W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Hondy Accord VIII z lat: 2008, 2009, 2010, 2011, 2012. Honda Accord VIII, znany również jako Honda Accord CP/CS, był produkowanym w latach 2008-2012 modelem samochodu osobowego klasy średniej przez japońskiego producenta samochodów Honda. Jest to kolejna generacja popularnej linii Accord, która zdobyła […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Hondy Accord VIII z lat: 2008, 2009, 2010, 2011, 2012.
Honda Accord VIII, znany również jako Honda Accord CP/CS, był produkowanym w latach 2008-2012 modelem samochodu osobowego klasy średniej przez japońskiego producenta samochodów Honda. Jest to kolejna generacja popularnej linii Accord, która zdobyła uznanie zarówno w kraju, jak i na całym świecie.
Honda Accord VIII wyróżniał się nowoczesnym, atrakcyjnym designem, który połączył elegancję z sportowym akcentem. Model ten był dostępny zarówno jako sedan, jak i coupe, oferując klientom różnorodność wyboru zależnie od ich preferencji stylu i funkcjonalności.
Wnętrze samochodu charakteryzowała wysoka jakość wykonania, solidne materiały i staranne wykończenie. Kabina była przestronna, zapewniając wygodne miejsce zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. Honda Accord VIII oferował również wiele zaawansowanych funkcji i udogodnień, takich jak klimatyzacja, system audio, nawigacja satelitarna, elektrycznie regulowane fotele, skórzana tapicerka i wiele innych.
Pod względem napędu Honda Accord VIII oferował różne jednostki napędowe, w tym benzynowe i wysokoprężne silniki o różnej pojemności i mocy. Silniki te zapewniały dobrą wydajność, dynamiczne osiągi i oszczędność paliwa, co było ważne dla klientów poszukujących zarówno sportowych wrażeń z jazdy, jak i ekonomicznego użytkowania.
Honda Accord VIII wyposażona była również w zaawansowane systemy bezpieczeństwa, takie jak ABS (System zapobiegania blokowaniu kół), ESP (Elektroniczny program stabilizacji) oraz liczne poduszki powietrzne, co zapewniało wysoki poziom ochrony podczas jazdy.
Samochód ten cieszył się dobrą opinią ze względu na swoją niezawodność, komfort jazdy i dobrze zestrojone zawieszenie, które zapewniało pewne i stabilne prowadzenie. Honda Accord VIII był również uważany za samochód o niskich kosztach utrzymania i wysokiej wartości odsprzedaży.
Podsumowując, Honda Accord VIII był udanym modelem, który kontynuował sukces swoich poprzedników. Oferował atrakcyjny design, przestronne wnętrze, różnorodność jednostek napędowych i zaawansowane funkcje bezpieczeństwa. Był to samochód, który spełniał oczekiwania klientów w zakresie jakości, wydajności i komfortu jazdy.
Przedział pasażerski
Lokalizacja
Opis
Opis
Skrzynka bezpieczników nr 1
W kabinie pierwsza skrzynka z bezpiecznikami i przekaźnikami znajduje się na dole tablicy rozdzielczej, po stronie kierowcy.
Opis
1 | 7.5A Sterownik napinacza pasa bezpieczeństwa, sterownik pasa ruchu |
2 | 7,5 A Fotele sterowane elektrycznie, regulacja zasięgu lewego reflektora, jednostka sterująca adaptacyjnego tempomatu, jednostka sterująca automatycznej regulacji świateł przednich, radar fal milimetrowych (modele z adaptacyjnym tempomatem) |
3 | 15A Przekaźnik pompy spryskiwacza szyby przedniej, jednostka elektroniki nadwozia po stronie pasażera (MICU) |
4 | 7,5 A Przekaźnik wycieraczek przednich |
10A Przekaźnik wycieraczek przednich | |
5 | 7,5 A automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, przekaźnik światła cofania, światła cofania, jednostka elektroniki po stronie kierowcy (MICU), kompas, zestaw wskaźników, jednostka sterująca nawigacją, jednostka sterująca elektroniką po stronie pasażera (MICU), elektromagnes blokady (A/T), System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS), czujnik deszczu i światła, włącznik spryskiwacza reflektorów, asystent parkowania, moduł sterowania fotelem elektrycznym, kamera wspomagająca utrzymanie pasa ruchu, czujnik położenia wybieraka (A/T)), jednostka sterująca silnika i skrzyni biegów (PCM) |
6 | 7,5A System stabilizacji pojazdu (VSA), wieloosiowy czujnik przyspieszenia, jednostka sterująca wspomaganiem kierownicy, przełącznik regulacji zasięgu reflektorów, regulacja zasięgu prawego reflektora, adaptacyjny tempomat |
