W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mazdy 3 II BL z lat: 2012, 2013. Mazda 3 II BL to druga generacja kompaktowego samochodu Mazda 3, która była produkowana w latach 2009-2013. Model ten był kontynuacją sukcesu pierwszej generacji i kontynuował tradycję łączenia sportowego charakteru jazdy z eleganckim designem i […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mazdy 3 II BL z lat: 2012, 2013.
Mazda 3 II BL to druga generacja kompaktowego samochodu Mazda 3, która była produkowana w latach 2009-2013. Model ten był kontynuacją sukcesu pierwszej generacji i kontynuował tradycję łączenia sportowego charakteru jazdy z eleganckim designem i solidnym wykonaniem.
Pod względem stylistycznym, Mazda 3 II BL miała bardziej awangardowy i dynamiczny wygląd w porównaniu do swojej poprzedniczki. Charakteryzowała się wyrazistym przodem z charakterystycznym, dużym logo marki oraz smukłymi reflektorami. Tylna część samochodu była równie dynamiczna, a linie nadwozia sprawiały wrażenie płynnych i dynamicznych.
Wnętrze Mazdy 3 II BL kontynuowało filozofię projektowania z pierwszej generacji, z przemyślanymi rozwiązaniami i starannym wykończeniem. Kierowca i pasażerowie cieszyli się ergonomicznie zaprojektowanym kokpitem, wygodnymi siedzeniami oraz wysokiej jakości materiałami wykończeniowymi. Konsola centralna i deska rozdzielcza były czytelne i intuicyjne, a systemy multimedialne oraz dostępne wyposażenie zapewniały odpowiedni komfort i rozrywkę podczas podróży.
W kwestii technicznej, Mazda 3 II BL oferowała różnorodne silniki benzynowe i wysokoprężne. Możliwość wyboru jednostek o różnych pojemnościach i mocach pozwalała dopasować samochód do indywidualnych preferencji i potrzeb. Mazda słynęła również z zaawansowanej technologii SKYACTIV, która miała na celu poprawę osiągów, efektywności paliwowej i bezpieczeństwa.
W trakcie produkcji Mazda 3 II BL przeszła pewne modernizacje i ulepszenia, co zaowocowało nie tylko lepszymi osiągami, ale także podniosło poziom bezpieczeństwa oraz dostępnych funkcji. Wersje Mazdy 3 II BL były dostępne zarówno jako hatchback (5-drzwiowy) jak i sedan (4-drzwiowy), co zapewniało klientom różnorodność wyboru.
Podsumowując, Mazda 3 II BL była kontynuacją udanego modelu, który oferował kombinację sportowego charakteru, eleganckiego designu i zaawansowanej technologii. W kolejnych latach po wycofaniu drugiej generacji, Mazda kontynuowała produkcję modelu 3, wprowadzając kolejne odświeżone wersje i trzecią generację, która nadal cieszyła się dużym zainteresowaniem na rynku samochodowym.
Skrzynka bezpieczników w komorze silnika
W komorze silnika znajdują się 3 skrzynki bezpieczników i przekaźników.
| Numer | Nazwa | Ampery [A] | Opis |
| 1 | DCDC * 1 | – | – |
| FAN 2*2 | 40 | Wentylator chłodzący * | |
| 2 | ENG MAIN | 40 | System sterowania silnikiem |
| 3 | BTN 1 | 50 | Do ochrony różnych obwodów |
| 4 | A / C MAG | 7,5 | Klimatyzator |
| 5 | H / L HI | 20 | Światła drogowe |
| 6 | FOG | 15 | Światła przeciwmgielne* |
| 7 | H/L WASH | – | – |
| 8 | SUNROOF | 15 | Szyberdach * |
| 9 | HEATER*1 | 40 | Klimatyzator |
| F.DEF RH * 2 | – | – | |
| 10 | EVVT * 1 | 20 | System sterowania silnikiem |
| F.DEF LH * 2 | – | – | |
| 11 | FAN 1 | 40 | Wentylator chłodzący * |
| 12 | ROOM | 15 | Światła podsufitowe |
| 13 | TCM | 15 | System kontroli mostu pędnego * |
| 14 | DSC | 20 | System dynamicznej kontroli stabilności * |
| 15 | BTN 2 | 7,5 | Do ochrony różnych obwodów |
| 16 | AT PUMP | – | – |
| 17 | PTC * 1 | – | – |
| HEATER*2 | 40 | Klimatyzator | |
