Volvo XC60 (2015) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Volvo XC60 z lat: 2015. Rocznik 2015 Volvo XC60 kontynuował drugą generację tego luksusowego SUV-a, oferując wiele cech charakterystycznych dla modelu oraz pewne uaktualnienia i usprawnienia. Oto kilka kluczowych informacji o Volvo XC60 z roku 2015: Design: Volvo XC60 (2015) zachował charakterystyczny skandynawski […]

09/08/2023
Czas czytania: 6 minut
Volvo XC60 (2015) - schematy bezpieczników i przekaźników
Wojciech
Wojciech

Spis treści

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Volvo XC60 z lat: 2015.

Rocznik 2015 Volvo XC60 kontynuował drugą generację tego luksusowego SUV-a, oferując wiele cech charakterystycznych dla modelu oraz pewne uaktualnienia i usprawnienia. Oto kilka kluczowych informacji o Volvo XC60 z roku 2015:

  1. Design: Volvo XC60 (2015) zachował charakterystyczny skandynawski design marki, który cechuje się prostotą i elegancją. Model ten miał charakterystyczny, wyraźny przedni grill oraz reflektory o charakterystycznym kształcie, które nadawały mu rozpoznawalny wygląd.
  2. Wnętrze: Wnętrze XC60 (2015) odznaczało się wysoką jakością wykonania i wykorzystywaniem luksusowych materiałów. Wnętrze było przestronne i komfortowe, oferując wygodne siedzenia zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. Volvo słynie z ergonomicznego projektowania wnętrz, co sprawia, że podróżowanie jest komfortowe.
  3. Technologia: Volvo XC60 (2015) był dostępny z zaawansowanymi systemami technologicznymi, w tym systemami bezpieczeństwa, takimi jak City Safety, który pomagał unikać kolizji w niskich prędkościach. Dostępne były również opcje systemu nawigacji i multimedialnego, które podnosiły komfort podróży.
  4. Silniki: Model ten był dostępny z różnymi jednostkami napędowymi, w tym benzynowymi i dieslami, co dawało klientom różnorodność wyboru. Warianty z napędem na cztery koła również były dostępne, co zwiększało trakcję i bezpieczeństwo na różnych nawierzchniach.
  5. Ekologia: Volvo kontynuowało swoje zaangażowanie w ekologię, oferując wersje z silnikami diesla o niższych emisjach CO2, co przyczyniało się do bardziej przyjaznej dla środowiska jazdy.
  6. Popularność: Model XC60 nadal cieszył się dużą popularnością w segmencie luksusowych SUV-ów, przyciągając klientów swoim eleganckim designem, zaawansowanymi technologiami i znakomitymi osiągami.
  7. Następca: Po roku modelowym 2015 Volvo kontynuowało produkcję i rozwijanie kolejnych generacji XC60, wprowadzając nowe innowacje i usprawnienia w dziedzinie technologii, bezpieczeństwa i ekologii.
Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.

Bezpieczniki – komora silnika

Volvo XC60 (2015) - schematy bezpieczników i przekaźników

A – Górna komora silnika

Zobacz także:  Volvo C70 (1998) - schematy bezpieczników i przekaźników

B – Przednia komora silnika

C – Dolna komora silnika

Numer Opis Ampery [A]
1 Centralny moduł elektryczny wyłącznika pod schowkiem na rękawiczki (nieużywany w pojazdach z opcjonalną funkcją Start/Stop) 50
2 Centralny moduł elektryczny wyłącznika pod schowkiem na rękawiczki 50
3 Centralny moduł elektryczny wyłącznika w przedziale ładunkowym (nieużywany w pojazdach z opcjonalną funkcją Start/Stop) 60
4 Centralny moduł elektryczny wyłącznika pod schowkiem na rękawiczki (nieużywany w pojazdach z opcjonalną funkcją Start/Stop) 60
5 Centralny moduł elektryczny wyłącznika pod schowkiem na rękawiczki (nieużywany w pojazdach z opcjonalną funkcją Start/Stop) 60
6
7
8 Przednia szyba po stronie kierowcy (opcja) 40
9 Wycieraczki 30
10
11 Dmuchawa systemu klimatyzacji (nieużywana w pojazdach z opcjonalną funkcją Start/Stop) 40
12 Szyba czołowa, strona pasażera (opcja) 40
13 Pompa ABS 40
14 Zawory ABS 20
15 Spryskiwacze reflektorów 20
16 Aktywne poziomowanie świateł zakrętowych 10
17 Centralny moduł elektryczny (pod schowkiem) 20
18 ABS 5
19 Regulowana siła kierowania (opcja) 5
20 Moduł sterujący silnika (ECM);

Skrzynia biegów;

SRS.