7 | 15A Przekaźnik aktywnego mocowania silnika (ACM) (A/T), alternator, moduł sterujący silnika (ECM/PCM) (BKSWNC) – wyłącznik światła stopu, PCM (VBSOL1) (A/T), zawór elektrohydrauliczny mocowania silnika (M/ T ), czujnik obciążenia elektrycznego (ELD), moduł sterujący aktywnego mocowania silnika (ACM) (A/T), kontrola emisji par (EVAP), elektromagnes blokady biegu wstecznego (M/T), czujnik położenia wałka rozrządu (A), tylny czujnik tlenu |
8 | 7,5A Rozrusznik, moduł sterujący silnika (ECM / PCM) (STS), czujnik położenia wybieraka (N, P) |
9 | 20A Moduł sterujący silnika (ECM/PCM) (IG1), pompa paliwowa, przekaźnik modułu sterującego silnika (PGM-FI) nr 2, moduł sterujący immobilizera |
10 | 10A A/T: Moduł sterujący silnika i skrzyni biegów (PCM) (VBSOL2) |
11 | 10A Jednostka sterująca poduszką powietrzną |
12 | 7.5A Jednostka systemu wykrywania zajętości przedniego siedzenia pasażera (ODS). wskaźnik dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera z przodu, sterownik poduszki powietrznej |
13 | – |
14 | 10A 3,5L+A/T: Aktywny moduł sterujący mocowania silnika (ACM), aktywny przekaźnik mocowania silnika |
15 | 7,5 A Światła do jazdy dziennej, jednostka elektroniki nadwozia po stronie kierowcy (MICU) |
16 | Przekaźnik wentylatora 7,5AA/C, panel sterowania systemem audio i nawigacyjnym, przekaźnik ogrzewania, moduł sterowania klimatyzacją, moduł elektroniczny nadwozia po stronie kierowcy (MICU) (jednostka sterująca podnośnikiem szyb), środkowy wyświetlacz pomocniczy, panel sterowania klimatem po stronie kierowcy \ siedzenie pasażera, podgrzewane siedzenia , przekaźnik sterujący wentylatora chłodzącego silnik, moduł sterujący HVAC, wyświetlacz, lusterka elektryczne, przekaźnik wentylatora chłodzącego silnik, przekaźnik podgrzewanej tylnej szyby, układ recyrkulacji powietrza |
17 | 7,5A Jednostka elektroniczna nadwozia po stronie kierowcy (MICU) (blokada kluczyka ACC), elektromagnes zamka kluczykowego |
18 | System audio 7,5 A, przekaźnik wylotowy konsoli środkowej, przekaźnik wylotowy przedni, jednostka sterująca łącza głośnomówiącego, jednostka sterująca nawigacją, wyświetlacz, aktywna redukcja szumów, mikrofon, pokrętło interfejsu, elektromagnes blokady kluczyka zapłonu (A/T) |
19 | 20A Fotel kierowcy sterowany elektrycznie (przód/tył, regulacja wysokości) |
20 | 20A Właz |
21 | Fotel kierowcy 20A elektrycznie (pochylenie oparcia, regulacja wysokości) |
22 | 20A Tylne lewe okno elektryczne, przekaźnik okna elektrycznego |
23 | 20A Przednie gniazdo/zapalniczka (przekaźnik przedniego gniazda) |
15A Przednie gniazdo/zapalniczka (przekaźnik przedniego gniazda) | |
24 | 20A Okno elektryczne kierowcy, jednostka elektroniczna nadwozia po stronie kierowcy (MICU) (jednostka sterująca szybą sterowaną elektrycznie) |
25 | 10A Przekaźnik centralnego zamka, siłownik zamka drzwi kierowcy, siłownik zamka tylnych lewych drzwi, siłownik zamka pokrywy bagażnika, przekaźnik siłownika zamka pokrywy bagażnika |
15A Siłownik zamka drzwi kierowcy, siłownik zamka tylnych drzwi LH, siłownik zamka pokrywy bagażnika, przekaźnik siłownika zamka pokrywy bagażnika, jednostka elektroniczna nadwozia po stronie kierowcy (MICU), elektryczna blokada wlewu paliwa, dioda | |
26 | 10A Przekaźnik przedniego światła przeciwmgielnego, przednie lewe światło przeciwmgielne, jednostka elektroniki nadwozia po stronie kierowcy (MICU) |
27 | 10A Przednie lewe światło pozycyjne, oświetlenie tablicy rejestracyjnej, tylne światło pozycyjne, przekaźnik światła bocznego, jednostka elektroniki nadwozia po stronie kierowcy (MICU) |
28 | 10A Lewy reflektor (światło drogowe) |
29 | 7.5A System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) |
10A Przekaźnik świateł do jazdy dziennej, światła postojowe, oświetlenie tablicy rejestracyjnej | |
30 | 10A Lewy reflektor (światło mijania) |
15A Lewy reflektor (światło mijania) | |
31 | – |
Przekaźnik | |
R1 | PGM-FI #2 (pompa paliwa) |
R2 | Wylot z przodu |
R3 | Rozrusznik |
Skrzynka bezpieczników nr 2
Druga skrzynka bezpieczników znajduje się pod tablicą rozdzielczą, na słupku, po stronie pasażera. Aby uzyskać dostęp, zdejmij osłonę ochronną.
