Fiat Croma (2010-2011) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Fiata Croma z lat: 2010, 2011. Fiat Croma (2010-2011) to samochód klasy średniej. Croma charakteryzowała się nowocześniejszym designem i udoskonalonymi rozwiązaniami technologicznymi. Wnętrze Fiata Cromy (2010-2011) oferowało przestronność i wysoki komfort podróżowania. Kabina była starannie zaprojektowana, z wysokiej jakości materiałami wykończeniowymi i dobrze […]

05/15/2023
Czas czytania: 4 minut

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Fiata Croma z lat: 2010, 2011.

Fiat Croma (2010-2011) to samochód klasy średniej. Croma charakteryzowała się nowocześniejszym designem i udoskonalonymi rozwiązaniami technologicznymi.

Wnętrze Fiata Cromy (2010-2011) oferowało przestronność i wysoki komfort podróżowania. Kabina była starannie zaprojektowana, z wysokiej jakości materiałami wykończeniowymi i dobrze rozmieszczonymi elementami. Fotele były wygodne, a deska rozdzielcza była czytelna i ergonomiczna. Samochód oferował także sporą ilość miejsca na nogi i głowę dla pasażerów.

Fiat Croma (2010-2011) oferowała różne jednostki napędowe, w tym benzynowe i wysokoprężne silniki. W ofercie znajdowały się m.in. benzynowe jednostki o pojemnościach 1.4 i 1.8 litra oraz silniki wysokoprężne o pojemnościach 1.6 i 2.0 litra. Wybór silnika zależał od preferencji i oczekiwań kierowcy pod względem osiągów i ekonomii paliwa.

Pod względem technologicznym, Fiat Croma (2010-2011) oferowała zaawansowane rozwiązania. Samochód był wyposażony w system ABS, ESP, klimatyzację, system audio z wielofunkcyjnym ekranem dotykowym, tempomat, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, a także system nawigacji satelitarnej. Dodatkowo, samochód oferował wiele miejsca na bagaż oraz liczne schowki i udogodnienia, które zapewniały praktyczność i wygodę w codziennym użytkowaniu.

Fiat Croma (2010-2011) miała jednak ograniczoną dostępność na rynku i nie zdobyła takiego uznania jak niektóre inne modele Fiata. Wpływ na to miały czynniki takie jak silna konkurencja w segmencie samochodów klasy średniej oraz preferencje konsumentów. Mimo to, samochód ten oferuje pewne zalety, takie jak przestronność, komfort i solidne osiągi.

Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.
Zobacz także:  Fiat Tempra i Marengo (1990-1996) - schematy bezpieczników i przekaźników

Komora silnika

Aby uzyskać dostęp do bezpieczników w skrzynce bezpieczników obok akumulatora, zdejmij pokrywę ochronną.

Aby uzyskać dostęp do bezpieczników w skrzynce bezpieczników na biegunie dodatnim akumulatora, naciśnij zaczepy A i zdejmij osłonę B.

Fiat Croma (2010-2011) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
F9 7,5 Lewe światło przeciwmgielne / światło zakrętowe
F10 15 Brzęczyki
F11 15 Zasilanie układu sterowania silnikiem
F14 7,5 Prawe światło drogowe
F15 7,5 Światła drogowe lewe
F 16 7,5 +15 sterownik silnika
F17 10 Zasilanie układu sterowania silnikiem
F18 7,5 +30 sterownik silnika
F19 7,5 Kompresor kondycjonera
F20 20 Pompka spryskiwacza reflektora
F21 15 Pompa paliwowa
F22 20 Zasilanie układu sterowania silnikiem
F23 20 +30 radio / Connect, sterownik nagrzewnicy dodatkowej
F24 15 +15 jednostka sterująca automatycznej skrzyni biegów, przełącznik automatycznej skrzyni biegów
F30 7,5 Prawe światło przeciwmgielne / światło zakrętowe

Bezpieczniki na akumulatorze

Fiat Croma (2010-2011) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
F70 150 Skrzynka bezpieczników w komorze silnika
F71 70 Jednostka sterująca deski rozdzielczej 1
F72 60 + 30 Sterownik świec żarowych (Multijet)
F73 80 + 30 Punkt rozgałęzienia elektrycznego wspomagania kierownicy (z wyłączeniem benzyny 2.2)
F 80 + 30 Punkt rozgałęzienia elektrycznego wspomagania kierownicy 2.2 wersja benzynowa (ustawiony na ściance obudowy akumulatora)

