W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mazdy 3 III BM/BN z lat: 2014. Mazda 3 III BM/BN to trzecia generacja popularnego kompaktowego samochodu Mazda 3, która była produkowana w latach 2013-2019. Model ten przyniósł znaczące zmiany w designie, technologii i wydajności w porównaniu do poprzednich wersji. Stylistycznie Mazda 3 […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mazdy 3 III BM/BN z lat: 2014.
Mazda 3 III BM/BN to trzecia generacja popularnego kompaktowego samochodu Mazda 3, która była produkowana w latach 2013-2019. Model ten przyniósł znaczące zmiany w designie, technologii i wydajności w porównaniu do poprzednich wersji.
Stylistycznie Mazda 3 III BM/BN wprowadziła nową koncepcję projektowania o nazwie „KODO – Soul of Motion”. Charakteryzowała się dynamicznymi i płynnymi liniami nadwozia, agresywnie wyglądającym przodem oraz wyrazistymi reflektorami LED. Mimo że zachowano charakterystyczne cechy marki Mazda, trzecia generacja zyskała bardziej nowoczesny i nowatorski wygląd.
Wnętrze Mazdy 3 III BM/BN było przestronne i nowoczesne, zastosowano wysokiej jakości materiały, a kokpit został zaprojektowany w sposób, który skupiał się na kierowcy. Deska rozdzielcza była przejrzysta, a ekran dotykowy umożliwiał obsługę systemów multimedialnych i funkcji auta. Wprowadzono także nowe funkcje i systemy wspomagające kierowcę, takie jak system ostrzegania o kolizji, system monitorowania martwego pola czy asystent pasa ruchu.
Mazda 3 III BM/BN dostępna była z różnymi jednostkami napędowymi, w tym benzynowymi i wysokoprężnymi silnikami. Wprowadzono również technologię SKYACTIV, która miała na celu poprawę osiągów, redukcję emisji spalin i zwiększenie efektywności paliwowej. W zależności od rynku, dostępne były różne pojemności i warianty mocy, co pozwalało klientom dopasować samochód do swoich potrzeb.
Pod względem jazdy, Mazda 3 III BM/BN zachowała charakterystyczną sportową dynamikę, a zarazem zapewniała komfortową podróż zarówno w warunkach miejskich, jak i na trasach.
W późniejszym okresie produkcji Mazda wprowadziła kilka odświeżonych wersji Mazdy 3 III BM/BN, które obejmowały drobne zmiany stylistyczne i ulepszenia techniczne, co sprawiło, że samochód był wciąż atrakcyjny na rynku.
Mazda 3 III BM/BN cieszyła się dużą popularnością wśród kierowców, zdobywając uznanie za swoje atrakcyjne wzornictwo, zaawansowaną technologię, wydajność oraz przyjemność z jazdy. Po zakończeniu produkcji trzeciej generacji, Mazda kontynuowała sukces modelu wprowadzając czwartą generację Mazdy 3, która była kontynuacją i rozwinięciem jego dotychczasowej filozofii projektowej.
Skrzynka bezpieczników w komorze silnika

| Numer | Opis | Ampery [A] | Opis |
| 1 | FOG | 15 | Światła przeciwmgielne * |
| 2 | H / L HI | 20 | Światła drogowe * |
| 3 | H / CLEAN | 20 | – |
| 4 | STOP | 10 | Światła stopu |
| 5 | ROOM | 15 | Oświetlenie wnętrza pojazdu |
| 6 | ENG + B | 7,5 | System sterowania silnikiem |
| 7 | FUEL WARM | – | – |
| 8 | HAZARD | 25 | Światła awaryjne;
Kierunkowskazy. |
| 9 | ABS / DSCS | 30 | ABS;
Dynamiczny system kontroli stabilności. |
| 10 | METER2 | 7,5 | – |
| 11 | AUDIO2 | 7,5 | System nagłośnienia |
| 12 | BOSE | 25 | Bose ® Sound System * |
| 13 | AUDIO1 | 15 | System nagłośnienia |
| 14 | FUEL PUMP | 15 | System paliwowy |
| 15 | HID R DRL | 15 | Reflektor (prawy) * 1;
Światła do jazdy dziennej |
| 16 | AT PUMP | 15 | – |
| 17 | HORN | 15 | Klakson |
| 18 | TAIL | 15 | Tylne światła;
Światła tablicy rejestracyjnej; Światła postojowe; Przednie światła obrysowe boczne. |
| 19 | CNG | – | – |
| 20 | AT | 15 | System kontroli mostu pędnego |
| 21 | R.WIPER | 15 | Wycieraczka tylnej szyby * |
| 22 | A / C | 7,5 | Klimatyzator |
| 23 | ENGINE3 | 15 | System sterowania silnikiem |
| 24 | ENGINE2 | 15 | System sterowania silnikiem |
| 25 | ENGINE1 | 15 | System sterowania silnikiem |
| 26 | GLOW SIG | 5 | – |
| 27 | EVVT | 20 | System sterowania silnikiem |
| 28 | WIPER | 20 | Wycieraczka i spryskiwacz przedniej szyby |
| 29 | DCDC REG | – | – |
| 30 | – | – | – |
| 31 | ADD FAN DE | – | – |
| 32 | P.WINDOW1 | 30 | Elektrycznie sterowane szyby |
| 33 | H / LOW R | 15 | Światła mijania (prawe) * 2 |
| 34 | H/L LOW L HID L | 15 | Reflektor (lewy) * 1;
Światło mijania (lewe)* 2 |
| 35 | METER1 | 10 | Zestaw wskaźników |
| 36 | IG2 | 30 | Do ochrony różnych obwodów |
| 37 | – | – | – |
| 38 | FAN DE | – | – |
| 39 | DCDC DE | – | – |
| 40 | SRS1 | 7,5 | Poduszka powietrzna |
| 41 | ENGINE. IG1 | 15 | System sterowania silnikiem |
| 42 | C / U IG1 | 15 | Do ochrony różnych obwodów |
| 43 | – | – | – |
| * 1 Z reflektorami ksenonowymi
* 2 Z reflektorami halogenowymi |
|||
Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim po lewej stronie
Skrzynka bezpieczników znajduje się po lewej stronie pojazdu, przy drzwiach.

| Numer | Opis | Ampery [A] | Opis |
| 1 | P.SEAT D | 30 | Fotel elektryczny * |
| 2 | D LOCK | 25 | Silnik zamka drzwi |
| 3 | P.WINDOW2 | 25 | Elektrycznie sterowane szyby |
| 4 | SEAT WARM | 20 | Podgrzewacz siedzenia * |
| 5 | R.OUTLET3 | 15 | Gniazda akcesoriów |
| 6 | SRS2 / ESCL | 15 | Czujnik wagi w siedzeniach* |
| 7 | SUNROOF | 10 | Szyberdach * |
| 8 | M.DEF | 7,5 | Odmrażacz lusterek * |
| 9 | R.OUTLET1 | – | – |
| 10 | MIRROR | 7,5 | Sterowanie lusterkiem |
| 11 | F.OUTLET | 15 | Gniazda akcesoriów;
Zapalniczka. |
| 12 | AT IND | 7,5 | Wskaźnik zmiany biegów AT |
| 13 | – | – | – |
| 14 | – | – | – |
| 15 | – | – | – |
| * Niektóre modele | |||
Brak komentarzy.