W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mercedesa-Benz Klasa R W251 z lat: 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013. Mercedes-Benz Klasa R W251 to duża i przestronna MPV (Multi Purpose Vehicle), która była produkowana w latach 2006-2017. Model ten cechuje się charakterystycznym wyglądem, który łączy cechy vana […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mercedesa-Benz Klasa R W251 z lat: 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013.
Mercedes-Benz Klasa R W251 to duża i przestronna MPV (Multi Purpose Vehicle), która była produkowana w latach 2006-2017. Model ten cechuje się charakterystycznym wyglądem, który łączy cechy vana z SUV-em.
Klasa R oferuje dużą przestrzeń pasażerską i wszechstronne możliwości konfiguracji siedzeń. Może pomieścić do siedmiu pasażerów, a także zapewnia wiele opcji regulacji i składania tylnych siedzeń, co pozwala na dostosowanie wnętrza do różnych potrzeb i stylu podróżowania.
Wnętrze Klasy R jest eleganckie i oferuje wysoką jakość wykończenia, komfortowe fotele i zaawansowane systemy rozrywki i bezpieczeństwa. Bogate wyposażenie obejmuje m.in. klimatyzację dwustrefową, system nawigacji, system audio premium, systemy wspomagające jazdę oraz wiele innych.
Pod względem napędu, Klasa R była dostępna z różnymi jednostkami napędowymi, w tym benzynowymi i wysokoprężnymi silnikami. W zależności od wersji, oferowane były także warianty z napędem na cztery koła.
Mercedes-Benz Klasa R W251 to wybór dla osób poszukujących dużego i komfortowego pojazdu z dużą przestrzenią pasażerską. Dzięki kombinacji luksusu, elastyczności i zaawansowanych technologii, Klasa R stanowiła atrakcyjną opcję dla rodzin, osób podróżujących służbowo czy poszukujących wygodnego i pojemnego samochodu do codziennego użytku.
Skrzynka bezpieczników wstępnych komory akumulatora
Skrzynka bezpieczników w komorze akumulatora znajduje się obok akumulatora pod przednim siedzeniem pasażera.
Numer | Opis | Ampery [A] |
---|---|---|
78 | Silnik wysokoprężny: Jednostka sterująca wspomagająca nagrzewnicę | 150 |
79 | Tylna jednostka sterująca SAM | 60 |
80 | Tylna jednostka sterująca SAM | 60 |
81 | od 2009: Obowiązuje dla silnika 642.870: Przekaźnik zasilania AdBlue® Obowiązuje z silnikiem 276: Bezpiecznik komory silnika i skrzynka przekaźników |
40 |
82 | do 2008 r: Bezpiecznik i skrzynka przekaźników w przedziale ładunkowym | 150 |
82 | od 2009 r: Bezpiecznik przedziału ładunkowego i skrzynka przekaźników | 100 |
83 | Wersja USA: Jednostka sterująca WSS (Weight Sensing System) | 5 |
84 | Jednostka sterująca systemów przytrzymujących | 10 |
85 | od 2009 roku: sterownik przetwornicy DC/AC (gniazdo 115 V) | 25 |
86 | Skrzynka bezpieczników w kokpicie | 30 |
87 | – | 30 |
88 | do 2008 r: Przednia jednostka sterująca SAM | 70 |
88 | od 2009 r: Przednia jednostka sterująca SAM | 40 |
89 | Przednia jednostka sterująca SAM | 70 |
90 | Przednia jednostka sterująca SAM | 70 |
91 | Regulator dmuchawy | 40 |
Skrzynka bezpieczników w komorze silnika
Skrzynka bezpieczników znajduje się w komorze silnika (przód-prawa strona), pod pokrywą.