| 18 | INJ | 30 | Układ sterowania silnikiem * |
| 19 | R.DEF | 30 | Odmrażacz tylnej szyby |
| 20 | IGKEY 2 | 40 | Do ochrony różnych obwodów |
| 21 | IGKEY 1 | 40 | Do ochrony różnych obwodów |
| 22 | HORN | 15 | Klakson |
| 23 | STOP | 15 | Światła stopu |
| 24 | ENG + B | 10 | System sterowania silnikiem |
| 25 | FUEL PUMP | 25 | System paliwowy |
| 26 | ABS | 40 | ABS |
| 27 | SEAT WARM | 20 | Podgrzewacz siedzenia * |
| 28 | EHPAS | 80 | Wspomaganie kierownicy |
| 29 | – | – | – |
| 30 | ABS IG | 7,5 | ABS |
| 31 | SWS | 7,5 | Poduszka powietrzna |
| 32 | H / L LO RH | 15 | Światła mijania (prawe) |
| 33 | H / L LO LH | 15 | Światła mijania (lewe) |
| 34 | ILLUM | 7,5 | Oświetlenie tablicy rozdzielczej |
| 35 | TAIL | 15 | Tylne światła;
Światła postojowe; Oświetlenie tablicy rejestracyjnej. |
| 36 | ENG INJ | 15 | System sterowania silnikiem |
| 37 | ENG BAR | 15 | System sterowania silnikiem |
| 38 | ENG INJ * 1 | System sterowania silnikiem | |
| ENG BAR 2*2 | 20 | System sterowania silnikiem | |
| 39 | EHPAS IG * 1 | – | – |
| ETV * 2 | 15 | System sterowania silnikiem | |
| * Niektóre modele
*1 SKYACTIV-G 2.0 *2 MZR 2.0, MZR 2.3 DISI Turbo i MZR 2.5 |
|||
Przekaźniki
| R1 | Przekaźnik wtryskiwacza paliwa (L3 C TK) |
| R2 | Przekaźnik reflektorów – światła mijania |
| R3 | Główny przekaźnik automatycznej skrzyni biegów (LF, L5) / przekaźnik kontroli prędkości pompy paliwa (L3 C TK) |
| R4 | Przekaźnik reflektorów – daleko |
| R5 | Przekaźnik pompy paliwa |
| R6 | przekaźnik DRL – Światła do jazdy dziennej |
| R7 | Przekaźnik rozrusznika |
| R8 | Przekaźnik dmuchawy |
| R9 | Przekaźnik klaksonu |
| R10 | Przekaźnik TNS / Przekaźnik wymiarowy |
| R11 | Podgrzewany przekaźnik tylnej szyby |
| R12 | Przekaźnik klimatyzacji |
| R13 | Główny przekaźnik |
Dodatkowa skrzynka
Opis
| 1 | Przekaźnik świecy żarowej |
| 2 | Przekaźnik spryskiwaczy reflektorów |
| 3 | Przekaźnik tylnych świateł przeciwmgielnych |
| 4 | Przekaźnik wentylatora chłodnicy międzystopniowej turbosprężarki (TC). |
| F77 | 30A Wentylator chłodzący |
| F78 | 30A Wentylator chłodzący |
Skrzynka na akumulatorze
Do bieguna dodatniego akumulatora można podłączyć bezpiecznik główny dużej mocy 100A (Generator) wykonany w postaci bezpiecznika.
Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim

| Numer | Nazwa | Ampery [A] | Opis |
| 1 | BOSE | – | – |
| 2 | P SEAT | 30 | Fotel elektryczny* |
| 3 | P.WIND | 30 | Zasilanie okien |
| 4 | D LOCK | 25 | Silnik zamka drzwi |
| 5 | – | – | – |
| 6 | – | – | – |
| 7 | ESCL | – | – |
| 8 | SAS | 15 | Poduszka powietrzna |
| 9 | – | – | – |
| 10 | HAZARD | 15 | Światła awaryjne;
Kierunkowskazy. |
| 11 | METER | 15 | Zestaw wskaźników |
| 12 | OUTLET | 15 | Gniazda akcesoriów |
| 13 | R WIPER | 15 | Wycieraczka i spryskiwacz tylnej szyby * |
| 14 | CIGAR | 15 | Gniazda akcesoriów;
Zapalniczka. |
| 15 | – | – | – |
| 16 | HEATER | 10 | Klimatyzator |
| 17 | MIRROR | 10 | Sterowanie lusterkiem |
| 18 | ST SIG | 10 | System sterowania silnikiem |
| 19 | – | – | – |
| 20 | AUDIO | 7,5 | System nagłośnienia |
| 21 | M.DEF | 7,5 | Odmrażacz lusterek * |
| 22 | AFS | 7,5 | Adaptacyjny system oświetlenia przedniego * |
| 23 | – | – | – |
| 24 | ENG | 20 | System sterowania silnikiem |
| 25 | – | – | – |
| 26 | METER2 | – | – |
| 27 | – | – | – |
| 28 | AUDIO2 | – | – |
| 29 | – | – | – |
| 30 | P.WIND | 25 | Zasilanie okien |
| 31 | – | – | – |
| 32 | F WIPER | 25 | Wycieraczka i spryskiwacz szyby przedniej |
| 33 | BOSE 2 | 25 | Bose® Sound System* |
| 34 | – | – | – |
| * Niektóre modele | |||
Brak komentarzy.