W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Kii Picanto I z lat: 2008, 2009, 2010, 2011..
Kia Picanto pierwszej generacji, znana również jako Kia Picanto SA, to mały samochód miejski produkowany przez południowokoreańską firmę Kia Motors w latach 2004-2011. Ten kompaktowy model był przeznaczony głównie do jazdy miejskiej i cieszył się popularnością na rynkach na całym świecie, zwłaszcza jako pojazd miejski i dla młodszych kierowców.
Oto kilka kluczowych cech i informacji na temat Kii Picanto I:
- Design: Kia Picanto pierwszej generacji miała kompaktową sylwetkę i przyjazny wygląd, co czyniło ją łatwą do manewrowania w miejskich warunkach. Mimo swojego niewielkiego rozmiaru, miała przyzwoity wygląd.
- Wymiary: Ten model był jednym z najmniejszych samochodów w ofercie Kii. Dzięki niewielkim rozmiarom, świetnie nadawał się do parkowania w ciasnych miejscach i poruszania się po zatłoczonych ulicach.
- Silniki: Kia Picanto była dostępna z różnymi jednostkami napędowymi benzynowymi, które były ekonomiczne w zużyciu paliwa i idealnie nadawały się do codziennych dojazdów w mieście.
- Wersje nadwoziowe: Samochód był dostępny w kilku wersjach nadwoziowych, w tym jako 3-drzwiowy lub 5-drzwiowy hatchback, co dawało klientom wybór w zależności od ich potrzeb i preferencji.
- Bezpieczeństwo: Mimo swojego kompaktowego rozmiaru, Picanto I została wyposażona w poduszki powietrzne i inne podstawowe systemy bezpieczeństwa, aby zapewnić ochronę kierowcy i pasażerów.
- Wersje wyposażenia: Kia Picanto była dostępna w różnych wersjach wyposażenia, od podstawowych po bardziej luksusowe, co pozwalało klientom dostosować samochód do swoich potrzeb.
- Popularność: Picanto I zdobyła popularność na rynkach na całym świecie jako praktyczny i ekonomiczny wybór dla osób szukających taniego i oszczędnego samochodu do jazdy w mieście.
- Ewolucja: Po pierwszej generacji Kia kontynuowała produkcję Picanto, wprowadzając nowe generacje z ulepszeniami w zakresie designu, technologii i wydajności.
- wyjmij kluczyk ze stacyjki
- sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
- zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.
Przedział pasażerski
Skrzynka bezpieczników znajduje się za osłoną pod kierownicą.
Nazwa | Ampery [A] | Opis |
START SIG | 10 A | Uruchomienie silnik |
RR FOG LP | 10 A | Tylne światło przeciwmgielne |
A/CON SW | 10 A | Klimatyzator |
CLUSTER | 10 A | Grupa |
SEAT HTD | 15A | Podgrzewacz siedzenia |
C/LIGHTER | 15A | Zapalniczka |
A/BAG | 10 A | Poduszka powietrzna |
R/WIPER | 15A | Tylna wycieraczka |
ABS/ESP | 10 A | Układ przeciwblokujący / elektroniczny program stabilizacji |
IGN COIL | 15A | Zapłon |
T/SIG LP | 10 A | Włącznik sygnału świetlnego |
HTD GLASS1 | 20A | Odmrażacz tylnej szyby |
HTD GLASS2 | 10 A | Odmrażacz tylnej szyby |
P/WDW RR | 25A | Okno elektryczne (tylne) |
IGN O/S MIR | 10 A | Zewnętrzne lusterko wsteczne |
P/WDW FRT | 25A | Elektryczne okno (przód) |
FRT WIPER | 20A | Przednia wycieraczka |
H/LP (LH) | 10 A | Reflektor (lewy) |
H/LP (RH) | 10 A | Reflektor (prawy) |
FUEL PUMP | 10 A | Pompa paliwowa |
INJ | 15A | Wtryskiwacz |
SNSR | 10 A | Czujnik tlenu |
C/DR LOCK | 20A | Centralny zamek drzwi |
A/BAG IND | 10 A | Ostrzeżenie o poduszce powietrznej |
TCU B/UP | 15A | Automatyczna skrzynia biegów |
DSL ECU1 | 20A | – |
DSL ECU2 | 10 A | – |
Komora silnika
Nazwa | Ampery [A] | Opis |
ECU1 | 20A (30A) | Jednostka sterująca silnika |
STOP | 10 A | Światło stopu |
FR/FOG | 10 A | Przednie światło przeciwmgielne |
A/CON | 10 A | Klimatyzator |
HORN | 10 A | Klakson |
ECU2 | 10 A | Jednostka sterująca silnika |
SPARE | 10 A | zapasowy bezpiecznik |
SPARE | 15A | zapasowy bezpiecznik |
ABS2 | 40A | System zapobiegania blokady kół |
ABS1 | 40A | System zapobiegania blokady kół |
B+ | 30A | W panelu B+ |
BLOWER | 30A | Dmuchacz |
IGN1 | 30A | Zapłon |
IGN2 | 30A | Zapłon |
TAIL LH | 10 A | Światło tylne (lewe) |
TAIL RH | 10 A | Światło tylne (prawe) |
DRL | 10 A | Światła do jazdy dziennej |
HAZARD | 15A | Migacz ostrzegawczy (światła awaryjne) |
R/LP | 10 A | Oświetlenie wnętrza pojazdu |
AUDIO | 15A | Audio |
P/WDW | 30A | Zasilanie okna |
RAD | 30A | Wentylator chłodnicy |
BATT | 100A (120A) | alternator, akumulator |
F/FOG | – | Przekaźnik przedniego światła przeciwmgielnego |
A/CON | – | Przekaźnik klimatyzacji |
HORN | – | Przekaźnik klaksonu |
START | – | Uruchom przekaźnik silnika |
RAD1 | – | Przekaźnik wentylatora chłodnicy |
RAD2 | – | Przekaźnik wentylatora chłodnicy |
RR FOG | – | Przekaźnik tylnego światła przeciwmgielnego |
TAIL | – | Przekaźnik światła tylnego |
Podrzędny panel bezpieczników tylko do benzyny
Opis | Ampery [A] | Opis |
MDPS | 80A | Wspomaganie kierownicy |
Podrzędny panel bezpieczników tylko z silnikami wysokoprężnymi
Nazwa | Ampery [A] | Opis |
FFHTS | 30A | Tymczasowy czujnik nagrzewnicy filtra paliwa |
GLOW PLUG | 80A | Świeca żarowa |
MDPS | 80A | Wspomaganie kierownicy |
PTC HTR1 | 40A | Grzałka PTC 1 |
PTC HTR2 | 40A | Grzałka PTC2 |
PTC HTR3 | 40A | Grzałka PTC3 |