W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Chevroleta Corvette (C4, ZR1) z lat: 1993, 1994, 1995, 1996. Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Chevroleta Corvette (C4, ZR1) z lat: 1993, 1994, 1995, 1996.
Skrzynka bezpieczników tablicy rozdzielczej
Panel bezpieczników znajduje się po prawej stronie tablicy rozdzielczej (obróć pokrętło i pociągnij drzwi, aby uzyskać dostęp).
Numer | Opis |
---|---|
1 | 1993: nieużywany; 1994-1996: Nagrzewnica, Programator klimatyzacji |
2 | 1993-1994: nieużywany; 1995-1996: Blokada zmiany biegów hamulca i skrzyni biegów |
3 | Zespół przełącznika wycieraczek/spryskiwaczy przedniej szyby |
4 | Odbiornik radiowy (zapłon) |
5 | 1993-1994: Podgrzewane lusterka;
1995-1996: Podgrzewane lusterka, głowica sterująca ogrzewaniem i klimatyzacją, programator ogrzewania i klimatyzacji |
6 | 1993-1994: Tylne światło, moduł świateł do jazdy dziennej; 1995-1996: Przełącznik świateł, moduł świateł do jazdy dziennej |
7 | Przekaźnik klaksonu |
8 | Światła awaryjne, przełącznik hamulca |
9 | Korbowa poduszka powietrzna |
10 | Przełącznik postojowy/neutralny (automatyczny), przełącznik sprzęgła (ręczny) |
11 | Oświetlenie prawe |
12 | Oświetlenie lewe |
13 | Podświetlenie konsoli |
14 | Pompa paliwowa 1 |
15 | 1993-1995: Pompa paliwowa 2 (LT5); 1996: Automatyczna skrzynia biegów |
16 | Centralny moduł sterujący, moduł świateł do jazdy dziennej |
17 | 1993-1995: Generator; pompa próżniowa automatycznej skrzyni biegów (LT5), tryb parkingowy (LT5), obwód EGR (LT5), czujniki tlenu (LT5); 1996: Generator |
18 | Sprzęgło sprężarki klimatyzacji, uzdrowiciel i głowica sterująca klimatyzacji, nagrzewnica i programator klimatyzacji, tylny przekaźnik odmgławiający (1994-1996) |
19 | Wtyczka akcesoriów |
20 | 1993: programista klimatyzacji; 1994-1996: Podgrzewane czujniki tlenu (LT1) |
21 | 1993-1994: Cewka przekaźnika pompy paliwa nr 2 (LT5), moduł sterowania selektywną jazdą, moduł ABS, przełącznik sterowania sprzęgłem skrzyni biegów (automatyczny), przekaźnik pompy powietrza, zawór przełączający, wtórny zawór obejściowy (LT5);
1995: Przekaźnik pompy paliwa nr 2 (LT5), moduł sterowania selektywną jazdą, moduł ABS, przełącznik hamulca (automatyczny), przekaźnik pompy powietrza, zawór obejściowy powietrza (LT5); 1996: Moduł tłumienia w czasie rzeczywistym, moduł ABS, zespół elektromagnesu HVAC |
22 | 1993-1994: Wtryskiwacze nr 1,4,6,7 (LT1), wtryskiwacze główne nr 1-8 (LT5), moduł cewki zapłonowej (LT5), złącze płytki cewki zapłonowej (LT5);
1995: Wtryskiwacze nr 1, 4, 6, 7 (LT1), wtryskiwacze podstawowe nr 1-8 (LT5), cewka zapłonowa (LT5); 1996: Wtryskiwacze nr 1, 4, 6, 7 |
23 | 1993: Wtryskiwacze nr 2, 3, 5, 8 (LT1), wtórne przekaźniki wtryskiwaczy nr 1, 2 (LT5); 1994: Wtryskiwacze nr 2, 3, 5, 8 (LT1), wtórne przekaźniki wtryskiwaczy (nr 1, 2 (LT5), dodatkowe moduły sterujące SF1 (LT5); 1995: Wtryskiwacze nr 2, 3, 5, 8 (LT1), Dodatkowe moduły sterujące SF1 (LT5);1996: Wtryskiwacze nr 2, 3, 5, 8 |
24 | Migacze kierunkowskazów |
25 | Cewka zapłonowa i moduł cewki zapłonowej |
26 | Pasywny moduł dostępu bezkluczykowego |
27 | Zestaw wskaźników, centrum informacyjne kierowcy, system poduszek powietrznych, przełącznik regulacji poślizgu przyspieszenia (LT5) |
28 | Przełącznik świateł cofania, przełącznik położenia skrzyni biegów, elektromagnes zmiany biegów od jednego do czterech |
29 | 1993-1994: cewka przekaźnika wentylatora pierwotnego, cewka przekaźnika wentylatora wtórnego;
1995-1996: Cewka przekaźnika wentylatora chłodzącego nr 1, 2, 3 |
