🛍️ 2 szt., Przezroczysta antydeszczowa folia do samochodu, ochrona na lusterka boczne, wodoodporna folia, naklejki samochodowe 100×145 mm

Kia Stinger (2018) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Kii Stinger z lat: 2018.

Kia Stinger to sportowy sedan klasy średniej, który został wprowadzony na rynek w 2017 roku. Ten model jest ważnym krokiem w rozwoju marki Kia, ponieważ jest to pierwszy sportowy sedan tej firmy i jedno z najbardziej ambitnych przedsięwzięć Kii w dziedzinie motoryzacji. Oto kilka cech charakterystycznych Kia Stinger:

  1. Design inspirujący: Kia Stinger wyróżnia się swoim eleganckim i dynamicznym designem. Ma smukłe proporcje, długą maskę i krótki zwis przedni, co nadaje mu sportowy wygląd. Charakterystyczne są także jego muskularne nadkola i przyciągająca uwagę atrapa chłodnicy.
  2. Mocne jednostki napędowe: Stinger oferuje kilka opcji silników, w tym mocne jednostki V6, które dostarczają imponujący moment obrotowy i osiągi. To sprawia, że Kia Stinger jest bardzo dynamicznym samochodem, zdolnym do osiągania znaczących prędkości.
  3. Przestronne wnętrze: Wnętrze Stinger jest przestronne i komfortowe, zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. Wykończenie jest starannie wykonane, a jakość materiałów jest zadowalająca.
  4. Technologia i wyposażenie: Kia Stinger jest wyposażona w wiele nowoczesnych technologii, w tym systemy multimedialne, nawigację, systemy bezpieczeństwa, a także kompatybilność z systemami Apple CarPlay i Android Auto.
  5. Zawieszenie sportowe: Stinger jest dostępny z zawieszeniem sportowym, które zapewnia precyzyjne prowadzenie i doskonałą stabilność na zakrętach, co czyni go naprawdę sportowym sedanem.
  6. Wariant GT: Wersja Stinger GT to najbardziej sportowa wersja tego modelu, która oferuje jeszcze większą moc i sportowe osiągi. To jedna z najszybszych i najbardziej potężnych Kii dostępnych na rynku.
  7. Wartość w segmencie: Jednym z największych atutów Kii Stinger jest stosunek jakości do ceny. Oferuje wiele zaawansowanych funkcji i wydajności w stosunku do konkurencyjnych modeli w tej klasie, a to sprawia, że jest atrakcyjną opcją dla entuzjastów motoryzacji.
Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.

 

Wewnątrz osłon panelu bezpieczników/przekaźników znajduje się etykieta z nazwą i mocą bezpiecznika/przekaźnika. Nie wszystkie opisy panelu bezpieczników w tej instrukcji mogą dotyczyć Twojego pojazdu.