Spotkanie
1 | 10A Prawy reflektor (światło drogowe) |
2 | 10A Przednie prawe światło boczne, jednostka elektroniki nadwozia po stronie pasażera (MICU), przekaźnik świateł postojowych, bezpiecznik (skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim nr 2): nr 6 |
3 | 10A Przekaźnik przednich świateł przeciwmgielnych, przednie lewe światło przeciwmgielne, jednostka elektroniki nadwozia po stronie pasażera (MICU) |
4 | 10A Prawy reflektor (światło mijania) |
15A Prawy reflektor (światło mijania) | |
5 | – |
6 | 7,5 A Oświetlenie tablicy rozdzielczej, oświetlenie wnętrza, oświetlenie schowka na rękawiczki, pilot do bramy, sterownik nawigacji, wyświetlacz |
7 | – |
8 | Fotel pasażera 20A elektrycznie (pochylenie oparcia, regulacja wysokości) |
9 | 20A Fotel pasażera sterowany elektrycznie (przód/tył, regulacja wysokości) |
10 | 10A Przekaźnik centralnego zamka, siłownik zamka przednich drzwi pasażera, siłownik zamka tylnych prawych drzwi |
11 | 20A Elektrycznie sterowana tylna prawa szyba |
12 | 15A Gniazdo konsoli środkowej, przekaźnik gniazda konsoli środkowej |
20A Gniazdo konsoli środkowej, przekaźnik gniazda konsoli środkowej | |
13 | 20A Okno pasażera z przodu |
14 | – |
15 | 20A Wzmacniacz audio |
16 | – |
17 | 7,5 A Tylne światło przeciwmgielne |
18 | 10A Elektryczny fotel kierowcy (podparcie odcinka lędźwiowego) |
19 | 15A Podgrzewane siedzenia |
20A Ogrzewanie siedzenia | |
20 | 30A Jednostka sterująca napinacza |
21 | 30A Jednostka sterująca napinacza |
22 | – |
Dodatkowe elementy
Opis
Opis
Komora silnika
Lokalizacja
Opis
Skrzynka bezpieczników i przekaźników
Pod maską główny bezpiecznik i skrzynka przekaźników znajdują się po lewej stronie. Zamykana jest również pokrywą ochronną.