30 | 1993: Wtórny przekaźnik motylkowy (LT5), moduł bezpośredniego zapłonu, czujnik wałka rozrządu, bufor trakcji, elektromagnes oczyszczania kanistra, sterowanie recyrkulacją spalin (LT1), przekaźnik biegów (ręczny);
1994: Moduł bezpośredniego zapłonu, czujnik wałka rozrządu, elektromagnes oczyszczania kanistra, moduł buforowy czujnika położenia przepustnicy, obwód EGR (LT1), elektromagnes wlotu powietrza wtórnego (LT5), moduł elektronicznego sterowania zapłonem (LT5), przekaźnik jednej do czterech zmian; 1996: Solenoid oczyszczania kanistra, obwód EGR (LT1), czujnik masowego przepływu powietrza, przekaźnik jednej do czterech zmian biegów, przełącznik hamulca (automatyczny), przekaźnik pompy powietrza 1995: Czujnik wałka rozrządu (LT5), elektromagnes oczyszczania kanistra; Moduł buforowy czujnika położenia przepustnicy (LT5), obwód EGR (LT1), elektromagnes wlotu powietrza wtórnego (LT5); Moduł sterowania zapłonem (LT5), zespół elektromagnesu HVAC, czujnik masowego przepływu powietrza (LT1), przekaźnik jednej do czterech zmian biegów; |
31 | Sterowanie regulatorem lusterka elektrycznego, podświetlane lusterko wsteczne, lusterka kosmetyczne w osłonie przeciwsłonecznej |
32 | Przełącznik włączania tempomatu, moduł świateł do jazdy dziennej, moduł ostrzegania o niskim ciśnieniu w oponach, przekaźnik odcinający tempomat |
33 | Moduł sterujący silnika |
34 | System poduszek powietrznych |
35 | Centralny moduł sterujący |
36 | Przekaźnik lampy kopułkowej (1993), lampki na nogi, lampki na drzwiach, lampki w schowku na rękawiczki, oświetlone lusterko wsteczne |
37 | Przekaźnik wzmacniacza Bose, przekaźnik anteny mocy, lampy przedziału ładunkowego |
38 | LCD (1993, 1994), zestaw wskaźników, generator tonów, przekaźnik lampy kopułkowej (1994-1996) |
39 | Centralny moduł sterujący |
40 | Odbiornik radiowy (akumulator), moduł sterowania radiowego, pasywny moduł dostępu bezkluczykowego |
41 | 1993: nieużywany; 1994-1996: Fotele sportowe |
42 | 1993: Przełączniki zamka elektrycznego;
1994-1996: Przełączniki elektrycznego zamka drzwi, centrum informacyjne kierowcy, pasywny moduł dostępu bezkluczykowego |
43 | Programator ogrzewania i klimatyzacji |
44 | Zapalniczka, wtyczka akcesoriów |
45 | Przekaźnik zwalniający pokrywę luku lub pokładu |
Wyłączniki automatyczne | |
k | Zasilanie fotel |
L | Nieużywany |
M | Zasilanie okien |
N | Nieużywany |
P | Nieużywany |
Skrzynka bezpieczników komory silnika
W komorze silnika znajdują się dwa bloki bezpieczników typu maxi. Jeden jest częścią wiązki przewodów świateł przednich, a drugi częścią wiązki przewodów silnika ECM.
Numer | Opis |
---|---|
1 | Oświetlenie wewnętrzne |
2 | Główny wentylator chłodzący |
3 | Silnik reflektora lewego |
4 | Prawy silnik reflektora |
5 | Dodatkowy wentylator chłodzący |
6 | Oświetlenie zewnętrzne |
7 | Akcesorium zasilające (zamki elektryczne, właz, zapalniczka, siedzenia) |
8 | Pompa powietrza |
9 | Moduł kontroli silnika |
10 | Pompa paliwowa |
11 | Hamulce przeciwblokujące (ABS), system regulacji poślizgu przyspieszenia |
12 | Dmuchawa klimatyzacji |
13 | Tylny odmgławiacz |
14 | Zapłon |
15 | Zapłon |
16 | Hydraulika hamulców |
Bezpiecznik świateł pod maską
Bezpiecznik znajduje się pod maską na zespole światła obrysowego bocznego kierowcy. Jeśli musisz pozostawić otwartą maskę przez dłuższy czas, wyjmij bezpiecznik.
Bezpiecznik kontroli jazdy
Pojazdy wyposażone w opcjonalny system kontroli jazdy Real-Time Damping są chronione bezpiecznikiem umieszczonym w przedziale ABS za fotelem kierowcy. Aby uzyskać dostęp do tego bezpiecznika, odciągnij dywanik, wykręć śrubę i podnieś pokrywę.