Przedział pasażerski

Kia Stinger (2018) - schematy bezpieczników i przekaźników

Nazwa Ampery [A] Opis
MULTI MEDIA 1 25A Niski konwerter DC-DC (audio)
AIR BAG 15A Moduł sterujący SRS (dodatkowy system bezpieczeństwa).
INTERIOR LAMP 10 A Lampka konsoli sufitowej, Lampka wewnątrz pojazdu, Przełącznik lampki toaletki po lewej i prawej stronie, Lampi bagażnika, Lampka schowka na rękawiczki, Lampka nastrojowa drzwi kierowcy/pasażera, Lampka drzwi kierowcy/pasażera, Lampka nożna pasażera i kierowcy
STOP LAMP 10 A IBU, wyłącznik świateł stopu
CLUSTER 10 A Klaster instrumentów, Wyświetlacz przezierny
E-SHIFTER 2 10 A Elektroniczna dźwignia zmiany biegów automatycznej skrzyni biegów (IG1)
IBU 4 10 A IBU (IG1)
MULTI MEDIA 3 10 A Zestaw wskaźników, wyświetlacz Head-Up, przełącznik klimatyzacji
MULTI MEDIA 2 15A Audio
MEMORY 1 10 A Moduł sterujący klimatyzatora, przełącznik klimatyzatora, wskaźnik bezpieczeństwa, wyświetlacz Head-Up
IBU 3 10 A IBU (B+)
E-SHIFTER 1 10 A Elektroniczna dźwignia zmiany biegów automatycznej skrzyni biegów (B+)
A/BAG IND. 10 A Zestaw wskaźników, poduszka powietrzna pasażera IND.
IBU 1 15A IBU (B+)
DAU 10 A Moduł drzwi kierowcy, lusterko zewnętrzne kierowcy/pasażera
MODULE 2 10 A IBU (IG2)
MODULE 3 10 A Przełącznik dźwigni zmiany biegów automatycznej skrzyni biegów, moduł drzwi kierowcy, przełącznik świateł stopu
DOOR LOCK 20A Przekaźnik blokady drzwi, przekaźnik odblokowania drzwi, przekaźnik odblokowania dwóch obrotów
S/HEATER DRV/PASS 25A Moduł sterujący przedniego siedzenia wentylacyjnego, moduł sterujący podgrzewania przedniego siedzenia
TAIL GATE 10 A Przekaźnik pokrywy tylnej klapy, przekaźnik pokrywy paliwa, przełącznik Crash Pad
IBU 2 10 A Czujnik deszczu
POWER OUTLET 1 20A Przednie gniazdo zasilania nr 2
MODULE 8 10 A Sterownik wentylatora chłodzącego (silnik BLDC), monitor widoku otoczenia, moduł sterujący przedniego siedzenia wentylacyjnego, moduł sterujący podgrzewania przednich/tylnych siedzeń
MODULE 7 10 A IBU, jednostka ECS, AWD (napęd na wszystkie koła) ECM (elektroniczny moduł sterujący), moduł inteligentnego tempomatu, wskaźnik dźwigni zmiany biegów automatycznej skrzyni biegów, przełącznik konsoli (przód/góra), moduł ostrzegania o kolizji w martwym polu po lewej stronie/po prawej stronie , czujnik kąta skrętu, moduł pochylenia i teleskopu kierownicy, kamera wielofunkcyjna, przełącznik Crash Pad
POWER HANDLE 15A Moduł pochylenia i teleskopowy układu kierowniczego
MODULE 9 10 A Jednostka sterująca odcinka lędźwiowego kierowcy
MODULE 1 10 A Złącze łącza danych, przełącznik konsoli (górny), jednostka sterująca lampy nastrojowej
MODULE 5 10 A Moduł sterujący klimatyzatora, przełącznik klimatyzatora, audio. Lampa przednia po lewej i prawej stronie, niski przetwornik DC-DC (audio/AMP (wzmacniacz)), elektrochromowe lusterko, AMP (wzmacniacz), moduł sterujący zintegrowanego systemu pamięci kierowcy, Moduł sterujący wentylacji przedniego siedzenia, moduł sterujący podgrzewania przedniego/tylnego siedzenia
SUNROOF 20A Jednostka sterująca szyberdachu (szkło)
P/WINDOW RH 25A Moduł podnośnika szyby pasażera, moduł tylnego podnośnika szyby po prawej stronie
POWER OUTLET 2 20A Gniazdo zasilania z tyłu
WASHER 15A Przełącznik wielofunkcyjny
MDPS 10 A Jednostka MDPS (wspomaganie kierownicy napędzane silnikiem) (R-MDPS (wspomaganie kierownicy napędzane silnikiem))
P/SEAT (DRV) 30A Sterownik zintegrowanego systemu pamięci Moduł sterujący, moduł siedzenia napędu
P/SEAT (PASS) 30A Moduł siedzenia pasażera
P/WINDOW LH 25A Moduł podnośnika szyby kierowcy, moduł podnośnika szyby tylnej po lewej stronie uchwytu
MODULE 6 10 A IBU, niski konwerter DC-DC (audio/AMP (wzmacniacz)), elektroniczna dźwignia zmiany biegów automatycznej skrzyni biegów (SBW (Shift By Wire)), blok przyłączeniowy w komorze silnika (RLY. 4 – Przekaźnik gniazda zasilania)
A/CON 10 A Moduł sterujący klimatyzatora, przełącznik klimatyzatora. Blok przyłączeniowy komory silnika (przekaźnik dmuchawy)
MODULE 4 10 A Lampa czołowa po lewej i prawej stronie, jednostka sterująca AFS, moduł automatycznego poziomowania reflektorów
Zobacz także:  Kia Sephia (1999-2000) - schematy bezpieczników i przekaźników

