W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Kii Rio I (DC) z lat: 2003, 2004, 2005.
Kia Rio I to pierwsza generacja kompaktowego samochodu osobowego Kia Rio, produkowana w latach 2000-2005. Był to ważny krok w rozwoju marki Kia, a model ten pomógł zyskać uznanie na rynku kompaktowych samochodów. Oto kilka informacji na temat Kia Rio I:
- Design: Kia Rio I została zaprojektowana z myślą o funkcjonalnym i oszczędnym designie. Samochód miał prostą i wyważoną sylwetkę, która przyciągała uwagę klientów poszukujących kompaktowego i oszczędnego pojazdu.
- Wersje nadwoziowe: W pierwszej generacji Rio były dostępne dwie wersje nadwoziowe: jako sedan (czterodrzwiowy) i hatchback (pięciodrzwiowy). Oba warianty były dostępne na rynku i oferowały klientom wybór w zależności od ich potrzeb i preferencji.
- Wyposażenie: Kia Rio I była samochodem kompaktowym, ale oferowała podstawowe opcje wyposażenia, takie jak klimatyzacja, radio i elektrycznie regulowane szyby. Wersje wyższego wyposażenia oferowały dodatkowe funkcje, takie jak centralny zamek, elektrycznie regulowane lusterka czy poduszki powietrzne.
- Napęd: Samochód był dostępny z różnymi jednostkami napędowymi, w tym benzynowymi i dieslami, co pozwalało klientom na wybór silnika, który najlepiej spełniał ich potrzeby pod względem ekonomii paliwowej i osiągów.
- Przestronność: Wnętrze pojazdu było przestronne jak na kompaktowy samochód, co zapewniało wygodę zarówno z przodu, jak i z tyłu. To sprawiało, że Kia Rio I była odpowiednia dla małych rodzin i osób poszukujących ekonomicznego środka transportu.
- Sukces: Kia Rio I przyczyniła się do zwiększenia rozpoznawalności marki Kia na rynku kompaktowych samochodów. Oferowała przystępne ceny i oszczędność paliwa, co przyciągało klientów szukających ekonomicznego pojazdu.
Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
- wyjmij kluczyk ze stacyjki
- sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
- zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.
Skrzynka bezpieczników po stronie kierowcy
Skrzynka bezpieczników znajduje się za osłoną pod kierownicą.
Nazwa | Ampery [A] | Opis |
(A/BAG) | 10 A | Poduszka powietrzna |
TURN LAMP | 10 A | Lampka kierunkowskazu |
METER | 10 A | Licznik, lampka cofania, dźwięk ostrzegawczy |
ILLUMI | 10 A | Oświetlenie |
POWER SOCKET | 15A | Lampka bagażnika, Gniazdo zasilania |
HAZARD | 10 A | Lampa ostrzegawcza |
STOP | 15A | Światło stopu, ABS |
TAIL(RH) | 10 A | Tylna lampa (prawa-tylna/lewa-przód), oświetlenie przełącznika |
TAIL(LH) | 10 A | Lampa tylna (lewo-tył/prawo-przód) |
CIGAR | 15A | Zapalniczka |
AUDIO | 10 A | Audio, elektryczne lusterko wsteczne |
WIPER(FRT) | 15A | Wycieraczka i spryskiwacz (przód), Szyberdach |
WIPER(RR) | 15A | Wycieraczka i spryskiwacz(tył), umyty tył) |
(WARMER) | 15A | Podgrzewacz siedzenia |
MIRROR DEF | 10 A | Odmrażacz lusterek |
START | 10 A | Jednostka sterująca silnika, jednostka ECAT |
*( ):Opcjonalny |
Komora silnika
Zdejmij pokrywę skrzynki bezpieczników, obracając plastikowe pokrętło znajdujące się na pokrywie w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, aż będzie można zdjąć pokrywę.
Nazwa | Ampery [A] | Opis |
(ABS) | 15A | ABS |
RR FOG | 10 A | Tylne światło przeciwmgielne (jeśli jest w wyposażeniu) |
(F/FOG) | 15A | Przednie światło przeciwmgielne (jeśli jest w wyposażeniu) |
MAIN | 80A | Akumulator |
IG 1 | 30A | (Zostanie on automatycznie podłączony do bezpiecznika wtórnego.) CIGAR 10A. AUDIO 10A, IG COIL 15A, TURN LAMP 10A, A/BAG 10A, WIPER(RR) 15 A, WIPER(FRT) 15 A. RELAY 10A, START 10A |
BLOWER | 30A | Podgrzewacz |
COOLING | 30A | Wentylator chłodzący |
(ABS 1) | 30A | ABS |
COND.FAN | 20A | Wentylator skraplacza |
HEAD-HI | 15A | Światła drogowe |
HEAD-LOW | 15A | Światła mijania |
EMS | 10 A | Czujnik silnika |
INJECTOR | 15A | Wtryskiwacz, czujnik tlenu |
F/PUMP | 10 A | Pompa paliwowa |
ECU | 10 A | Jednostka sterująca silnika Jednostka ECAT, Główny przekaźnik |
RELAY | 10 A | Silnik dmuchawy, okno elektryczne; Odmrażacz tylnej szyby. Lampa czołowa (pojazd wyposażony w poduszkę powietrzną) |
(HLLD) | 10 A | – |
MAIN RELAY | 25A | (Zostanie automatycznie podłączony do bezpiecznika wtórnego.) EMS 10A, INJECTOR 15A, F/PUMP 10A, ECU 10A |
S/ROOF | 15A | szyberdach |
HEAD | 25A | (Zostanie automatycznie podłączony do bezpiecznika wtórnego.) HEAD-HI 15A, HEAD-LOW 15A, FOG LAMP(RR) 10A |
IG 2 | 30A | |
TNS | 15A | (Zostanie on automatycznie podłączony do bezpiecznika wtórnego.) TAIL (LH) 10A, TAIL(RH) 10A |
HORN | 10 A | Klakson |
RR DEF | 25A | Odmrażacz tylnej szyby |
(ABS 2) | 20A | ABS |
P/WIN | 30A | Zasilanie okna |
BTN | 30A | (Zostanie automatycznie podłączony do bezpiecznika wtórnego.) MEMORY/ROOM 10A, STOP 15A, HAZARD 15A |
D/LOCK | 25A | Elektryczny zamek drzwi |
IG COIL | 15A | Cewka zapłonowa |
ROOM | 15A | Oświetlenie wnętrza pojazdu, audio, licznik, dźwięk ostrzegawczy |
*( ):Opcjonalny |