Numer | Opis | Ampery [A] |
---|---|---|
100 | Silnik wycieraczek | 30 |
101 | do 2008 r.: AAC ze zintegrowanym sterowaniem dodatkowym silnikiem wentylatora Obowiązuje dla silników 113, 272:Zawór sterujący przewietrzaniem Kondensator przeciwzakłóceniowy 2 Obowiązuje dla silnika 642: |
15 |
102 | do 2008: Obowiązuje dla silnika 642: Pompa recyrkulacyjna do chłodnicy oleju skrzyni biegów Obowiązuje dla silnika 156: Pompa cyrkulacyjna płynu chłodzącego silnik od 2009: Obowiązuje dla silnika 642, silnika 642.870 do 31.7.10: Pompa obiegowa chłodnicy skrzyni biegów Obowiązuje z silnikiem 276: Pompa obiegowa chłodnicy powietrza doładowującego |
15 |
103 | do 2008: Obowiązuje dla silnika 113: ME-SFI [ME] Jednostka sterująca Cylinder 1-8 Fuel injection valve Obowiązuje dla silnika 642: |
25 |
104 | do 2008: Obowiązuje dla silnika 113: Lewy czujnik O2 przed TWC [KAT] Prawy czujnik tlenu O2 przed katalizatorem Lewy czujnik O2 za TWC [KAT] Prawy czujnik O2 za TWC [KAT] Zawór przełączający zmiennego kolektora dolotowego Przetwornik podciśnienia EGR Powietrze zawór przełączający pompy Obowiązuje dla silnika 272: Zawór odcinający instalacji grzewczej Zawór przełączający klapy wirowej kolektora dolotowego Zawór przełączający pompy powietrza Zawór termostatyczny trójtarczowy Regulacja ciśnienia na zaworze pompa układu wspomagania kierownicy Element grzewczy przewodu odpowietrzającego |
15 |
105 | do 2008 r.: Obowiązuje dla silnika 113: Jednostka sterująca ME Kondensator tłumienia zakłóceń radiowych 1 Kondensator tłumienia zakłóceń radiowych 2 Czujnik Halla dla lewego wałka rozrządu zaworów dolotowych Prawy wałek rozrządu zaworów dolotowych Czujnik Halla Wałek rozrządu wydechu lewy Czujnik Halla Wałek rozrządu wydechu prawy Czujnik Halla Lewy elektrozawór wałka rozrządu zaworów dolotowych Elektrozawór Elektrozawór wałka rozrządu wydechu lewy Zawór elektromagnetyczny wałka rozrządu wydechu Obowiązuje dla silnika 642: Jednostka sterująca CDI Złącze komory silnika/silnika |
15 |
106 | – | – |
107 | Dotyczy silników 113, 272, 273: Elektryczna pompa powietrza | 40 |
108 | Sprężarka AIRmatic | 40 |
109 | Jednostka sterująca ESP | 25 |
110 | Sygnalizator alarmowy z dodatkową baterią
Syrena alarmowa |
10 |
111 | Inteligentny moduł serwo dla DIRECT SELECT | 30 |
112 | Lewy zespół lampy przedniej
Prawy zespół lampy przedniej |
7,5 |
113 | Lewy klakson fanfary Prawy klakson fanfary |
15 |
114 | do 2008 r.: Przednia jednostka sterująca SAM Obowiązuje dla silnika 272: ME sterująca od 2009 r.: Przednia jednostka sterująca SAM |
5 |
115 | Jednostka sterująca ESP | 5 |
116 | Elektryczna jednostka sterująca (VGS) | 7,5 |
117 | Jednostka sterująca Distronic (DTR) | 7,5 |
118 | Obowiązuje dla silnika 272, 273, 276: Jednostka sterująca ME Obowiązuje dla silnika 642: Jednostka sterująca CDI |
5 |
119 | Dotyczy silnika 642.870/872: Jednostka sterująca CDI | 5 |
120 | do 2008: Obowiązuje dla silnika 113, 272: Jednostka sterująca ME Obowiązuje dla silnika 642: Jednostka sterująca CDI od 2009 r.: Obowiązuje dla silnika 272, 273, 276: Obwód silnika 87 Przekaźnik ME-SFI [ME] Jednostka sterująca Obowiązuje z silnikiem 642: Obwód silnika 87 przekaźnik |
10 |
121 | Jednostka grzewcza STH | 20 |
122 | Obowiązuje dla silnika 113, 272, 273, 276, 642: Rozrusznik | 25 |