10
21 Podgrzewane dysze spryskiwaczy (opcja) 10
22
23 Panel oświetleniowy 5
24
25
26
27 Cewki przekaźników 5
28 Światła pomocnicze (opcja) 20
29 Klakson 15
30 Cewki przekaźników;

Moduł sterujący silnika (ECM).

10
31 Moduł sterujący – automatyczna skrzynia biegów 15
32 Sprężarka klimatyzacji (nie 4-cyl. silniki) 15
33 Cewki przekaźników klimatyzacji;

Cewki przekaźników w zimnej strefie komory silnika dla Start/Stop.

5
34 Przekaźnik rozrusznika (nieużywany w pojazdach z opcjonalną funkcją Start/Stop) 30
35 Moduł sterowania silnikiem (silniki 4-cyl.);

Cewki zapłonowe (silniki 5-/6-cyl.);

Skraplacz (silniki 6-cyl.).

20
36 Moduł sterujący silnika (silniki 4-cyl.) 20
36 Moduł sterujący silnika (silniki 5-cyl. i 6-cyl.) 10
37 4-cyl. silniki:

masowy miernik powietrza,

termostat,

zawór EVAP.

10
37 5-/6-cyl. silniki:

układ wtryskowy,

miernik masy powietrza (tylko silniki 6-cyl.),

moduł sterujący silnika.

15
38 Sprężarka klimatyzacji (silniki 5/6-cyl.);

Zawory silnika, moduł sterujący silnika (silniki 6-cyl.);

Elektromagnesy (tylko 6 cyl. bez turbodoładowania);

Miernik masy powietrza (tylko 6 cyl.).

10
38 Zawory silnika;

Pompa oleju;

Ogrzewana sonda lambda (silniki 4-cyl.).

15
39 Podgrzewane sondy lambda przód/tył (silniki 4-cyl.);

Zawór EVAP (silniki 5-/6-cyl.);

Podgrzewane sondy lambda (silniki 5-/6-cyl.).

15
40 Cewki zapłonowe 15
41 Detekcja wycieku paliwa (silniki 5-/6-cyl.);

Moduł sterujący przesłoną chłodnicy (silniki 5-cyl.).

5
41 Wykrywanie wycieków paliwa;

Przekaźnik klimatyzacji (silniki 4-cyl.).

15
42 Pompa płynu chłodzącego (silniki 4-cyl.) 50
43 Wentylator chłodzący 60 (silniki 4/5-cyl.)
43 Wentylator chłodzący 80 (silniki 6-cylindrowe)
44 Wspomaganie kierownicy 100
Bezpieczniki 16 – 33 i 35 – 41 można w razie potrzeby wymienić w dowolnym momencie.
Bezpieczniki 1 – 15, 34 i 42 – 44 są przekaźnikami/wyłącznikami automatycznymi i powinny być usuwane lub wymieniane wyłącznie przez przeszkolonego i wykwalifikowanego technika serwisu Volvo.

 

Pod schowkiem na rękawiczki (skrzynka bezpieczników A)

Volvo XC60 (2015) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Opis Ampery [A]
1 Wyłącznik obwodu systemu informacyjno-rozrywkowego i bezpieczników 16-20 40
2 Spryskiwacze przedniej szyby i tylnej szyby 25
3
4
5
6
7 Gniazdo 12 V (przestrzeń ładunkowa) 15
8 Sterowanie w drzwiach kierowcy 20
9 Sterowanie w drzwiach pasażera z przodu 20
10 Sterowanie w prawych tylnych drzwiach pasażera 20
11 Sterowanie w lewych tylnych drzwiach pasażera 20
12 Napęd bezkluczykowy (opcja) 20
13 Fotel kierowcy z napędem elektrycznym (opcja);Elektrycznie sterowane podparcie lędźwiowe (opcja). 20
14 Elektrycznie sterowany fotel pasażera z przodu (opcja);Elektrycznie sterowane podparcie lędźwiowe (opcja). 20
15
16 System informacyjno-rozrywkowy;

Radio satelitarne Sirius (opcja).

5
17 System audio;

Wyświetlacz systemu nawigacyjnego (opcja).

