Fiat Toro i RAM 1000 (2022) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Fiata Toro i RAM 1000 z lat: 2022. Fiat Toro i RAM 1000 to modele pickup produkowane w 2022 roku. Oba pojazdy są kontynuacją swoich poprzedników i oferują kombinację praktyczności, wydajności i stylowego designu. Fiat Toro i RAM 1000 charakteryzują się nowoczesnym wyglądem, […]

05/15/2023
Czas czytania: 5 minut

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Fiata Toro i RAM 1000 z lat: 2022.

Fiat Toro i RAM 1000 to modele pickup produkowane w 2022 roku. Oba pojazdy są kontynuacją swoich poprzedników i oferują kombinację praktyczności, wydajności i stylowego designu.

Fiat Toro i RAM 1000 charakteryzują się nowoczesnym wyglądem, który podkreśla ich sportowy charakter. Mają solidną konstrukcję i przestronne kabiny, które zapewniają wygodę zarówno kierowcy, jak i pasażerom. Oba modele są dostępne w różnych wariantach wyposażenia, umożliwiając personalizację pojazdu zgodnie z preferencjami i potrzebami użytkownika.

Pod względem napędu, Fiat Toro i RAM 1000 oferują różne opcje silników, zarówno benzynowych, jak i wysokoprężnych. Dzięki temu kierowcy mają możliwość wyboru jednostki napędowej odpowiadającej ich preferencjom dotyczącym osiągów i ekonomiczności.

Oba modele są wyposażone w nowoczesne systemy bezpieczeństwa i technologie wspomagające jazdę, takie jak systemy kontroli trakcji i stabilizacji, asystent parkowania, systemy monitorowania martwego pola i wiele innych. Zapewniają one większe bezpieczeństwo podczas podróży zarówno na drogach miejskich, jak i poza nimi.

Ponadto, Fiat Toro i RAM 1000 mają duże przestrzenie ładunkowe w tylnej części pojazdu, umożliwiające transport różnych przedmiotów i sprzętu. Zastosowane rozwiązania konstrukcyjne i technologiczne pozwalają na łatwe załadunek i rozładunek, co sprawia, że oba modele są praktyczne i funkcjonalne w codziennym użytkowaniu.

Fiat Toro i RAM 1000 są również wyposażone w zaawansowane systemy multimedialne i łączności, które umożliwiają podłączenie smartfona, korzystanie z nawigacji GPS i strumieniowanie muzyki. Pozwalają one na pełne wykorzystanie nowoczesnych funkcji i udogodnień podczas podróży.

Podsumowując, Fiat Toro i RAM 1000 w wersji z 2022 roku to modele pickup, które łączą funkcjonalność, wydajność i atrakcyjny design. Oferują one różne opcje silnikowe, wyposażenie i technologie, które można dostosować do własnych preferencji. Zarówno kierowcy szukający praktyczności w transporcie, jak i miłośnicy sportowego stylu znajdą w tych modelach odpowiednie rozwiązania.

Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.
Zobacz także:  Fiat Croma (2010-2011) - schematy bezpieczników i przekaźników

 

Przedział pasażerski

Centralka znajduje się po lewej stronie kolumny kierownicy, a dostęp do bezpieczników można uzyskać po zdjęciu pokrywy A w dolnej części deski rozdzielczej.Fiat Toro i RAM 1000 (2022) - schematy bezpieczników i przekaźników

Fiat Toro i RAM 1000 (2022) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
F31 7,5A
F33 20 A Elektrycznie sterowane okno pasażera z przodu
F34 20 A Elektryczna moc szyby kierowcy
F36 15A Centralny zamek bezkluczykowy, złącze EOBD, radio, port USB w konsoli środkowej, centralna klimatyzacja, oświetlenie sufitowe po bokach drugiego rzędu
F37 10 A Klucz na tablicy rozdzielczej Zasilanie słupka, zasilanie modułu kontroli trakcji lub napęd 4×4 (tylko silnik Diesla)
F38 20 A Zasilanie elektrycznych zamków drzwi i skrzyni ładunkowej
F42 7,5A Klucz do słupka zasilania, centralny ABS i centralny elektryczny układ kierowniczy
F43 20 A Zasilanie silnika opryskiwacza szyby przedniej
F47 20 A Zasilanie lewego tylnego podnośnika szyby
F48 20 A Zasilanie prawego tylnego okna elektrycznego
F49 7,5A Zasilanie za kluczem do sterownika czujnika parkowania, lusterka wewnętrznego elektrochromowego, czujnika deszczu, czujnika zmierzchu, stabilizatora napięcia (tylko dla pojazdów z systemem Start&Stop).
F50 7,5A Centralne zasilanie kluczyka w poduszce powietrznej
F51 7,5A Przycisk pedału hamulca po wspomaganiu NF, kamera cofania, klimatyzacja centralna
F53 7,5A Zasilanie wyłącznika zapłonu, przycisk zapłonu, pedał hamulca NIE, panel przyrządów, przełącznik centralny (przyciski) na desce rozdzielczej
F94 15A Zasilanie portu USB drugiego rzędu

Skrzynia ładunkowa

Znajduje się na ściance działowej między kabiną a przedziałem ładunkowym.

Numer Ampery [A] Opis
FX1 30A Centralne zasilanie przyczepy
FX2
FX3 20 A Centralne zasilanie szyberdachu
FX4
FX5 30A Moc regulacji fotela kierowcy
FX6 30A Moc regulacji fotela pasażera
FX7
FX8

Komora silnika

Zobacz także:  Fiat Panda II (2003-2012) - schematy bezpieczników i przekaźników

Centralka znajduje się obok akumulatora. Odkręcenie śruby mocującej i zdjęcie pokrywy skrzynki bezpieczników.