Fiat Croma (2010-2011) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
F12 15 Prawe światło mijania
F13 15 Światła mijania lewe – Korektor stabilności światła
F31 7,5 +15 wyłączone podczas zapłonu dla cewek przekaźników jednostki sterującej deski rozdzielczej / komory silnika i komputera pokładowego
F32 15 +30 węzłów przednie drzwi kierowcy i pasażera (zamek drzwi), czytnik TEG
F33 20 Zasilanie węzła przedziału bagażnika (tylna lewa szyba sterowana elektrycznie)
F34 20 Zasilanie węzła przedziału bagażnika (tylne prawe okno elektryczne)
F35 7,5 +15 świateł cofania, przepływomierz sterownika nagrzewnicy dodatkowej, czujnik obecności wody w oleju napędowym, wyłącznik NC na pedale hamulca
F36 20 +30 węzeł przedziału bagażnika (zamki tylnych drzwi)
F37 10 Tablica przyrządów +15, sterownik reflektorów gazowo-wyładowczych, włącznik NA na pedale hamulca, dodatkowe światło stop
F38 15 Siłownik otwierania bagażnika
F39 10 +30 Gniazdo diagnostyczne EOBD, środkowa przednia lampa sufitowa, tylne boczne lampy sufitowe, jednostka sterująca syreną i czujnikiem objętości dla systemu antykradzieżowego, centralka ciśnienia w oponach, centralka klimatyzacji, centralka Bluetooth
F40 30 Ogrzewana tylna szyba
F41 15 Odmgławiacze dysz spryskiwaczy przedniej/tylnej szyby
F42 7,5/15 +15 Centralka ABS/ESP, elektrohydrauliczny węzeł napędowy, czujnik odchylenia, czujnik kąta skrętu
F43 30 +15 wyłączone podczas zapłonu dla elektronicznego modułu przełącznika kolumny (wycieraczki szyby przedniej, pompa spryskiwacza szyby przedniej/tylnej)
F44 20 +15 wyłączone podczas zapłonu dla zapalniczki, wyjście prądowe na tunelu
F45 20 Zasilanie sterownika silnika szyberdachu
F46 20 Zasilanie sterownika silnika szyberdachu
F47 20 Zasilanie węzła przednich drzwi kierowcy (elektrycznie sterowana szyba przedniego kierowcy)
F48 20 Zasilanie węzła przednich drzwi pasażera (elektrycznie sterowana szyba pasażera z przodu)
F49 7,5 +15 jednostka sterująca czujnikiem wolumetrycznym dla urządzenia antywstrząsowego, oświetlenie tablicy kontrolnej wyświetlacza awaryjnego / Bluetooth i osłona dachowa na panelu dachowym / konsola przedniego siedzenia kierowcy i pasażera , sterowanie oświetleniem deski rozdzielczej / tunelu po stronie kierowcy, wstępne ustawienie odtwarzacza DVD, lusterko elektrochromatyczne, klimatyzacja
F50 7,5 +15 sterownik poduszki powietrznej
F51 7,5 +15 Connect, jednostka sterująca Bluetooth, wstępne ustawienie radia po rynku, pneumatyczna jednostka sterująca ciśnieniem, tempomat, jednostka sterująca czujnika deszczu / zmierzchu, jednostka sterująca czujnika parkowania, czujnik AQS
F52 15 +15 wyłączony podczas zapłonu dla elektronicznego modułu przełącznika kolumny (wycieraczka tylnej szyby), cewki przekaźnika na jednostce sterującej przedziału bagażnika
F53 7,5 +30 deska rozdzielcza
Numer Ampery [A] Opis
F54 25 +30 wzmacniacz audio Hi-Fi
F55 Pusty
F56 25 +30 sterownik regulacji przedniego fotela kierowcy
F57 7,5 +15 wyłączone podczas zapłonu dla ogrzewania przedniego fotela kierowcy
F58 Pusty
F59 Pusty
F60 25 +30 sterownik regulacji siedzenia pasażera z przodu
F61 Pusty
F62 Pusty
F63 Pusty
F64 Pusty
F65 Pusty
F66 Pusty
F67 7,5 +15 wyłączone podczas zapłonu dla ogrzewania przedniego fotela kierowcy
F68 Pusty
F69 Pusty
F77 Pusty
F78 Pusty
F79 Pusty
F80 Pusty

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.