik audio (SDARS), DVD, moduł głośnomówiący, RADIO, antena, uniwersalny mechanizm otwierania drzwi garażowych, lampka toaletowa | |
M11 | — | 10 A czerwony | (Wyłączenie zapłonu) System kontroli klimatu, lampa pod maską |
M12 | – | 30 A zielony | Wzmacniacz |
M13 | 20 A żółty | Pobór wyłączenia zapłonu — węzeł przedziału kabiny, bezprzewodowy moduł sterowania, syrena, wielofunkcyjny przełącznik sterowania | |
M14 | – | 20 A żółty | Holowanie przyczepy (tylko eksport) |
M15 | 20 A żółty | System kontroli klimatu, lusterko wsteczne, węzeł przedziału kabiny, przełącznik skrzynki rozdzielczej, przełącznik wielofunkcyjny, monitor ciśnienia w oponach, moduł świec żarowych — tylko do eksportu oleju napędowego | |
M16 | – | 10 A czerwony | Moduł poduszki powietrznej |
M17 | – | 15 A niebieski | Lewa lampa tylna/licencyjna/parkowa |
M18 | – | 15 A niebieski | Prawa lampa tylna/parkowa/biegowa |
M19 | – | 25 A Wyczyść | Automatyczne wyłączanie (ASD #1 i #2) |
M20 | — | 15 A niebieski | Oświetlenie wewnętrzne węzła kabiny, zespół przełączników |
M21 | – | 20 A żółty | Automatyczne wyłączanie (ASD #3) |
M22 | – | 10 A czerwony | Prawy klakson (wysoki/niski) |
M23 | – | 10 A czerwony | Lewy klakson (wysoki/niski) |
M24 | – | 25 A Wyczyść | Tylna wycieraczka |
M25 | – | 20 A żółty | Pompa paliwa, pompa podnoszenia oleju napędowego — tylko na eksport |
M26 | 10 A czerwony | Przełącznik szyby, przełącznik szyby kierowcy | |
M27 | – | 10 A czerwony | Zasilanie wyłącznika zapłonu, moduł bezprzewodowy |
M28 | – | 10 A czerwony | Moduł sterujący układu napędowego |
M29 | – | 10 A czerwony | Układ napędowy |
M30 | – | 15 A niebieski | Przedni silnik wycieraczek, przewód diagnostyczny J1962 |
M31 | – | 20 A żółty | Lampy zapasowe |
M32 | – | 10 A czerwony | Kontroler poduszek powietrznych, TT EUROPE |
M33 | – | 10 A czerwony | Sterownik układu napędowego |
M34 | — | 10 A czerwony | Asystent parkowania, system klimatyzacji, spryskiwacz reflektorów, kompas |
M35 | – | 10 A czerwony | Podgrzewane lustra |
M36 | – | 20 A żółty | Gniazdo zasilania |
M37 | 10 A czerwony | Układ przeciwblokujący, elektroniczna kontrola stabilności, wyłącznik lampy stopu, przekaźnik pompy paliwa | |
M38 | – | 25 A Wyczyść | Blokowanie/odblokowywanie silników |
Przekaźniki
Numer | Opis |
---|---|
K1 | Zapłon (praca/akcesoria) |
K2 | Zapłon (uruchom) |
K3 | Rozrusznik |
K4 | Zapłon (Run-Start) |
K5 | Moduł sterowania skrzynią biegów (TCM) |
K6 | Odmgławiacz tylnej szyby (twarda góra) |
K7 | Nieużywany |
K8 | Nieużywany |
K9 | Nieużywany |
K10 | Automatyczne wyłączanie |
K11 | Sterowanie wentylatorem chłodnicy |