123 | Obowiązuje dla silnika wysokoprężnego od 1.9.08: Czujnik kondensacji filtra paliwa z elementem grzejnym | 20 |
124 | od 2009 r: Elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy | 7,5 |
125 | – | – |
Przekaźniki | ||
A | Przekaźnik stopnia 1 i 2 wycieraczek | |
B | Wycieraczka WŁ./WYŁ. | |
C | Obowiązuje dla silnika 642: Dodatkowa pompa obiegowa do chłodzenia oleju przekładniowego Obowiązuje dla silnika 156: Pompa obiegowa płynu chłodzącego silnik |
|
D | Silnik terminalu 87 | |
E | Pompa wtrysku powietrza wtórnego | |
F | Klakson | |
G | Sprężarka zawieszenia pneumatycznego | |
H | Obwód 15 | |
I | Rozrusznik |
Przednia skrzynka bezpieczników wstępnych
Numer | Opis | Ampery [A] |
---|---|---|
4 | – | – |
5 | Obowiązuje od 1.7.09: Jednostka sterująca ESP | 40 |
6 | Obowiązuje do 30.6.09: Jednostka sterująca ESP | 40 |
6 | Obowiązuje od 1.7.09: Elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy | 100 |
7 | AAC ze zintegrowanym sterowaniem dodatkowym silnikiem wentylatora | 100 |
8 | Bezpiecznik komory silnika i skrzynka przekaźników | 150 |
Skrzynka bezpieczników tablicy rozdzielczej
Skrzynka bezpieczników znajduje się po stronie pasażera na tablicy rozdzielczej, za pokrywą.
Numer | Opis | Ampery [A] |
---|---|---|
10 | Elektroniczny sterownik dmuchawy Booster | 10 |
11 | Klaster instrumentów | 5 |
12 | Automatyczna klimatyzacja [KLA]
Jednostka sterująco-obsługowa Jednostka sterująco-obsługowa |
15 |
13 | Górna jednostka sterująca panelu sterowania Moduł kolumny kierownicy |
5 |
14 | Zmieniarka CD (do 2008 r.) Jednostka sterująca EZS |
7,5 |
15 | Kompas elektroniczny Jednostka sterująca interfejsu mediów (stan na 2009 r.) |
5 |
16 | – | – |
17 | – | – |
18 | – | – |
Skrzynka bezpieczników przedziału bagażowego
Skrzynka bezpieczników znajduje się w bagażniku (po prawej stronie), pod podłogą bagażnika i jest wygłuszona.
Do 31.05.2006
Od 01.06.2006
Numer | Opis | Ampery [A] |
---|---|---|
20 | Filtr przeciwzakłóceniowy anteny radiowej Jednostka sterująca zestawu mikrofonów (do 2008 r.; z wyjątkiem wersji japońskiej) Jednostka sterująca systemu sterowania głosowego (VCS [SBS]) (do 2008 r.; wersja USA) |
5 |
21 | Jednostka sterująca RCP [HBF] | 5 |
22 | Jednostka sterująca systemu Parktronic (PTS) Stacjonarna nagrzewnica (STH) Odbiornik zdalnego sterowania radiowego (stan na 2009 r.) |
5 |
23 | Odtwarzacz DVD (tylny system rozrywki) Kompensator E-net Tylna jednostka sterująca dźwiękiem (do 2008 r.) Przenośny punkt separacji CTEL (do 2008 r.; wersja japońska) Uniwersalna przenośna jednostka sterująca interfejsu CTEL (UPCI [UHI]) (do 2008 r.; Japonia wersja) COMAND jednostka sterująca, wyświetlająca i sterująca (stan na 2009 r.) |
10 |
24 | Prawy przedni odwracalny zwijacz napięcia awaryjnego | 40 |
25 | do 2008 r.: Radio (z wyjątkiem wersji USA i wersji japońskiej) Jednostka radiowo-nawigacyjna (z wyjątkiem wersji amerykańskiej i japońskiej) Jednostka obsługowa COMAND, wyświetlacz i jednostka sterująca |
15 |
25 | od 2009 r: Radio Jednostka radiowo-nawigacyjna COMAND jednostka sterująca, wyświetlająca i sterująca |
20 |
26 | Sterownik prawych drzwi przednich | 25 |
27 | Przekaźnik komfortu regulacji przedniego fotela pasażera (do 2008 r.) Sterownik regulacji przedniego fotela po stronie pasażera z pamięcią | 30 |
28 | Przekaźnik komfortu regulacji fotela kierowcy (do 2008 r.)
