W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Suzuki Swift i Cultus z lat: 1989, 1990, 1991, 1992, 1993, 1994, 1995, 1996.
Oto kilka informacji o Suzuki Swift II (1989-1996):
- Design i Stylizacja: Trzecia generacja Suzuki Swift była bardziej zaokrąglona i aerodynamiczna niż poprzednicy. Jej design był charakterystyczny dla lat 90., z zaokrąglonymi kształtami i miękkimi liniami.
- Wersje Nadwoziowe: Swift II był dostępny w różnych wersjach nadwoziowych, takich jak 3-drzwiowy hatchback, 5-drzwiowy hatchback oraz sedan. To umożliwiało klientom wybór w zależności od ich potrzeb.
- Silniki: Model ten oferował różne silniki benzynowe o różnych pojemnościach i mocach, dostosowanych do różnych potrzeb użytkowników.
- Popularność i Praktyczność: Suzuki Swift II zdobył sobie dużą popularność dzięki swojemu kompaktowemu rozmiarowi, oszczędności paliwa i praktycznemu podejściu. Był popularny zarówno w mieście, jak i na krótszych trasach.
- Wnętrze i Wyposażenie: Wnętrze Swifta II było proste, ale funkcjonalne. Wersje wyposażeniowe oferowały podstawowe wyposażenie i opcje, takie jak systemy audio i klimatyzację.
- Ewolucja: Podczas produkcji trzeciej generacji Swifta miały miejsce pewne zmiany w designie i technologii, co przyczyniło się do trwałości modelu na rynku.
- Sportowe Wersje: W niektórych regionach dostępne były również sportowe wersje Swifta II, które cechowały się mocniejszymi silnikami, sportowym zawieszeniem i innymi ulepszeniami.
- Zakończenie Produkcji: Trzecia generacja Swifta zakończyła swoją produkcję w 1996 roku, kiedy to przeszedł on do następnej generacji.
Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
- wyjmij kluczyk ze stacyjki
- sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
- zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.
Schemat skrzynki bezpieczników w przedziale pasażerskim
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
1 | 10 | Lewy reflektor boczny i wskaźnik świateł drogowych |
2 | 10 | Reflektor z prawej strony |
3 | 15 | Światło kopuły, oświetlenie tablicy rejestracyjnej, przednie i tylne światło obrysowe, oświetlenie tablicy przyrządów |
4 | 15 | Przednie światło przeciwmgielne |
5 | 15 | Obwód ostrzegający o zagrożeniu i klakson |
6 | 20 | Układ zapłonowy i wskaźniki, światła ostrzegawcze |
7 | 20 | Silnik wentylatora nagrzewnicy, obwód klimatyzacji |
8 | 15 | Światła stopu |
9 | 15 | Zapalniczka i radio |
10 | 10 | Zapasowe światło |
11 | 15 | Tylny odmgławiacz |
12 | 15 | Przednia i tylna wycieraczka/podkładka |
13 | Przełącznik | |
14 | Sygnał włączania |
Schemat skrzynki bezpieczników w komorze silnika
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
A | 60 | Główny |
B | 40 | Podstawowy |
C | 30 | Podstawowy |
D | 30 | Klimatyzacja |
E | 15 | Elektroniczny wtrysk paliwa |
F | 15 | Klimatyzacja |