10
18 System informacyjno-rozrywkowy 15
19 Zestaw głośnomówiący Bluetooth 5
20
21 Dach panoramiczny laminowany (opcja);

Oświetlenie grzecznościowe;

Czujnik systemu klimatyzacji

5
22 Gniazda 12 V w konsoli między fotelami 15
23 Podgrzewane tylne siedzenie (po stronie pasażera) (opcja) 15
24 Podgrzewane tylne siedzenie (po stronie kierowcy) (opcja) 15
25
26 Podgrzewany fotel pasażera z przodu (opcja) 15
27 Podgrzewany fotel kierowcy (opcja) 15
28 Wspomaganie parkowania (opcja);

Moduł sterowania zaczepem przyczepy (opcja);

Kamera wspomagania parkowania (opcja);

System informacji o martwym polu (BLIS) (opcja).

5
29 Moduł sterowania napędem na wszystkie koła (opcja) 15
30 Aktywny system podwozia (opcja) 10

Pod schowkiem na rękawiczki (skrzynka bezpieczników B)

Volvo XC60 (2015) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Opis Ampery [A]
1 Wycieraczka tylnej klapy 15
2
3 Przednie oświetlenie sufitowe;

Elektrycznie sterowane okna w drzwiach kierowcy;

Elektrycznie regulowane fotele (opcja);

Bezprzewodowy system sterowania HomeLINK® (opcja);

Elektrycznie sterowane podparcie lędźwiowe (opcja)

7,5
4 Panel przyrządów 5
5 Adaptacyjny tempomat;

Ostrzeganie przed kolizją (opcja).

10
6 Oświetlenie zewnętrzne;

Czujnik deszczu (opcja).

7,5
7 Moduł kierownicy 7,5
8 Centralny zamek: drzwi wlewu paliwa, pokrywa bagażnika 10
9 Elektrycznie podgrzewana kierownica (opcja) 15
10 Elektrycznie podgrzewana przednia szyba (opcja) 15
11 Odblokowanie tylnej klapy 10
12 Elektrycznie składane zagłówki tylnych siedzeń (opcja) 10
13 Pompa paliwowa 20
14 Okienko sterowania systemem klimatyzacji 5
15
16 Alarm;

Pokładowy system diagnostyczny.

5
17
18 System poduszek powietrznych;

System wagi pasażera.

10
19 System ostrzegania o kolizji (opcja) 5
20 Pedał przyspieszenia;

Elektryczne lusterka boczne;

Podgrzewane tylne siedzenia (opcja).

7,5
21
22 Światła stopu 5
23 Dach panoramiczny laminowany (opcja) 20
24 Immobilizer 5

Powierzchnia ładunkowa/bagażnik

Volvo XC60 (2015) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Opis Ampery [A]
1 Elektryczny hamulec postojowy (lewa strona) 30
2 Elektryczny hamulec postojowy (prawa strona) 30
3 Podgrzewana tylna szyba 30
4 Gniazdo przyczepy 2 (opcja) 15
5 Elektryczna klapa tylna (opcja) 20
6
7
8
9
10
11 Gniazdo przyczepy 1 (opcja) 40
12

Strefa zimna w komorze silnika

Volvo XC60 (2015) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Opis Ampery [A]
A1 Wyłącznik: centralny moduł elektryczny w komorze silnika 175
A2 Wyłącznik: skrzynki bezpieczników pod schowkiem, centralny moduł elektryczny w przestrzeni ładunkowej 175
1
2 Wyłącznik: skrzynka bezpieczników B pod schowkiem 50
3 Wyłącznik: skrzynka bezpieczników A pod schowkiem 60
4 Wyłącznik: skrzynka bezpieczników A pod schowkiem 60
5 Wyłącznik: centralny moduł elektryczny w przestrzeni ładunkowej 60
6 Dmuchawa systemu klimatyzacji 40
7
8
9 Przekaźnik silnika rozrusznika 30
10 Dioda wewnętrzna 50
11 Akumulator pomocniczy 70
12 Centralny moduł elektryczny: napięcie odniesienia akumulatora pomocniczego, punkt ładowania akumulatora pomocniczego 15
Bezpieczniki A1, A2 i 1–11 są przekaźnikami/wyłącznikami automatycznymi i powinny być usuwane lub wymieniane wyłącznie przez przeszkolonego i wykwalifikowanego technika serwisu Volvo.
Bezpiecznik 12 można w razie potrzeby wymienić w dowolnym momencie.

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnie komentarze
    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.