 

Dla silnika 1.3 turbo

Wyjmij kabel C z zatrzasku znajdującego się nad pokrywą, a następnie odblokuj zamki wskazane strzałkami. Zdejmij  pokrywę B.

Fiat Toro i RAM 1000 (2022) - schematy bezpieczników i przekaźników

 

dla innych silników

Fiat Toro i RAM 1000 (2022) - schematy bezpieczników i przekaźników

  • Odkręć śrubę A dostarczonym śrubokrętem.
  • Powoli obracaj śrubę w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, aż napotka opór (nie przekraczaj jej siły na siłę).
  • Powoli odkręcaj śrubę.
  • Skuteczne odkręcanie sygnalizuje wypadanie łba śruby.
  • zdejmij pokrywę B, przesuwając ją do góry, jak pokazano na rysunku.
  • Po wymianie bezpiecznika upewnij się, że pokrywa B jest dobrze zamknięta.

Fiat Toro i RAM 1000 (2022) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
zintegrowane bezpieczniki
F01
F02 5A Zasilanie modułu sterującego systemem 4×4. (wersje z napędem na wszystkie koła)
F03 5A Zasilanie selektora automatycznej skrzyni biegów.
F04 10 A Elektroniczne centralne zasilanie wtrysku (silniki 1.3 Turbo lub 1.8 ETorq)
F04 15A Zasilanie elektronicznego zespołu wtryskowego (silnik 2.0 MJET)
F05 10 A Zasilanie elektronicznego zespołu wtryskowego (silniki 1.8 ETorq lub 2.0 MJET)
F05 15A Elektroniczne centralne zasilanie wtrysku (silnik 1.3 Turbo)
F06 7,5A Elektroniczne centralne zasilanie wtrysku (silnik 1.8 ETorq)
F06 20 A Zasilanie elektronicznego zespołu wtryskowego (silnik 2.0MJET)
F06 25A Elektroniczne centralne zasilanie wtrysku (silnik 1.3 Turbo)
F07
F08 7,5A sprężarka klimatyzacji
F09 15A silnik pompy paliwa
F11
F12
F13 10 A Zasilanie za kluczem do elektronicznego sterownika wtrysku, sterownika automatycznej skrzyni biegów i selektora automatycznej skrzyni biegów.
F14A 20 A Zasilanie z gniazda 12V znajdującego się w drugim rzędzie. (kanał z kluczem posta)
F14B 20 A Zasilanie z gniazda 12V znajdującego się w drugim rzędzie. (Bezpośrednie zasilanie bateryjne)
F15 15A Klakson
F 16
F17 30A Odmgławiacz tylnej szyby
F18
F023A 20 A Rezerwowy bezpiecznik (tylko z silnikiem 1.3 Turbo)
F023B 20 A Rezerwowy bezpiecznik (tylko z silnikiem 1.3 Turbo)
F24 40A Zasilanie wentylatora klimatyzacji pierwszego rzędu.
F42 40A Zasilanie grzałki filtra oleju napędowego. (Tylko z silnikiem Diesla)
F45 10 A Zasilanie nagrzewnicy systemu recyrkulacji gazu „przedmuch” (tylko z silnikiem Diesla)
F46
F47 5A Post klucz zasilanie wentylatora elektrycznego chłodnicy.
F48
F49
F54 10 A Sygnał startu dla jednostki wtryskowej i jednostki stabilizacji napięcia (tylko wersje z Start&Stop)
F157 40A Rezerwowy bezpiecznik (tylko z silnikiem 1.3 Turbo)
Bezpieczniki niezintegrowane
F125 70A Zasilanie z jednostki centralnej deski rozdzielczej (komputer pokładowy).
F135 70A Zasilanie z tablicy rozdzielczej (komputera pokładowego) i skrzynki bezpieczników w przedziale bagażowym.
F030 70A Zasilanie z jednostki wspomagania kierownicy.
F031
F032
F033 50A Zasilanie świecy żarowej silnika (tylko z silnikiem Diesla)
F035 50A Zasilanie wentyAora elektrycznego chłodzenia silnika (silnik 1,3 Turbo lub 1,8 ETorq)
F037 30A Zasilacz stabilizatora napięcia (Stop&Start).
F038 30A Zasilanie modułu kontroli trakcji 4×4 (tylko silnik Diesla)
F039 20 A Elektroniczne centralne zasilanie wtrysku (tylko z silnikiem 1.3 Turbo)
F041
F019 25A Zapłon kontroluje moc.
F063
F020 40A Centralne zasilanie ABS (pompa)
F050 30A Centralne zasilanie ABS (zawory)
F138 10 A Elektroniczne centralne zasilanie wtrysku (silnik 1.8 ETorq)
F139
F170
F051 15A Zasilanie pompy wodnej układu chłodzenia powietrza doładowującego (tylko silnik 1.3 Turbo)
F052 15A Zasilanie automatycznej skrzyni biegów.
F053
F022 7,5A Moc czujnika akumulatora
Zobacz także:  Fiat Palio, Siena, Strada (2006-2009) - schematy bezpieczników i przekaźników

Centralny uchwyt bezpiecznika na dodatnim biegunie akumulatora – jeśli jest na wyposażeniu

Drugi centralny uchwyt bezpiecznika znajduje się na dodatnim biegunie akumulatora. Aby uzyskać dostęp do bezpieczników, w zależności od wersji, poprzez zaciski A, otwórz pokrywę B.Fiat Toro i RAM 1000 (2022) - schematy bezpieczników i przekaźników

W celu wymiany tych bezpieczników zwrócić się do ASO Fiata.

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.