Sterownik regulacji przedniego fotela po stronie kierowcy, z pamięcią |
30 |
29 | Lewy przedni odwracalny zwijacz napięcia awaryjnego | 40 |
30 | do 2008 r.: Obowiązuje dla silnika 156: Lewa jednostka sterująca pompy paliwa Prawa jednostka sterująca pompy paliwaod 2009 r.: Jednostka sterująca układu paliwowego |
40 |
31 | HS [SIH], wentylacja siedzeń i sterownik ogrzewania kierownicy | 10 |
32 | AIRmatic z jednostką sterującą ADS
Jednostka sterująca systemu kontroli poziomu tylnej osi |
15 |
33 | Bezkluczykowa jednostka sterująca Go | 25 |
34 | Sterownik lewych drzwi przednich | 25 |
35 | Wzmacniacz do nagłośnienia Wzmacniacz subwoofera (stan na 2009 r.) | 30 |
36 | do 2008 roku: Jednostka sterująca systemem połączeń alarmowych | 5 |
36 | do 2008 r.: wersja japońska: VICS+ETC punkt separacji napięcia zasilania od 2009 r.: jednostka sterująca systemu połączeń alarmowych |
10 |
37 | Moduł zasilania kamery cofania (stan na 01.06.2006 oprócz wersji amerykańskiej i japońskiej) Jednostka sterująca kamery cofania (stan na 01.06.2006, wersja japońska) |
5 |
38 | Jednostka sterująca bramki audio (do 2008 r.; wersja japońska) Tuner telewizji cyfrowej Tuner telewizyjny (analogowo/cyfrowy) |
10 |
39 | do 2008 roku: Jednostka sterująca SDAR (wersja USA)Jednostka sterująca monitora ciśnienia w oponach (TPM) [RDK] Jednostka sterująca od 2009 r.:Jednostka sterująca monitora ciśnienia w oponach (TPM) [RDK] Jednostka sterująca tunera wysokiej rozdzielczości Jednostka sterująca Digital Audio Broadcasting |
7,5 |
40 | do 2008 r: Jednostka sterująca zamykaniem tylnych drzwi | 40 |
40 | od 2009 r: Sterownik zamykania drzwi tylnych | 30 |
41 | Jednostka sterująca napowietrznego panelu sterowania | 25 |
42 | Jednostka sterująca napowietrznego panelu sterowania | 25 |
43 | Do 31.05.2006: Silnik wycieraczek tylnej klapy Lewe gniazdo 3. rzędu siedzeń Prawe gniazdo 3. rzędu siedzeń od 2009 r.: Obowiązuje dla silnika 272, 273, 276: Jednostka sterująca układu paliwowego Obowiązuje dla silnika 642.872: Prawa jednostka sterująca układu paliwowego |
20 |
44 | Do 31.05.2006: Lewe gniazdo w drugim rzędzie siedzeń Prawe gniazdo w drugim rzędzie siedzeń od 2009 r.: Wersja USA: Przednie gniazdo wewnętrzne Gniazdo 115 V |
20 |
45 | do 2008 r.: Skrzynka przyłączeniowa przestrzeni ładunkowej do 31.05.2006 r.: Przednie gniazdo wewnętrzne od 01.06.2006 r.: Lewe gniazdo w 2. rzędzie siedzeń Prawe gniazdo w 2. rzędzie siedzeń od 2009 r.: Prawe gniazdo w 2. rzędzie siedzeń Gniazdo w bagażniku |
20 |
46 | Zapalniczka przednia z podświetleniem popielniczki | 15 |
47 | od 2009 r.: Obowiązuje dla modernizacji: Podświetlana listwa progowa z lewej strony przedniej Podświetlana listwa progowa z prawej strony |
10 |
48 | od 2009: Obowiązuje dla silnika 642.870: Przekaźnik zasilania AdBlue® |
5 |
49 | Cewka anteny prawej (do 2008 r.) Ogrzewana szyba tylna |
30 |