Opis
1.1 | 120A 3,5L: Akumulator |
100A 2,4 l: Akumulator | |
1.2 | Bezpieczniki 40A (przedział pasażerski nr 2): nr 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
60A Aktywny tempomat: Bezpieczniki (skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim nr 2): nr 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 | |
2.1 | 70A Sterownik elektrycznego wspomagania kierownicy (ESP). |
2.2 | 40A Jednostka sterująca i modulator ciśnienia VSA |
2.3 | 30A Jednostka sterująca i modulator ciśnienia VSA |
2.4 | Bezpieczniki 40A (kabina pasażerska nr 2): nr 15, 17, 18, 19 |
2.5 | – |
2.6 | – |
3.1 | 50A Wyłącznik zapłonu |
3.2 | 40A 2.4L (LX-S, LX-P PZEV, LX (’11-’12)): Bezpieczniki (kabina pasażerska nr 1): nr 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 |
3.3 | Bezpieczniki 30 A (przedział pasażerski nr 2): nr 1, 2, 3, 4 |
3.4 | 60A 3,5 l: 2,4 l (z wyjątkiem ↑): Bezpieczniki (skrzynka bezpieczników w kabinie nr 1): nr 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 |
3.5 | Bezpieczniki 30 A (przedział pasażerski nr 1): nr 26, 27, 28, 29, 30 |
3.6 | 30A 3,5L: Przekaźnik wentylatora chłodzącego, wentylator chłodzący |
30A 2,4L: Wentylator klimatyzacji, przekaźnik wentylatora klimatyzacji | |
3.7 | 30A Przednia wycieraczka i spryskiwacz |
3.8 | 30A 3,5L: Przekaźnik wentylatora klimatyzacji, wentylator klimatyzacji |
30A 2,4L: Przekaźnik wentylatora chłodzącego, wentylator chłodzący | |
4 | 40A Przekaźnik ogrzewania tylnej szyby |
5 | 20A 2,4 l: Dodatkowy wentylator chłodzący silnik |
6 | – |
7 | – |
8 | 40A Grzałka, przekaźnik grzałki |
9 | 15A Ostrzeżenie o zagrożeniu, jednostka elektroniki nadwozia po stronie kierowcy (MICU) |
10 | Światła stopu 20 A, czujnik położenia pedału hamulca, jednostka elektroniczna nadwozia po stronie kierowcy (MICU), moduł sterujący silnika (ECM/PCM), dodatkowe światło stopu, przekaźnik klaksonu, klakson |
10A Aktywny tempomat, przełącznik ustawiania odległości, klakson, przekaźnik syreny antykradzieżowej | |
11 | 30A Spryskiwacz reflektorów |
12 | 15A Aktywny tempomat, światła stopu, czujnik położenia pedału hamulca, jednostka sterująca i modulator ciśnienia VSA |
13 | 15A Przekaźnik cewki zapłonowej, cewki zapłonowe |
14 | 15A 3,5 l: Przekaźnik pomocniczy modułu sterującego silnika, układ EVAP, czujniki stosunku powietrza do paliwa (A/F), podgrzewane sondy lambda (HO2S), bezpiecznik (skrzynka bezpieczników komory silnika): nr 21 |
15A 2,4L: Przekaźnik pomocniczy modułu sterującego silnika, czujnik stosunku powietrza do paliwa (A/F), moduł sterujący silnika (ECM/PCM) | |
15 | 10A System audio, wyświetlacz centralny, złącze diagnostyczne (DLC), lampki w drzwiach, jednostka elektroniczna nadwozia po stronie kierowcy (MICU) (VBU), aktywny system redukcji szumów, mikrofon, zestaw wskaźników, jednostka sterująca Hands FreeLink, jednostka sterująca immobilizera, jednostka sterująca nawigacją , wyświetlacz, jednostka elektroniki nadwozia po stronie pasażera (MICU) (VBU), elektryczne fotele, jednostka sterująca elektrycznie sterowaną szybą, adaptacyjny tempomat, czujnik deszczu i czujnik światła |
16 | 7,5 A Oświetlenie wnętrza, oświetlenie bagażnika, oświetlenie lusterka w osłonie przeciwsłonecznej, oświetlenie stacyjki, pilot do bramy, lampki w drzwiach |
17 | 15A Czujnik położenia wału korbowego (CKP), czujnik położenia wałka rozrządu (CMP), moduł sterujący silnika (ECM/PCM) (IGP), przekaźnik przepustnicy (ETCS), wtryskiwacze, czujnik masowego przepływu powietrza (MAF), przekaźnik modułu sterującego nr 1 Silnik Moduł sterujący (PGM-FI), przekaźnik modułu sterującego silnika nr 2 (PGM-FI) (pompa paliwa) |
18 | 15A Przekaźnik przepustnicy (ETCS), moduł sterujący silnika (ECM/PCM) |
19 | 7,5 A 3,5 l: Moduł sterujący silnika (ECM/PCM) (VBUM) |
20 | 7.5AA/C sprzęgło sprężarki, przekaźnik sprzęgła sprężarki klimatyzacji |
21 | 7,5 A 3,5 l: Przekaźnik wentylatora chłodzącego silnik |
7,5 A 2,4 l: Przekaźnik wentylatora klimatyzacji | |
Przekaźniki | |
R1 | Podgrzewacz |
R2 | Sygnał dźwiękowy |
R3 | Jednostka sterująca silnika (PGM-FI nr 1) |
R4 | Jednostka sterująca silnika (PGM-FI Sub) |
R5 | Cewki zapłonowe |
R6 | Korpus przepustnicy (ETCS) |
R7 | – |
R8 | Ogrzewanie tylnej szyby |