 

Komora silnika

Kia Stinger (2018) - schematy bezpieczników i przekaźników

Nazwa Ampery [A] Opis
ALT 175A / 200A Alternator, bezpiecznik wielopunktowy – COOLING FAN 1 / B+5 / B+4 / B+3 / OPCU / ESC1 / ESC2 / BLOWER / POWER TAIL GATE
COOLING FAN 2 125A [BLDC (bezszczotkowy silnik prądu stałego)] Kontroler wentylatora chłodzącego
START 30A Przekaźnik uruchamiania
COOLING FAN 1 80A [BLDC (bezszczotkowy silnik prądu stałego)] Kontroler wentylatora chłodzącego
B+5 50A Blok przyłączeniowy tablicy rozdzielczej (bezpiecznik – STOP LAMP / bezpiecznik automatycznego wyłączania prądu upływowego / INTERIOR LAMP)
B+4 50A Blok przyłączeniowy tablicy rozdzielczej (bezpiecznik – DOOR LOCK / POWER HANDLE / SUNROOF / P/SEAT (DRV) / P/SEAT (PASS))
B+3 50A Blok przyłączeniowy tablicy rozdzielczej (bezpiecznik – S/HEATER DRV/PASS / TAIL GATE / MODULE9 / P/WINDOW RH / P/WINDOW LH)
OPCU 50A Elektryczny falownik pompy oleju
ESC 1 40A Moduł sterujący ESC (elektroniczna kontrola stabilności).
ESC 2 40A Moduł sterujący ESC (elektroniczna kontrola stabilności), uniwersalne złącze kontrolne
BLOWER 40A Przekaźnik dmuchawy
POWER TAIL GATE 30A Moduł elektrycznej tylnej klapy
MDPS 100A Jednostka MDPS (silnikowe wspomaganie kierownicy).
B+6 60A Przekaźnik sterowania silnikiem, bezpiecznik – HORN / WIPER1 / H/LAMP H / B/ALARM HORN)
B+1 60A Blok przyłączeniowy tablicy rozdzielczej (bezpiecznik – IBU1 / IBU2)
B+2 50A Blok przyłączeniowy tablicy rozdzielczej (bezpiecznik – E-SHIFTER1 / MODULE1)
E-CVVT 1 40A [Silnik THETA II 2.0L T-GDI] Przekaźnik E-CVVT
VACUUM PUMP 20A Przekaźnik pompy próżniowej
AWD 20A AWD (napęd na wszystkie koła) ECM (elektroniczny moduł sterujący)
IG 2 20A Przekaźnik IG2
POWER OUTLET 2 10 A Ładowarka USB z przodu/tyłu, przednie gniazdo zasilania nr 2,
POWER OUTLET 1 20A Przednie gniazdo zasilania nr 1
A/C 10 A Moduł sterujący klimatyzatora
E-CVVT 3 20A [Silnik THETA II 2.0L T-GDI] ECM (moduł sterujący silnika)
E-CVVT 2 20A [Silnik THETA II 2.0L T-GDI] ECM (moduł sterujący silnika)
ESC 3 10 A Moduł sterujący ESC (elektroniczna kontrola stabilności), uniwersalne złącze kontrolne
ECU 3 10 A ECM (moduł sterujący silnika)
ECU 2 15A ECM (moduł sterujący silnika)
HORN 20A Przekaźnik klaksonu
WIPER 1 30A Przekaźnik mocy wycieraczek
TCU 2 15A TCM (moduł sterowania skrzynią biegów)
SENSOR 4 10 A Przełącznik podciśnienia hamulca, przekaźnik pompy próżniowej, falownik elektrycznej pompy olejowej
TCU 1 20A TCM (moduł sterowania skrzynią biegów)
WIPER 2 10 A IBU (zintegrowana jednostka sterująca nadwozia), ECM (elektroniczny moduł sterujący)
SENSOR 1 15A Tylny blok przyłączeniowy (przekaźnik pompy paliwa)
SENSOR5 20A [Silnik THETA II 2,0 l T-GDI] Cewka zapłonowa nr 1/#2/#3/#4