50 | do 2008 r: Silnik wycieraczki tylnej klapy | 10 |
50 | od 2009 r: Silnik wycieraczki tylnej klapy | 15 |
51 | Zawór odcinający filtra z węglem aktywnym | 5 |
53 | AIRmatic z jednostką sterującą ADS
Jednostka sterująca układu kontroli poziomu tylnej osi Prawa jednostka sterująca pompy paliwa |
5 |
54 | Przednia jednostka sterująca SAM Jednostka sterująca regulacją zasięgu reflektorów (jednostka bi-ksenonowa) |
5 |
55 | Obrotowy włącznik światła Zestaw wskaźników |
7,5 |
56 | do 2008 r.: Złącze łącza danych od 2009 r.: Dotyczy silnika 642.870: Jednostka sterująca AdBlue |
5 |
57 | do 2008 roku: Pompa paliwa z czujnikiem poziomu paliwa od 2009 roku: Dotyczy silnika 642.870: Pompa paliwa |
20 |
58 | Złącze łącza danych Centralna jednostka sterująca bramy |
7,5 |
59 | Elektromagnes zagłówka NECK-PRO kierowcy z przodu
Elektromagnes zagłówka NECK-PRO pasażera z przodu |
7,5 |
60 | do 2008 r.: Oświetlenie schowka z wyłącznikiem Tylna jednostka sterująca SAM Bezpiecznik komory silnika i skrzynka przekaźników Punkt separacji CTEL Punkt separacji napięcia zasilania VICS+ETC (wersja japońska)Sterownik systemu połączeń alarmowych Punkt separacji zasilania VICS+ETC (wersja japońska) Zewnętrzny punkt separacji nawigacji (wersja dla Korei Południowej) Złącze elektryczne monitorowania martwego pola |
5 |
61 | Jednostka sterująca systemów bezpieczeństwa
Listwa stykowa prawego przedniego siedzenia |
10 |
62 | Przełącznik regulacji przedniego fotela pasażera
Jednostka sterująca regulatora podparcia lędźwiowego przedniego pasażera |
30 |
63 | Przełącznik regulacji fotela kierowcy Jednostka sterująca regulatora podparcia lędźwiowego kierowcy |
30 |
64 | – | – |
65 | – | – |
66 | od 2009 r: Pompa pneumatyczna z wielokonturowym siedziskiem | 30 |
67 | Silnik dmuchawy klimatyzacji z tyłu | 25 |
68 | do 2008 r.: Podgrzewane tylne siedzenia od 2009 r.: podgrzewanie siedzeń, wentylacja siedzeń i sterownik podgrzewania kierownicy |
25 |
69 | – | 30 |
70 | Gniazdo zaczepu przyczepy (13-stykowe) Gniazdo zaczepu przyczepy (7-stykowe) (wersja USA) |
20 |
71 | Wersja USA: Punkt separacji sterowania hamulcem elektrycznym | 30 |
72 | Gniazdo zaczepu przyczepy (13-stykowe) | 15 |
Przekaźniki | ||
K | do 31.05.2006: Przekaźnik gniazda 15R, z wyłączeniem zasilania na dzień 01.06.2006: Przekaźnik, gniazda obwodu 15R (z wyłączeniem zasilania) (zasilanie elektrycznej regulacji fotela) |
|
L | Zacisk 30X | |
M | Podgrzewany przekaźnik tylnej szyby | |
N | Obwód 15 przekaźnik / zacisk 87FW | |
O | Przekaźnik pompy paliwa | |
P | Przekaźnik tylnej wycieraczki | |
R | Obwód R przekaźnik 15R | |
S | Rezerwa 1 (zmieniarka) (zasilanie gniazda przedniego) | |
T | od 01.06.2006: Rezerwa 2 (styk normalnie otwarty) (zasilanie gniazd środkowych i tylnych) | |
U | od 01.06.2006: Zacisk przekaźnika przyczepy 30 | |
V | od 01.06.2006: Przekaźnik zapasowy 2 |