[Silnik Lambda II 3,3 l T-GDI] Cewka zapłonowa nr 1/#2/#3/#4/#5/ #6

H/LAMP HI 10 A Przekaźnik reflektora (wysoki).
ECU 1 20A ECM (moduł sterujący silnika)
SENSOR 3 15A [Silnik THETA II 2.0L T-GDI] Sonda lambda (góra)

[Silnik Lambda II 3.3L T-GDI] Sonda lambda #2/#4

SENSOR 2 10 A [Silnik THETA II 2.0L T-GDI] Termostat elektroniczny, zawór sterujący olejem, elektromagnetyczny zawór sterujący opróżnianiem, elektromagnetyczny zawór sterujący RCV (sterujący zaworem recyrkulacji), zawór zamykający pochłaniacz

[Silnik Lambda II 3,3L T-GDI] Elektroniczny termostat, ciśnienie oleju Zawór elektromagnetyczny, zawór sterujący olejem #1/#2/#3/#4 (wlot/wydech), elektromagnetyczny zawór sterujący RCV (sterujący zaworem recyrkulacji), elektromagnetyczny zawór sterujący opróżnianiem, zawór zamykający kanister

B/ALARM HORN 10 A Przekaźnik alarmu antywłamaniowego

 

Przekaźniki

Nazwa przekaźnika Rodzaj
Pompa próżniowa ISO HC MIKRO
Sygnał alarmowy ISO MIKRO
Gniazdo zasilania ISO HC MIKRO
Dmuchacz ISO HC MIKRO
Start ISO HC MIKRO
E-CWT (G4KL) ISO MIKRO

 

Bagażnik

Kia Stinger (2018) - schematy bezpieczników i przekaźników

Nazwa Ampery [A] Opis
ECS 15A Jednostka ECS (elektroniczne sterowanie zawieszeniem).
S/HEATER REAR 20A Moduł sterujący ogrzewania tylnych siedzeń
HEATED MIRROR 10 A Przełącznik klimatyzacji, lusterko zewnętrzne kierowcy/pasażera
FUEL PUMP 20A Przekaźnik pompy paliwa
SPARE1 10 A
SPARE2 15A
SPARE3 15A
REAR HEATED 30A Tylny podgrzewany przekaźnik
AMP 2 25A AMP (wzmacniacz) (MOBIS/PREMIUM)
SPARE4 15A
AMP 1 30A Niska przetwornica DC-DC (AMP (wzmacniacz))
IG 1 40A Przekaźnik IG1/ACC

 

Panel bezpieczników skrzynki akumulatorów

Kia Stinger (2018) - schematy bezpieczników i przekaźników

Nazwa Ampery [A] Opis
B+ 1 80A Tylny blok przyłączeniowy (bezpiecznik – FUEL PUMP / REAR HEATED/ AMP1)
B+ 2 80A Tylny blok przyłączeniowy (bezpiecznik – ECS / S/HEATER REAR / IG1)
START 40A Blok przyłączeniowy komory silnika (przekaźnik gniazda zasilania), bezpiecznik – START / ECU2 / TCU1)
AMS 10 A Czujnik akumulatora

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *